LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
Nu scretlow. Ik heb pas maar een vakantie Turkije geboekt voor 4 personen à €99 p.p. excl. tax. Totaal € 169 p.p. met verz.tax en appartement.
We gaan met een tukse charter en verwacht er dus eigenlijk niks van . Als het dan wel goed is, is dat mooi meegenomen. Ik kijk ook eerst naar de prijs hoor! En dit is voor mij niet de eerste keer!
Dit is natuurlijk geen vergelijking met jullie reis, maar ik bedoel maar! Juist met zo'n grote groep, kijk je toch ook naar de middelen die je te besteden hebt. Zou ik ook gedaan hebben.
Have fun en zeg tegen je ouders dat alles goed zal komen. Echt, komt goed! Truste.
We gaan met een tukse charter en verwacht er dus eigenlijk niks van . Als het dan wel goed is, is dat mooi meegenomen. Ik kijk ook eerst naar de prijs hoor! En dit is voor mij niet de eerste keer!
Dit is natuurlijk geen vergelijking met jullie reis, maar ik bedoel maar! Juist met zo'n grote groep, kijk je toch ook naar de middelen die je te besteden hebt. Zou ik ook gedaan hebben.
Have fun en zeg tegen je ouders dat alles goed zal komen. Echt, komt goed! Truste.
Re: phuket air
Afgelopen week is de vlucht van 26 april op tijd vertrokken. Hoe zat het met de vlucht van vrijdag 22 april?
Hoe zeker ben ik als ik 21 mei terugvlieg dat ik 22 mei zonder vertraging aankom. 3 Dagen vertraging, dat kan voor ons gewoon niet. Mijn man heeft een eigen bedrijf!
Het toestel van Schiphol <-> Bangkok wordt geserviced door KLM, dus wat veiligheid betreft zal dat wel goed zitten, maar die vertragingen dat is echt killing hoe luxe je ook zit!!!
Wie heeft nog advies wat te doen met Kras? ANVR? Rechtsbijstandsverzekering? Doorlopende reis/annuleringsverzekering? Een van deze inschakelen?
Wat doet Radar??
Hoe zeker ben ik als ik 21 mei terugvlieg dat ik 22 mei zonder vertraging aankom. 3 Dagen vertraging, dat kan voor ons gewoon niet. Mijn man heeft een eigen bedrijf!
Het toestel van Schiphol <-> Bangkok wordt geserviced door KLM, dus wat veiligheid betreft zal dat wel goed zitten, maar die vertragingen dat is echt killing hoe luxe je ook zit!!!
Wie heeft nog advies wat te doen met Kras? ANVR? Rechtsbijstandsverzekering? Doorlopende reis/annuleringsverzekering? Een van deze inschakelen?
Wat doet Radar??
Re: phuket air
Bali ganger 2,
Hoezo is het vliegtuig vandaag op tijd vertrokken? De
site van Bangkok Airport is de hele dag al uit de
lucht. Sharjah Airport meldt minimaal 4 uur vertraging:
VAP 619: 22:30 arrival -> ETA 02:30
Maar dat valt nog mee ...
HermanS
Hoezo is het vliegtuig vandaag op tijd vertrokken? De
site van Bangkok Airport is de hele dag al uit de
lucht. Sharjah Airport meldt minimaal 4 uur vertraging:
VAP 619: 22:30 arrival -> ETA 02:30
Maar dat valt nog mee ...
HermanS
Re: phuket air
Beste Pelpinda,
Ikheb vandaag contact gehad met ANVR krijg morgen uitsluitsel over hun standpunt.
Annuleringsverzekering kun je vergeten, deze kun je niet aanspreken als de VLGMTS Phuket Air de veilighiedsvoorschriften niet nakomt.
{Uitsluiting bij de algemene voorwaarden}
MS
Ikheb vandaag contact gehad met ANVR krijg morgen uitsluitsel over hun standpunt.
Annuleringsverzekering kun je vergeten, deze kun je niet aanspreken als de VLGMTS Phuket Air de veilighiedsvoorschriften niet nakomt.
