LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitale televisie van UPC

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Beowulf
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:07

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Beowulf »

Dit is alleen bij de grijze boxen,de zwarte boxen hebben helemaal geen display,alleen maar een rood en groen lampje.
Wat betreft de werking hiervan,met de software update eind januari moet dat verholpen zijn(volgens HDvan Upc).

cornelia88
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 jun 2005 23:02

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door cornelia88 »

Van de week wilde men bij mij de box afleveren voor digitale tv.^
6 maanden op proef, maar wel zelf opzeggen. ik heb inmiddels zulke nare ervaringen bij UPC dat ik geen digitale tv van ze hoef. Box is ook zo weer terug meegegaan met de post. Overigens was ik een van de velen die hem niet hoefden!

peterwa

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door peterwa »

wees blij dat ie het doet
de vorige box (motorola) heb ik al 3 van versleten, elke keer kapot
nu heb ik nieuwe hier staan, en sinds 8 december heb ik de melding:
de installatie wordt nu voltooid dit kan enkele minuten duren

enkele minuten, enkele weken
en nog steeds weten die knuppels van de helpdesk niet wat het probleem is
nog even geduld, we zijn er mee bezig wordt er gezegd
ja met geld innen daar zijn ze mee bezig

psnoeks
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 dec 2005 21:27

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door psnoeks »

Net zo lang blijven zeuren en de klacht laten escaleren tot er een monteur komt, en als het nodig is nog een keer. Monteur is bij ons geweest de tweede keer en hij was het zelf ook goed zat met UPC. Hij heeft de hele rotzooi bij ons vervangen, nieuwe box dus neergezet. Nu werkt alles weer, al zijn we er niet tevreden over. Voorheen werkte het beter met de eerste box die we hadden. Alles is traag als dikke stront. Maar goed hopelijk komt er nog verbetering in. Er is inmiddels een klachtenbrief onderweg naar UPC voor onze hoge telefoonrekeing en ergernis die wij hebben gehad omtrent de Mediabox.

Gast

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door Gast »

ligt niet aan de box maar aan upc, de box kan niet aangemeld worden op het netwerk omdat ze er administratief een zooitje van hebben gemaakt

YvonneK

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door YvonneK »

Te gek voor woorden, een box toegestuurd krijgen waar je helemaal niet om gevraagd hebt, maar wel gesommeerd worden hem goed te bewaren en bij vermissing zelfs aangifte te gaan doen bij de politie!

Ik wil deze hele mediabox niet, maar op de site van UPC is dus nergens terug te vinden wat hun postadres is. En als je erover belt, moet je nog betalen ook!
Plus dat je fijn naar het postkantoor kan gaan met de hele doos.

Misschien weet iemand inmiddels wel het adres waar het onding naar terug kan?
Dan is het handig voor andere mensen om het op deze site te zetten.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door agro »

Stuur kaartjes op briefkaartformaat, (4 stuks te maken van A4 papier) met aan een zijde het adres van upc antwoordnummer te Leeuwarden, en aan andere zijde dat ze de box kunnen ophalen, op een tijdstip dat jou schikt, met je klantnummer.

Stuur er een 10 a 20tal per keer, en doe dit iedere week, gegarandeerd dat je er vanaf raakt met een minimum aan kosten.

Kaartjes sturen kost niets, er hoeft geen postzegel op, voor antwoordnummers zie www.antwoordnummer.nl en typ upc in, met antwoordnummer in Leeuwarden maak je de meeste kans op respons.

Laat ze wel tekenen voor ontvangst, of vraag om getekende retourbon, mogelijk heb je die later nog nodig, gezien hun administratie.

suc6

greenboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2006 13:54

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door greenboy »

Ik heb van de week ok een ongevraagd pakketje toegestuurd gekregen.
Mijn schoonmoeder heeft ervoor getekent omdat die toevallig op de kleine aan het passen was.Anders had het nieteens binnen gekomen.
Ik weet dat upc erg lastig kan zijn dus heb ik eerst tnt gebeld en die vertelden me dat je via het antwoord nummer alles gratis terug kan laten sturen. Ik heb het pakket niet geopend dus het lijkt mij de beste oplossing. :?: . Nu ben ik alleen bang dat ik achteraf nogsteeds lastig gevallen wordt terwijl ik nergens om gevraagd heb.
iemand advies?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door agro »

Goed advies zal moeilijk zijn, hou er rekening mee dat als je opstuurd ze straks glashard zullen beweren dat je niet hebt teruggestuurd.
Je hebt dan mogelijk geen poot om op te staan omdat je geen handtekening krijgt voor ontvangst.
De enige mogelijkheid om die te verkrijgen is aangetekend versturen met bericht van ontvangst, hou dan wel rekening met kosten welke mogelijk de € 20,00 kunnen overstijgen afhankelijk van het gewicht.

