LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Hoe lang loopt de affaire van Phuket al niet, uw reisburo zal zeker een alternatief geboden hebben tegen een kleine bijbetaling.

De reisburo.s hebben een lijst van VliegMij waaruit u gekozen heeft, check maar eens bij Corendon na.

Veel plezier in Bali :D

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

@ Har
Hoe lang loopt de affaire van Phuket al niet, uw reisburo zal zeker een alternatief geboden hebben tegen een kleine bijbetaling.
Nee dus, want we zijn qua datum nog niet aan de beurt en kunnen dus helemaal niets doen. Behalve maar weeeeer eens aan de bel trekken. :roll:

Wij zouden het trouwens op zich niet erg vinden als we alsnog met Phuket vliegen, maar zijn dan wel bang dat ze weer in de problemen komen en we alsnog niet op huwelijksreis kunnen.
De reisburo.s hebben een lijst van VliegMij waaruit u gekozen heeft, check maar eens bij Corendon na.


Wat bedoel je precies? :oops:
Veel plezier in Bali
Ik hoop dat we er gaan komen, maar als dat zo is dan thanks :wink:

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Uiteraard is jullie een huwelijksreis van harte toegewenst.

Bij de boeking heeft u de keuze op Phuket bepaald, als u wilt omboeken zal elk reisburo daar medewerking aan verlenen, het levert hun provisie en administratiekosten op, laat je niet in de wachtstand zetten door een baliepersoon. :oops:

ditbenik
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

@ har
Hoe lang loopt de affaire van Phuket al niet, uw reisburo zal zeker een alternatief geboden hebben tegen een kleine bijbetaling.
NIET DUS.... voor bijna niemand, maar jij reageert en leest niet echt he??!!!

Lees aub eerst even waar je hier bent en hoe e.e.a. in zijn werk gaat bij de TO. Jij zit op dit moment overal te antwoorden, bij alle onderwerpen. Wordt het niets eens tijd dat je wat nuttigs gaat doen???

Meerdere personen vinden je aanwezigheid niet echt bepaald prettig.

Volgens mij heb jij zelfs niets te doen met PA?? of wel?? en ben je in deze niet gedupeerd of wel??

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Uiteraard is jullie een huwelijksreis van harte toegewenst.
Dank je wel :)
Bij de boeking heeft u de keuze op Phuket bepaald,
Die werd ons aangeraden, want goedkoop en goedkope business class enz. enz. en aangezien wij al een beetje dure reis hadden uitgezocht is het lekker als de vlucht wat goedkoper kan. Dat geef ik uiteraard toe, want waarom heel veel betalen voor dezelfde vlucht. Achteraf kun je zeggen stom, maar ja, als je alles vooraf weet he... En wij boeken anders heus wel om, maar mogen dat nu dus niet... ->
als u wilt omboeken zal elk reisburo daar medewerking aan verlenen,
Nee dus, want je moet op je beurt wachten en ze kunnen nog niets doen bla bla bla, ja, behalve als je zelf gaat betalen voor evt. annuleringen e.d. maar ja, dat schiet dus ook niet op...
het levert hun provisie en administratiekosten op, laat je niet in de wachtstand zetten door een baliepersoon.
Precies, daarom gaan we nu na een paar weekies nog maar eens informeren of we al kunnen omboeken. Dan maar geen business class, maar wel (meer) zekerheid! [/quote]

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Phuket veroorzaakt dezelfde probleemstelling als b.v Onur Inter Airlines.

Probeer het geheel eens breed te zien en hakketak niet op mij.

agenda
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:32

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

Santalyd

Ik vind dat niemand van ons zichzelf kan verwijten dat ze een vlucht hebben geboekt met Phuket Air. Toen wij in januari boekten vloog PA nog niet op Amsterdam. Uiteraard hebben wij ook geinformeerd naar PA. Bij veel touroperators stonden ze te boek als een gerenommeerde maatschappij. Dat daar achteraf geen sprake van is kun je je niet zelf verwijten. Kijk eens naar ryanair, transavia en easy jet daar hoor je toch nooit iets over.

