LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

O zit dat zo....over de tax, trouwens we hebben ook nog vliegtickets in optie staan met CT. Deze kosten € 675,-pp ( kind 25% korting ) +
€ 288,- voor 3 pers= luchth bel + administr kosten. (19/08-09/09 2005)
Maar dan hebben we nog geen slaapplaats.
We zitten erover te dubben of we voor die € 611,- ( 3 personen ) toch maar beter de tickets kunnen nemen, want dan zijn we ook nog 6 dgn langer weg. Alleen is de vraag of er daar terplekke wel goedkopere hotels zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Want het hotel is nu pp.p.n en het kan dus ook per kamer per nacht.
Oke het gaat toch wel door denk ik, want hier ik vanaf februari naar uitgekeken en volgend jaar is mijn zoon al 11 dus geen of weinig korting voor hem. Ja ik moet dus een keuze maken, morgen gaan we naar de anwb om het te bepreken en andere alternatieven bekijken.
Heb je nog een tip wat ik tegen de anwb kan zeggen mbt onder protest, en hoe kan ik dit onderbouwen, vertel het me!

Gr , SAn

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Onder protest accoord gaan doe je schriftelijk naar de TO (Tui in dit geval) en je stuurt een kopie hiervan naar het reisbureau (ANWB). Zou het hen ook duidelijk aankondigen dat je dit gaat doen, want zoals je in dit topic al een aantal keren heb kunnen lezen, gaat het reisbureau al bij de dreiging van een protest overstag. Je kunt het dus in ieder geval proberen. Succes.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Har,


Via anwb bij arke geboekt!

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Laat je niet afschepen door reisorganisaties die de verantwoordelijkheid afschuiven of zich achter Phuket Air verschuilen! Of er daadwerkelijk sprake is van overmacht is zeer de vraag. De reisorganisatie is zelf verantwoordelijk voor het goed uitvoeren van de reis. Dat de reisorganisatie daarvoor een beroep doet op derden die het vervolgens af laten weten is niet een probleem van de reiziger.

Puur op grond van de ronduit misleidende informatie die door de meeste reisorganisaties over Phuket Air is verspreid is een tegemoetkoming in de meerkosten zeer redelijk.

megamze
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:06

Re: phuket air

Ongelezen bericht door megamze »

Santino,

Dat is echt een scherpe prijs voor een vliegticket.
Wat betreft onze ervaring met hotels ter plaatse boeken:
In het hoogseizoen zijn veel hotels vol. Leuke hotels met zwembad zijn vaak van amerikaanse eigenaars, die rekenen in dollars en zijn erg duur per nacht. Kijk maar eens willekeurig naar de prijzen van een hotel op internet. Daarbij valt er in het hoogseizoen weing af te dingen.
Heel goedkoop zijn de homestays, die zijn er al voor drie euro met ontbijt, maar dan moet je geen eisen stellen.
Vaak is boeken via een reisorganisatie goedkoper, je betaalt dan alleen eenmalig 20 euro voor bouwstenen.
Holland international biedt dat wel aan losse nachten.

Veel succes

Trouwens wij hebben TUI een fax gestuurd en gezegd uiterlijk voor zaterdag te reageren, tot nu toe niets gehoord.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Beste allemaal,

Wij gaan naar BALI!!, en wel van 19/08 t/m 07/09 2005!
Dus 19 dgn dat zijn 4 dgn langer dan het goedkoopste alternatief, inclusief hetzelfde hotel en € 800,- verdient. Gewoon naar je reisbureau gaan en vragen om de goedkoopste ticket en plak daaraan vast je bestaande hotel ( van TUI krijg je € 100,- )deze € 100,- is niet van toepassing op je alternatief, want dit ligt altijd veel hoger.
Dus vandaar dat wij geen € 1000,-( bij vertrek op 19/08 3 pers ) of €600,- ( bij vertek op 22/08 3 pers)kwijt zijn, maar geld hebben verdient op de reis!!
Conclusie: TUI koopt geen goedkopere vluchten in maar de dure stoelen, want deze kunnen de luchtv maatschappen blijkbaar niet kwijt.
De goedkopere zijn dus nog boekbaar ( wees er snel bij! ) tja deze bewaren ze die kunnen ze toch wel verkopen. De alternatieven zijn dus de dure stoelen, die geven ze als alternatief aan de gedupeerden want die willen wel op vakantie dus gaan ze wel akkoord! Dan is er altijd nog de mogelijkhied tot het al dan niet kosteloos annuleren, maar dan helaas pindakaas geen vakantie in het hoogseizoen.
Ik heb hier een middag voor moeten inleveren maar je ziet maar, het heeft zijn vruchten afgeworpen.

