LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door bprosman »

Wel verwarrend draadje geworden zo met TS bij Ziggo en na "topickaap" zijn we bij UPC.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door Winterman »

UPC levert een nieuwe module. Kan Ziggo natuurlijk niet achterblijven ;)

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door bprosman »

Nog even en ze lossen elkaars problemen op :mrgreen:

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door denmar »

Winterman schreef:UPC levert een nieuwe module. Kan Ziggo natuurlijk niet achterblijven ;)
Het verschil is natuurlijk wel dat je hem huurt bij upc en bij ziggo moet je hem kopen, dus bij huren blijft upc verantwoordelijk voor de goede werking van de module.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door denmar »

UPC Webcare schreef:@denmar,

Vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je CI+ Module. Ik ga ervan uit dat het met een nieuwe module opgelost zal zijn.

Mocht je nadat je een nieuwe CI+ module hebt ontvangen onverhoopt nog steeds problemen ervaren dan hoor ik het graag!
Hallo webcare, nieuwe kaart met module gehad en zoals ik zelf wel werwacht had is het probleem er nog steeds.
Trouwens jullie weten hier allang alles van, (jordy)
Met de hd weer contact gehad en die wilden weer een monteur sturen om weer te meten, daar ben ik niet mee accoord gegaan omdat het ook aan de tv kan liggen.
Ik ben als consument het dupe tussen een strijd van upc en samsung en ik ben het spuigzat allemaal.
Meneer boersma, laat eens wat horen.

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

@denmar,

Vervelend om te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik ontvang graag je gegevens om te kijken wat ik voor je kan betekenen.

Zou je een e-mail willen sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.

Bedo_01
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 apr 2012 15:10

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door Bedo_01 »

Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01 en denmar,

Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:

Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1

Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0

Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.

Mochten jullie een ander type tv hebben dan hoor ik het graag. Zouden jullie dit, via dit topic en, of via een privébericht bekent willen maken.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex


Hallo Alex, bedankt voor je reactie!

Het gaat om een LE32C653M2 met een module van Irdeto, met nieuw moederbord dus en laatste software

Ik had eerst een andere module overigens, heb deze irdeto van de winkel gekregen, het merk van de vorige weet ik niet meer.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door denmar »

Bedo_01 schreef:
Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01 en denmar,

Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:

Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1

Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0

Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.

Mochten jullie een ander type tv hebben dan hoor ik het graag. Zouden jullie dit, via dit topic en, of via een privébericht bekent willen maken.

Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex


Hallo Alex, bedankt voor je reactie!

Het gaat om een LE32C653M2 met een module van Irdeto, met nieuw moederbord dus en laatste software

Ik had eerst een andere module overigens, heb deze irdeto van de winkel gekregen, het merk van de vorige weet ik niet meer.
46d6500.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo Bedo_01,

Zijn de storingen alleen op de Duitse en Engelse zenders?

@denmar

Jij zit toch bij de provider UPC als ik het goed lees uit je teksten. Jij zult je even moeten wenden naar het UPC Webcareteam zij kunnen je verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

mfokke
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 apr 2012 11:22

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door mfokke »

Hallo,
Ik zit bij Ziggo, Zoetermeer en heb een Samsung UE55C6700. Vanochtend is een Ziggomonteur langs geweest. Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt. Heb toen Samsung gebeld en die sturen 1 mei iemand. Nu ik dit allemaal lees weet ik het niet meer.
Toen ik de Samsung helpdesk aan de lijn had heb ik nog expliciet gevraagd of dit probleem bekend was bij Samsung TV's. Men zei van niet!!
Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen.
Gr. Marion

ps: ik heb de laatste software op mijn TV

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door bprosman »

Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Dat zegt niets, QAM64 en QAM256 zijn gewoon twee verschillende protocollen.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen.
Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt
.
Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.

mfokke
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 apr 2012 11:22

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door mfokke »

....nog in aanvulling op mijn vorige mail: bij mij doen de zenders NED3, NET5, en nog wat andere zenders het niet.
gr. Marion

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door denmar »

Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01,

Zijn de storingen alleen op de Duitse en Engelse zenders?

@denmar

Jij zit toch bij de provider UPC als ik het goed lees uit je teksten. Jij zult je even moeten wenden naar het UPC Webcareteam zij kunnen je verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Hallo Alex, morgen komen ze de wijkkasten doormeten voor het probleem, door upc dus,
in huis hebben ze alles al doorgemeten en ik heb een meer dan perfect signaal, ik ben wel bang dat het probleem niet gauw opgelost zal worden en dat het een langdurige strijd gaat worden tussen de kabelaars en samsung,
samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen en de kabellaars zullen zeggen dat de tuners of iets niet goed zijn van de tv. Als ik wat weet zal ik weer posten. groet.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door denmar »

mfokke schreef:Hallo,
Ik zit bij Ziggo, Zoetermeer en heb een Samsung UE55C6700. Vanochtend is een Ziggomonteur langs geweest. Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt. Heb toen Samsung gebeld en die sturen 1 mei iemand. Nu ik dit allemaal lees weet ik het niet meer.
Toen ik de Samsung helpdesk aan de lijn had heb ik nog expliciet gevraagd of dit probleem bekend was bij Samsung TV's. Men zei van niet!!
Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen.
Gr. Marion

ps: ik heb de laatste software op mijn TV
Hou ons op de hoogte wat die monteur van samsung zegt a.u.b.
misschien worden we daar nog wijzer van.
Laatst gewijzigd door denmar op 23 apr 2012 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door denmar »

bprosman schreef:
Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Dat zegt niets, QAM64 en QAM256 zijn gewoon twee verschillende protocollen.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen.
Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt
.
Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.
Ik ben bang dat je er als consument tussen wal en schip valt en dat ze lekker elkaar de zwarte piet geven,
het blijft wel een feit dat het wel goed was met dezelfde tv voor de qam wisseling.