{Uitsluiting bij de algemene voorwaarden}
MS
Re: phuket air
Zoals ik al eerder heb gemeld (zie pagina 5 en 6) je hoeft m.i. niet bang te zijn dat je met Phuket Air neerstort!!! Daarvoor is geen enkele concrete aanwijzing. Beide vluchten heen en terug gingen zelfs uitgesproken rustig. Dus beste mensen, vergeet dit nu en laten we daar eerlijk over zijn.
Iedereen moet wel beseffen dat je voor een prijs van een Golf geen Rolls Royce lunt verwachten!. Indien u zich vooraf erop instelt dat er geen luxe aan boord van de Phuket machine is, en af en toe een lampje, stoel o.i.d. kapot is, dan valt het in zoverre wel mee. Ook lekt er water uit de aiirco, maar ook dat is ongevaarlijk.
Inderdaad is de Phuket Air machine de minst mooie waarmee ik ooit vloog, maar de vlucht zelf was rustig, correct en helemaal niet akelig. De bemanning is OK, niks mis mee.
Mijn hoofdbezwaar is echter:
De kwetsbaarheid van deze maatschappij bij storingen
die leiden tot ontwrichting van de dienstregeling omdat ze zo weinig machines hebben. Dat leidt meteen op Bangkok-Amsterdam tot enorme vertragingen!!. Dat is erg rot. In mijn geval 52 uur vertraging op de vlucht van 8 april zorgt ervoor dat je totaal geradbraakt aankomt op je vakantieadres. Onze rondreis hebben wij 2 dagen verzet en ik heb 2 middagen moeten bijslapen. DAT is het probleem en dat bedoel ik met een nachtmerrie.
2 Ik stoor mij aan de misleidende omschrijvingen bij TUI/KRAS/Arke enz. als ware Phuket een kwaliteitsmaatschappij. Dat zijn ze niet! Het is een lowcost/no nonsense/budgetcarrier met oude ,waarschijnlijk vliegtechnisch goed onderhouden kisten Wel met uiterst vriendelijke crew en fatsoenlijk eten! De bemanning is keurig en correct. Er is niets op aan te merken.
Conclusie: het enige echte risico dat je neemt is volgens mij de fikse kans op een EXTREME vertraging.
Anders gezegd: als je eenmaal in de lucht zit, hoef je je nergens bang over te maken. (en die man met schroevendraaier en gaffa-tape ...dat moet je maar als curiositeit zien.) Het is een beginnende maatschappij en ik besef dat alle begin moeilijk is. maar als je met een paar kleine kinderen zou reizen is 52 uur vertraging natuurlijk te gek voor woorden.
Als ik nog eens zou vliegen ga ik niet met Phuket, maar niet omdat ik bang ben voor de veiligheid. Allen maar omdat ik uitgerust wil aankomen, verder niet
--------------F.L.
Iedereen moet wel beseffen dat je voor een prijs van een Golf geen Rolls Royce lunt verwachten!. Indien u zich vooraf erop instelt dat er geen luxe aan boord van de Phuket machine is, en af en toe een lampje, stoel o.i.d. kapot is, dan valt het in zoverre wel mee. Ook lekt er water uit de aiirco, maar ook dat is ongevaarlijk.
Inderdaad is de Phuket Air machine de minst mooie waarmee ik ooit vloog, maar de vlucht zelf was rustig, correct en helemaal niet akelig. De bemanning is OK, niks mis mee.
Mijn hoofdbezwaar is echter:
De kwetsbaarheid van deze maatschappij bij storingen
die leiden tot ontwrichting van de dienstregeling omdat ze zo weinig machines hebben. Dat leidt meteen op Bangkok-Amsterdam tot enorme vertragingen!!. Dat is erg rot. In mijn geval 52 uur vertraging op de vlucht van 8 april zorgt ervoor dat je totaal geradbraakt aankomt op je vakantieadres. Onze rondreis hebben wij 2 dagen verzet en ik heb 2 middagen moeten bijslapen. DAT is het probleem en dat bedoel ik met een nachtmerrie.
2 Ik stoor mij aan de misleidende omschrijvingen bij TUI/KRAS/Arke enz. als ware Phuket een kwaliteitsmaatschappij. Dat zijn ze niet! Het is een lowcost/no nonsense/budgetcarrier met oude ,waarschijnlijk vliegtechnisch goed onderhouden kisten Wel met uiterst vriendelijke crew en fatsoenlijk eten! De bemanning is keurig en correct. Er is niets op aan te merken.
