LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
gasten

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gasten »

Ben je verplicht onder deze omstandigheden, waarbij je niet weet of je reis doorgaat of met wie je vliegt, toch 6 weken voor de vertrekdatum het volledige bedrag te betalen?

gasten

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gasten »

Wat kunnen we toch allemaal lekker klagen en klagen en nog meer klagen.

De TO's doen hun best en zijn verplicht tijdig een alternatief door te geven / te boeken. Je nu al druk maken over je vlucht in Augustus? Jeez zeg, tegen die tijd vliegt er een nieuwe kist die kant op ipv Phuket. Nobody knows denk ik dan, afwachten dus.

No worries zeg ik, nederlanders zeuren teveel en te vroeg!

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

Antwoord aan gasten (betaling volledige reissom):
JA: ook ik had dit gevraagd aan Kras en je bent gewoon verplicht de rest van de reissom te betalen. Hoe het dan verder gaat als er een prijsverhoging komt weet ik ook niet. Volgens de ANVR voorwaarden kan er na de betaling van de volledige reissom geen toeslagen meer in rekening gebracht worden.
Maar het zal wel zo zijn zoals elke regeling op reisgebied (ANVR, SGR en calamiteitenfonds); die zijn namelijk voor de touroperators in het leven geroepen en niet voor zoiets lastigs als reizigers c.q. klanten.

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

@ gasten:

Feitelijk is het zo dat je geen enkel recht hebt om betaling op te schorten totdat je zeker weer dat de reisorganisatie niet aan haar verplichtingen zal kunnen voldoen. Vooralsnog is er geen reden om aan te nemen dat je vakantie niet doorgaat. Met welke maatschappij je vliegt maakt niet uit, de organisatie heeft immers enkel een vervoersplicht. Compensatie vindt altijd achteraf plaats.

Je kunt wel een beetje bluffen. Uit eerdere reacties in dit topic bleek al dat die grens van 6 weken redelijk flexibel is en met wat goede wil van het reisbureau nog wel wat opgerekt kan worden.

Verder kun je natuurlijk altijd nog 'onder protest met behoud van rechten' betalen, wat inhoudt dat je aan jouw deel van de overeenkomst voldoet, maar niet omdat je het er mee eens bent. Mochten er later nog problemen optreden dan heb je betere kansen bij de geschillencommissie.

agenda

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

Ook wij hebben de volledige reissom voldaan. Omdat wij graag op reis willen zullen wij de bijbetaling "onder protest" voldoen.Na onze vakantie proberen wij het verschil te verhalen. We dienen een klacht in bij het calamiteitenfonds. Het zit me trouwens nog steeds niet lekker dat een touroperator reclame mag maken zoals PA een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij, zouden ze weten wat gerenommeerd betekent??? Ik blijf erbij dat dit pure misleiding is en het frustreert mij enorm dat je als consument zo weinig kunt ondernemen.

trijpet

Re: phuket air

Ongelezen bericht door trijpet »

Ik zou 8 mei met PU naar Bali, maar dit is niet doorgegaan. Moest € 307,-- pp bijbetalen. Ik heb de hele reissom wel teruggekregen.
Via mijn reisverzekering Unigarant (via reisbureau Globe) heb ik de visumkosten en inentingskosten teruggevraagd. Vandaag kreeg ik daarvan een afbericht. Dit staat namelijk niet in hun voorwaarden. Heeft iemand anders hier ervaring mee of er daarvoor een andere forum beschikbaar?

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Kras heeft de tekst op hun site aangepast:
Klanten die via één van de eigen reisbureau`s van KRAS SterVakanties, via onze internetsite of ons eigen callcenter hebben geboekt worden in week 22 (30 mei t/m 2 juni a.s.) door ons benaderd met een alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities.
Het blijkt dus dat ze voor iedereen een alternatieve vlucht hebben gevonden, de daarvoor geldende condities, ziet er tricky uit.[/quote]

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Een juridische Kras, hun juridische afdeling beslaat uit zo,n 10 juristen . om :::::, juist ja :shock: :?

Winniewandala
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2005 23:05

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Winniewandala »

Op 14 september hopen wij naar Bali te vertrekken.
Vandaag is er door D-reizen gemeld dat Neckerman een vlucht voor ons heeft gereserveerd bij Malasyan Airline. :wink:

Dit kost 200,- p.p. extra. Echter, toen we voor het intrekking van het landingsverbod hier voor informeerden koste de upgrade nog 184,-. :shock:

We hebben dit gemeld aan D-reizen en deze gaan het overleggen met Neckerman.

Ik vind het goed dat D-reizen zo snel reageerd, want het duurt nog een tijd voor we gaan. Maar ook al is de prijsverhoging van 32,- (2 p.p) niet erg hoog. Ik vind het toch opmerkelijk. Want we hadden een optie op die prijs.

