LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Klacht over ziektewet Acture B.V.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 sep 2013 15:19
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Hi ik was op zoek naar klachten over Acture.
Ik zie dat ik niet de enige ben die te maken heeft met de vreemde en vooral onbeschofte praktijken van ACTURE BV!
Ik ben ziek en kan helaas op het moment niet werken. Daarnaast was ik gewoon even helemaal ingestort en zie daar iemand voor.
Mijn eerste klacht is echt heel ernsitg.
Mijn "case manager" heeft me letterlijk en zelfs meerdere malen gevraagt; "Kan je niet 2x per week naar de psycholoog of 1x bij je oude en 1x bij een nieuwe, of helemaal bij een andere psycholoog langs?"
Ik kon niet begrijpen dat iemand dat serieus tegen me zei!
Ik heb een klacht ingediend en heb toen een nieuwe case manager gekregen.
Helaas is het vanaf dat moment nog meer uit de hand gelopen.
Laatst was ik in de war met een afspraak met de bedrijfsarts en was dus niet op de afspraak gekomen.
Er werd meteen een nieuwe afspraak gemaakt gelukkig.
Helaas werd er niet verteld dat je uitkering meteen gestopt wordt totdat je bij de nieuwe afspraak bent geweest.
Vervolgens moet ik naar mijn nieuwe afspraak en zie ik op mijn rekening dat er dus geen geld op staat.
Ik heb ze gebeld en mijn situatie uitgelegd dat ik niet naar de afspraak toe kan als ik geen geld heb voor vervoer.
Daar is dus geen begrip voor.
Vervolgens wordt er verteld dat ik een brief van UWV moet afwachten waarin staat wat er verder gaat gebeuren.
Daarmee bedoelen ze dat ze of de uitkering definitief gaan stoppen of dat ze weer door gaan met uitbetalen en ik een nieuwe afspraak krijg bij de arts.
Acturre verteld mij dat UWV mij hier een brief over zal sturen. Niet dus, UWV heeft geen idee waar ACTURE BV het over heeft en zeggen dat ik bij ACTURE moet zijn.
ACTURE zegt dat ik bij het UWV moet zijn.
Inmiddels ontvang ik nog steeds geen geld, geen nieuwe afspraak voor de bedrijfsarts en geen brief waarin ze bevestigen dat ze gaan stoppen met de uitkering.
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en mijn financiële situatie wordt er niet beter op om het maar zacht uit te drukken.
Kan ACTURE hier zomaar mee wegkomen?
Ik zie dat ik niet de enige ben die te maken heeft met de vreemde en vooral onbeschofte praktijken van ACTURE BV!
Ik ben ziek en kan helaas op het moment niet werken. Daarnaast was ik gewoon even helemaal ingestort en zie daar iemand voor.
Mijn eerste klacht is echt heel ernsitg.
Mijn "case manager" heeft me letterlijk en zelfs meerdere malen gevraagt; "Kan je niet 2x per week naar de psycholoog of 1x bij je oude en 1x bij een nieuwe, of helemaal bij een andere psycholoog langs?"
Ik kon niet begrijpen dat iemand dat serieus tegen me zei!
Ik heb een klacht ingediend en heb toen een nieuwe case manager gekregen.
Helaas is het vanaf dat moment nog meer uit de hand gelopen.
Laatst was ik in de war met een afspraak met de bedrijfsarts en was dus niet op de afspraak gekomen.
Er werd meteen een nieuwe afspraak gemaakt gelukkig.
Helaas werd er niet verteld dat je uitkering meteen gestopt wordt totdat je bij de nieuwe afspraak bent geweest.
Vervolgens moet ik naar mijn nieuwe afspraak en zie ik op mijn rekening dat er dus geen geld op staat.
Ik heb ze gebeld en mijn situatie uitgelegd dat ik niet naar de afspraak toe kan als ik geen geld heb voor vervoer.
Daar is dus geen begrip voor.
Vervolgens wordt er verteld dat ik een brief van UWV moet afwachten waarin staat wat er verder gaat gebeuren.