Conclusie: het enige echte risico dat je neemt is volgens mij de fikse kans op een EXTREME vertraging.
Anders gezegd: als je eenmaal in de lucht zit, hoef je je nergens bang over te maken. (en die man met schroevendraaier en gaffa-tape ...dat moet je maar als curiositeit zien.) Het is een beginnende maatschappij en ik besef dat alle begin moeilijk is. maar als je met een paar kleine kinderen zou reizen is 52 uur vertraging natuurlijk te gek voor woorden.
Als ik nog eens zou vliegen ga ik niet met Phuket, maar niet omdat ik bang ben voor de veiligheid. Allen maar omdat ik uitgerust wil aankomen, verder niet
--------------F.L.
Re: phuket air
Ik lees nu al een paar keer dat mensen denken dat een toestel wel door 'Schiphol' of de 'Verkeersleiding' aan de grond wordt gehouden als er iets niet pluis is. Niet waar. Schiphol is alleen maar een soort havendienst, en de verkeersleiding leidt alleen maar het verkeer in goede banen.
Of een maatschappij de voorschriften goed naleeft is een taak van de autoriteiten van het thuisland van de desbetreffende maatschappij. Mochten er in Nederland tegen een bepaalde airline bedenkingen zijn, heeft de lokale autoriteit toestemming een zgn platformcheck uit te voeren. Dan worden de o.a. de onderhoudsboeken van het betreffende toestel nagekeken, er wordt gekeken of de papieren van de vliegers in orde zijn, en het toestel wordt onderworpen aan een (vluchtige) visuele check. Dit alles gebeurt op Schiphol maar zéér sporadisch. De ambtenaren die met dit werk belast zijn, zijn zeldzaam.
Tijdens de normale operatie wordt een toestel vrijgegeven door een grond- of boordwerktuigkundige van de desbetreffende maatschappij, soms iemand van een ander technisch ondersteuningsbedrijf. In sommige gevallen mogen zelfs de vliegers een toestel luchtwaardig verklaren.
Of een maatschappij de voorschriften goed naleeft is een taak van de autoriteiten van het thuisland van de desbetreffende maatschappij. Mochten er in Nederland tegen een bepaalde airline bedenkingen zijn, heeft de lokale autoriteit toestemming een zgn platformcheck uit te voeren. Dan worden de o.a. de onderhoudsboeken van het betreffende toestel nagekeken, er wordt gekeken of de papieren van de vliegers in orde zijn, en het toestel wordt onderworpen aan een (vluchtige) visuele check. Dit alles gebeurt op Schiphol maar zéér sporadisch. De ambtenaren die met dit werk belast zijn, zijn zeldzaam.
Tijdens de normale operatie wordt een toestel vrijgegeven door een grond- of boordwerktuigkundige van de desbetreffende maatschappij, soms iemand van een ander technisch ondersteuningsbedrijf. In sommige gevallen mogen zelfs de vliegers een toestel luchtwaardig verklaren.
Re: phuket air
Dat was bondig en heel helder F.L Het ergste is die vertraging.Dat is te begrijpen en wens dat je niet die vertagingen meer zo extreem hoeft mee te maken:Het begon er nu op te lijke alsof het toestel zo uit elkaar zou vallen .Lux moet je vergeten want dan ga je met een ander vliegen.De meeste zijn nu angstig gemaakt door de verhalen en boeken om.misschien dat het wat bijdraagt an duidelijkheid.En door deze vertragingen wat zeer extreem is daar kan je rekening mee gaan houden.Maar dat is niet elke vlucht.Bij ons veiligheid op 1 staan.
Het is dan bij nu helder gemaakt .Merci!
Het is dan bij nu helder gemaakt .Merci!
Re: phuket air
Wij hebben de tickets met phuket air ook via Kras. Nou dacht ik dat wij een rechtstreekse vlucht hadden. dit blijkt op de terugweg niet zo te zijn (tankstop in de verenigde emiraten) in hoeverre is Kras verplicht dit aan mij te melden.
