Dat is natuurlijk onjuist. Er zit een levensgroot verschil tussen vernietigen en opzeggen. En dat is zowel in formele zin als in praktische zin.
Amazon Prime Video weigert automatisch verlengd jaarabonnement te cancellen, mag dat?
Re: Amazon Prime Video weigert automatisch verlengd jaarabonnement te cancellen, mag dat?
Re: Amazon Prime Video weigert automatisch verlengd jaarabonnement te cancellen, mag dat?
Er is geen recht om tussentijds op te zeggen, want dat is niet overeengekomen. Er is wel een recht om de algemene voorwaarden te vernietigen op het punt van de stilzwijgende verlenging. Dan is er dus nooit stilzwijgend verlengt en heb je dus recht op de terugbetaling van alle 12 maanden.
-
MevrouwRood
Het volledige bedrag storneren lijkt me ook niet helemaal correct, ik heb immers wel +/- 6 weken gebruik gemaakt van de videodienst na de automatische verlenging. Daarnaast is dit geen bedrijf waar ik nooit meer mee te maken zal hebben. Ik gebruik al ruim 10 jaar Audible en lees al minstens zo lang op een Kindle e-reader. Amazon heeft het recentelijk onmogelijk gemaakt om je gekochte e-boeken en audioboeken buiten Amazon te bewaren, ondanks dat je ze gewoon zelf betaald hebt. Dus stel dat Amazon mij de toegang tot mijn account ontzegt wegens een wanbetaling (zoals storneren hele Prime abonnement), dan verlies ik waarschijnlijk ook de toegang tot een groot deel van mijn bibliotheek. Ook kan ik dan geen boeken meer kopen om te lezen op mijn Kindle. Dat kan heel vlot vervelend worden.
Er zit niks anders op dan gewoon een klacht in te dienen bij ACM ConsuWijzer dat Amazon de wet overtreedt en het daar verder bij te laten.
Ik heb die melding intussen al gedaan. Mochten meer mensen tegen dit probleem aanlopen: doe vooral ook een melding via het online formulier op consuwijzer.nl. Hopelijk pakt de ACM dit op als er voldoende meldingen gedaan worden.
Er zit niks anders op dan gewoon een klacht in te dienen bij ACM ConsuWijzer dat Amazon de wet overtreedt en het daar verder bij te laten.
Ik heb die melding intussen al gedaan. Mochten meer mensen tegen dit probleem aanlopen: doe vooral ook een melding via het online formulier op consuwijzer.nl. Hopelijk pakt de ACM dit op als er voldoende meldingen gedaan worden.
-
MevrouwRood
Interessant punt. Voor zover ik kan bekijken is er inderdaad niet alleen automatisch, maar ook stilzwijgend verlengd. Dat mag al helemaal niet. Niettemin heb ik aantoonbaar naar films gekeken op Amazon Prime in de tussentijd, ik was het abonnement niet vergeten. Mijn klacht is meer dat het tegen de Wet Van Dam is om een abonnement te verlengen met een vaste periode van bijvoorbeeld 1 of 2 jaar (tenzij het een lidmaatschap van een vereniging betreft zoals een koor of een visclub).alfatrion schreef: ↑26 okt 2025 19:30Er is geen recht om tussentijds op te zeggen, want dat is niet overeengekomen. Er is wel een recht om de algemene voorwaarden te vernietigen op het punt van de stilzwijgende verlenging. Dan is er dus nooit stilzwijgend verlengt en heb je dus recht op de terugbetaling van alle 12 maanden.
Maarja, ook 2 e-mails later is Amazon het daar niet mee eens. Als ik alle 12 maanden storneer, dan zou ik de toegang tot mijn account kunnen verliezen en daarmee de toegang tot mijn bibliotheek e-boeken en audioboeken. Dit is een machtig bedrijf dat eraan gewend is om te doen waar het zin in heeft, omdat dat ook daadwerkelijk kan.