Daarmee bedoelen ze dat ze of de uitkering definitief gaan stoppen of dat ze weer door gaan met uitbetalen en ik een nieuwe afspraak krijg bij de arts.
Acturre verteld mij dat UWV mij hier een brief over zal sturen. Niet dus, UWV heeft geen idee waar ACTURE BV het over heeft en zeggen dat ik bij ACTURE moet zijn.
ACTURE zegt dat ik bij het UWV moet zijn.
Inmiddels ontvang ik nog steeds geen geld, geen nieuwe afspraak voor de bedrijfsarts en geen brief waarin ze bevestigen dat ze gaan stoppen met de uitkering.
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en mijn financiële situatie wordt er niet beter op om het maar zacht uit te drukken.
Kan ACTURE hier zomaar mee wegkomen?
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Bste Aischa1982, we vinden het vervelend dat je de contacten met Acture zo hebt ervaren. We willen je vragen ook rechtstreeks aan Acture je klacht te richten. Dat kan via [email protected]. Dan kunnen we samen een oplossing zoeken. Met vriendelijke groet, Acture
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 sep 2013 15:19
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Beste Acture,
Bedankt voor het "standaard" antwoord wat jullie mij geven.
Ik heb al meerdere malen een klacht bij jullie ingediend.
Helaas wil dat maar niet helpen m.b.t. mijn case.
Ik neem aan dat jullie ook graag alles netjes en snel willen afhandelen.
Ik zal nogmaals proberen contact met jullie te zoeken, aangezien ik niks van jullie hoor en tot de dag van vandaag nog steeds geen ziektegeld ontvang.
Ik vind het echt te triest voor woorden hoe ik behandeld ben de afgelopen tijd.
Jammer dat het allemaal zo moet gaan.
Bedankt voor het "standaard" antwoord wat jullie mij geven.
Ik heb al meerdere malen een klacht bij jullie ingediend.
Helaas wil dat maar niet helpen m.b.t. mijn case.
Ik neem aan dat jullie ook graag alles netjes en snel willen afhandelen.
Ik zal nogmaals proberen contact met jullie te zoeken, aangezien ik niks van jullie hoor en tot de dag van vandaag nog steeds geen ziektegeld ontvang.
Ik vind het echt te triest voor woorden hoe ik behandeld ben de afgelopen tijd.
Jammer dat het allemaal zo moet gaan.
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Bste Aischa1982,
We willen je echt graag informeren en verder helpen. Klachten gericht aan [email protected] worden op dagbasis opgepakt. Als dit voor jou onverhoopt niet is gelukt dan hierbij onze excuses, dat is niet de afspraak. Wil je er op toezien dat je reactie krijgt en dit ook laten weten? Je kunt prima refereren aan deze toezegging op RADAR, geen probleem. Dank en vriendelijke groet, Acture
We willen je echt graag informeren en verder helpen. Klachten gericht aan [email protected] worden op dagbasis opgepakt. Als dit voor jou onverhoopt niet is gelukt dan hierbij onze excuses, dat is niet de afspraak. Wil je er op toezien dat je reactie krijgt en dit ook laten weten? Je kunt prima refereren aan deze toezegging op RADAR, geen probleem. Dank en vriendelijke groet, Acture
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Acture moet zich rot schamen...
Van jullie mag verwacht worden dat jullie professionele mensen in dienst hebben die op zn minst voor zieke mensen op de juiste manier een dagloon voor de ziektewetuitkering kunnen berekenen.
Ook jullie casemanagers weten niet waar de grenzen liggen en wat correct is.
Uiteindelijk moest ik een advocaat inschakelen om mijn recht te krijgen.
Na mijn ervaring met jullie en alle negatieve verhalen over jullie op internet zou ik graag willen dat jullie HARD aangepakt worden.
Van jullie mag verwacht worden dat jullie professionele mensen in dienst hebben die op zn minst voor zieke mensen op de juiste manier een dagloon voor de ziektewetuitkering kunnen berekenen.
Ook jullie casemanagers weten niet waar de grenzen liggen en wat correct is.
Uiteindelijk moest ik een advocaat inschakelen om mijn recht te krijgen.
