LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Voor alle reizigers die niet op korte termijn vertrekken:
Heb de ANWB gebeld voor rechtshulp. Kras (en anderen) behouden het recht om tot 20 dagen voor vertrek wijzigingen aan te brengen in de pakketreis die kunnen doorberekend worden naar de reiziger. Uiteraard moet de reis 42 dagen voor vertrek betaaldt zijn- annuleren in de periode tussen de 42e en 20e betekend dat u een groot gedeelte van de reissom kwijt bent. Wanneer kras u dus voor 20 dagen voor vertrek een ander alternatief aanbiedt, dat vast ook nog heel veel kan gaan kosten, zijn die kosten voor u. Volgens de ANWB was het raadzaam om deze kosten wel te betalen onder protest, en deze vervolgens terug PROBEREN te claimen van Kras. Maar goed, het is dus nog niet gezegd dat u deze kosten daadwerkelijk terug krijgt..DUS WACHT VOORAL AF vooraleer u iets betaald.
Het beste is wachten met de volledige betaling en zorgen dat Kras informatie geeft, zwart op wit, over de transportwijze, voor die 42e dag!
Er is een rechtszaak aangespannen tegen Kras via de ANWB over die bijbetalingen. Het enige wat dus rest is wachten en niet betalen. En eventueel Kras lastig vallen ;)

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Naar aanleiding van het intrekken van de vergunning van Phuket Air op Schiphol kunnen we u het volgende meedelen. Momenteel is onze organisatie druk bezig met het zoeken van vervangend vervoer voor de aankomende vertrekken. Aangezien uw vertrek pas 16 juni a.s. zal plaatsvinden, kunnen we u hierover nog geen uitsluitsel geven. Het is mogelijk dat uw vlucht conform de reisovereenkomst door Phuket Air wordt uitgevoerd. Indien we ons genoodzaakt zien uit te wijken naar andere luchtvaartmaatschappijen dan wordt u hierover vanzelfsprekend ingelicht, zodra dit bekend is.


We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.


Met vriendelijke groet,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor



Mw. T. Louw

Metphuketair51uuronderweg

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Metphuketair51uuronderweg »

Vraag !!! Als je nu in bangkok vertraging heb opgelopen van donderdag avond t/m zaterdag avond bangkok tijd, en door kras in hotel bent ondergebracht, maar je auto staat 2dgn langer op schiphol 4dgn extra verlof 2pers, telefoon /internet kosten /je viese kleren laten wassen want je dacht we gaan naar huis , waar kan je deze kosten dec, verzekeringsmij/kras /phuket air !!!!!!!!!! ??????????????? wie o wie sterke aan allen klanten!! van KRAS & phuket air

Aan aa:
Wij hebben onze vertragingskosten incl. kosten vrije dagen etc opgeteld en voorgelegd aan reisburo TUI. KEURIG ontvangstbevestiging gekregen en 3 dagen later KEURIG een brief dat we over 4 weken (nu over 2 weken) iets zullen horen. Als ik meer weet zal ik het posten.
Doei,

bali-traveller

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bali-traveller »

Wij hebben voor 29 mei een reis geboekt staan naar Bali.
Vandaag ook bijna non-stop conact gehad met ons reisburo en zij op hun beurt weer met Holland International. En elke keer kregen ze weer een ander verhaal van Holland International te horen..... :?
Holland International zou op dit moment druk bezig zijn met de vertrekken tot en met 16 mei om te boeken en verder kijken ze nog niet! Wij zullen waarschijnlijk pas over een week of twee weten waar wij aan toe zijn.
Ons reisburo adviseert ons nog even af te wachten, voor hetzelfde geld worden we straks ook gratis omgeboekt of krijgen we de hele reissom terug dan dat we nu meteen een beslissing nemen om te annuleren of om te boeken voor honderden euro's meer.
Maar op dit moment zou het zelfs nog niet eens uitgesloten zijn dat Phuket Air tegen die tijd weer vliegt en dat zien wij dan helemaal niet zitten!
Ons staat op dit moment niets anders dan gewoon maar wachten... :roll:

sezofala

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

NB:

seat-only is GEEN reisovereenkomst, zie artikel 1 reisvoorwaarden. Deze voorwaarden zijn dus ook niet van toepassing, wel de nietszeggende boekingsvoorwaarden

bij seat-only is airline de contractspartner. Reisbureau of touroperator zijn tussenpersooon, zeg maar reisagent. Juridisch gezien vallen die geheel weg na het sluiten van de overeenkomst. Ze hebben er niets meer mee te maken en daar hoef je dus ook niet aan te kloppen.

MEERKOSTEN:

Schadevergoeding bij pakketreizen is max. 3 x de reissom + max 1 x reissom aan gederfd reisgenot...... dat dekt doorgaans wel alternatief vervoer. Echter, zoasl gezegd moet TUI wel ander vervoer kunnen regelen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zie onderstaande mailwisseling met Kras:

Op dit moment kunnen we u niet meer informatie verschaffen dan we zojuist hebben gedaan. U wordt zo spoedig mogelijk geinformeerd over nieuwe ontwikkelingen en eventueel een andere vlucht. Zodra wij nieuwe informatie ontvangen, laten we u dit weten.

Vriendelijke groeten,


J. Haaima
Consumentenbetrekkingen

Aan: Klantenservice Spoed
Onderwerp: RE: Vraag over Phuket Air


Geachte mevrouw Louw,

zijn er mogelijkheden om om te boeken naar een andere vliegtuigmaatschappij? Tot welk moment kunnen wij de reis cancellen? Wanneer geven jullie uitsluitsel omtrent ons vertrek? Gezien het feit dat wij inentingen en visum moeten regelen en daarnaast nog restant reissom moeten betalen, zou ik graag tijdig geinformeerd willen worden. Spreekt vanzelf dat wij het restant reissom betalen op het moment dat er duidelijkheid is. Dus in ons beider belang dat er zo snel mogelijk duidelijkheid is.

