| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kruidvat beschuldigt mij van diefstal
-
stofzuigertje
Re: Kruidvat beschuldigt mij van diefstal
Met vrijwel elke Smartphone kun je een geluidsopname maken als bewijs....
En dan kijken, rondje lopen, even in tas kijken of je geld genoeg hebt..... en niets kopen en weg gaan....
De geluidsopname is niet zichtbaar en wel kun je vaak stemmen herkennen als ze jou lastig vallen.
Dan heb je bewijs voor Politie aangifte.
En dan kijken, rondje lopen, even in tas kijken of je geld genoeg hebt..... en niets kopen en weg gaan....
De geluidsopname is niet zichtbaar en wel kun je vaak stemmen herkennen als ze jou lastig vallen.
stofzuigertje schreef:Met vrijwel elke Smartphone kun je een geluidsopname maken als bewijs....
Bewijs van wat?
-
Lowieze
Ik lees heel wat anders: " De wet verbiedt het stiekem maken van opnames van gesprekken waaraan je geen deelnemer bent (art. 139a Strafrecht). "stofzuigertje schreef:Met vrijwel elke Smartphone kun je een geluidsopname maken als bewijs....
-
stofzuigertje
Geen deelnemer maar slachtoffer zou ik in dit geval zeggen....
-
ClaimConcept
Volgens mij de meest zinvolle reactie hier:26 juni 2018, maria1993 schreef:Ik voel me erg aangevallen en beschuldigd van diefstal. Nu ben ik vandaag weer naar de Kruidvat geweest en toen ik bij de kassa aankwam gaf diezelfde verkoopmedewerkster aan geen artikelen te willen verkopen aan mensen die in haar winkel stelen. Met stom verbazing keek ik haar aan en had ik zoiets van als ik überhaupt wat had gestolen – had dat dan meteen gevraagd? Waarom blijven ze me lastigvallen. En als het mijn intentie was om te stelen dan zou ik niet weer de Kruidvat binnenlopen.
Wat zijn mijn rechten in deze situatie en kan de verkoopmedewerkster mij zomaar geen producten verkopen?
28 juni 2018, arvandongen schreef:Je kan proberen een afspraak te maken met de filiaalmanager om de zaak uit te spreken. Misschien is er van hun zijde sprake van een persoonsverwisseling? Misschien mag je samen de camerabeelden bekijken? Beloof ze vooraf alles terug te geven indien zij inderdaad onomstotelijk bewijs hebben (teruggeven niet nodig, want niets gestolen, toch?). De simpele belofte haalt de eerste kou uit de lucht.
Normaal gesproken durven dieven geen verantwoording af te leggen bij een filiaalmanager. En zeker niet terug te keren in de winkel nadat ze al verdacht worden van diefstal. Als dan ook nog zal blijken dat het "bewijsmateriaal" niet aanwezig of flinterdun is, is dat mijn inziens de meest soepele weg naar volledige rehabilitatie (met misschien wel een bloemetje toe).
Blijf vooral vriendelijk al voel je je boos.Succes!
Ik ben ook eens beschuldigd van diefstal bij de kruidvat. 3 dames omsingelden mij en beschuldigden mij hiervan bij de kassa in een grote menigte. Ze vroegen of ik me tas wilde leeg halen. Toen ik zei dat ik deze niet bij me had werden ze rood. Ze vroegen om me zakken leeg te halen. Deze had ik ook niet (geen jas aan en een broek zonder zakken). Ik gaf aan dat ik alleen maar 20 euro bij me had en voor me werk wat benodigdheden moest halen (toiletpapier, schoonmaak artikelen e.d.). Ze bleven volhouden dat ik iets had gepakt (ondanks dat ik het nergens kan verstoppen). Ik zei kom maar met die camera beelden. Dat kon niet. Heb me artikelen terug gezet en ben weggegaan zonder iets te kopen. Klacht ingediend en hier ging uiteindelijk 8 weken overheen en vele telefoontjes van mijn kant. De manager verontschuldigde zich alleen maar en dat dit het beleid was. Ben nooit meer in dat filiaal geweest.
Het is strafbaar en daarmee onrechtmatig, om gesprekken heimelijk op te nemen waar je zelf geen deelnemer aan bent. Echter, de politie kan dergelijke opnames wel gebruiken in strafproces tegen een van deze personen. Het is niet handig, omdat het ook tegen jezelf kan worden gebruikt. De oplossing is vrij eenvoudig: zorg gewoon dat je deelnemer bent en knip het gesprek, zodat je geen opname geeft aan de politie van een gesprek waarvan je zelf geen deelnemer bent.Lowieze schreef:Ik lees heel wat anders: " De wet verbiedt het stiekem maken van opnames van gesprekken waaraan je geen deelnemer bent (art. 139a Strafrecht). "stofzuigertje schreef:Met vrijwel elke Smartphone kun je een geluidsopname maken als bewijs....
-
stofzuigertje
Normaal is een opname inderdaad verboden, maar in dit geval van meerdere niet plezierige opmerkingen op deze manier bewijs verzamelen lijkt me wel geoorloofd.
Je moet bewijs van discriminerende opmerkingen hebben voor een aangifte of een betrouwbare getuige die geen familie mag zijn.
Dan is elke Mobiel beter.
Zo heb ik ooit een fietsendief gefilmd, en Politie gebeld, die waren eerder bij zijn huis dan hij en hij zette fiets met kapot slot in schuurtje... en konden ze hem gelijk inrekenen!