Na mijn ervaring met jullie en alle negatieve verhalen over jullie op internet zou ik graag willen dat jullie HARD aangepakt worden.
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Beste Shezada, graag willen we je specifek informeren en verder helpen in de eventuele problemen die je met Acture ondervindt. We hebben daarom een rechtstreekse mogelijkheid om klachten te melden. Dit kan via onze website maar ook via [email protected]. We hopen dat je gelegenheid vindt om je direct tot ons te wenden. Met vriendelijke groet, Acture.
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Acture (oplichtersbende),
Zoals ik hierboven heb beschreven moeten jullie je rot schamen voor de manier waarop jullie de Ziekte Wet uitvoeren.
Heb 3 verschillende casemanagers gesproken over mijn kwestie en jullie financiële afdeling heeft alles nog nagekeken.
Zie hieronder 1 van de berichten waarmee Acture mij heeft proberen te belazeren.
-----------------------------------
"Beste,
Ik heb contact gehad met de financiële afdeling. Ik moet je helaas mededelen dat er geen reden is om af te wijken van de dagloonberekening. Hierbij is gekeken naar het verdiende SV loon via Tentoo, dit zijn de juiste gegevens.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Acture (casemanager)"
-----------------------------------
ZES maanden lang zelf geprobeerd om te krijgen waar ik RECHT op heb. Telkens werd ik aan het lijntje gehouden en werd mij verteld dat ik het moest doen met de zogenaamde "correcte" dagloon berekening.
Hoe durven jullie iemand €28,21 te geven terwijl er RECHT is op € 77,21 per dag? Er was in mijn geval geen sprake van hogere wiskunde wat toegepast moest worden om een correct dagloon te berekenen.
Van Acture mag worden uitgegaan dat het op een professioneel manier de Ziekte Wet uitvoert en de zieke mensen geeft waar ze recht op hebben.
Mijn ervaring is echter dat jullie de boel proberen te belazeren in de hoop dat de zieke mensen het erbij laten zitten. Kan mij namelijk niet voorstellen dat 4 medewerkers van Acture moeite hebben met de volgende rekensom >
€772,78 / 10 = €28,21 volgens Acture
Terwijl het eigenlijk €77,28 is.
Uiteindelijk heb ik met behulp van een advocaat Acture door hun knieën laten zakken en voor mekaar gekregen dat ik GEWOON krijg waar in RECHT op heb.
Dit vertel ik bewust hier zodat iedereen het kan lezen en anderen ook een advocaat in armen nemen als ze zich belazerd voelen en in de hoop dat Acture zich klein beetje gaat schamen en iets doen aan hun beleid die ze voeren.
Graag zou ik zien dat jullie HARD worden aangepakt door de overheid!
Zoals ik hierboven heb beschreven moeten jullie je rot schamen voor de manier waarop jullie de Ziekte Wet uitvoeren.
Heb 3 verschillende casemanagers gesproken over mijn kwestie en jullie financiële afdeling heeft alles nog nagekeken.
Zie hieronder 1 van de berichten waarmee Acture mij heeft proberen te belazeren.
-----------------------------------
"Beste,
Ik heb contact gehad met de financiële afdeling. Ik moet je helaas mededelen dat er geen reden is om af te wijken van de dagloonberekening. Hierbij is gekeken naar het verdiende SV loon via Tentoo, dit zijn de juiste gegevens.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Acture (casemanager)"
-----------------------------------
ZES maanden lang zelf geprobeerd om te krijgen waar ik RECHT op heb. Telkens werd ik aan het lijntje gehouden en werd mij verteld dat ik het moest doen met de zogenaamde "correcte" dagloon berekening.
Hoe durven jullie iemand €28,21 te geven terwijl er RECHT is op € 77,21 per dag? Er was in mijn geval geen sprake van hogere wiskunde wat toegepast moest worden om een correct dagloon te berekenen.
Van Acture mag worden uitgegaan dat het op een professioneel manier de Ziekte Wet uitvoert en de zieke mensen geeft waar ze recht op hebben.