Voor diegene welke op zoek zijn naar een goedkoop ticket om toch om te boeken. kijk een op de ticketzoeker van tui duitsland. www.tui.de
Ik heb daar net een vlucht gezien voor 30 euro goedkoper dan welke wij geboekt hebben. Dat zou voor ons betekenen dat wij alleen de aanbetaling bij kras kwijt zijn. We vliegen dan wel met lufthansa. Een goed aangeschreven maatschappij. Ik heb gekozen voor vetrek vanaf munster osnabruck.
PS ik werk niet bij TUI o.i.d. Ik bekijk alleen voor onszelf de mogelijkheid tot omboeken.
Voor diegene welke op zoek zijn naar een goedkoop ticket om toch om te boeken. kijk een op de ticketzoeker van tui duitsland. www.tui.de
Ik heb daar net een vlucht gezien voor 30 euro goedkoper dan welke wij geboekt hebben. Dat zou voor ons betekenen dat wij alleen de aanbetaling bij kras kwijt zijn. We vliegen dan wel met lufthansa. Een goed aangeschreven maatschappij. Ik heb gekozen voor vetrek vanaf munster osnabruck.
PS ik werk niet bij TUI o.i.d. Ik bekijk alleen voor onszelf de mogelijkheid tot omboeken.
Re: phuket air
Toch nog even over het bijbetalen bij omboeken. Ik kan me voorstellen dat als je met 12 man gaat dat het heel veel geld is.
Maar als je met zijn vieren gaat en het scheelt Euro 400.00 daar hebben wij voor omgeboekt al zou je maar met deze vertrektijden 12 uur vertaging hebben dan scheelt het al een dag vakantie. Als je zulke reizen gaat maken dan kan die laatste Euro 400.00 er ook nog wel bij want als je al op een paar honderd Euro moet gaan kijken voordat je zo'n reis maakt spaar dan even door.
Wij zijn blij dat we hebben omgeboekt, ook ik weet dat het misschien verder wel goed zal gaan en dat ze voorlopig weer netjes op tijd vliegen. Zelf ooit een binnenlandse vlucht met ze gehad en deze was goed. Maar om het risico te lopen dat ze grote vertragingen hebben en dat gebeurd gelijk een hele week als er 1 vliegtuig met pech komt te staan, was voor mij de druppel.
Maar als je met zijn vieren gaat en het scheelt Euro 400.00 daar hebben wij voor omgeboekt al zou je maar met deze vertrektijden 12 uur vertaging hebben dan scheelt het al een dag vakantie. Als je zulke reizen gaat maken dan kan die laatste Euro 400.00 er ook nog wel bij want als je al op een paar honderd Euro moet gaan kijken voordat je zo'n reis maakt spaar dan even door.
Wij zijn blij dat we hebben omgeboekt, ook ik weet dat het misschien verder wel goed zal gaan en dat ze voorlopig weer netjes op tijd vliegen. Zelf ooit een binnenlandse vlucht met ze gehad en deze was goed. Maar om het risico te lopen dat ze grote vertragingen hebben en dat gebeurd gelijk een hele week als er 1 vliegtuig met pech komt te staan, was voor mij de druppel.
Re: phuket air
fvlucht van bangkok naar amsterdam vandaag:
Datum Schema Vlucht Luchthaven Status Actueel
27/04 08:30 9R 0619 Bangkok Arrived 08:41
Maatschappij Hal Balie Gate Type
Phuket Air 3 743
OP TIJD VANAF BANGKOK!!!!!
Datum Schema Vlucht Luchthaven Status Actueel
27/04 08:30 9R 0619 Bangkok Arrived 08:41
Maatschappij Hal Balie Gate Type
Phuket Air 3 743
OP TIJD VANAF BANGKOK!!!!!
Re: phuket air
Heb twee vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden:
Allereerst snap ik niet dat sommigen die omboeken 100 p.p. kwijt zijn. Ik wil dit namelijk ook gaan doen en ben 450 p.p kwijt, hetgeen ik heel erg veel vind! We vliegen dan met Singapore Airlines.
2e vraag: hoeveel procent is de aanbetaling van de reissom? Is dat bij ieder reisbureau hetzelfde of niet? Kom er achter dat onze vrienden een kleiner bedrag hebben aanbetaald dan wij en dat terwijl de totale reissom van hen 3x zoveel meer is!
