LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone Phishing per post??
Vodafone Phishing per post??
Vandaag kreeg ik op 16 juli een hele rare brief van "Vodafone". Ik kreeg een herinneringsbrief dat ik nog
€ 21.39 moest betalen. Deed ik dat niet binnen 14 dagen (dagtekening 3 juli) dan komt daar nog 40 euro bij. Nu klopt de dag dus al niet, maar ik heb al 4 maanden geen contract meer met Vodafone. Daarvoor liep alles via mijn machtigingen.
Is deze brief vals? Ik bel 043-3514524 en wacht 40 minuten. Geen contact. Daarna probeer ik het nogmaals 20 minuten. Geen contact.
Ook gek, aankondiging staat met Best Meneer xxx met mijn naam. Bedragen en data staan in zwart gedrukt
Is hier sprake van een phishing via de post?
€ 21.39 moest betalen. Deed ik dat niet binnen 14 dagen (dagtekening 3 juli) dan komt daar nog 40 euro bij. Nu klopt de dag dus al niet, maar ik heb al 4 maanden geen contract meer met Vodafone. Daarvoor liep alles via mijn machtigingen.
Is deze brief vals? Ik bel 043-3514524 en wacht 40 minuten. Geen contact. Daarna probeer ik het nogmaals 20 minuten. Geen contact.
Ook gek, aankondiging staat met Best Meneer xxx met mijn naam. Bedragen en data staan in zwart gedrukt
Is hier sprake van een phishing via de post?
Re: Vodafone Phishing per post??
Klinkt wel een beetje als een nepfactuur. Ik ben in het verleden klant geweest bij Vodafone en betaalde ook via automatische incasso. Bij mijn laatste afrekening kreeg ik wat geld terug, wat ze netjes hebben gestort toendertijd. Lijkt me dat als er betaald moet worden dit gewoon afgeschreven zou worden?PJ 66 schreef:Vandaag kreeg ik op 16 juli een hele rare brief van "Vodafone". Ik kreeg een herinneringsbrief dat ik nog
€ 21.39 moest betalen. Deed ik dat niet binnen 14 dagen (dagtekening 3 juli) dan komt daar nog 40 euro bij. Nu klopt de dag dus al niet, maar ik heb al 4 maanden geen contract meer met Vodafone. Daarvoor liep alles via mijn machtigingen.
Is deze brief vals? Ik bel 043-3514524 en wacht 40 minuten. Geen contact. Daarna probeer ik het nogmaals 20 minuten. Geen contact.
Ook gek, aankondiging staat met Best Meneer xxx met mijn naam. Bedragen en data staan in zwart gedrukt
Is hier sprake van een phishing via de post?
Sowieso moet er eerst een factuur zijn en daarna pas een betalingsherinnering met een waarschuwing voor incassokosten.
Is er geen poging tot incasso gedaan volgens de brief? Is het verschuldigde geld volgens de facturen allemaal gewoon betaald? Als je dat controleerd en het antwoord op beide vragen is "JA", kun je die brief negeren.
Re: Vodafone Phishing per post??
Alles verliep via incasso. Volgens Consuwijzer zou het laatste restant evt. ook via de incasso moeten verlopen en niet via een aparte brief en al helemaal geen 4 maanden later. De brief is getekend op 3 juli kreeg hem vandaag. Dat betekent gelijk een boete van 40 euro extra. Uiteraard betaal ik niks. Vodafone is op het telefoonnummer compleet onbereikbaar.
Re: Vodafone Phishing per post??
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Vodafone Phishing per post??
Post hier ook even het IBAN nummer waar naar overgeboekt moet worden. Het is duidelijk een nepvordering want het telefoonnummer klopt niet eens.
Re: Vodafone Phishing per post??
Het genoemde telefoonnummer zit wel in de Vodafone reeks. Het kan een direct nummer naar de juiste persoon of afdeling zijn (dus niet het standaard klantenservicenummer).Bob Schurkjens schreef:Post hier ook even het IBAN nummer waar naar overgeboekt moet worden. Het is duidelijk een nepvordering want het telefoonnummer klopt niet eens.
Re: Vodafone Phishing per post??