Mijn ervaring is echter dat jullie de boel proberen te belazeren in de hoop dat de zieke mensen het erbij laten zitten. Kan mij namelijk niet voorstellen dat 4 medewerkers van Acture moeite hebben met de volgende rekensom >
€772,78 / 10 = €28,21 volgens Acture
Terwijl het eigenlijk €77,28 is.
Uiteindelijk heb ik met behulp van een advocaat Acture door hun knieën laten zakken en voor mekaar gekregen dat ik GEWOON krijg waar in RECHT op heb.
Dit vertel ik bewust hier zodat iedereen het kan lezen en anderen ook een advocaat in armen nemen als ze zich belazerd voelen en in de hoop dat Acture zich klein beetje gaat schamen en iets doen aan hun beleid die ze voeren.
Graag zou ik zien dat jullie HARD worden aangepakt door de overheid!
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 okt 2014 13:00
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
ik plaats mijn verhaal nog even niet(juridische procedure),maar kan meepraten
over de lakse respectloze manier waarop die snotneus
van een casemanager(A.B.) gesprekken voert met zieke mensen
heb hem even opgezocht en kan vertellen dat zo iemand
in het dagelijks leven allang een platte hand had gehad
om respect te leren..en dan nog maudie derkx die als een
klein kind het uwv aan het onderuithalen is alsof dr leven er
vanaf hangt,hoe kinderachtig ben je dan!??
Moet dat een bedrijf met aanzien gaan voorstellen?
over de lakse respectloze manier waarop die snotneus
van een casemanager(A.B.) gesprekken voert met zieke mensen
heb hem even opgezocht en kan vertellen dat zo iemand
in het dagelijks leven allang een platte hand had gehad
om respect te leren..en dan nog maudie derkx die als een
klein kind het uwv aan het onderuithalen is alsof dr leven er
vanaf hangt,hoe kinderachtig ben je dan!??
Moet dat een bedrijf met aanzien gaan voorstellen?
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Beste niet van gister, we vinden het vervelend te lezen dat je je niet respectvol behandeld voelt door Acture. We hechten er waarde aan met iedereen in gesprek te gaan en blijven en eventuele verschillen in inzicht en opvatting op de juiste wijze op te lossen. Wanneer je jouw zaak verder wilt bespreken nodigen we je van harte uit je bij ons bekend te maken. Dat kan via je casemanager onder verwijzing naar deze post of via [email protected]. We horen graag van je, met vriendelijke groet, Acture
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 nov 2014 00:32
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
klopt ik heb hetzelfde met ze meegemaakt midden in me revalidatie ziektewet gestopt zonder aanleiding nu ,met uwv bezig deze amateurs aan te pakken,onbegrijpelijk .
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Zonder enige inhoudelijke kennis van je dossier trekt Acture je weg bij je eigen bedrijfsarts, waar je na lange tijd een vertrouwensband mee hebt opgebouwd, omdat ze zijn oordeel niet vertrouwen en mij dus ook niet. Ik ben zo grof en onbeschoft benaderd door Acture dat ik er een mentaal probleem bij heb. Bedreigingen, dictatoriale communicatie, ze zijn er niet vies van bij Acture. Een gesprek is niet mogelijk, want je hebt maar te doen wat zij zeggen. Goed gedaan Acture, zo verlengen jullie zelf de duur van mijn ziekteverzuim, omdat ik na elk terreurtelefoontje dagen van slag ben. Idioten!!
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Ik vind het wel heel bijzonder dat iedereen hier dezelfde slechte ervaringen heeft met Acture en dat dit gewoon nog doorgaat ook. En elke keer een standaard mailtje met het spijt ons bla bla bla maar er word niks aan gedaan aan het hele bedrijf Acture niet. Mensen gaan er geestelijk aan onderdoor hoe je door Acture behandeld word en al stuur je tig klachten in er word geen .... Mee gedaan bah
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 sep 2016 13:38
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Hallo,
Heel erg vervelend dat. Maar de ziektewetuitkeringen worden meestal tussen de 4 en 6 weken uitbetaald.
Heel erg vervelend dat. Maar de ziektewetuitkeringen worden meestal tussen de 4 en 6 weken uitbetaald.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 sep 2016 05:50
- Contacteer:
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Dennyke013 schreef:Ik ben zelf jammer genoeg sinds augustus al ziek.