Daarbij vind ik het niet erg om bij te betalen, maar dan wel onder coulance. 50/50 Ofzo. :lol:

Dia

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Dia »

Wij hebben een reis (3 pers) bij Arke geboekt. We vertrekken de 29e juni. Ook wij zitten af te wachten wat ze allemaal gaan doen. Reisbureau vertelde dat PA voor 1 juli niet zal vliegen. Je kan kosteloos annuleren, zelf de betaalde premie krijg je terug. Maar waar vind je een andere reis op de 29e juni? Ze houden bij TUI ook de kaken stijf dicht. Ik belde en werd door klantenservice afgesnouwd en moest maar tot zeker de 15e juni afwachten. Was ik pas aan de beurt en dan waren de onderhandelingen met PA afgelopen. Nu, zoals al eerder hier gelezen zijn ze niet aan het onderhandelen. Volgens mij wachten ze net zolang dat de mensen geen andere keus meer hebben en dan toch die meerprijs betalen. Het ergste is dat je overal voor betaalt, maar dat wij als klant nergens onze klacht kwijt kunnen en niemand naar ons luistert. Klantenservice van Tui lacht je uit, mensen van het reisbureau mogen niets zeggen en ga zo maar door. Ga morgen bij voorbaat brief aan geschillencommissie sturen. GSC doet niets telefonisch.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb vandaag contact gehad met Kras en ze hebben me belooft te kijken wat mogeijk was. Ze zouden me daar over terug bellen.
Dit hebben ze ook gedaan en mij gegarandeerd dat ik voor woensdag te horen zou krijgen welke alternatieven ze hebben. :D
We konden zelfs een voorkeur opgeven. Klasse toch :!: .
het is toch niet de fout van Kras dat PA niet meer mag vliegen.
En als ik geweten had hoe slecht PA zou zijn was ik ook meer kwijt geweest.
Heb één ding geleerd kijk eerst op internet voor je een maatschapij neemt die je niet kent.
Mensen neem gewoon SA da,s klasse.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Wat mij opvalt bij het lezen van de alternatieven voor de vluchten met PA is het volgende. Volgens mij moet de reisorganisatie voorleggen aan de klant wat voor alternatief er geboden wordt voor de geboekte vlucht/reis en daarna pas aktie ondernemen. Je hebt immers de mogelijkheid om alles af te blazen als de prijs te hoog wordt of het alternatief om een andere reden niet wil accepteren.
Maar in 1 van de reakties hierboven en ik had het al eerder gezien, worden de vluchten al vastgelegd en daarna wordt er overleg met de klant gehouden. Ik snap het geloof ik niet helemaal meer wat hiervan de bedoeling is, zo kun je haast geen nee meer zeggen . :shock: :shock:

MIDI!
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2005 08:07

Re: phuket air

Ongelezen bericht door MIDI! »

- datum: 22 juni tm 10 juli met 2 personen
- reisburo: World Of Tui (TO Holland International)
- plaatsnaam reisburo: Ruiterskwartier Leeuwaden
- oplossing:
Afgelopen woensdag had ik weer (voor de 4e week achtereen) gebeld met het reisburo. Ze waren nog steeds bij vertrekdatum 15 juni, terwijl ze dat die week ervoor ook al waren. Maar mevrouw zei (die me weer netjes te woord stond), "de meesten boeken we om met Singapore voor € 180 + € 40 tax". Ik zei dat ik dat veel te veel vond en dat ze volgens art. 4 van de ANVR reisvoorwaarden helemaal geen extra geld mogen vragen als de volledige reissom al is betaald, dus wat ze me ook zouden gaan aanbieden, dat ik onder protest akkoord zou gaan en het voor zou brengen voor de geschillencommisie reizen Op dat moment was ze er wat stil van en heeft ze er verder niet op gereageerd, maar gisteren belde ze mij op: we gaan nu met singapore voor € 57 pp (incl. 42 Tax), zonder een dag korter vakantie, we gaan zelfs een paar uur eerder vertrekken en iets later weer terug! :lol: Dus daar was ik wel heel blij mee en daar ga ik mee akkoord. Ik weet natuurlijk niet zeker of het iets met mijn opmerking van de dag ervoor te maken heeft, maar het zou best kunnen. Het enige nadeel in eerste instantie vond ik dat we 10 uren moesten wachten op Singapore. Maar nu gaan we het daar maar van nemen, want de mevrouw van het reisburo zei dat je redelijk makkelijk 'even' singapore in kan. Dus dat doen we. Voor mij uiteindelijk toch een geslaagde oplossing. Mijn voorpret kan nu echt beginnen! Succes allemaal met het regelen van een goed alternatief en laat je niet afschepen! 8)

Nieuwe reistijden:
22 juni
11.50 AMS, 6.20 Sing. (plaatselijke tijd)
16.40 Sing., 19.10 Denpasar
9 juli
20.05 Denpasar, 22.35 Singapore
23.45 Singapore, 7.15 AMS (NL tijd)

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Is goed te doen om "even" er heen te gaan. Zou als ik jullie was op het vliegveld een citytrip boeken ( zijn er zat op het vliegveld ) en daarna nog even winkelen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Wij vetrekken op 1 juli. Na navraag bij krijg omdat we nog niets gehoord hebben, kregen we de volgende reacte. (Conclusie ze zijn dus nog maar bij 15 juni!!!)