Onze voorpret gaat nu echt gebeuren, niks protesteren (geluk voor TUI!)
Gedupeerden;.....OP IS OP, wie niet waagt wie niet wint.

En ik wens jullie allemaal een hele prettige vakantie.

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Veel plezier

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

rectivicatie: bijbetalen: € 24,76 pp!

gr, San

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Veel plezier met de vakantie, voor Euro 25, ,-- p.p hen je de zaakjes goed geregeld. :D

hakhen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2005 16:58

Re: phuket air

Ongelezen bericht door hakhen »

Kreeg gister een telefoontje van D-reizen, waar wij een 17 daagse reis naar Bali (vertrek 17-8 terug. 4-9) hadden geboekt. Zij vertelde me dat ik 3 keuzes had: een meerprijs van 285 + 75 (luchthavenbelast.) pp betalen, waar al uit coulance 100 euro vanaf was gehaald!!!, of een andere reis via de TO (Arke) boeken waarbij we 100 euro korting zouden krijgen of als laatste optie kosteloos annuleren.
Zijn er hier nog meer mensen die een aanbod hebben gekregen van d-reizen?? en wat was het dan?

We zijn al langs het lokale d-reizen filiaal geweest waarbij we ons ongenoegen hebben geuit, helaas kon er volgens de doos achter de balie geen korting meer worden gegeven. In ieder geval zou ze nog gaan bellen en horen we hopelijk binnenkort iets...

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Hakhen, als ik jou was zou ik even zelf op internet gaan zoeken of er voor die data nog andere vluchten zijn te boeken. Ik vond bijv met de KLM en het laatste deel met Garuda vluchten voor 1027,-- per persoon (inkl. lbh).Weet natuurlijk niet wat je oorspronkelijk betaalde, maar dit lijkt me goedkoper dan wat D-reizen je voorstelt. Vervolgens ga je naar D-reizen en stelt ze voor deze vlucht voor je te boeken.
Succes.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Hakhen,

Ga naar je reisbureau(of tussenpersoon) zeg dat je de reis wilt veranderen , laat hen de goedkoopste€ 676,-(cathay pacific) in optie zetten en laat hetzelfde hotel eraan vast plakken ( je krijgt hierop dus €100,- pp van TUI korting op je hotel!) Alleen de transferkosten moet je betalen= € 6,- pp retour. Natuurlijk in dezelfde reisperiode.
Welk hotel zitten jullie dan? Kunnen we elkaar dan misschien ontmoeten en kletsen we er nog effe over.

Gr, SAN

hakhen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jun 2005 16:58

Re: phuket air

Ongelezen bericht door hakhen »

santino, wij zitten in het hotel 'bali agung village'. Wanneer ga jij en hoeveel meerkosten had je? kras/d-reizen..?

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Hakhen,

Jullie zitten dus in Kuta, wij zitten dan in Sanur ( bali beach )
19 augustus t/m 7 september voor € 25,- pp ( met behulp van tussenpersoon,anwb).

Gr,San

gridje
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 jun 2005 03:17

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gridje »

Wij gaan ook naar Bali Agung Village, maar wij gaan half september pas. Hakhen, laat even weten of het hotel beviel!!

Ook wij zouden met Phuket air vliegen.. via Bangkok met een paar dagen verblijf op Bangkok voordat we doorvliegen naar Bali. We moeten nu afwachten waar ze mee komen (hebben een alternatief van 240 Euro pp met MA afgewezen, maar omdat het na de 21-8 grens ligt, mogen we niet kostemloos annuleren).

Verder vertelde het reisbureau dat de kans dat Phuket weer gaat vliegen nihil is.

Nog even afwachten dus..... Is er iemand die na 21-8 vertrekt en wel kosteloos mag annuleren.

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Een aantal dagen terug stond een bericht op dit forum dat iemand naar aanleiding van een aangeboden alternatief met bijbetaling zijn rechtsbijstandsverzekering had ingeschakeld en na 1 actie verviel de bijbetaling.
Onze rechtsbijstand zegt dat we kleine kans hebben en biedt ons de helft van het geld dat wij bij moeten betalen om alternatief van reisbureau te accepteren (dus NIET van TUI, dus GEEN € 100 korting!) Wij moesten dus nog 2 keer € 320 bijbetalen om met Singapore te vliegen, maar rechtsbijstand wil dus liever zaak sluiten en ons € 320 betalen dan zaak van maken.

