LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
Voor Gast die om 9:58uur heeft gepost:
Afspraak is afspraak?!! En de reisbureaus en organisaties houden zich wel aan de afspraken?! Waar is dan die comfort en service die ze beloven in de brochures?! Die mensen zijn er toch niet op uit om de afspraken te verbreken. Ze willen gewoon een fijne vakantie en de verhalen geeft ze niet veel goede moed! Is het dan niet logisch dat zij hun afspraken willen omzetten!!! Doe niet zo kort door de bocht man! Ik mag hopen dat je zelf een keertje een horrorvlucht meemaakt.
Afspraak is afspraak?!! En de reisbureaus en organisaties houden zich wel aan de afspraken?! Waar is dan die comfort en service die ze beloven in de brochures?! Die mensen zijn er toch niet op uit om de afspraken te verbreken. Ze willen gewoon een fijne vakantie en de verhalen geeft ze niet veel goede moed! Is het dan niet logisch dat zij hun afspraken willen omzetten!!! Doe niet zo kort door de bocht man! Ik mag hopen dat je zelf een keertje een horrorvlucht meemaakt.
O ik vernam dat van iemand die bij arke werkt. Die zei dat namelijk. Want ik dacht idd dat het andersom was en toen corrigeerde zij mij!
1: ik werk niet op een reisbureau
2: afspraak is afspraak, dat is de wet. Mensen moeten vooral proberen om kosteloos om te boeken, maar de reisorganisatie is daartoe niet verplicht. Evt omboeking is dus coulance.....
Alu u een renault koopt kunt u niet later eisen dat de dealer een BMW levert.
3. Nee ik heb niet in zo´n situatie gezeten. Als dat nog s gebeurt, ga dan niet zitten mokken, is je hele vakantie weg.
4. Bij annulering vanuit NL heb je bij Phuket Air overigens recht op compensatie. Niet bij vertrek vanuit Thailand echter. (maar weer wel bij een EU carrier zoals KLM.....moeilijk allemaal, nietwaar?)
2: afspraak is afspraak, dat is de wet. Mensen moeten vooral proberen om kosteloos om te boeken, maar de reisorganisatie is daartoe niet verplicht. Evt omboeking is dus coulance.....
Alu u een renault koopt kunt u niet later eisen dat de dealer een BMW levert.
3. Nee ik heb niet in zo´n situatie gezeten. Als dat nog s gebeurt, ga dan niet zitten mokken, is je hele vakantie weg.
4. Bij annulering vanuit NL heb je bij Phuket Air overigens recht op compensatie. Niet bij vertrek vanuit Thailand echter. (maar weer wel bij een EU carrier zoals KLM.....moeilijk allemaal, nietwaar?)
En nog even en tui heeft de monopolie in handen van de reiswereld als deanderen niet oppassen.Gisteren op 2 vandaag op de t.v was er al verteld dat tui en de reisorganisatie linke ruzie onder elkaar hebben. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken voor de reizigers.en er niet blij mee dat tui alles in handen wil hebben en hoop dat de anderen tegengas geven,en de krachten bundelen .
volgens mij zijn er hier een heleboel mensen die anderen ongerust willen maken , door alles nog eens lekker aan te dikken.
oke een vertraging is niet leuk ( het is rond uit balen) maar waar gaat het hier allemaal over , het vliegtuig is toch niet neergestort!!! en er hebben zich toch geen andere gevaarlijke situaties voorgedaan!!!!
als het vliegtuig aan de grond wordt gehouden is het toch ook een teken dat er goed is geinspecteerd , hadden jullie dan liever op tijd vertrokken in een onveilig vliegtuig?????
nou ik niet dan maar vertraging en als die langer duren dan normaal is ""SO BE IT"" maar veiligheid boven alles graag!!!
oke een vertraging is niet leuk ( het is rond uit balen) maar waar gaat het hier allemaal over , het vliegtuig is toch niet neergestort!!! en er hebben zich toch geen andere gevaarlijke situaties voorgedaan!!!!
als het vliegtuig aan de grond wordt gehouden is het toch ook een teken dat er goed is geinspecteerd , hadden jullie dan liever op tijd vertrokken in een onveilig vliegtuig?????
nou ik niet dan maar vertraging en als die langer duren dan normaal is ""SO BE IT"" maar veiligheid boven alles graag!!!