We kunnen u melden dat de landingsrechten van Phuket Air tot nader order zijn ingetrokken. Dit impliceert dat op termijn mogelijk opnieuw landingsrechten worden toegekend aan betreffende maatschappij. Indien dit het geval is, kunnen de afgesloten reisovereenkomsten naar Thailand en Indonesië volledig conform de voorwaarden ten uitvoer gebracht worden. Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels individueel door ons benaderd. Inmiddels zijn we heel druk bezig met het zoeken en aanbieden van alternatieven voor eenieder die met Phuket Air zou vliegen en tot en met 15 juni zou vertrekken. Mocht bekend worden dat Phuket Air uiteindelijk helemaal geen vluchten vanaf Amsterdam meer ten uitvoer zal brengen (hetgeen vooralsnog evenwel nog niet aan de orde is) of mocht het er op naar uitzien dat ook op langere termijn tijdelijk geen gebruik gemaakt kan worden van de vluchten van Phuket Air, dan zullen we ook de reizigers van latere data conform de ANVR-Reisvoorwaarden benaderen met een alternatief voorstel.

Omdat het bij het aanbieden van alternatieven momenteel gaat om individuele alternatieven die per vertrekdatum en per persoon kunnen verschillen (immers momenteel zijn we afhankelijk van de "restcapaciteit" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen), is het praktisch onmogelijk hierover algemene mededelinen te doen. Pas op het moment dat Phuket Air weer definitief kan en mag vliegen vanaf Schiphol, danwel vanaf het moment dat er definitief sprake is van het uitvoeren van vluchten standaard door een andere airline dan Phuket Air, kunnen we hierover een algemene mededeling doen.


Feit is dus dat vooralsnog alle overeenkomsten worden gehandhaafd. Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten op enig moment wijzigen (hetgeen overigens op dit moment zoals reeds aangegeven niet zeker is) en onze organisatie hierover eventuele nadere berichtgeving ontvangen, dan zullen we uiteraard alle klanten die het betreft hierover zo spoedig mogelijk informeren. KRAS SterVakanties zal zich in ieder geval conform de ANVR Reisvoorwaarden inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten en hoogachting,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor

H. van Bemmel

afdeling Consumentenbetrekkingen

eend77
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2005 18:57

Re: phuket air

Ongelezen bericht door eend77 »

Zie eerdere post van mij..

Wij vertrekken op 29 juni en hebben al vorige week een alternatief aangeboden gekregen..

Kras vertelt je dus onzin.... :!:

even terugbellen nog maar..

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Eend 77 waarom verteld kras u onzin??U gaat toch weg op de datum.En met wie vliegd u dan volgens het alternatief.???Ben blij dat u er een heeft,of moet u bij betalen!"!!!

eend77
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2005 18:57

Re: phuket air

Ongelezen bericht door eend77 »

Ik heb een "prima" deal:

182 euro bijbetalen en 1 dag minder vakantie..... :roll:

Alleen zijn er mensen die dezelfde datum als wij vertrekken en nog niets gehoord hebben...
Als die mensen dan een standaard email krijgen, vind ik dat Kras onzin verteld.... Laat dan mensen niet in de waan dat Phuket nog gaat vliegen, want dat gaat echt niet gebeuren...

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Daar heeft u gelijk in want Phuket gaat voorlopig niet vliegen.Wel van bali naarthailand en omgekeerd.En het is verschrikkelijk stil rond dit alles.En om dat je nog meer wil weten moet je gewoon bellen naar Kras en je niet het bos in laten sturen.En wil weten hoe het zit.Nee is geen optie om daar genoegen mee te nemen.En leg het bij hun op¨tafel.
Nog ondanks alles een fijne ontspannende vakantie,en een plezierige
tijd daar.!!su6.

eend77
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2005 18:57

Re: phuket air

Ongelezen bericht door eend77 »

Dit bericht staat nu op de site van KRAS:

".....Klanten die via één van de eigen reisbureau`s van KRAS SterVakanties, via onze internetsite of ons eigen callcenter hebben geboekt worden in week 22 (30 mei t/m 2 juni a.s.) door ons benaderd met een alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities."

Gesloten