Inmiddels is duidelijk dat Vodafone een paar MEGA blunders heeft gemaakt. Iedereen die een contractwijziging heeft gehad in april krijgt ineens een herinneringsbrief die nooit gestuurd had mogen worden. Volgens Vodafone omdat ze over zijn gegaan naar een nieuw automatiseringssysteem. Zodoende zijn er honderden wellicht nog meer foutieve brieven verstuurd met gekke leestekens en vet gedrukte letters die niet gecontroleerd waren.
Ook de eindbedragen waren incorrect. Natuurlijk 1000 x excuses van Vodafone.
Wel gevraagd om een bevestigingsmail of app. Deze is nu gestuurd. Hopelijk nu einde verhaal Vodafone pffffffff.
ps gevolg was overbelasting telefoon!
Ook de eindbedragen waren incorrect. Natuurlijk 1000 x excuses van Vodafone.
Wel gevraagd om een bevestigingsmail of app. Deze is nu gestuurd. Hopelijk nu einde verhaal Vodafone pffffffff.
ps gevolg was overbelasting telefoon!
Re: Vodafone Phishing per post??
Gelukkig maar.
Re: Vodafone Phishing per post??
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Vodafone Phishing per post??
PJ 66 schreef:Inmiddels is duidelijk dat Vodafone een paar MEGA blunders heeft gemaakt. Iedereen die een contractwijziging heeft gehad in april krijgt ineens een herinneringsbrief die nooit gestuurd had mogen worden. Volgens Vodafone omdat ze over zijn gegaan naar een nieuw automatiseringssysteem. Zodoende zijn er honderden wellicht nog meer foutieve brieven verstuurd met gekke leestekens en vet gedrukte letters die niet gecontroleerd waren.
Ook de eindbedragen waren incorrect. Natuurlijk 1000 x excuses van Vodafone.
Wel gevraagd om een bevestigingsmail of app. Deze is nu gestuurd. Hopelijk nu einde verhaal Vodafone pffffffff.
ps gevolg was overbelasting telefoon!
van Vodafone ?
Re: Vodafone Phishing per post??
Nou dit bericht heb ik op de Vodafone van facebook gelezen. Maar werd bevestigd ook door de telefoon een dag later.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 jul 2015 09:21
Re: Vodafone Phishing per post??
Ik ontving 18 juli een brief van Vodafone gedateerd 22 juni 2015 om voor 9 juli een bedrag over te maken anders inschakeling incassobureau. Ik heb al een half jaar geen contract meer met Vodafone.
Net geprobeerd Vodafone te bellen maar ze zijn erg druk, geen contact mogelijk.
Ik ga vandaag een brief sturen
Net geprobeerd Vodafone te bellen maar ze zijn erg druk, geen contact mogelijk.
Ik ga vandaag een brief sturen
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jul 2015 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Adresgegevens verwijderd
Reden: Adresgegevens verwijderd
-
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 okt 2012 16:10
Re: Vodafone Phishing per post??
De brief begint met Best Meneer.
Dat zijn om te beginnen al 2 taalfouten.
Het is : Beste meneer, meneer wordt niet met een hoofdletter geschreven.
Dat is al een reden om te twijfelen.
Wat wel vreemd is : men schrijft meneer, dus men weet kennelijk dat de ontvanger een man is.
Want Vodafone heeft ook veel vrouwen als klant.
Vraag aan de vrager : waarom stelt u de vraag hier, en niet bij Vodafone ?
Dat zijn om te beginnen al 2 taalfouten.
Het is : Beste meneer, meneer wordt niet met een hoofdletter geschreven.
Dat is al een reden om te twijfelen.
Wat wel vreemd is : men schrijft meneer, dus men weet kennelijk dat de ontvanger een man is.
Want Vodafone heeft ook veel vrouwen als klant.
Vraag aan de vrager : waarom stelt u de vraag hier, en niet bij Vodafone ?
Re: Vodafone Phishing per post??
Willem, heb je al gezien dat het probleem al bekend en opgelost is?
Re: Vodafone Phishing per post??
Het ergste vind ik dat er best mensen zijn die gewoon betalen wat Vodafone weer lekker op hun bankrekening schrijven.
Re: Vodafone Phishing per post??