Daar word hier volledig aan voorbij gegaan en daar hoor ik niemand over.Dat is vreemd.!!!Ik heb liever een veilig vliegtuig dan eentje die piepend en krakend viegt en waar je niet helemaal zeker van bent of dat wel goed gaat.En ze hebben er geen 10 op een rei staan voor het geal dat....Inderdaad er is er geen naar beneden gestort.En angst is zo gekweekt .Iedereen een veilige vlucht gewenst met weing vertraging als het kan.
Heb jij dan een goede vlucht (Phuket Air) gehad Baliganger? Zo ja dan wil ik die graag horen. En ik ben het helemaal met je eens dat ze beter de vliegtuigen aan de grond kunnen houden dan laten stijgen als het vliegtuig niet goed is. Maar 60 uur? Sommigen moeten ook nog terug naar hun werk en andere verplichtingen die hier in Nederland wachten. En wat dacht van mensen met kleine kinderen.
Nog een keer voor de duidelijkheid: wou dat dit alles niet zo was en hoop ook echt dat dit in de toekomst anders gaat lopen. Want het is echt geen hobby van me om ergens tegen iets in te gaan wat ik bij voorbaat als leuk ervaar en zin in had! En ook geen hobby om een forum continue in de gaten te houden!
Nog een keer voor de duidelijkheid: wou dat dit alles niet zo was en hoop ook echt dat dit in de toekomst anders gaat lopen. Want het is echt geen hobby van me om ergens tegen iets in te gaan wat ik bij voorbaat als leuk ervaar en zin in had! En ook geen hobby om een forum continue in de gaten te houden!
Ik heb geannuleerd bij KRAS, dit koste 250 euro (de aanbetaling). Indien je wilt omboeken naar een andere reis kost dit 28 euro.
KRAS blijft overigens volhouden dat er niets aan de hand is maar ze hebben de tekst van de reis (naar Thailand) toch maar aangepast. Gerenomeerde maatschappij is weggehaald en ook het feit dat Phuket Air met goed westers materiaal vliegt hebben ze weggehaald.
KRAS blijft overigens volhouden dat er niets aan de hand is maar ze hebben de tekst van de reis (naar Thailand) toch maar aangepast. Gerenomeerde maatschappij is weggehaald en ook het feit dat Phuket Air met goed westers materiaal vliegt hebben ze weggehaald.
Romi
Heb je laatst dan het nieuws gezien dat een klm toestel dankzij een oplettende passagiers die op weg was, veilig naar schiphol terug ging omdat de vleugels te veel gingen trillen en het in de cockpit niet te zien of te merken was ???Voor alle zekerheid is de machine terug gevlogen.
Zo letten de mensen gelukkig op.Je zit dan met schrik in het toestel.
Ik zeg altijd maar zo,Veiligheid voor alles.En we hebben ook wel eens in een vliegtuig gezeten met gescheurde remleiding.Die werd vervangen en de mensen zaten al die tijd in het toestel.We kregen eten aan de pier.Zolang duurde dat die vertraging maar toen hoorde je nieand klagen want je wilde veilig vliegen.Maar we zaten uren in het toestel met de monteurs die in en uit stapten.
Heb je laatst dan het nieuws gezien dat een klm toestel dankzij een oplettende passagiers die op weg was, veilig naar schiphol terug ging omdat de vleugels te veel gingen trillen en het in de cockpit niet te zien of te merken was ???Voor alle zekerheid is de machine terug gevlogen.
Zo letten de mensen gelukkig op.Je zit dan met schrik in het toestel.
Ik zeg altijd maar zo,Veiligheid voor alles.En we hebben ook wel eens in een vliegtuig gezeten met gescheurde remleiding.Die werd vervangen en de mensen zaten al die tijd in het toestel.We kregen eten aan de pier.Zolang duurde dat die vertraging maar toen hoorde je nieand klagen want je wilde veilig vliegen.Maar we zaten uren in het toestel met de monteurs die in en uit stapten.
Ik geef je daar ook gelijk in. En heb in m'n vorige reacties al te kennen gegeven dat dit idd de beste maatschappijen kan overkomen. Nobody is perfect! En een auto blijft ook niet altijd goed rijden...
Maar Phuket Air is net bezig met vliegen vanuit Amsterdam en heeft continue dit soort ellende. Dat vind ik het verschil. En als je naar Engelse forums gaat dan lees je wat de mensen daar al allemaal hebben meegemaakt voordat ze vanuit Amsterdam gingen vliegen. Geloof best wel dat , misschien, sommige iets overdrijven maar de verhalen van de Engelse forums komen echt overeen met de verhalen van de Ndelandse forums.