Bedankt voor het antwoorden op m'n vragen.
Allereerst snap ik niet dat sommigen die omboeken 100 p.p. kwijt zijn. Ik wil dit namelijk ook gaan doen en ben 450 p.p kwijt, hetgeen ik heel erg veel vind! We vliegen dan met Singapore Airlines.
2e vraag: hoeveel procent is de aanbetaling van de reissom? Is dat bij ieder reisbureau hetzelfde of niet? Kom er achter dat onze vrienden een kleiner bedrag hebben aanbetaald dan wij en dat terwijl de totale reissom van hen 3x zoveel meer is!
Bedankt voor het antwoorden op m'n vragen.
Re: phuket air
volgens de anvr reisvoorwaarden is de aanbetaling 15% van het totale bedrag. kijk maar eens op onderstaande pagina.
http://www.anvr.nl/anvr/deeplink/?reisvoorwaarden
Verder kan ik alleen maar zeggen dat het in ons geval 115 eurp pp zou kosten om met een andere maatschappij te gaan . (lees bericht hierboven van mij -- vliegen via duitsland met lufthansa vanaf munster/ osnabruck -- half uur over de grens bij enschede - super vliegveldje!)
Dit zijn onze anuleringskosten bij KRAS. Wel zijn voor ons deze kosten laag omdat wij pas eind juli vliegen. hoe dicht je bij de reisdatum komt hoe hoger de anuleringskosten
Vanaf Nederland vliegen is volgens mij inderdaad duurder
http://www.anvr.nl/anvr/deeplink/?reisvoorwaarden
Verder kan ik alleen maar zeggen dat het in ons geval 115 eurp pp zou kosten om met een andere maatschappij te gaan . (lees bericht hierboven van mij -- vliegen via duitsland met lufthansa vanaf munster/ osnabruck -- half uur over de grens bij enschede - super vliegveldje!)
Dit zijn onze anuleringskosten bij KRAS. Wel zijn voor ons deze kosten laag omdat wij pas eind juli vliegen. hoe dicht je bij de reisdatum komt hoe hoger de anuleringskosten
Vanaf Nederland vliegen is volgens mij inderdaad duurder
Re: phuket air
Ik heb bij 333travel 10% aanbetaald. Wijzigingskosten tickets 30,00 ( voor 4 tickets ) en daarnaast de extra kosten voor een duurder ticket deze waren Euro 145.00 per ticket ( naar Cathay Pacific ). Hierdoor kan ik wel drie dagen eerder op vakantie, want Phuket airlines was duurder in deze periode. Maar toen ik boekte waren alleen de prijzen van Pkuket bekend vandaar niet gelijk geboekt.
Re: phuket air
beste mensen,
waar of niet waar al deze verhalen , mijn ervaring is deze in het vliegtuig goed daar buiten slecht !! geplande reis bangkok amsterdam donderdag 22/04/2005 thai tijd aan kost zondag 25/04/2005 +/- 12 nl tijd 2x uitgeboekt uit een hotlel in bangkok en 2dagen vertraging[/b]
waar of niet waar al deze verhalen , mijn ervaring is deze in het vliegtuig goed daar buiten slecht !! geplande reis bangkok amsterdam donderdag 22/04/2005 thai tijd aan kost zondag 25/04/2005 +/- 12 nl tijd 2x uitgeboekt uit een hotlel in bangkok en 2dagen vertraging[/b]
Re: phuket air
aan diegene van dit bericht: Geplaatst op 27 Apr 2005 11:34 door Gast
Ik heb bij 333travel 10% aanbetaald. Wijzigingskosten tickets 30,00 ( voor 4 tickets ) en daarnaast de extra kosten voor een duurder ticket deze waren Euro 145.00 per ticket ( naar Cathay Pacific ). Hierdoor kan ik wel drie dagen eerder op vakantie, want Phuket airlines was duurder in deze periode. Maar toen ik boekte waren alleen de prijzen van Pkuket bekend vandaar niet gelijk geboekt.
Heb jij alleen een ticket geboekt bij 333travel? Want de goedkoopste ticket die ik kan regelen voor augustus is 850 euro incl. tax. Maar dan ben ik nog wel mn resort kwijt bij het reisbureau.
