En die gedachte komt door uw eigen bewoording.
Kijkt u maar eens in de app en op de website van Flix, daar staan alle ritten in die er gereden worden. Ze rijden volgens een vast schema vaste routes. En er zijn gewoon rechtstreekse bussen vanuit Eindhoven via Dusseldorf, Duisburg en Hannover naar Berlijn.
Natuurlijk niet. Er gaat pas iets geregeld worden als u daadwerkelijk ergens gestrand bent. En met de tijden die u zelf aangeeft betwijfel ik of de overstap daadwerkelijk niet gehaald zou zijn. Als de aansluitende bus 2 minuten gewacht heeft had u de aansluiting gehaald. Ik acht de kans groter dat de aansluitende bus gewacht zou hebben dan dat deze net voor de neus weg zou rijden. Immers is 2 minuten wachten minder werk dan meerdere passagiers omboeken.
U besluit dus zelf niet meer te gaan. Waarom zou Flix dan de vervolgkosten moeten gaan betalen?JGvdS schreef: ↑12 mei 2024 01:10Zij zouden mij een bericht sturen over een mogelijk alternatief vanaf Hamburg CS richting Berlijn, Alexanderplatz of dan aanbieden van een refund van mijn busticket. Ik heb toen maar gelijk de refund van mijn ticket vanaf Eindhoven richting Berlijn, Alexanderplatz met tussenstop in Hamburg CS aangenomen.
De busmaatschappij kan precies zien waar de bus is. Echter, dat zegt niets over de situatie op de weg voor de bus. De bus is vertrokken vanaf Parijs en reed via Brussel en Antwerpen. Er hoeft maar spontaan een incident plaats te vinden waardoor er niets zeker is. Als ik kijk naar de ring van Antwerpen, dan was daar vanaf 8 mei een andere situatie in verband met het nieuwe knooppunt die ze aan het aanleggen zijn en begonnen de werkzaamheden verderop op de ring. En dat op de middag dat iedereen vrij kreeg en op vakantie vertrok.JGvdS schreef: ↑12 mei 2024 01:10Met het gaat erom dat de bus 3 uur te laat is, maar 1x een bericht van die vertraging van 81 minuten heeft gestuurd en verder daarna geen berichten meer ontvangen over hoe of wat, de vertraging is zelfs opgelopen tot ruim 3 uur ! Geen enkele informatie. De Klantenservice van Flizbus kan toch wel een (kort) telefoontje naar de chauffeur plegen om te informeren naar de situatie ter plekke, zeker als bus in de file of i.v.m. wegwerkzaamheden toch geruime tijd stil staat ?!
Maar al met al bent u diegene geweest die zelf besloten heeft om niet meer te gaan. En dat vanuit de gedachte dat misschien de aansluiting niet gehaald zou kunnen worden. Niets geeft zekerheid. Ook treinen komen te laat en op de weg staan file's. En mocht het voorkomen dat je door externe factoren een overstap niet kan halen, dan word er op dat moment naar een alternatief gekeken. En dus niet op voorhand al.