Ik vind de behandeling van acture steeds meer op een sekte beginnen te lijken. De wet lappen ze aan hun laars en ze doen alles om je tegen te werken om zo snel mogelijk te herstellen.
Ik zit met zware discopathie in mijn rug te kijken, ver reizen is voor mij niet te doen, toch willen ze dat ik alweer naar nijmegen ga om me door een orthopeed en een psycholoog te laten onderzoeken. (ik kom zelf uit Tilburg)
Wanneer je ze belt vragen ze het hemd van je lijf... Als je aangeeft dat je sommige afspraken niet kunt nakomen omdat je dochter van 14 weken oud in het ziekenhuis ligt en er door artsen word gedacht aan een levens bedreigende ziekte, vinden ze dat geen reden om niet te komen. Ook tijdens het moment dat mijn partner lag te bevallen vonden ze maar gewoon dat ik die kant heen moest komen..
Nu hebben ze me gekort op mijn uitkering omdat de toestemmingsverklaring niet op tijd binnen zou zijn! Grootst mogelijke onzin, daarnaast heeft het uwv de aanvraag om mij te korten nog niet behandeld dus ze mogen me op dit moment ook nog helemaal niet korten.. Is mij door 3 advocaten bevestigd. Maar de dame van Acture blijft volhouden dat dit wel mag. Het bedrag is te laag om juridische hulp in te schakelen, maar echt wat een smerige oplichtersbende..
Als je dan je verhaal wil doen en laat merken dat je pissig bent gaat er die droeftoeter door heen zitten kleppen dat ze de verbinding gaat verbreken omdat ze vind dat je je stem verheft. Sorry maar ik heb nou eenmaal een harde stem.
Echt ik voel me radeloos en in een hoekje geduwd door deze malafide organisatie.. Ze maken mijn herstel onmogelijk! Wat een sekte is dat zeg... Al leg je 100x uit dat zover reizen je herstel beinvloed ze hebben er schijt aan!!
Met vriendelijke groeten Denny van Rooij
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 sep 2016 05:50
- Contacteer:
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Aischa1982 schreef:Hi ik was op zoek naar klachten over Acture.
Ik zie dat ik niet de enige ben die te maken heeft met de vreemde en vooral onbeschofte praktijken van ACTURE BV!
Ik ben ziek en kan helaas op het moment niet werken. Daarnaast was ik gewoon even helemaal ingestort en zie daar iemand voor.
Mijn eerste klacht is echt heel ernsitg.
Mijn "case manager" heeft me letterlijk en zelfs meerdere malen gevraagt; "Kan je niet 2x per week naar de psycholoog of 1x bij je oude en 1x bij een nieuwe, of helemaal bij een andere psycholoog langs?"
Ik kon niet begrijpen dat iemand dat serieus tegen me zei!
Ik heb een klacht ingediend en heb toen een nieuwe case manager gekregen.
Helaas is het vanaf dat moment nog meer uit de hand gelopen.
Laatst was ik in de war met een afspraak met de bedrijfsarts en was dus niet op de afspraak gekomen.
Er werd meteen een nieuwe afspraak gemaakt gelukkig.
Helaas werd er niet verteld dat je uitkering meteen gestopt wordt totdat je bij de nieuwe afspraak bent geweest.
Vervolgens moet ik naar mijn nieuwe afspraak en zie ik op mijn rekening dat er dus geen geld op staat.
Ik heb ze gebeld en mijn situatie uitgelegd dat ik niet naar de afspraak toe kan als ik geen geld heb voor vervoer.
Daar is dus geen begrip voor.
Vervolgens wordt er verteld dat ik een brief van UWV moet afwachten waarin staat wat er verder gaat gebeuren.
Daarmee bedoelen ze dat ze of de uitkering definitief gaan stoppen of dat ze weer door gaan met uitbetalen en ik een nieuwe afspraak krijg bij de arts.
Acturre verteld mij dat UWV mij hier een brief over zal sturen. Niet dus, UWV heeft geen idee waar ACTURE BV het over heeft en zeggen dat ik bij ACTURE moet zijn.
