LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Informatie Turkije

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Informatie Turkije

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben zelf nooit zo happig op pinnen in het buitenland, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.
Tuurlijk zijn er verkopers die je achter je rug om uitlachen.
Dat is overal zo...
Dat gebeurt ook in Nederland.
Ehhhhhhhmmmmmm, en wanneer je met lira's betaald weet je ook wat je uitgeeft hoor.... :roll:

Gast

Ja als ervaren Turkije ganger wel, maar voor iemand die zo nu en dan gaat is de Euro net zo makkelijk!

gast1970

Ongelezen bericht door gast1970 »

Met de huidige nieuwe turkse Lira (YTL) is het een stuk makkelijker rekenen. 1 YTL = ongeveer 0,55 eurocent.
En de oude lira biljetten worden ook nog steeds gebruikt, maar dan moet je er dus 6 nullen afhalen. En over dat betalen in Euro's, bij grotere aankopen kun je het wel doen (bijv. goud & leren jassen), soms scheelt het wel, je moet gewoon uitrekenen wat het verschil is, je vraagt de prijs in Lira's en daarna in Euro's.

morgen

Ongelezen bericht door morgen »

Aan de forum misbruikers etc:

Om mij verwensingen naar het hoofd te slingeren is jullie zaak.

Turkije is een mooi land en ik blijf er komen met Martinair.

Alleen de turkse eigenaars van reisburo,s, Orun, Corendon etc maken er een potje van en daar ging het toch over.

:D

Gast

morgen
Gast

Geplaatst op 20 Mei 2005 10:07 door morgen

--------------------------------------------------------------------------------

Elisya ,

Jouw info kan iedereen missen, je geeft aan dat de restaurants smerig zijn en ijs en water bedorven.

Over geld wisselen zit je helemaal mis, in een goudwinkel je laten flessen ???, er zijn woeker kantoortjes waar je kunt wisselelen.

Je spreekt Turks, duidelijk het is jouw moedertaal.

De turken vriendelijke mensen ??? , voor mij zijn het dinar en Euro tellers, je wordt achter je rug om belazerd.

Triest maar waar.-

Wegblijven uit Turkije en Turkije nooit bij Europa betrekken.
Hier zeg je toch iets heel anders :roll:

gast1970

Ongelezen bericht door gast1970 »

De turken vriendelijke mensen ??? , voor mij zijn het dinar en Euro tellers, je wordt achter je rug om belazerd.

Triest maar waar.-

Wegblijven uit Turkije en Turkije nooit bij Europa betrekken.
Morgen: bovenstaande uitspraak is toch van jou?

Gast

Wat een onzin antwoorden lees je hier toch over af en toe zeg, bah bah.

Iemand wil lekker op vakantie, en vraagt een normale vraag en zie eens wat een onzin van sommige.

Ik kan hier ook wel weer alles opsommen, maar alle tips zijn wel zo'n beetje gegeven. Turkije is een mooi land, met vriendelijke mensen..klaar! Gewoon lekker op vakantie gegaan & met een aantal eerder opgemerkte zaken rekening houden.

Ben zelf al vaak geweest, en ga dit jaar ook weer.

Alfons en Hennie

Ongelezen bericht door Alfons en Hennie »

Wij zijn net terug uit Alanya. Waar je voor moet uitkijken zijn de plaatselijke "gidsen' die ongevraagd met je meelopen en dan leuke dingen laten zien. Op geen gegeven moment ben je ergens en willen ze afscheid nemen. Ons gebeurde het, dat hij na een wandeling van 20 minuten een berg op naar een oud kasteel opeens 70 Euro wilde hebben. Na protesten werd hij steeds opdringeriger en leek niet van wijken te weten. Uiteindelijk gaf ik hem 10 Euro, maar die kreeg ik ronduit agressief teruggefrommeld. Na wat onderling overleg met mijn vrouw hebben wij hem 20 Euro gegeven, waarna hij direct afdroop. Bij het kasteel aangekomen hebben wij andere mensen nog kunnen waarschuwen. Zij hadden al iemand bij zich en konden deze nog kwijtraken voor een paar Euro.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2!

Gesloten