Volgens TS.
"Uiteindelijk bleek het pakket 79 kilo te zijn"
Eens. Wat moet je met een halve bank boven en de rest beneden in de hal? Lijt mij non-conform.StevieNL81 schreef: ↑01 feb 2024 17:56
Het gaat immers niet enkel over het bedrag, maar ook de klantverwachting. TS heeft zich goed laten voorlichten door de info op de site goed te lezen en desondanks bleek de werkelijkheid anders. Ts kon dit zelf oplossen maar als iemand geen hulp heeft? Terugsturen en dus voor nop transportkosten moeten betalen of voortaan in de hal op de bank plaatsnemen ?
Dat was slechts één van de pakketten. TS heeft 60 euro minus die 10% betaald.
Lees je de rest van de OP ook even?
Daar wordt je als klant tijdens het bestellen niet op gewezen.Har45 schreef: ↑01 feb 2024 20:33Wat als er een externe lift nodig is voor mijn bezorging?
Producten die je op een etage wil laten leveren en die heel groot en zwaar zijn kunnen soms niet via de trap naar boven. Dan is het nodig om een externe (verhuis)lift te gebruiken.
Dit gaat om:
Pakketten zwaarder dan 46 kg
Pakketten breder dan 150 cm en langer dan 200 cm
Denk bijvoorbeeld aan banken, grote matrassen en keukenwerkbladen
Externe lift huren
De externe lift regel je met een IKEA medewerker op de verkoopafdeling en die betaal je samen met je bestelling. Winkel je online? Bel dan onze klantenservice.
Link: https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... gcc43.html
En die 23 kg. (per persoon) staan op de website van IKEA wel vermeldt onder de bezorgvoorwaarden in de regel 0-100 kg.Lady1234 schreef: ↑01 feb 2024 09:59Ik denk dat het ook hiermee te maken heeft.
De Inspectie SZW hanteert sinds jaar en dag als maximaal tilgewicht een grenswaarde van 23 kg per persoon. Dit betekent dat er naar gestreefd wordt niet meer dan 23 kg per persoon en 46 kg met twee personen te tillen. De omstandigheden bepalen mede hoe zwaar er getild kan worden
Op deze link vind je ook wat summiere informatie: https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... 4800b.htmlLet op: als je bestelling niet door het trapgat past, moet je een verhuislift regelen. Bekijk voor meer informatie deze veelgestelde vraag
Een maximumgewicht wordt daarentegen niet genoemd.Bezorging op etage
Als je je bestelling op een etage wil laten bezorgen, geef je dit door tijdens het boeken van de transportservice. De transporteur zorgt ervoor dat er voldoende tijd is om het op jouw etage te leveren. Houd rekening met de volgende punten:
Heb je geen lift? Dan bezorgen we tot en met de 4e etage
Heb je geen lift en woon je hoger dan de 4e etage? Dan kan je de artikelen op de 4e etage van de transporteur overnemen
Is het trapgat vrij en breed genoeg voor de artikelen?
Zucht... ik heb het nota bene al uitgelegd... Je ziet toch wat TS heeft betaald? Dat is het tarief van >100 kg. Moeilijker is het niet.
Exact. En dat is precies het punt wat TS maakt. Wat mij betreft terecht (al zou ik die strijd niet voeren, maar da's een persoonlijke afweging).
Maar hij heeft wel gelijk. Waar ik ook aan het meelezen was om na te gaan wat er allemaal mogelijk was kreeg ik ook een beetje het idee dat TS meer door sommigen belachelijk werd gemaakt voor die €34 dan dat er daadwerkelijk (door sommigen) een wat subtielere oplossing werd aangedragen; en vooral..: waar is Ikea toe verplicht??Lady1234 schreef: ↑01 feb 2024 11:17Overigens, mogelijk heeft het gebrek aan betrokkenheid en terugkoppeling na juridische stappen iets te maken met de inhoudsloze reacties die sommigen hier geven. Simpel zeggen dat iemand 'niet moet zeuren' als het om principes gaat, getuigt niet van enig verlangen naar waarheidsvinding, maar is slechts een zinloze vertoning van een zure mening
Maar dat is uw zure mening.