LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CV Analyse en advies

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
kidcat

Re: CV Analyse en advies

Ongelezen bericht door kidcat »

Bartoonder,
Mensen, laat u niet door deze persoon van de wijs brengen.
Die persoon..... werd ik daarmee bedoeld? Of lees ik het nou verkeerd....

Groet, Kid

kidcat

JJ,
Ja, ik heb wel een vraag:

In een sollicitatiebrief moet je op één of andere wijze aangeven waarom nou juist JIJ de aangewezen persoon ben voor de baan. Hoe moet je dat nou 'hardmaken' zonder te overdrijven?? En hoe zorg je ervoor dat je eruitspringt?

Groet,
Kid

Lichtje

Ongelezen bericht door Lichtje »

Door alles van het bedrijf te weten (vooraf). Je in te hebben geleefd in het probleem dat het bedrijf door de nieuwe medewerker opgelost zou willen zien. Door aan te geven waar je ervaring, werklust en kennis, aansluiten op die vraag. Door af en toe al een beetje in de ''wij'' vorm te praten. Door (inhoudelijk) aanvullende vragen te stellen over wat de WG verwacht EN.... door eerlijk aan te geven wat je nog moet leren en hoeveel tijd dat kost EN in die tijd (en niet langer) genoegen te nemen met een redelijke beloning en niet het onderste uit de kan te willen. Voorlopig tot zover. :idea:

kidcat

Bedankt Lichtje!

Hier kan ik wel wat mee :)

Groet,
Kid

pommetjehorlepiep

Ongelezen bericht door pommetjehorlepiep »

Door alles van het bedrijf te weten (vooraf). Je in te hebben geleefd in het probleem dat het bedrijf door de nieuwe medewerker opgelost zou willen zien. Door aan te geven waar je ervaring, werklust en kennis, aansluiten op die vraag. Door af en toe al een beetje in de ''wij'' vorm te praten. Door (inhoudelijk) aanvullende vragen te stellen over wat de WG verwacht EN.... door eerlijk aan te geven wat je nog moet leren en hoeveel tijd dat kost EN in die tijd (en niet langer) genoegen te nemen met een redelijke beloning en niet het onderste uit de kan te willen. Voorlopig tot zover.

Hahahah, je zal maar elke week en afwijzing krijgen...
Elke week weer Peter R. de Vries nadoen om bovengenoemde te doen.
Als we dit allemaal zouden doen, zouden de werkelozen er een psychologische curcus bij moeten doen "Hoe leer ik de zwakke punten van alle bedrijven...jaaaaa, alle bedrijven, blijven doorzetten hé na 10 afwijzingen!!! Succes :wink: [/url]

Lichtje

Erg slecht geslapen he? Natuurlijk doe je dat niet bij de verplichte nummers. WEL als je ergens je zinnen op zet. :idea:

Lichtje

Daarbij komt nog, dat info zoeken en krijgen via internet en daar een indruk mee opdoen, korter duurt dan de brief tikken en naar de postbus brengen. Of... doe je dat ook met een e-mailtje aan het bedrijf met een ''hotmail'' afzender en heel algemeen? Die worden haast altijd gelijk weggegooid weet je! :idea:

Jan Jurk

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

@ Kidcat: Vwb brief, wat ik merk is dat in veel brieven een belangrijk punt ontbreekt, namelijk WAAROM solliciteer ik? WAAROM nou juist bij dit bedrijf?? Als redenen worden meestal genoemd "zoek nieuwe uitdaging" of iets dergelijks, of "ik wilde altijd al een verantwoordelijke baan" enzovoort. Maar slechts weinigen vragen zich af WAAROM dan? WAAROM wil ik een verantwoordelijke baan? Hoe sluit dat aan bij mijn persoonlijkheid? M.a.w. vragen niet dóór bij zichzelf. Klinkt vaag, maar een voorbeeld:

Twee mensen solliciteren bij de Telegraaf. Aan beiden wordt gevraagd waarom ze juist dáár solliciteren.
De één zegt: "Het is voor mij een enorme uitdaging om bij de Telegraaf te werken. Ik kan me ook helemaal vinden in de stijl van de krant." De ander zegt: "Ik kan me vinden in het concept van de krant, omdat de berichtgeving toegankelijk is voor vele lagen van de bevolking. En ik vind het belangrijk dat iedereen de kans krijgt om het nieuws te vernemen en ook te snappen, omdat ik een groot voorstander ben van het vrije woord." (of zoiets)
Wie van de twee zal worden aangenomen?

Dit sluit misschien een beetje aan bij de tips van Lichtje. Hoop dat het op deze manier een beetje overkomt. Samengevat is mijn advies dus: denk na over het WAAROM van je sollicitatie..! Dát wil het bedrijf namelijk weten. Groet, JJ

Oude Rot

Ongelezen bericht door Oude Rot »

Jan: Oprecht compliment! :wink:

Jan Jurk

Ongelezen bericht door Jan Jurk »

Thanks oude rot!
Gr JJ

tomaatje

Ongelezen bericht door tomaatje »

Mijn brieven zien er altijd prima uit, mijn CV ook mijn "gaten" in mijn CV heb ik weggewerkt.

