Ik kan je wel vertellen dat het in een hoop restaurant(je)s "gevaarlijker" is om te eten dan bij een aantal "stalletjes" aan de boulevard.
Van horen zeggen.....
Bovenstaande reactie vind ik nou typisch van die lui die denken dat ze het allemaal wel weten omdat ze daar vaker op vakantie komen dan een ander. Het zegt totaal niets, nul komma nul, over de hygiëne en de risico's. 1 Dag na jouw vertrek kan het al misgaan in een "tentje" die jij aanbeveelt.
Hou toch op met elkaar de loef proberen af te steken. Ook in NL is het wel eens niet helemaal zuiver in de keuken. Als je het toevallig treft, heb je een ongemak en gewoon pech.
EN DAT HEEFT NIETS TE MAKEN MET HET AANTAL JAREN DAT IEMAND DAAR OP VAKANTIE KOMT.
Wanneer je er meerdere jaren 2 tot 3 keer in het jaar zit, vaak ook voor langere tijd dan de gemiddelde 10 tot 14 dagen, denk ik dat je toch behoorlijk goed weet waar je het over hebt.
Denk je ook niet?
Kom dan niet met het domme gelul aan dat het een dag na je vertrek het mis kan gaan bij een tentje dat ik aanbeveel.
Dat kan namelijk overal.
Ook in het restaurant hier in nederland waar jij gister hebt gegeten bijvoorbeeld.
Ik geef de mensen hier alleen een reeel beeld over iets waar ik inderdaad meer verstand van heb dan de gemiddelde vakantieganger in die plaats.
Dat jij iemand daarop persoonlijk belachelijk wil maken vind ik prima.
Zolang ik maar weet waar ik het over heb en jij jaloers bent dat jij die ervaring niet hebt.
Beste gast van 10:30 uur en misschien later ook nog wel een keer.
Waar maak jij je eigenlijk zo druk om? Blondie vroeg hier om enige tips en niet hoe vaak iemand naar Marmaris is geweest. (Persoonlijk vind ik Alanya leuker maar da's weer een andere zaak!)
En daarom geef ik Blondie ook enige tips. (iets dat van jou niet gezegd kan worden, maar dat is weer een andere zaak) Ik weerleg tevens de tips aan Blondie die nergens op slaan.
En het kan dat jij Alanya leuker vind, maar dat is jouw probleem en niet de mijne.
Ik geloof dat Blondie al aardig is voorzien van informatie. Belangrijkste
water kopen,Uitkijken wat eten betreft, w.c papier in een emmertje deponeren en een klein beetje wat van de cultuur weten,en de gewoontes.En zo zijn er nog wat kleinigheidjes.En in wat voor plaats je zit heeft vele Turkijen gangers ervaringen die je nog kan uitwisselen.
Iedereen bedoeld het goed,maar iedereen verschilt ook wel over de ervaringen.Je kan het op verschillende manieren interpeteren.Blondiemoet het ook zelf nog mee maken.londie je kan ook een reisboekje erover lezen.Dus zie maar hoever je komt.gr D.J
ik wil je een ding ff melden de inentingen zijn echt niet overbodig in turkije het lijkt raar omdat griekenland niet hoeft en turkije wel maar er komen maar al te vaak mensen ziek terug vanuit turkije.
niet dat t land zo vies is hoor.....
om maar zo te zeggen ik heb de smerigste toiletten in parijs gezien en ben al in de halve wereld geweest.maar parijs hoef je geen inentingen voor en mexico brazillie enz wel.
nou joh heel veel plezier enne niet te veel van sommige forumgangers aantrekken hoor....
Wij zijn vorig jaar naar Brazilie (Forteleza) geweest, maar hoefden ons niet te laten inenten. Wel als je van plan bent daar een jungletocht te gaan doen.
Doe je gewoon een strandvakantie is het niet noodzakelijk!
