LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Re: Ziggo Storing Samsung ci+ QAM256 BREDA
Wel verwarrend draadje geworden zo met TS bij Ziggo en na "topickaap" zijn we bij UPC.
UPC levert een nieuwe module. Kan Ziggo natuurlijk niet achterblijven 

Nog even en ze lossen elkaars problemen op 

Het verschil is natuurlijk wel dat je hem huurt bij upc en bij ziggo moet je hem kopen, dus bij huren blijft upc verantwoordelijk voor de goede werking van de module.Winterman schreef:UPC levert een nieuwe module. Kan Ziggo natuurlijk niet achterblijven
Hallo webcare, nieuwe kaart met module gehad en zoals ik zelf wel werwacht had is het probleem er nog steeds.UPC Webcare schreef:@denmar,
Vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je CI+ Module. Ik ga ervan uit dat het met een nieuwe module opgelost zal zijn.
Mocht je nadat je een nieuwe CI+ module hebt ontvangen onverhoopt nog steeds problemen ervaren dan hoor ik het graag!
Trouwens jullie weten hier allang alles van, (jordy)
Met de hd weer contact gehad en die wilden weer een monteur sturen om weer te meten, daar ben ik niet mee accoord gegaan omdat het ook aan de tv kan liggen.
Ik ben als consument het dupe tussen een strijd van upc en samsung en ik ben het spuigzat allemaal.
Meneer boersma, laat eens wat horen.
-
- verified
@denmar,
Vervelend om te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik ontvang graag je gegevens om te kijken wat ik voor je kan betekenen.
Zou je een e-mail willen sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.
Vervelend om te horen dat je nog steeds problemen ervaart. Ik ontvang graag je gegevens om te kijken wat ik voor je kan betekenen.
Zou je een e-mail willen sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van: 'Reactie Tros Radar forum'? Dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.
Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01 en denmar,
Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:
Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1
Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0
Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.
Mochten jullie een ander type tv hebben dan hoor ik het graag. Zouden jullie dit, via dit topic en, of via een privébericht bekent willen maken.
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Hallo Alex, bedankt voor je reactie!
Het gaat om een LE32C653M2 met een module van Irdeto, met nieuw moederbord dus en laatste software
Ik had eerst een andere module overigens, heb deze irdeto van de winkel gekregen, het merk van de vorige weet ik niet meer.
46d6500.Bedo_01 schreef:Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01 en denmar,
Het is inderdaad bij ons bekend dat twee Samsung tv's problemen kunnen geven met de nieuwe modulatie. Dit gaat om:
Type TV:
Samsung UE37C6700USXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC-3005.1
Type TV:
Samsung UE37C6000RWXXN
Laatste softwareversie T-VALDEUC_1016.0
Het probleem is in onderzoek bij Samsung voor deze twee type tv's met CI+.
Mochten jullie een ander type tv hebben dan hoor ik het graag. Zouden jullie dit, via dit topic en, of via een privébericht bekent willen maken.
Alvast bedankt,
Ziggo webteam Alex
Hallo Alex, bedankt voor je reactie!
Het gaat om een LE32C653M2 met een module van Irdeto, met nieuw moederbord dus en laatste software
Ik had eerst een andere module overigens, heb deze irdeto van de winkel gekregen, het merk van de vorige weet ik niet meer.
-
Hallo Bedo_01,
Zijn de storingen alleen op de Duitse en Engelse zenders?
@denmar
Jij zit toch bij de provider UPC als ik het goed lees uit je teksten. Jij zult je even moeten wenden naar het UPC Webcareteam zij kunnen je verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
@denmar
Jij zit toch bij de provider UPC als ik het goed lees uit je teksten. Jij zult je even moeten wenden naar het UPC Webcareteam zij kunnen je verder helpen.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Hallo,
Ik zit bij Ziggo, Zoetermeer en heb een Samsung UE55C6700. Vanochtend is een Ziggomonteur langs geweest. Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt. Heb toen Samsung gebeld en die sturen 1 mei iemand. Nu ik dit allemaal lees weet ik het niet meer.
Toen ik de Samsung helpdesk aan de lijn had heb ik nog expliciet gevraagd of dit probleem bekend was bij Samsung TV's. Men zei van niet!!
Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen.
Gr. Marion
ps: ik heb de laatste software op mijn TV
Ik zit bij Ziggo, Zoetermeer en heb een Samsung UE55C6700. Vanochtend is een Ziggomonteur langs geweest. Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt. Heb toen Samsung gebeld en die sturen 1 mei iemand. Nu ik dit allemaal lees weet ik het niet meer.
Toen ik de Samsung helpdesk aan de lijn had heb ik nog expliciet gevraagd of dit probleem bekend was bij Samsung TV's. Men zei van niet!!
Gr. Marion
Dat zegt niets, QAM64 en QAM256 zijn gewoon twee verschillende protocollen.Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
.Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt
Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.
....nog in aanvulling op mijn vorige mail: bij mij doen de zenders NED3, NET5, en nog wat andere zenders het niet.
gr. Marion
gr. Marion
Hallo Alex, morgen komen ze de wijkkasten doormeten voor het probleem, door upc dus,Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01,
@denmar
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
in huis hebben ze alles al doorgemeten en ik heb een meer dan perfect signaal, ik ben wel bang dat het probleem niet gauw opgelost zal worden en dat het een langdurige strijd gaat worden tussen de kabelaars en samsung,
samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen en de kabellaars zullen zeggen dat de tuners of iets niet goed zijn van de tv. Als ik wat weet zal ik weer posten. groet.
Hou ons op de hoogte wat die monteur van samsung zegt a.u.b.mfokke schreef:Hallo,
Gr. Marion
misschien worden we daar nog wijzer van.