Maar Phuket Air is net bezig met vliegen vanuit Amsterdam en heeft continue dit soort ellende. Dat vind ik het verschil. En als je naar Engelse forums gaat dan lees je wat de mensen daar al allemaal hebben meegemaakt voordat ze vanuit Amsterdam gingen vliegen. Geloof best wel dat , misschien, sommige iets overdrijven maar de verhalen van de Engelse forums komen echt overeen met de verhalen van de Ndelandse forums.
Allen die het hebben over veiligheid........
Hoe veilig ben je als de zwemvesten door het gangpad zwerven ipv onder je stoel zitten?
Hoe veilig ben je als er aan het vliegtuig gesleuteld wordt terwijl je erin zit met de deuren dicht?
Hoe veilig ben je als er een gloeiend hete draad onder de stoel van je voorganger zit waar jij telkens met je voeten tegenaan komt?
Hoe veilig ben je als bij het opstijgen de kastjes boven je hoofd opengaan en de bagage eruit komt rollen?
Ik heb het niet over het neerstorten.......maar alleen dit bovenstaande al, dit heb ik nog nooit meegemaakt..........
Hoe veilig ben je als de zwemvesten door het gangpad zwerven ipv onder je stoel zitten?
Hoe veilig ben je als er aan het vliegtuig gesleuteld wordt terwijl je erin zit met de deuren dicht?
Hoe veilig ben je als er een gloeiend hete draad onder de stoel van je voorganger zit waar jij telkens met je voeten tegenaan komt?
Hoe veilig ben je als bij het opstijgen de kastjes boven je hoofd opengaan en de bagage eruit komt rollen?
Ik heb het niet over het neerstorten.......maar alleen dit bovenstaande al, dit heb ik nog nooit meegemaakt..........
ik heb gisteren het persbericht geplaatst en lees in de berichten erna dat er afgelopen vrijdag ook een vlucht is afgezegd?? Hoe kan ik daar achter komen (waar kan ik dat zien?).
Voor die mensen die de tickets nog kunnen annuleren tegen een redelijke prijs: informeer eens naar het vliegen via Duitsland (munster/ osnabruck) dit is een half uur rijden vanaf de grens bij Enschede. Super goed te doen, voor die mensen die liever met een andere maatshappij willen vliegen. Ik heb geinformeerd bij TUI en ze hebben nog vluchten genoeg voor (in juli duur duur duur) 825 euro (incl. alles )
Hahah kunnen we niet met z'n allen de KLM vragen extra vluchten in te zetten voor redelijke prijsen?? als consument het heft in eigen handen nemen?
Wij gaan eind juli en hebben besloten voorlopig toch even af te wachten.
Nogmaals de problemen hebben zich voor gedaan met een toestel wat vanaf londen vloog en niet de 747 voor amsterdam. we zullen het allemaal zien. maar ik laat me niet gek maken door de media (lees telegraaf).
Het zou fijn zijn als tros radar hier eens wat aan ging doen, en dan niet alleen neagtief maar ook de positieve zaken. zodat wij als consument in ieder geval weten hoe en wat verder.
Voor die mensen die de tickets nog kunnen annuleren tegen een redelijke prijs: informeer eens naar het vliegen via Duitsland (munster/ osnabruck) dit is een half uur rijden vanaf de grens bij Enschede. Super goed te doen, voor die mensen die liever met een andere maatshappij willen vliegen. Ik heb geinformeerd bij TUI en ze hebben nog vluchten genoeg voor (in juli duur duur duur) 825 euro (incl. alles )
Hahah kunnen we niet met z'n allen de KLM vragen extra vluchten in te zetten voor redelijke prijsen?? als consument het heft in eigen handen nemen?
Wij gaan eind juli en hebben besloten voorlopig toch even af te wachten.
Nogmaals de problemen hebben zich voor gedaan met een toestel wat vanaf londen vloog en niet de 747 voor amsterdam. we zullen het allemaal zien. maar ik laat me niet gek maken door de media (lees telegraaf).
Het zou fijn zijn als tros radar hier eens wat aan ging doen, en dan niet alleen neagtief maar ook de positieve zaken. zodat wij als consument in ieder geval weten hoe en wat verder.
beste HERMAN S en anderen die binnenkort vliegen. laat even een berichtje achter hoe de vlucht was
Beste persbericht-gast,
Het was te lezen in de Telegraaf van vrijdag morgen, te
zien op schiphol.nl en werd eerst door ons reisbureau
ontkend, omdat er geen TUI klanten in het geannuleerde
toestel zaten !!! Daarom is het toestel vanuit Bangkok
ook pas 26 uur later vertrokken ...