Dan kan ik wel omboeken, want dan doen ze de helft van de reissom alleen kom ik met de vlucht van Singapore dan op een totale reissom van 1500 euro!!
Ik heb bij 333travel 10% aanbetaald. Wijzigingskosten tickets 30,00 ( voor 4 tickets ) en daarnaast de extra kosten voor een duurder ticket deze waren Euro 145.00 per ticket ( naar Cathay Pacific ). Hierdoor kan ik wel drie dagen eerder op vakantie, want Phuket airlines was duurder in deze periode. Maar toen ik boekte waren alleen de prijzen van Pkuket bekend vandaar niet gelijk geboekt.
Heb jij alleen een ticket geboekt bij 333travel? Want de goedkoopste ticket die ik kan regelen voor augustus is 850 euro incl. tax. Maar dan ben ik nog wel mn resort kwijt bij het reisbureau.
Dan kan ik wel omboeken, want dan doen ze de helft van de reissom alleen kom ik met de vlucht van Singapore dan op een totale reissom van 1500 euro!!
Re: phuket air
Als je bv kijkt onder china air of eva air kost het in augustus Euro 679.00. Ik zou ze eens bellen als ik jouw was en vragen naar Nelleke deze heeft het voor mij ook geregeld. Ze hebben nog meer dan op de site staat ze kunnen bijna alles boeken.
Re: phuket air
Ik heb er toch wel vertrouwen in dat alles goed komt.
Ik moet ook wel. Geld voor om te boeken heb ik gewoonweg niet. Ik ben allang blij dat ik zo'n reis kan maken. Luxe hoef ik ook niet. Ik ben ook niet bang in de vliegtuigen van Puket. Als ik maar gewoon op tijd daar kom........
Das t enige wat ik wil....
Ik moet ook wel. Geld voor om te boeken heb ik gewoonweg niet. Ik ben allang blij dat ik zo'n reis kan maken. Luxe hoef ik ook niet. Ik ben ook niet bang in de vliegtuigen van Puket. Als ik maar gewoon op tijd daar kom........
Das t enige wat ik wil....
Re: phuket air
Volgens mij is omboeken voorlopig helemaal niet nodig. Vandaag is de vlucht uit Bangkok op tijd aangekomen in Amsterdam en ook weer op tijd vertrokken! De enorme vertragingen lijkt dus echt een uitzondering!
Re: phuket air
Nou hoopvolle berichten de afgelopen dag! Hopelijk zet dit voort. Ik probeer het positieve uit deze kennis te halen door een goed gevulde handbagage tas mee te nemen met zeker genoeg luiers voor de peuters en voldoende schoon goed. En natuurlijk een schone onderbroek voor onszelf!
Maar blijft feit dat TUI verkeerd geadverteerd heeft met hun luxeuze, comfortable vliegtuigen van een gerenommeerde maatschappij. En dat het erg raar is dat ze nieuwe klanten een negatief reisadvies geven terwijl oude klanten worden afgewimpeld met onzin verhalen en het maar uit moeten zoeken met omboeken.
Maar blijft feit dat TUI verkeerd geadverteerd heeft met hun luxeuze, comfortable vliegtuigen van een gerenommeerde maatschappij. En dat het erg raar is dat ze nieuwe klanten een negatief reisadvies geven terwijl oude klanten worden afgewimpeld met onzin verhalen en het maar uit moeten zoeken met omboeken.
Re: phuket air
he he eindelijk wat meer positifiteit hier, een goed teken!!
ja de vlucht is op tijd aangekomen en op tijd vertrokken.... het kunnen dus zeker incidenten zijn geweest!!!!
ik ben het wel eens dat tiu verkeerde informatie verstrekt en eigenlijk zou er dus een klachten pagina moeten komen over tiu!!!
en wat zij allemaal voor misleidende informatie geven
ja de vlucht is op tijd aangekomen en op tijd vertrokken.... het kunnen dus zeker incidenten zijn geweest!!!!
ik ben het wel eens dat tiu verkeerde informatie verstrekt en eigenlijk zou er dus een klachten pagina moeten komen over tiu!!!
en wat zij allemaal voor misleidende informatie geven