ACTURE zegt dat ik bij het UWV moet zijn.
Inmiddels ontvang ik nog steeds geen geld, geen nieuwe afspraak voor de bedrijfsarts en geen brief waarin ze bevestigen dat ze gaan stoppen met de uitkering.
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en mijn financiële situatie wordt er niet beter op om het maar zacht uit te drukken.
Kan ACTURE hier zomaar mee wegkomen?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 21 sep 2016 05:50
- Contacteer:
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Antje85 schreef:Ik vind het wel heel bijzonder dat iedereen hier dezelfde slechte ervaringen heeft met Acture en dat dit gewoon nog doorgaat ook. En elke keer een standaard mailtje met het spijt ons bla bla bla maar er word niks aan gedaan aan het hele bedrijf Acture niet. Mensen gaan er geestelijk aan onderdoor hoe je door Acture behandeld word en al stuur je tig klachten in er word geen .... Mee gedaan bah
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Lieve gedupeerden,
Ik zat ook in deze situatie maar was met een paar sommeringsbrieven helemaal opgelost.
Zal jullie wat tips geven: Alle telefoongesprekken die je voert met Acture B.V. opnemen!! E-mails, brieven van de bedrijfsarts etc. bewaren!!
Een goede en pakkende sommeringsbrief opstellen en aangetekend verzenden naar Acture B.V. + naar je werkgever, ook heel belangrijk!!
Bewijzen verzamelen !!!! Dit maakt jou zaak alleen maar sterker. Dan schudden ze wakker !!
Een schrale troost, ik heb een goede bestuursrechtelijke advocaat achter mij staan, zouden jullie ook aan moeten denken, als je geen uitkering krijgt, heb je hem pro-deo.
Succes !!
Ik zat ook in deze situatie maar was met een paar sommeringsbrieven helemaal opgelost.
Zal jullie wat tips geven: Alle telefoongesprekken die je voert met Acture B.V. opnemen!! E-mails, brieven van de bedrijfsarts etc. bewaren!!
Een goede en pakkende sommeringsbrief opstellen en aangetekend verzenden naar Acture B.V. + naar je werkgever, ook heel belangrijk!!
Bewijzen verzamelen !!!! Dit maakt jou zaak alleen maar sterker. Dan schudden ze wakker !!
Een schrale troost, ik heb een goede bestuursrechtelijke advocaat achter mij staan, zouden jullie ook aan moeten denken, als je geen uitkering krijgt, heb je hem pro-deo.
Succes !!
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Blijkbaar wel, maar het is wettelijk niet toegestaan om dan zomaar je uitkering te stoppen, je kan dan een schadeclaim bij hun indienen per brief. Ga anders naar het Juridisch Loket in je woonplaats, daar kunnen ze je kosteloos verder helpen. Al je rekeningen vaste lasten opsturen naar Acture B.V. met een sommeringsbrief, Het UWV is ook niet blij met hun werkwijze, Dit hebben ze bij mij ook geprobeerd, maar is niet gelukt omdat ik een goeie advocaat achter mij heb staan, hij verkondigde, in gebreken blijven van uitbetaling, volgt er een 2e sommering, vervolgens een dagvaarding. hij sleept ze voor de rechter, als het moet !!!!!!!!! Ik hoop niet dat het zover zal komen.sjaak-manuela.mostert schreef:Aischa1982 schreef:Hi ik was op zoek naar klachten over Acture.
Ik zie dat ik niet de enige ben die te maken heeft met de vreemde en vooral onbeschofte praktijken van ACTURE BV!
Ik ben ziek en kan helaas op het moment niet werken. Daarnaast was ik gewoon even helemaal ingestort en zie daar iemand voor.
Mijn eerste klacht is echt heel ernsitg.
Mijn "case manager" heeft me letterlijk en zelfs meerdere malen gevraagt; "Kan je niet 2x per week naar de psycholoog of 1x bij je oude en 1x bij een nieuwe, of helemaal bij een andere psycholoog langs?"
Ik kon niet begrijpen dat iemand dat serieus tegen me zei!