Omdat Vodafone moet weten dat hier honderden mensen op het verkeerde been wordt gezet. Schandalige manier van handelen. Die honderden brieven zijn nog geen eens gecheckt en dat mag HEEL Nederland weten. Ook dat je een uur aan de lijn zit zonder dat ze je helpen. ZEER slechte service! Met deze ballentent ga ik nooit meer in zee. Flink uithalen en je ziet dat Vodafone gelijk gaat reageren ook op Facebook. Zoveel fouten in een brief dat kan er bij mij niet bij.Willemzelf schreef:De brief begint met Best Meneer.
Dat zijn om te beginnen al 2 taalfouten.
Het is : Beste meneer, meneer wordt niet met een hoofdletter geschreven.
Dat is al een reden om te twijfelen.
Wat wel vreemd is : men schrijft meneer, dus men weet kennelijk dat de ontvanger een man is.
Want Vodafone heeft ook veel vrouwen als klant.
Vraag aan de vrager : waarom stelt u de vraag hier, en niet bij Vodafone ?
Re: Vodafone Phishing per post??
Ts heeft een vreemde gedachte gang, natuurlijk gaat een commercieel bedrijf niet elk pishing verhaaltje achterna, elke klant is daar verantwoordelijk voorPJ 66 schreef:Omdat Vodafone moet weten dat hier honderden mensen op het verkeerde been wordt gezet. Schandalige manier van handelen. Die honderden brieven zijn nog geen eens gecheckt en dat mag HEEL Nederland weten. Ook dat je een uur aan de lijn zit zonder dat ze je helpen. ZEER slechte service! Met deze ballentent ga ik nooit meer in zee. Flink uithalen en je ziet dat Vodafone gelijk gaat reageren ook op Facebook. Zoveel fouten in een brief dat kan er bij mij niet bij.Willemzelf schreef:De brief begint met Best Meneer.
Dat zijn om te beginnen al 2 taalfouten.
Het is : Beste meneer, meneer wordt niet met een hoofdletter geschreven.
Dat is al een reden om te twijfelen.
Wat wel vreemd is : men schrijft meneer, dus men weet kennelijk dat de ontvanger een man is.
Want Vodafone heeft ook veel vrouwen als klant.
Vraag aan de vrager : waarom stelt u de vraag hier, en niet bij Vodafone ?
Re: Vodafone Phishing per post??
Het ging hier inmiddels niet meer op een lijkende phishing brief, maar Vodafone heeft honderden klanten foute brieven gestuurd met foute bedragen en teksten niet niet klopte. Zeer kwalijk dat er totaal geen controle is geweest.Har06 schreef:Ts heeft een vreemde gedachte gang, natuurlijk gaat een commercieel bedrijf niet elk pishing verhaaltje achterna, elke klant is daar verantwoordelijk voorPJ 66 schreef:Omdat Vodafone moet weten dat hier honderden mensen op het verkeerde been wordt gezet. Schandalige manier van handelen. Die honderden brieven zijn nog geen eens gecheckt en dat mag HEEL Nederland weten. Ook dat je een uur aan de lijn zit zonder dat ze je helpen. ZEER slechte service! Met deze ballentent ga ik nooit meer in zee. Flink uithalen en je ziet dat Vodafone gelijk gaat reageren ook op Facebook. Zoveel fouten in een brief dat kan er bij mij niet bij.Willemzelf schreef:De brief begint met Best Meneer.
Dat zijn om te beginnen al 2 taalfouten.
Het is : Beste meneer, meneer wordt niet met een hoofdletter geschreven.
Dat is al een reden om te twijfelen.
Wat wel vreemd is : men schrijft meneer, dus men weet kennelijk dat de ontvanger een man is.
Want Vodafone heeft ook veel vrouwen als klant.
Vraag aan de vrager : waarom stelt u de vraag hier, en niet bij Vodafone ?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 sep 2015 08:34
Re: Vodafone Phishing per post??
Ik heb het zojuist ook maar even aan de recherche doorgegeven.
Mensen die even niet opletten tuinen er gewoon in, onder meer omdat het geen huizenhoog bedrag betreft. Gelukkig zaten er twee taalfouten in de brief. Het blijft steeds meer opletten geblazen !
Hartelijke groet uit Hilversum.
Han
Re: Vodafone Phishing per post??
vodafone kun je bereiken onder 1200 of 1201