Als u de matras alleen besteld hebt of met een kleine aanbetaling moet de schade toch wel te overzien zijn? Als u vooruit betaald heeft, tégen alle consumenten adviezen in, gaat u inderdaad de bietenbak in.Missy89 schreef:Hallo, ik heb op 2 juli een boxspring besteld bij henschoten en zonen... nu lees ik dat t bedrijf failliet is... Ik heb gelezen dat ze failliet zijn verklaard op 31 juli. Wat kan ik nu verwachten? Ik ben radeloos. Wie kan mij helpen of mij advies geven over hoe nu verder?
U hoeft nooit met een aanbetaling akkoord te gaan maar kunt akkoord gaan met een beperkte aanbetaling (<25%) als het bedrijf bij een garantiefonds is aangesloten.
Ik houd zelf meestal 10% aan en indien dit niet akkoord is of een slimme verkoper met de prietpraat aankomt dat het "van z'n baas moet" of "in de AV staat" loop ik de zaak uit en gaat de koop niet door. Wat er eigenlijk altijd in de AV staat is iets in de trant van "er kàn tot 25% aanbetaling gevraagd worden" of iets van die strekking. Dat kan inderdaad maar u bent daar als consument niet aan gebonden. Meestal kan het dan alsnog tegen een symbolische aanbetaling geregeld worden als de verkoper merkt dat er met u niet te onderhandelen valt over aanbetalingen. Kan dat niet, dan is dit een bedrijf waar ik eigenlijk zowiezo liever niets zou kopen, dus zijn we gauw klaar.