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Kleine vrolijke noot van onze kant is dat Cathay de ticketprijzen heeft verlaagd waardoor wij weer een paar honderd euro terugkrijgen :)

Wel stuitend om te zien dat 6 weken na het ontstaan van het gedoe met PA er nog altijd nauwelijks iets duidelijk is.

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

@ agenda
Ik vind dat niemand van ons zichzelf kan verwijten dat ze een vlucht hebben geboekt met Phuket Air.
Dat vind ik ook niet hoor! Je laat je adviseren en je kan er niet vanuit gaan dat het zo fout loopt. Daarom zeg ik ook dat het achteraf misschien niet het handigste was, maar op moment van boeken wel.
Ik word ook moe van die mensen die zeuren over die dubbeltjes en die voorste rijen, want daar gaat het niet om. Wij willen gewoon op Bali komen en verwachten geen topmaatschappij voor het geld dat we betaald hebben, maar we verwachten wel dat als de mindere maatschappij niet vliegt dat we dan omgeboekt worden. En uiteraard vind ik het niet terecht dat wij allemaal dan bij moeten betalen, want wij wilden genoegen nemen met die mindere juist omdat we niet nog meer kwijt wilden zijn. Onze reis kost al 5000 en dat vinden we eigenlijk echt wel meer dan genoeg!

@ danielk
Kleine vrolijke noot van onze kant is dat Cathay de ticketprijzen heeft verlaagd waardoor wij weer een paar honderd euro terugkrijgen
Dat is fijn zeg! En ook mooi dat die wijziging dan ook voor jullie geldt, dat is weer een kleine meevaller! Hoe hebben jullie die tickets trouwens geboekt, via welke site ofzo?
Wel stuitend om te zien dat 6 weken na het ontstaan van het gedoe met PA er nog altijd nauwelijks iets duidelijk is.
Dat is zeker waar ja, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en weet uiteindelijk nog niets... Nu maar weer wachten tot 13 juni dan, maar ondertussen wel even reisbureau melden dat we nog zitten te wachten op alternatief!

Ingeborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:30

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Ingeborg »

Ik heb een vraag aan sabah

Jij schreef gisteren:
--------------------------------------------------------------------------------

Wij zouden op 21 augustes voor 25 dagen = 22 nachten naar thailand gaan met Kras en PA.
Omdat Kras maar niet kwam met een alternatief en wij bang waren geen andere reis meer te krijgen hebben op advies van een Krasmedewerker zonder problemen kostenloos kunnen annuleren en na 3 dagen hadden wij de hele aanbetaling al terug.


Ik en mijn vriend hadden via kras een reis geboekt naar Bali voor 21 augustus. Onze huwlijksreis. Wij hebben een maand geleden geannuleerd omdat we het niet meer vertrouwden. Wij zijn wel onze aanbetaling kwijt. Hoe heb jij 't voor elkaar gekregen dat je 'm wel terug hebt gekregen? Wie heb je gesproken?

groetjes Ingeborg

sabah
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sabah »

Hoi Ingeborg

Ik denk dat het probleem bij jullie ligt dat je al vroeg hebt geanuleerd.
Wij hebben het pas de 1 ste Juni gedaan, maar dan nog vind ik het geen stijl van Kras om het op deze manier op te lossen.

Hier een tip, bel Kras op dit nummer 073-5999888 en vraag naar Guido van Wezel, deze man heeft ons het advies gegeven om de reis te anuleren daar er nog geen alternatief was en ons ook op korte termijn niets kon beloven.

Leg hem het probleem voor en vraag hem hoe het kan dat andere kostenloos konden anuleren en jullie niet.
Het probleem met PA bestond toen ook al.