Maar kijk eens bij www.upc.nl en dan bij pers en voorlichting, mogelijk als deze door genoeg mensen gebeld worden dat ze hun beleid wijzigen, laat het hopen dus, en mogelijk kan je met hen afspreken dat ze het onding komen terughalen.

succes en laat nog eens van je horen, ik heb ook brief gekregen dat dat onding ongevraagd wordt toegestuurt.
Heb al mailtje gehad als ik niet terugstuur en ook niet betaal dat ze deurwaarder sturen, enig fatsoen hebben ze bij upc niet, normaal wordt je gevraagd of je interesse hebt en zo ja, wordt het betreffende aan je toegestuurd, ze associeren zich dan ook niet voor niets met een bepaalde familie, dat zegt genoeg dacht ik zo. :oops: :oops: :oops:

greenboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2006 13:54

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door greenboy »

Is het niet zo dat je een bewijs krijgt dat je het ongeopend teruggestuurd hebt of is dat niet genoeg?
Ik ben echt onervaren in dit soort dingen en ik voel me nu echt in een hoek gedwongen
als het echt een hoop geld gaat kosten schrijf ik mn rechtsbijstand aan ik.Ik kon trouwens niks vinden op upc maar toch bedankt voor je reactie

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door agro »

Als je het verstuurt zoals door upc aangegeven heb je alleen een bewijs van ter post bezorging, een handtekening voor ontvangst heb je dan niet.
Ik dacht dat het risico voor kwijtraken bij tpg post vbij de verzender ligt maar kan me vergissen, als dus kwijtraakt of uit de administratie van upc blijkt niet dat het door upc is ontvangen, heb je een probleem, en de kans dat bij de administatie van upc niet wordt opgenomen dat ze het ding hebben ontvangen is zeker aanwezig, deze is zelfs zeer groot.

Ook ik heb van upc vorige week een brief ontvangen dat ze mij dat ding gaan toesturen, ik heb een mailtje naar de redactie van TROS radar gestuurd met het verzoek eens aandacht hieraan te besteden, en wat men mogelijk kan doen als men deze box heeft ontvangen, ook heb ik mij ter beschikking gesteld tot het voeren van een eventueel (proef) proces tegen upc.

klik eens op onderstande link dan krijg je een paar telefoonnummers:
http://www.upc.nl/index.php?PageID=147064&R=14013
Mogelijk dat meerder oproepen noodzakelijk zijn om voor uitzending van dit probleem in aanmerking te komen.

Zojuist Dhr. Zellenrath gebeld en deze het dringende advies gegeven mij dat ding niet te sturen, hij zou er voor zorgdragen, maar via het portal waar men opmerkingen vragen en andere kan sturen kreeg ik als antwoord dat de zending niet tegengehouden kon worden.

Misschien kan je hem bellen dat ie zorgt dat dat ding bij je wordt opgehaald, dat je gezien de manier waarop ze menen je dat ding toe te moeten sturen je geen enkel vertrouwen hebt op een een correcte afwikkeling als je het opstuurt zoals door hen wordt aangegeven.

Wordt mogelijk vervolgt we wachten rustig af.

Ze geven naar mijn mening hiermee aan dat ze geen greintje fatsoen hebben.

factor
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2006 21:01

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door factor »

Heb ook de mediabox ontvangen. Deze is bij de buurman afgeleverd. Ik wil hem niet en heb er ook niet voor getekend. Maar nu staat dat apparaat hier in de gang. Heb meteen UPC gebeld maar dat was enkel geldverspilling. Medewerker was erg onbeschoft en niet behulpzaam. Heb zwaar geirriteerd de hoorn erop gegooid.

UPC mail gestuurd dat ze het ding hier 's avonds op kunnen halen en dat ik de telefoonkosten vergoed wil hebben. Nog niets op gehoord. Wel een briefje gekregen dat mijn digitale abbonement opgezegd wordt. Ik heb dus nooit een digitaal abbonement afgesloten.

In het verleden ook al veel problemen gehad met Chello. Had een keer een probleem; belde de helpdesk. Toen beweerde men dat ik niet lid was. Na al 5 jaar een abbonment te hebben op Chello. Ik kon toen ook niet eens opzeggen omdat ik volgens UPC niet lid was. Heb toen ongeveer alle medewerkers van UPC aan de telefoon gehad en uiteindelijk kreeg ik de afdeling verkoop aan de lijn of ik een abbonement op Chello wilde!! Bizar bedrijf dat UPC. Heb toen maar het modem bij een UPC winkel ingelverd en bewaar het bonnentje erg goed. Nu alweer jaren gelukkig bij xs4all.

Mijn tip: Blijf zo ver mogelijk bij die lui uit de buurt. Vooral niet bellen dat is zonde van het geld en slecht voor het hart. Veel e-mailen wil misschien helpen en is gratis afgezien van de tijd.

Of misschien moet iedereen het betaal nummer boycotten en alleen nog het gratis nummer draaien. Daar is 'gek'genoeg ook helemaal geen wachttijd. Het gratis nummer 0800-1872

NonaSuomy
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 aug 2006 11:53

Re: Digitale televisie van UPC

Ongelezen bericht door NonaSuomy »

Mensen,

Ik heb wat overzichtelijke en vooral handige info gevonden over de UPC-door-je-strot-duw actie. Doe er je voordeel mee:

http://upc.hasse.nl

Bijzonder handig vond ik ook het overzicht van de nadelen van digitale TV. Ik wil het voorlopig niet, mede door de info die ik daar gevonden heb.

kan radar overigens hier niet 1 centraal topic over maken? Er zijn veel losse draadjes hier. Ik ben ook slachtoffer en vind dat we moeten laten merken dat dit niet kan! Anders doen straks alle bedrijven dit en is heel nederland dagelijks druk met pakjes terugsturen. Koop maar vast aandelen TNT dan.

Gesloten