Het was voor hun bekende en de film was voldoende bewijs.
Hun zoon die nooit iets fout heeft gedaan... maar toen gingen en duidelijk woorden over tafel die niet in de Koran thuis horen!
De Politie weigerde te komen omdat hij schuin tegenover hun bureau woonde!
Wel moet je als er deze keer niets gebeurde wel gelijk de opname wissen, en volgende keer beter.
Maar met meer dan 10 Miljoen Smartphones is de controle op verboden opnames niet te handhaven!
Je moet bewijs van discriminerende opmerkingen hebben voor een aangifte of een betrouwbare getuige die geen familie mag zijn.
Dan is elke Mobiel beter.
Zo heb ik ooit een fietsendief gefilmd, en Politie gebeld, die waren eerder bij zijn huis dan hij en hij zette fiets met kapot slot in schuurtje... en konden ze hem gelijk inrekenen!
Het was voor hun bekende en de film was voldoende bewijs.
Hun zoon die nooit iets fout heeft gedaan... maar toen gingen en duidelijk woorden over tafel die niet in de Koran thuis horen!
De Politie weigerde te komen omdat hij schuin tegenover hun bureau woonde!
Wel moet je als er deze keer niets gebeurde wel gelijk de opname wissen, en volgende keer beter.
Maar met meer dan 10 Miljoen Smartphones is de controle op verboden opnames niet te handhaven!
Er zijn geen discriminerende opmerkingen gemaakt. De Ts “veronderstelde” alleen discriminatie.
-
Guardian72
- Contacteer:
Raar beleid.Icasheb schreef: Heb me artikelen terug gezet en ben weggegaan zonder iets te kopen. Klacht ingediend en hier ging uiteindelijk 8 weken overheen en vele telefoontjes van mijn kant. De manager verontschuldigde zich alleen maar en dat dit het beleid was. Ben nooit meer in dat filiaal geweest.
Ik zou artikelen hebben laten liggen bij de kassa trouwens - of direct de politie hebben gebeld.
Zeker omdat hier aantoonbaar vals word beschuldigd lijkt me.
Lijkt me - voor KV toch - zaak om hier beter aandacht aan te besteden - als je reputatie eenmaal naar de haaien is...
Kruidvat is een voordeel drogisterij formule, ik denk dat die niet zo om een goede naam geven. Zoals anderen die hetzelfde is overkomen al aangaven, een Kruidvat filiaalmanger bevestigde dat dit hun beleid is.Guardian72 schreef:Raar beleid.Icasheb schreef: Heb me artikelen terug gezet en ben weggegaan zonder iets te kopen. Klacht ingediend en hier ging uiteindelijk 8 weken overheen en vele telefoontjes van mijn kant. De manager verontschuldigde zich alleen maar en dat dit het beleid was. Ben nooit meer in dat filiaal geweest.
Ik zou artikelen hebben laten liggen bij de kassa trouwens - of direct de politie hebben gebeld.
Zeker omdat hier aantoonbaar vals word beschuldigd lijkt me.
Lijkt me - voor KV toch - zaak om hier beter aandacht aan te besteden - als je reputatie eenmaal naar de haaien is...
Politie bellen is een optie echter ik ben bang dat die voor een dergelijek zaak niet willen komen. Het enige wat je kan doen is weggaan en nooit meer terug komen.
-
Lowieze
Ik denk dat een winkel zijn goede naam wel degelijk belangrijk vindt, maar er kan een bedrijfsleider in staan (of ander personeel) die daar anders over denkt.Speedy123 schreef:
Kruidvat is een voordeel drogisterij formule, ik denk dat die niet zo om een goede naam geven. Zoals anderen die hetzelfde is overkomen al aangaven, een Kruidvat filiaalmanger bevestigde dat dit hun beleid is.
Politie bellen is een optie echter ik ben bang dat die voor een dergelijek zaak niet willen komen. Het enige wat je kan doen is weggaan en nooit meer terug komen.
Als je onterecht van diefstal beschuldigd wordt, laat ze zelf de politie dan maar bellen. Die zal dan komen en vaststellen dat er geen bewijs is. Willen ze de politie niet bellen, dan zegt dat al genoeg.
Zoals altijd horen we ook hier de verhalen maar van één kant, ik zou graag eerst horen wat het personeel zegt over hoe de klanten zich gedragen hebben.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 03 jul 2018 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sake1987
Nog even over discriminatie, is de Kruidvat niet van een Chinese eigenaar ?
Dan had het wel Kruitvat geheten.sake1987 schreef:Nog even over discriminatie, is de Kruidvat niet van een Chinese eigenaar ?
Jawel, al weet ik niet of het nu nog zo is.sake1987 schreef:Nog even over discriminatie, is de Kruidvat niet van een Chinese eigenaar ?
https://retailtrends.nl/news/26917/krui ... e-dag-meer
-
taxikemperman
Nee Kluidvatcrazyme schreef:Dan had het wel Kruitvat geheten.sake1987 schreef:Nog even over discriminatie, is de Kruidvat niet van een Chinese eigenaar ?
Houden we het op Kluitvat 
-
Teunbosseman
- Contacteer:
grun schreef:Jawel, al weet ik niet of het nu nog zo is.sake1987 schreef:Nog even over discriminatie, is de Kruidvat niet van een Chinese eigenaar ?
https://retailtrends.nl/news/26917/krui ... e-dag-meer
Ja is nog steeds zo.
AS Watson, ook Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL, Pour Vous en Prijsmepper.
https://www.werkenbijaswatson.nl/