Ik heb een klacht ingediend en heb toen een nieuwe case manager gekregen.
Helaas is het vanaf dat moment nog meer uit de hand gelopen.
Laatst was ik in de war met een afspraak met de bedrijfsarts en was dus niet op de afspraak gekomen.
Er werd meteen een nieuwe afspraak gemaakt gelukkig.
Helaas werd er niet verteld dat je uitkering meteen gestopt wordt totdat je bij de nieuwe afspraak bent geweest.
Vervolgens moet ik naar mijn nieuwe afspraak en zie ik op mijn rekening dat er dus geen geld op staat.
Ik heb ze gebeld en mijn situatie uitgelegd dat ik niet naar de afspraak toe kan als ik geen geld heb voor vervoer.
Daar is dus geen begrip voor.
Vervolgens wordt er verteld dat ik een brief van UWV moet afwachten waarin staat wat er verder gaat gebeuren.
Daarmee bedoelen ze dat ze of de uitkering definitief gaan stoppen of dat ze weer door gaan met uitbetalen en ik een nieuwe afspraak krijg bij de arts.
Acturre verteld mij dat UWV mij hier een brief over zal sturen. Niet dus, UWV heeft geen idee waar ACTURE BV het over heeft en zeggen dat ik bij ACTURE moet zijn.
ACTURE zegt dat ik bij het UWV moet zijn.
Inmiddels ontvang ik nog steeds geen geld, geen nieuwe afspraak voor de bedrijfsarts en geen brief waarin ze bevestigen dat ze gaan stoppen met de uitkering.
Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en mijn financiële situatie wordt er niet beter op om het maar zacht uit te drukken.
Kan ACTURE hier zomaar mee wegkomen?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mar 2017 20:58
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Klachten lossen ze niet op althans mijn casemanager. Antwoord geven of vragen doen ze niet. Arbeidsdeskundige, verzekeringsartsen zijn volgens hun medische specialisten en weten precies wat je kan en wat je hebt. Maar een echte medisch specialist bellen doen ze niet want niet noodzakelijk nu hebben ze aan het uwv doorgeven dat mijn situatie in positieve zin veranderd is en ik een nieuwe beoordeling kan krijgen zodat ze me de ww in kunnen gooien. Maar het gaat helemaal niet beter met me en dat kunnen de artsen bevestigen maar die weigeren ze te bellen.
Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.
Alle klachten die ik tot nu toe heb gelezen komen sterk overeen met onze klachten (mijn vriend heeft nu bijna twee jaar geleden een motorongeluk gehad).
- Vrijwel iedere week een nieuwe casemanager, dus het verhaal steeds opnieuw vertellen
- niet terugbellen (ook met terugbelverzoeken)
- vragen naar de bedrijfsarts te komen terwijl je nog niet eens kan lopen (in de eerste week na thuiskomst uit het ziekenhuis, we hebben gebeld met de vraag of dat echt nodig was. We hebben ook voorgesteld om de ontslagbrief van de behandelend arts te tonen. Nee, we moesten. Zelfs de bedrijfsarts wist niet wat we daar kwamen doen en zei "als je even had gebeld, dan had je niet hoeven komen").
- veel wisselende bedrijfsartsen op verschillende locaties
- bij het uwv aangeven dat er afspraken met ons zijn gemaakt, terwijl wij daar niets van weten (m.b.t. aanvragen WIA)
Daarnaast hebben we sterk het gevoel actief tegengewerkt te worden. Al sinds november zijn we bezig met het regelen van een jobcoach via Acture. Hierbij helpt de ergotherapeut van het plaatselijke ziekenhuis (lees: belt ook regelmatig, mailt etc.). De oorspronkelijke werkgever (mijn vriend werkte via een uitzendbureau, ik heb het nu over het bedrijf waar hij aan was uitgeleend) wil mijn vriend heel graag weer in dienst nemen, maar dan wel op zo'n manier dat mijn vriend goed kan herstellen (ze steunen ons echt enorm, daar geen klachten en alleen maar lof). Vandaar de jobcoach. Na veel aandringen begin mei eindelijk de jobcoach gesproken. Komt geen initiatief uit, heeft naar ons idee geen zin om mee te werken. Roept "het gaat maar om 3 maanden, totdat de 2 jaar vol zijn, dus ik kan niet veel voor je betekenen". Hij wil niet op gesprek bij de werkgever om de regelgeving en dergelijke te verklaren. Na een paar keer bellen antwoord: "ja sorry, agenda vol, je hebt een nieuwe jobcoach". Die zou vorige week contact opnemen met de werkgever, heeft dat tot nu toe nog niet gedaan (ergotherapeut gaat weer bellen, wij ook). De eerste maand van de drie maanden is dus alweer om. Als ze nu direct een jobcoach hadden geregeld, dan was hij misschien alweer een beetje aan het werk geweest, in ieder geval was er dan nu al meer duidelijk geweest over de werkzame toekomst van mijn vriend (hij is 26, dus dat is nog een lange tijd).