mfokke
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 apr 2012 11:22

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door mfokke »

Hallo Andere probleemhebbers,
Ik zal iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen. Samen ervaringen delen is wellicht toch de beste manier om tot een oplossing te komen.
Gr. Marion

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door bprosman »

samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen
Zegt niets zoals ik al zei , zijn twee verschillende protocollen.
Als iemand van Duits naar Engels overschakeld heb je ook een andere vertaler nodig en heeft het geen zin te zeggen "maar gisteren verstond ik je nog wel"

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door Winterman »

Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01,

Zijn de storingen alleen op de Duitse en Engelse zenders?
Hij had al aangegeven ( ned 3, net 5, film1 premiere,)
Daar kan je wat mij betreft Eurosport, BBC1, ESPN en Eredivisie Live 3 aan toevoegen.
bprosman schreef: Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.
bprosman schreef:
samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen
Zegt niets zoals ik al zei , zijn twee verschillende protocollen.
Als iemand van Duits naar Engels overschakeld heb je ook een andere vertaler nodig en heeft het geen zin te zeggen "maar gisteren verstond ik je nog wel"
Misschien heb je gelijk waar het Samsung betreft, maar feit blijft wel dat Ziggo 281 toestellen van Samsung opgeeft als geschikt voor gebruik van de CI+ module. Ook nu nog en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.

Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.

bprosman
Berichten: 9932
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door bprosman »

Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.
Maar er lopen nu wel 3 problemen door elkaar in 1 thread. Als je met een Humax ook problemen hebt op QAM256 zou ik eens naar mn bekabeling kijken, dat kan nog steeds een ander probleem zijn dan de 2 vorige.
en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.
<Zucht> Ik zal het nog één keer uitleggen.
Een decoder kan verschillende protocollen aan, of moet verschillende protocollen aankunnen dus EN QAM64 EN QAM256. In het verleden heb je altijd op QAM64 gekeken en zat er niets op QAM256 terwijl je toestel dat al wel zou moeten ondersteunen. Of QAM256 ooit fatsoenlijk gewerkt heeft op deze Samsung weet je niet omdat er geen uitzendingen op zaten, je hebt het gewoon nooit gebruikt. Ziggo gaat nu zenders van QAM64 streams verplaatsen naar QAM256 streams en nu zie je problemen. Nu kun je wel blijven roepen "Het is de schuld van Ziggo want die hebben wat verander" maar dat zou voor de TV geen bal uit moeten maken , hij moet BEIDE protocollen ondersteunen. Dus wie zegt dat de Samsung QAM256 wel ooit gewerkt heeft ?.
Vooral het feit dat een externe decoder wel zonder problemen werkt lijkt mij in dit geval dat de bekabeling wel goed is en het probleem ergens anders zit namelijk TV, CI+ module of combinatie van beide. Philips heeft ook een paar software updates nodig gehad om dit goed te krijgen vorige jaar.

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA

Ongelezen bericht door denmar »

bprosman schreef:
Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.
Maar er lopen nu wel 3 problemen door elkaar in 1 thread. Als je met een Humax ook problemen hebt op QAM256 zou ik eens naar mn bekabeling kijken, dat kan nog steeds een ander probleem zijn dan de 2 vorige.
en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.
<Zucht> Ik zal het nog één keer uitleggen.
Een decoder kan verschillende protocollen aan, of moet verschillende protocollen aankunnen dus EN QAM64 EN QAM256. In het verleden heb je altijd op QAM64 gekeken en zat er niets op QAM256 terwijl je toestel dat al wel zou moeten ondersteunen. Of QAM256 ooit fatsoenlijk gewerkt heeft op deze Samsung weet je niet omdat er geen uitzendingen op zaten, je hebt het gewoon nooit gebruikt. Ziggo gaat nu zenders van QAM64 streams verplaatsen naar QAM256 streams en nu zie je problemen. Nu kun je wel blijven roepen "Het is de schuld van Ziggo want die hebben wat verander" maar dat zou voor de TV geen bal uit moeten maken , hij moet BEIDE protocollen ondersteunen. Dus wie zegt dat de Samsung QAM256 wel ooit gewerkt heeft ?.
Beetje verkeerd geplaats, excuses, trouwens die 5 zenders doen het wel alleen het beeld is slecht.
Waarom doen 80% van de zenders het wel dan op qam 256 op mijn samsung en maar een paar zenders (5) niet?
Dus klopt u theorie ook niet helemaal. Dus mijn tv ondersteund dus wel degelijk de qam256 alleen (nog) niet alle zenders. m.v.g.
Vooral het feit dat een externe decoder wel zonder problemen werkt lijkt mij in dit geval dat de bekabeling wel goed is en het probleem ergens anders zit namelijk TV, CI+ module of combinatie van beide. Philips heeft ook een paar software updates nodig gehad om dit goed te krijgen vorige jaar.

Gesloten