Het tankincident betrof GEEN toestel vanuit Londen maar
een 747 van Bangkok via Sharjah naar Londen.
Het is helaas juist dat vanuit een EU vliegveld er een
vergoeding betaald moet worden (daarom zijn vrijdag de
reizigers omgeboekt) maar niet bij een niet EU-maatschappij
vanuit een vliegveld buiten de EU. DUS: de megavertragingen
zullen hoofdzakelijk op de Route Bangkok-Sharjah-Amsterdam
optreden ...
Klopt, we hebben positieve berichten nodig. Positieve
persberichten dat het alles om onjuistheden gaat.
Positieve berichten dat immers nog geen vliegtuig is
neergestort. De helft van de toiletten het prima doen.
Er enkele stoelen zijn die niet versleten of kapot zijn.
Heel positief ook dat het geruis op het audiosysteem best
leuk is. Gaffa tape best goed plakt en dat ook blanke
draden een isolerende werking kunnen hebben.
Afspraak is afspraak? Goed dat men bij TUI deze grandioze
contracten heeft gesloten met een GERENOMMEERDE vervoerder
als Phuket Air en wij erin zijn gestonken. Ja NU is het dan
afspraak is afspraak. Ik heb hier niet om gevraagd en hoop
voor mij en mijn zoon dat het redelijk goed gaat. Op comfort
durf ik niet meer te hopen. Maar ik constateer een vreemd
kop-in-het-zand-gedrag en heb het donkerbruine vermoeden
dat hier in het forum ook medewerkers van reisorganisaties
posten: alles onjuist, overdreven, hetze, paniek, gezeur.
Ik zal er zeker over berichten ...
HermanS
Het was te lezen in de Telegraaf van vrijdag morgen, te
zien op schiphol.nl en werd eerst door ons reisbureau
ontkend, omdat er geen TUI klanten in het geannuleerde
toestel zaten !!! Daarom is het toestel vanuit Bangkok
ook pas 26 uur later vertrokken ...
Het tankincident betrof GEEN toestel vanuit Londen maar
een 747 van Bangkok via Sharjah naar Londen.
Het is helaas juist dat vanuit een EU vliegveld er een
vergoeding betaald moet worden (daarom zijn vrijdag de
reizigers omgeboekt) maar niet bij een niet EU-maatschappij
vanuit een vliegveld buiten de EU. DUS: de megavertragingen
zullen hoofdzakelijk op de Route Bangkok-Sharjah-Amsterdam
optreden ...
Klopt, we hebben positieve berichten nodig. Positieve
persberichten dat het alles om onjuistheden gaat.
Positieve berichten dat immers nog geen vliegtuig is
neergestort. De helft van de toiletten het prima doen.
Er enkele stoelen zijn die niet versleten of kapot zijn.
Heel positief ook dat het geruis op het audiosysteem best
leuk is. Gaffa tape best goed plakt en dat ook blanke
draden een isolerende werking kunnen hebben.
Afspraak is afspraak? Goed dat men bij TUI deze grandioze
contracten heeft gesloten met een GERENOMMEERDE vervoerder
als Phuket Air en wij erin zijn gestonken. Ja NU is het dan
afspraak is afspraak. Ik heb hier niet om gevraagd en hoop
voor mij en mijn zoon dat het redelijk goed gaat. Op comfort
durf ik niet meer te hopen. Maar ik constateer een vreemd
kop-in-het-zand-gedrag en heb het donkerbruine vermoeden
dat hier in het forum ook medewerkers van reisorganisaties
posten: alles onjuist, overdreven, hetze, paniek, gezeur.
Ik zal er zeker over berichten ...
HermanS
Vergeet niet dat we 2 dagen in een super de lux hotel gebivakeerd hebben in Bangkok alles incl. voor mij had er nog een week vertraging mogen zijn ).
De terug reis verliep prima, goede service niets op aan te merken.
De reis zelf was voor herhaling atbaar.
een tevreden reiziger.
De terug reis verliep prima, goede service niets op aan te merken.
De reis zelf was voor herhaling atbaar.
een tevreden reiziger.
Phuket Air in Nederland heeft vanmorgen bevestigd dat de vlucht Bangkok- Londen v.v. sinds 23 april niet meer wordt uitgevoerd. Als reden wordt "verminderde rentabiliteit" genoemd.