Het ergste vind ik zelf dat dit dus duidelijk al een aantal jaren speelt als je de verschillende verhalen leest. Er zou toch zo onderhand wel verbetering in moeten zitten bij Acture? Ik zou zeggen, als je werkt, zoek uit of je werkgever Acture in dienst heeft, kaart deze problemen aan, neem ontslag of zorg dat je NOOIT ziek wordt.
- Vrijwel iedere week een nieuwe casemanager, dus het verhaal steeds opnieuw vertellen
- niet terugbellen (ook met terugbelverzoeken)
- vragen naar de bedrijfsarts te komen terwijl je nog niet eens kan lopen (in de eerste week na thuiskomst uit het ziekenhuis, we hebben gebeld met de vraag of dat echt nodig was. We hebben ook voorgesteld om de ontslagbrief van de behandelend arts te tonen. Nee, we moesten. Zelfs de bedrijfsarts wist niet wat we daar kwamen doen en zei "als je even had gebeld, dan had je niet hoeven komen").
- veel wisselende bedrijfsartsen op verschillende locaties
- bij het uwv aangeven dat er afspraken met ons zijn gemaakt, terwijl wij daar niets van weten (m.b.t. aanvragen WIA)
Daarnaast hebben we sterk het gevoel actief tegengewerkt te worden. Al sinds november zijn we bezig met het regelen van een jobcoach via Acture. Hierbij helpt de ergotherapeut van het plaatselijke ziekenhuis (lees: belt ook regelmatig, mailt etc.). De oorspronkelijke werkgever (mijn vriend werkte via een uitzendbureau, ik heb het nu over het bedrijf waar hij aan was uitgeleend) wil mijn vriend heel graag weer in dienst nemen, maar dan wel op zo'n manier dat mijn vriend goed kan herstellen (ze steunen ons echt enorm, daar geen klachten en alleen maar lof). Vandaar de jobcoach. Na veel aandringen begin mei eindelijk de jobcoach gesproken. Komt geen initiatief uit, heeft naar ons idee geen zin om mee te werken. Roept "het gaat maar om 3 maanden, totdat de 2 jaar vol zijn, dus ik kan niet veel voor je betekenen". Hij wil niet op gesprek bij de werkgever om de regelgeving en dergelijke te verklaren. Na een paar keer bellen antwoord: "ja sorry, agenda vol, je hebt een nieuwe jobcoach". Die zou vorige week contact opnemen met de werkgever, heeft dat tot nu toe nog niet gedaan (ergotherapeut gaat weer bellen, wij ook). De eerste maand van de drie maanden is dus alweer om. Als ze nu direct een jobcoach hadden geregeld, dan was hij misschien alweer een beetje aan het werk geweest, in ieder geval was er dan nu al meer duidelijk geweest over de werkzame toekomst van mijn vriend (hij is 26, dus dat is nog een lange tijd).
Het ergste vind ik zelf dat dit dus duidelijk al een aantal jaren speelt als je de verschillende verhalen leest. Er zou toch zo onderhand wel verbetering in moeten zitten bij Acture? Ik zou zeggen, als je werkt, zoek uit of je werkgever Acture in dienst heeft, kaart deze problemen aan, neem ontslag of zorg dat je NOOIT ziek wordt.