LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kosten advocaat
kosten advocaat
Is het normaal dat een advocaat voor elke beantwoording van een vraag 18,69 euro rekent?
Ik heb contact met een advocaat gezocht voor hulp bij een scheiding. Ik moest 400,- euro vooruit betalen. Na het gesprek kwam de rekening van 675,- euro. Gevraagd of de 400,- euro daar niet vanaf getrokken werden. Die vraag bleek 18.69 te kosten. Nee dat word pas verrekend bij het afsluiten was het antwoord. Dat wilde ik, dus gemeld graag afrekenen en afsluiten. Dit kost ook weer 18,69. Ik kreeg een mail met de vraag om mijn bankrekening te geven waar het restant, ik had namelijk ook die 675,- euro betaald, naar overgemaakt moest worden. Ik heb toen gevraagd of het beantwoorden van die vraag me ook weer 18.69 euro kost.
Is dit een normale gang van zaken bij een advocaat? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee
Ik heb contact met een advocaat gezocht voor hulp bij een scheiding. Ik moest 400,- euro vooruit betalen. Na het gesprek kwam de rekening van 675,- euro. Gevraagd of de 400,- euro daar niet vanaf getrokken werden. Die vraag bleek 18.69 te kosten. Nee dat word pas verrekend bij het afsluiten was het antwoord. Dat wilde ik, dus gemeld graag afrekenen en afsluiten. Dit kost ook weer 18,69. Ik kreeg een mail met de vraag om mijn bankrekening te geven waar het restant, ik had namelijk ook die 675,- euro betaald, naar overgemaakt moest worden. Ik heb toen gevraagd of het beantwoorden van die vraag me ook weer 18.69 euro kost.
Is dit een normale gang van zaken bij een advocaat? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee
Re: kosten advocaat
Ik kan mij voorstellen dat een advocaat niet met een stopwatch bijhoudt hoeveel tijd hij aan iedere klant besteedt, maar dat hij bijvoorbeeld in blokjes van vijf of tien minuten werkt. Met een tarief per vijf of tien minuten. Dan zul je dus waarschijnlijk inderdaad een soort minimaal tarief hebben.