LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bigpoint laat ook kinderen betalen door te bellen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
nevermind

Re: Bigpoint laat ook kinderen betalen door te bellen

Ongelezen bericht door nevermind »

@emmy75
Je mag van mij gelijk hebben, want je blijft toch door drammen.
Maar wil dan toch nog een aanmerking maken.

C. kind heeft zelf account aangemaakt met juiste gegevens + had toestemming voor het gratis account.
Jouw opmerking van toestemming is voor het kopen van........
Alle andere door jouw aangehaalde voorbeelden zijn tegen de AV, of je het goed vind of niet.
Met de werkelijke geboortedatum kan wel degelijk een account aangemaakt worden als het vinkje maar aangeklikt wordt van de algemene voorwaarden.
Natuurlijk kan het vinkje aangeklikt worden, maar da is het tegen de AV.
In de AV staat bij het maken van een account, dat je 18 jaar moet zijn.

Uit de vervolgpost blijkt dat er bij de aankoop van de diamanten gevraagd is of deze 13-jarige toestemming had. Hier gaf hij foute informatie op. Bigpoints had er niet zomaar vanuit mogen gaan dat dit klopt.
Voor honderden euro's dit soort dingen kopen is niet gebruikelijk voor een 13-jarige. De overeenkomst kan door de ouders vernietigt worden.
Bij het aanmaken van de account moet Bigpoints wel er vanuit gaan, dat dit klopt, bij het kopen van diamanten niet.
Wat een verkeerde wereld.

Misschien kan TS laten weten, hoe het afgelopen is.
Ik vrees het ergste.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Bij het kopen van de diamanten verschijnt er echter een scherm waarin gevraagd wordt of hij toestemming heeft van zijn ouders - en daar heeft hij op "ja" geklikt. En nee, natuurlijk had ik geen toestemming gegeven.
Dus als ik het goed begrijp , houden kinderen hun ouders voor de gek (liegen noemde mijn moeder dat vroeger) en dat is dan de schuld van het spel. En nu moet Bigpoint betalen omdat kinderen niet luisteren. Vat ik het zo goed samen :?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

secondadvies schreef:In de AV staat bij het maken van een account, dat je 18 jaar moet zijn.
Nee, dat staat er niet en ook niet anders omschreven of vrij vertaald. Er staat:
1.1.3 Door de aanmelding voor het gebruik van de spellen en/of de diensten bevestigt de gebruiker uitdrukkelijk (i) meerderjarig en handelsbekwaam te zijn en (ii) in het geval, dat hij/zij nog minderjarig is, toestemming van de wettelijke vertegenwoordiger te hebben.
Ik heb de proef op de som genomen en een account aangemaakt met de geboortedatum van een minderjarige en jawel hoor het lukt.
secondadvies schreef:.. want je blijft toch door drammen.
Pot verwijt ketel ?

nevermind

bprosman schreef:
Bij het kopen van de diamanten verschijnt er echter een scherm waarin gevraagd wordt of hij toestemming heeft van zijn ouders - en daar heeft hij op "ja" geklikt. En nee, natuurlijk had ik geen toestemming gegeven.
Dus als ik het goed begrijp , houden kinderen hun ouders voor de gek (liegen noemde mijn moeder dat vroeger) en dat is dan de schuld van het spel. En nu moet Bigpoint betalen omdat kinderen niet luisteren. Vat ik het zo goed samen :?

Ja, zo zie ik het ook, ofwel hier andere forummers gelijk willen, en van mij gekregen hebben.
TS (vader) heeft toch ook een duidelijk woord geschreven, hoe het gegaan is.
Bigpoint hoef helemaal niets, als je de AV goed hebt gelezen.

En Emmy75 nog aansluitend dit:
Ik heb de proef op de som genomen en een account aangemaakt met de geboortedatum van een minderjarige en jawel hoor het lukt.
Prima, dan wachten wij wel af, wat er gaat gebeuren.
2.3 De ontvangst van de aanvraag van de gebruiker wordt door Bigpoint GmbH onmiddellijk via elektronische weg op het e-mailadres, dat de gebruiker heeft opgegeven, bevestigt. De bevestiging hiervan vormt geen bindende goedkeuring van de aanvraag van de gebruiker door Bigpoint GmbH. De bevestiging van de aanvraag kan echter wel gepaard gaan met een goedkeuring van deze aanvraag.

blackraven

Ongelezen bericht door blackraven »

Bedankt voor het advies; ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

nevermind

blackraven schreef:Bedankt voor het advies; ik ga mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

Ik hoop, dat het voor jullie goed uitpakt.
Zoon heeft niet geluisterd, komt vaker voor, maar jullie zitten nu met de brokken .
Misschien een les voor hem, wie weet komt het nog goed, maar ik heb het al aangegeven, dit wordt een zware klus.
Misschien kan je de afloop nog vermelden.
succes

blackraven

Ongelezen bericht door blackraven »

Mijn rechtsbijstandverzekering meld me dat juridische actie niet veel kans van slagen heeft - en adviseert me wel een brief te schrijven.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben bang dat ik kan raden waar ze deze brief gaan "Archiveren".

nevermind

blackraven schreef:Mijn rechtsbijstandverzekering meld me dat juridische actie niet veel kans van slagen heeft - en adviseert me wel een brief te schrijven.

Met deze uitspraak is het toch al duidelijk, welk antwoord je krijgt.

Helaas heb je hoop gevestigd op uitspraken van bepaalde leden hier, maar het blijkt toch dan anders te zijn.

Gesloten