Wij hebben zelf een juridische brief gestuurd met van alles en nog wat erin en krijgen weer alleen STANDAARD AFWIJZING terug dat ze helaas nog geen antwoord kunnen geven, dit is toch echt ronduit SCHANDALIG??

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

@ gridje
Wij hebben ook geboekt voor september (de 7e). Het reisbureau heeft ons ook verteld dat we pas mogen annuleren als r een alternatief geboden is.

Op zich best redelijk, maar ik ben niet van plan te betalen zolang r geen alternatief is. Weet iemand wat daarin je rechten zijn? Ik moet nl. half juli betalen, maar ik wil dit niet doen als men mij nog geen alternatief geboden heeft.
Kan ik dan gewoon niet betalen omdat k weet dat de reis die ik bij hen geboekt heb op die manier niet door kan gaan, of zal ik toch moeten betalen en hopen dat k nog n redelijk alternatief krijg?

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

We kregen zojuist een 2e mogelijkheid van ons reisbureau, zij denken tenminste wel mee!!

->

Tot op heden heb ik nog niets vernomen van Holland International m.b.t. jullie boeking. Hier had ik eingelijk ook al rekening mee gehouden. De optie van Sing.Airlines loopt nog t/m 23/6 en de optie van Malaysian Airlines heb ik eruit gehaald (tarief en schema ongunstig).

Maar:
KLM heeft een aanbieding naar Denpasar in combinatie met Garuda Airlines (Indon.maatschappij). Deze aanbieding heb ik inmiddels voor jullie in optie staan en kan ik nog t/m 28/06 aanhouden. Ook dit aanbod gaat buiten TUI om !!! Ik weet wel zeker dat TUI hier echt niet aan kan komen!

Optie als volgt:
11/09 KL 837 Amsterdam - Singapore 20.45 - 14.50 uur
12/09 GA 841 Singapore - Denpasar 18.25 - 21.05 uur
27/09 GA 840 Denpasar - Singapore 14.50 - 17.25 uur
27/09 KL 838 Singapore - Amsterdam 22.55 - 05.50 uur (28/09)

De prijs van dit ticket bedraagt: Eur 785,00 p.p. incl.luchthavenbelasting.

Ten opzichte van Sing.Airlines bedraagt het voordeel: Eur 1.055,00 -/-
Eur 785,00 = Eur 270,00 p.p. En t.o.v. Phuket Air faktuur Eur 1.236,00 -/- KLM Eur 785,00 = Eur 451,00 p.p. goedkoper.
N.B. Phuket Air was Business Class en KLM is economy!

Dit lijkt mij een perfect alternatief en hebben wij inmiddels ook op
andere boekingen van klanten ingeboekt. Ook blijft bij dit alternatief jullie overig reisprogramma onaangetast. Jullie moeten alleen op de terugreis in Singapore langer wachten dan met Singapore Airlines. Maar het prijsvoordeel weegt hier wel tegen op, denk ik.

ZE VERGEET DAT HET OP DE HEENWEG OOK VEEL LANGER WACHTEN IS EN WE KOMEN PAS 'S AVONDS OP BALI IPV BEGIN VAN DE MIDDAG, MAAR PER SALDO BETALEN WE VOOR ECONOMY DUS MAAR € 50 p.p. BIJ EN DAN GAAN WE MET KLM, DUS DAT VALT MEE (zij berekend een en ander op onze toeslag voor business Phuket, dat was bijna € 500 en nu krijgen we dan dus dus € 451 p.p. terug, maar zo moet je eigenlijk niet kijken. Je moet vergelijken met economy Phuket en dan is het dus € 50 p.p. bijbetalen).

Wat denken jullie?

sezofala
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:43

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

Welke rechtsbijstand heb jij dan? Wel vreemd als de een wel een poging doet en de ander niet.

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Stichting Rechtsbijstand te Tilburg, zij dachten dat we niet sterk stonden en dat die andere man mazzel heeft gehad zeg maar.
Dus nu maar 320 accepteren en zelf doorrommelen, tenslotte hebben we evt. andere optie nu met KLM, dat is zo goedkoop dat we TUI misschien maar verder in hun sop gaar laten koken.
Ik heb er gewoon geen zin meer in voor mijn vakantie, maar als er mensen zijn die TUI aan gaan pakken willen wij wel mee doen, al is het achteraf.

Gesloten