Laatst gewijzigd door denmar op 23 apr 2012 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben bang dat je er als consument tussen wal en schip valt en dat ze lekker elkaar de zwarte piet geven,bprosman schreef:Dat zegt niets, QAM64 en QAM256 zijn gewoon twee verschillende protocollen.Vroeger vòòr omzetting naar QAM256 had ik op alle zenders goed beeld.
Alex van Ziggo, mochten jullie een oplossing hebben dan graag delen..Hij heeft mij laten zien dat e.e.a. met een extern kastje wèl werkt
Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.
het blijft wel een feit dat het wel goed was met dezelfde tv voor de qam wisseling.
Hallo Andere probleemhebbers,
Ik zal iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen. Samen ervaringen delen is wellicht toch de beste manier om tot een oplossing te komen.
Gr. Marion
Ik zal iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen. Samen ervaringen delen is wellicht toch de beste manier om tot een oplossing te komen.
Gr. Marion
Zegt niets zoals ik al zei , zijn twee verschillende protocollen.samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen
Als iemand van Duits naar Engels overschakeld heb je ook een andere vertaler nodig en heeft het geen zin te zeggen "maar gisteren verstond ik je nog wel"
Hij had al aangegeven ( ned 3, net 5, film1 premiere,)Ziggo-webteam_Alex schreef:Hallo Bedo_01,
Daar kan je wat mij betreft Eurosport, BBC1, ESPN en Eredivisie Live 3 aan toevoegen.
bprosman schreef: Ben toch bang dat je bij Samsung te biecht moet gaan en niet bij Ziggo.
Misschien heb je gelijk waar het Samsung betreft, maar feit blijft wel dat Ziggo 281 toestellen van Samsung opgeeft als geschikt voor gebruik van de CI+ module. Ook nu nog en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.bprosman schreef:Zegt niets zoals ik al zei , zijn twee verschillende protocollen.samsung zal aangeven van de problemen waren er niet voor de qam wijzigingen
Als iemand van Duits naar Engels overschakeld heb je ook een andere vertaler nodig en heeft het geen zin te zeggen "maar gisteren verstond ik je nog wel"
Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.
Maar er lopen nu wel 3 problemen door elkaar in 1 thread. Als je met een Humax ook problemen hebt op QAM256 zou ik eens naar mn bekabeling kijken, dat kan nog steeds een ander probleem zijn dan de 2 vorige.Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.
<Zucht> Ik zal het nog één keer uitleggen.en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.
Een decoder kan verschillende protocollen aan, of moet verschillende protocollen aankunnen dus EN QAM64 EN QAM256. In het verleden heb je altijd op QAM64 gekeken en zat er niets op QAM256 terwijl je toestel dat al wel zou moeten ondersteunen. Of QAM256 ooit fatsoenlijk gewerkt heeft op deze Samsung weet je niet omdat er geen uitzendingen op zaten, je hebt het gewoon nooit gebruikt. Ziggo gaat nu zenders van QAM64 streams verplaatsen naar QAM256 streams en nu zie je problemen. Nu kun je wel blijven roepen "Het is de schuld van Ziggo want die hebben wat verander" maar dat zou voor de TV geen bal uit moeten maken , hij moet BEIDE protocollen ondersteunen. Dus wie zegt dat de Samsung QAM256 wel ooit gewerkt heeft ?.
Vooral het feit dat een externe decoder wel zonder problemen werkt lijkt mij in dit geval dat de bekabeling wel goed is en het probleem ergens anders zit namelijk TV, CI+ module of combinatie van beide. Philips heeft ook een paar software updates nodig gehad om dit goed te krijgen vorige jaar.
bprosman schreef:Maar er lopen nu wel 3 problemen door elkaar in 1 thread. Als je met een Humax ook problemen hebt op QAM256 zou ik eens naar mn bekabeling kijken, dat kan nog steeds een ander probleem zijn dan de 2 vorige.Daarnaast heb ik ook problemen met een LG toestel met een Humax ontvanger, dus het gaat iets verder dan alleen Samsung.<Zucht> Ik zal het nog één keer uitleggen.en het is niet Samsung die een wijziging heeft aangebracht.
Een decoder kan verschillende protocollen aan, of moet verschillende protocollen aankunnen dus EN QAM64 EN QAM256. In het verleden heb je altijd op QAM64 gekeken en zat er niets op QAM256 terwijl je toestel dat al wel zou moeten ondersteunen. Of QAM256 ooit fatsoenlijk gewerkt heeft op deze Samsung weet je niet omdat er geen uitzendingen op zaten, je hebt het gewoon nooit gebruikt. Ziggo gaat nu zenders van QAM64 streams verplaatsen naar QAM256 streams en nu zie je problemen. Nu kun je wel blijven roepen "Het is de schuld van Ziggo want die hebben wat verander" maar dat zou voor de TV geen bal uit moeten maken , hij moet BEIDE protocollen ondersteunen. Dus wie zegt dat de Samsung QAM256 wel ooit gewerkt heeft ?.
Beetje verkeerd geplaats, excuses, trouwens die 5 zenders doen het wel alleen het beeld is slecht.
Waarom doen 80% van de zenders het wel dan op qam 256 op mijn samsung en maar een paar zenders (5) niet?
Dus klopt u theorie ook niet helemaal. Dus mijn tv ondersteund dus wel degelijk de qam256 alleen (nog) niet alle zenders. m.v.g.
Vooral het feit dat een externe decoder wel zonder problemen werkt lijkt mij in dit geval dat de bekabeling wel goed is en het probleem ergens anders zit namelijk TV, CI+ module of combinatie van beide. Philips heeft ook een paar software updates nodig gehad om dit goed te krijgen vorige jaar.