Wij hebben in maart een 10 daagse reis geboekt naar Bali met Kras Reizen. Na de negatieve publiciteit rondom Phuket Air heb ik contact opgenomen met Kras Reizen. Volgens Kras Reizen was er niets aan de hand. Alles vloog gewoon. Dit was afgelopen vrijdag. Op dit forum las ik van stranden van 800 passagiers op het vliegveld van Bangkok, dit nog nagecheckt op de site van Bangkok Post en van iemand die 51 uur over de terugreis heeft gedaan. Wij gaan reizen met een baby en ik zag het niet zitten. Zondag jl. heb ik wederom met Kras Reizen gebeld om dit te melden, er werd mij op het hart gedrukt dat er niets aan de hand was en dat dit vaker voorkwam bij kleine vloten. Nu heb ik al vaak gevlogen en wereldreizen gemaakt, maar dit nog nooit meegemaakt. Ik heb gevraagd naar een alternatief, maar dit was niet mogelijk. Uiteindelijk heb ik de reis gecancelled, wat ons € 500,- gaat kosten. Ik vind het zeer onklantvriendelijk en niet netjes dat Kras Reizen blijft volhouden dat er niets aan de hand is.
waarom nemen jullie al van te voren aan dat het in de toekomst ook allemaal met vertragingen gaat verlopen!!!!
geef phuket air ook een kans om te laten zien dat het wel goed kan gaan..... en volgens mij is de vlucht van afgelopen zondag wel op 3 minuten na op tijd vertrokken naar bangkok!!!!! en ja daar hoor ik niemand over ... dus laat iedereen hier nu eens ophouden met al dat gestook en ongerust maken van mensen die nog wel een leuke vakantie willen hebben.... met al aan te nemen dat het toch allemaal wel weer fout zal gaan..... kunnen jullie in de toekomst kijken ofzo of zijn jullie helderziend... zoja geef mij dan ff de lotto cijfers
geef phuket air ook een kans om te laten zien dat het wel goed kan gaan..... en volgens mij is de vlucht van afgelopen zondag wel op 3 minuten na op tijd vertrokken naar bangkok!!!!! en ja daar hoor ik niemand over ... dus laat iedereen hier nu eens ophouden met al dat gestook en ongerust maken van mensen die nog wel een leuke vakantie willen hebben.... met al aan te nemen dat het toch allemaal wel weer fout zal gaan..... kunnen jullie in de toekomst kijken ofzo of zijn jullie helderziend... zoja geef mij dan ff de lotto cijfers
neem nou van mij aan dat het vliegtuig een grote ellende is, ik zat er afgelopen zaterdag in en ik heb nu mijn rechtsbijstand ingeschakeld om verhaal te halen bij Holland International, ik laat niet met mijn leven spelen.
Mijn reisbureau (Thomas Cook/Neckermann) mag het in ieder geval niet meer boeken en dat zegt voor mij al genoeg!!!
Mijn reisbureau (Thomas Cook/Neckermann) mag het in ieder geval niet meer boeken en dat zegt voor mij al genoeg!!!
Nu heb ik ook een reis bij KRAS geboekt.
En ja: ook ik vlieg straks met Phuket Air naar Bali in mei.
Omdat ik ook kranten lees en het internet afstruin heb ik KRAS een zeer bezorgde mail toegestuurd.
En laat ik nu wel netjes antwoord krijgen van reisorganisatie KRAS.
Helemaal geen ontkenning.
Juist duizend maal excuus en er wordt van alles aan gedaan, etc. etc.
Ze nemen mijn bezorgheid juist heel serieus.
Een mail van ongeveer een A4 lang.
Kortom............................
Let wel: ik stap dus 4 maal in een toestel van Phuket Air.
Ik denk dat jullie mijn kansen niet hoog inschatten.
En ja: ook ik vlieg straks met Phuket Air naar Bali in mei.
Omdat ik ook kranten lees en het internet afstruin heb ik KRAS een zeer bezorgde mail toegestuurd.
En laat ik nu wel netjes antwoord krijgen van reisorganisatie KRAS.
Helemaal geen ontkenning.
Juist duizend maal excuus en er wordt van alles aan gedaan, etc. etc.
Ze nemen mijn bezorgheid juist heel serieus.
Een mail van ongeveer een A4 lang.
Kortom............................
Let wel: ik stap dus 4 maal in een toestel van Phuket Air.
Ik denk dat jullie mijn kansen niet hoog inschatten.