Mijn eerste CV en soll.brieven heb ik toen op aanraden van mijn RIB consulent gemaakt en ze vond dat de volledige waarheid in mijn CV moest staan en ook in mijn brieven dat ik werkloos was en dat het bedrijf gebruik kon maken van zogeheten proeftijd met uitkering.

Keer op keer werd ik steeds afgewezen laat staan dat iemand de moeite nam om terug te schrijven. Later heb mijn CV en mijn brieven totaal overnieuw geschreven en ik pas ze ook steeds aan aan de vacature. Ik heb een model basis CV met al mijn opleidingen en werkervaring en met een beetje knippen en plakken pas ik mijn CV aan de vacature aan. Uiteraard bel ik altijd eerst even om informatie los te peuteren van het bedrijf en noem ook speciaal de naam van de gene met wie ik heb gesproken in mijn brieven. Ook probeer ik op internet zoveel mogelijk over het bedrijf te weten te komen of zoek ik naar een bedrijfspresentatie.

Het is erg belangrijk geen standaard sollicitatiebrief te schrijven, Schrijf elke keer een solllictatiebrief overnieuw aan pas elke keer je CV er op aan.

Al met al ben ik vaak uitgenodigd maar helaas nooit aangenomen het is ook een kwestie van een beetje geluk.

Ondanks de sollicitatieplicht ben ik gaan inzien dat het gewoon geen zin heeft te reageren op vacatures waar ik toch niet voor in aanmerking zal komen dus neem ik de moeite daar ook niet voor. Nu reageer ik alleen op vacatures waarvan ik zeker weet dat ik een kans kan maken om daar te kunnen werken. Daarom ben ik ook geen voorstander van de sollicitatie plicht.

A.s. maandag mag ik beginnen op de bloemenveiling en probeer ik maar het beste er van te maken wachtend op betere tijden.

Uiteraard solliciteer ik gewoon door.

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Tomaatje,

Fijn voor je dat je mag beginnen op de bloemenveiling.

Ik hoop dat je het toch een beetje naar je zin zal hebben.

Groet Langhaar.

P.S. all you need is love is vanavond en dan komt er vast
wel een adres waar lichtje naar toe kan schrijven.

tomaatje

Dankjewel langhaar,

Toevallig ben ik daarnet weer gebeld door een bedrijf waar ik al eens eerder had gesolliciteerd en was afgwezen. Of ik maandag. a.s. toch nog eventjes wilde komen praten. Ik had dezelfde vacature gezien en toch maar weer is gebeld. Ben benieuwd.

Dat wordt druk nieuwe werkdag bij de veiling en een sollicitatie gesprek.

Het balletje rolt, Nu nog alleen de goede kant op.

RITMOLIKWEUT

Ongelezen bericht door RITMOLIKWEUT »

Succes met het snijden van de plantjes.
Weet niet of je er ver mee komt bij andere banen, maar swa...
Werk is werk :wink:

Langhaar

Ongelezen bericht door Langhaar »

Tomaatje,

Er gebeurt tenminste wat.

SUCCES.

Ik ga vanmiddag naar een inschrijfmiddag van een uitzendbureau.

Ik verwacht er niets van maar probeer het toch.

Groet Langhaar.

s

super tomaat

Ongelezen bericht door super tomaat »

Je kunt beter je CV mailen langhaar, spaart weer reiskosten en tijd uit.

Als een UZB je "ECHT" nodig hebt weten ze je heus wel te vinden.
En hoor je nooit meer wat.

Dan weet je genoeg.

RITMOLIKWEUT

Ik verwacht er niets van maar probeer het toch.
Altijd mis, is nooit raak geschoten....
Uiteindelijk lukt het je!!!
Pakken wat je pakken kan, industrieël reiniger, schoonmaker, opperman, veegwerkzaamheden, reinigingsdienst...alles aanpakken!!! :wink:

tomaatje

Kom je met zulke banen dan wel ver :?:

RITMOLIKWEUT

Kom je met zulke banen dan wel ver
U wilt toch niet gelijk de mooiste banen? zoals iedereen...
Dan kunt u lang wachten...het UZB is ook niet gek hoor...
Ze weten precies wie wel wil werken en wie niet...die wel willen worden het meest gebeld en wie altijd maar afwijst word nooit meer gebeld.
Zo gaat het tegenwoordig...

GOUDEN_EI

Ongelezen bericht door GOUDEN_EI »

Precies, je komt veel mensen tegen die zitten te w8ten op de mooiste banen, dan zijn ze ze zo 1 jaar verder en is hun ervaring al weer teniet gedaan...en krijg je het nog moeilijker....
Zeker als je gaat individualiseren met banen... :wink:

Gesloten