Sorry hoor, maar waarvoor je je laat inenten is voornamelijk een virus wat zich in eten bevindt. Nogal stomme reactie dus wanneer je alleen een strandvakantie wilt. Als jehet niet weet, reageer dan ook niet.
Alleen die naam al "The best...." in dat e-mailadres.......
Pronk maar lekker verder met je aantal keren dat je ergens komt en je voorkomen dat je het allemaal wel weet, maar eten, waar dan ook, blijft altijd een gok.
Niemand, maar dan ook niemand kan "uit ervaring" hier beweren waar het wel of niet safe is.
Wij Nederlanders zijn zo geconditioneerd dat een schoon tafeltje per definitie ook betekent dat de keuken schoon is en het eten goed.
Er hoeft maar een kok toevallig net op dát moment vergeten hebben zijn handen te wassen na een poepsessie en jij kunt de klos zijn. Of je nu * of ***** hebt.
Klopt.
Ben ik ook met je eens.
Vandaar dat mijn ex ook altijd eerst even de keuken in liep voordat we ergens gingen eten...
Zegt ook niet alles, maar toch meer dan dat je alleen van het voorkomen van het zitgedeelte alleen uit gaat.
En ja, in Turkije kan dat dus, voordat er weer allemaal commentaar komt.
Overigens weet jij niet waar dat e-mailadres vandaan komt of wat de reden erachter is.
Dus hou je commentaar daar over maar lekker achterwegen.
Reageer gewoon op de topic in plaats van op de mensen.
Overigens weet jij niet waar dat e-mailadres vandaan komt of wat de reden erachter is.
Dus hou je commentaar daar over maar lekker achterwegen.
Reageer gewoon op de topic in plaats van op de mensen.
In combinatie met die "schijn-betweterigheid" doet het adres voorkomen dat hij/zij/jij het allemaal wel weet,.. de beste is/bent.
Maar vooruit. Het is jouw dag vandaag (wanneer niet).
Lijkt mij dat ik inhoudelijk heb gereageerd, maar blijkbaar valt dat bij jou niet in goede aarde.
Voor de overige forumbezoekers zou ik zeggen: ervaar het zelf. Als jij het ergens goed en lekker vindt is het toch oké. Laat je niet be-vooroordelen door lieden die het allemaal wel zo goed denken te weten. Het is vakantie, weet je nog wel?
O,ja het is te doen.Als je maar eerst flink door neust,dan word je vanzelf wel stil Er is zoveel leesvoer dat ik maar zwijg.Ik ga naar de andere kant.!
turkije is een mooi land en er is veel te doen als je van vakantie houd en je kunt er overal naar toe en sávonds is er vertier genoeg.Mensen die nooit daar zijn geweest vertellen meestal onzin,wij hebben goeie ervaringen
vgr.
Er staan hier leuke tips en aardig wat informatie.En dat is belangrijk als je daar voor het eerst heen wil gaan.Daar heb je toch wel veel aan.
Familie zijn er wel heen geweest Zodoende ben ik me nog aan het orienteren om er eens heen te gaan.Ga eerst nog informeren over de inentingen. Ben benieuwd.
Nu je het zegt!... Hoe zit het eigenlijk met dat inenten? Wij gaan ook voor een week een strandvakantie daar houden Zijn niet van plan om naar de binnenlanden te gaan. Moet je je eigen toch laten inenten dan?
Ja, want ik was in een goeie discussie die ontopic was in deze topic bezig.
Plus dat AK in eerste instantie aangeeft dat je bij het onderwerp moet blijven en vervolgens zelf doodleuk gaat lopen chatten.
Doe dat lekker ergens anders, muts.
Dat hoeft u er niet speciaal bij neer te zetten, want als iedereen een beetje zegd elke forumganger dan is dat ook offtopic.En zo kan je door blijven emmeren.Bedankt voor u advies en het neerzetten.En desnoods kan ik naar het ziekenhuis bij ons in de buurt en naar de tropen afdeling informatie inwinnen.Want die blijven up to date en bekijken het per periode wat er nodig is.In iedergeval bedankt en on topic.