Groetjes en heel veel succes. Sabah

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

The story continues...ik heb nu tweemaal telefonisch te horen gekregen dat ik toch echt de volgende dag uitsluitsel krijg van Kras over een alternatief. Jullie raden het al....nog steeds niets :(

Ik blijf altijd maar vriendelijk en rustig tegen de dames van de Kras helpdesk maar dat blijkt toch niet te werken....iemand suggesties?

8715
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:35

Re: phuket air

Ongelezen bericht door 8715 »

Wij zijn eruit gekomen met Holland International. :D We zouden 6 juli vertrekken naar Koh Samui en 21 juli weer terug vliegen. Na iedere dag naar HI te bellen hebben we eindelijk een alternatief gekregen. We gaan ook nu 6 juli en vliegen de 22e terug. De meerprijs is 204 Euro pp. We vliegen dan met Thai-air. Eigenlijk zou het 304 Euro zijn, maar 100 euro neemt HI voor haar rekening.

We hebben het alternatief geaccepteerd en kunnen nu eindelijk beginnen met de voorpret. Tip aan iedereen; iedere dag bellen en probeer met hun mee te denken. Kom zelf met alternatieve vluchten :idea: etc. Succes voor degenen die nog zitten te wachten op een alternatief.

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Ik heb mijn reis inmiddeels geannuleerd gekregen, na tussenkomst van een juridisch adviseur.

De administratiekosten worden ingehouden door Corendon, vind ik terrecht.

tahoeboy

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tahoeboy »

Krasreizen
datum : 3 juli 2005 naar Phuket Front village

Vandaag met Kras gesproken en ze gaven toe dat ze een fout hebben gemaakt en dat we niet met KLM maar met China Airlines vliegen naar Bangkok. Meerprijs € 194,-Met Thai Airways vliegen we dan naar Phuket. Ze gaven aan dat Kras in juli zeker niet met Phuket Air binnenlands gaat vliegen.

We zijn gerustgesteld dat nu onze vakantie kan beginnen. Verder wil ik iedereen bedanken die ons informatie heeft gegeven betreffende alternatieven die Kras aanbood. We hopen dat iedereen een goed alternatief krijgt.

Een prettige vakantie toegewenst!

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

een meerprijs van Kras en ook geaccepteerd ?.


Op welke wijze neemt Kras jullie in de houdgreep , treurig :idea:

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: phuket air

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik ben afgelopen weekend teruggekeerd uit Thailand, mijn vlucht was omgeboekt naar China Airlines,per saldo zo'n Euro 75,00 bijbetaald.
Bij Phuket Air zou op schiphol brandstoftoeslag betaald moeten worden, dit was bij China Airlines niet zo. Vlucht heen zowel als terug excact op tijd,verzorging onderweg klasse.Ik had geboekt via internet bij TUI, Holland International.Als je gewoon rustig op je beurt wacht ( en niet 10 x per dag aan de telefoon hangt.)komt alles goed,en ga je uitgerust en niet gestressd op vakantie.En ik zou die Har aanraden,te gaan biljarten o.e.d als ie niets relevants te melden heeft,of ga naar de juiste site van Corendon in zijn geval.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

wauw! 10 x gebeld dat kost ook veel geld, ik ga de 19e naar bali maar ik heb nog niks gehoord.
Eigenlijk laat ik het maar zo en ga niet meer bellen en regelen.
Ik hoor het vanzelf wel, ik steek mijn energie liever in iets echt nuttigs.

Gr, Santino

hatihati
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door hatihati »

Ik heb inmiddels van Arke ook een alternatief doorgekregen: we vliegen nu met KLM naar Singapore en met Garuda naar Denpasar. Meerkosten: 240 euro per persoon (TUI neemt nog 100 euro op zich, anders had ik meer dan 1000 euro kunnen bijbetalen. We gaan met z'n drieen dus ik heb totaal 720 betaald.

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Hoi HatiHati,

Welke datum vliegen jullie?

Adipati

Gesloten