Ik hoor graag van u.

met vriendelijke groet,

Van: Klantenservice Spoed [mailto:[email protected]]
Onderwerp: FW: Vraag over Phuket Air


Geachte heer,

Naar aanleiding van het intrekken van de vergunning van Phuket Air op Schiphol kunnen we u het volgende meedelen. Momenteel is onze organisatie druk bezig met het zoeken van vervangend vervoer voor de aankomende vertrekken. Aangezien uw vertrek pas 16 juni a.s. zal plaatsvinden, kunnen we u hierover nog geen uitsluitsel geven. Het is mogelijk dat uw vlucht conform de reisovereenkomst door Phuket Air wordt uitgevoerd. Indien we ons genoodzaakt zien uit te wijken naar andere luchtvaartmaatschappijen dan wordt u hierover vanzelfsprekend ingelicht, zodra dit bekend is.


We vertrouwen erop u hierbij voldoende te hebben geinformeerd.


Met vriendelijke groet,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor



Mw. T. Louw

afdeling Consumentenbetrekkingen

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

moet je als je voor 17 dagen naar koh samui gaat een visum hebben?

Henkybaby

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Henkybaby »

Iedereen die maar blijft vragen of vervolgschade (parkeergeld, verlofdagen enzo) vergoed wordt: NEE! Of je het nu eerlijk vindt of niet, het antwoord is juridisch NEE.

Moet je de extra kosten voor omboeken betalen? JA! Als je omgeboekt wilt worden op een andere maatschappij, dan komt dat voor je eigen rekening. Wel is de touroperator verplicht volledig te restitueren als PA zijn verplichtingen niet na kan komen en ze geen redelijk alternatief kunnen bieden. Maar voor hetzelfde geld met een echte luchtvaartmaatschappij gaat niet lukken.

Is dit allemaal belachelijk? Ja! Maar je loopt als consument redelijke risico's bij goedkope aanbiedingen. De wet zegt dat je vertragingen e.d. kan verwachten... (min of meer)

En mensen: dat jullie niet meer willen vliegen met PA (als ze weer een vergunning krijgen) is begrijpelijk, maar echt jullie eigen probleem. Veranderen? Dan MOET je bijbetalen voor een echte luchtvaartmaatschappij. (Juridisch gesproken, hè!)

Het beste is nog steeds om samen (incl. Consumentenbond, Radar, ANWB??) de reisorganisatie aansprakelijk te stellen omdat zij - ondanks het al verbieden van vluchten op Londen - bleven adverteren met een betrouwbare maatschappij die 5x per week op Londen vliegt. Het staat nu nog op de site van Kras. Maak er wat screendumps van en zoek samen een advocaat.

PS: Kijk uit voor alle buitenlandse charter (ONAN enzovoorts). Het is geen van alle echt feest... :)

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

(Waar kom jij mee??? Een visum??? Ga even naar een ander forum......)


Hallo Mensen,

Ik heb net met 'mijn' reisbureau gebeld. (Ik heb geboekt bij Kupers, Arke)
Ik heb gevraagd hoe t nu verder gaat en dit is t antwoord wat ik kreeg:

* Tui is bezig met een nieuw contract af te sluiten met een andere vluchtmaatschappij. Ze proberen dit zo snel mogelijk rond te krijgen. Zodra dit is gelukt, informeren zij alle klanten en wordt iedereen kostenloos omgeboekt. Ik weet even niet meer om welke maatschappij dat t ging. Ze zei tegen mij dat ik me voorlopig echt niet ongerust hoef te maken.

Ik hoop voor iedereen en mezelf dat dit gaat lukken!!! :D :wink:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg Henkybaby........

Je hebt t maar de hele tijd over GOEDKOOP hier en GOEDKOOP daar....... Maar mijn reis was ABSOLUUT niet goedkoop!!!!!! Ook al ga ik met FucketAir.......... Als ik had geweten dat ik 'risico' liep met deze reis, had ik m niet geboekt.

Henkybaby

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Henkybaby »

Gast,

Natuurlijk is het veel geld, maar daarom is het nog niet duur...

Maar ik wil het niet bagataliseren. Het is idd veel geld.

vazel

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vazel »

ik heb vanmiddag gebeld met onze reisburo.die vertelde ons dat phuket air op dit moment druk bezig is om de vergunning terug te krijgen.
het is mogelijk dat ze over 2 weken mogen vliegen.ik denk niet dat daar veel mensen blij mee zullen zijn.
zelf gaan wij 11 mei naar bali,en we weten nog niet hoe het allemaal gaat lopen.

crespo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door crespo »

Vanavond om 20:25 ned 2 RADAR....over phuket air!

Als phuket air die vergunning terug krijgt..is het dus "in orde", dan staan ze onder controle en zijn de toestellen op dat moment goed gekeurd? Zou iemand er dan mee vliegen?

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

nee, no way, dan barst ik echt uit mijn vel! probleem is dus wel dat als de touroperators te lang wachten met een uitsluitsel, ik dus binnen de 42 dagen van mijn vertrek kom en eigenlijk dien te betalen! OOk het annuleren wordt dan bijna 500 euro PP. lijkt me niet best, ga helemaal niks betalen!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 25 Apr 2005 14:09 door Janneke52


--------------------------------------------------------------------------------

Heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze maatschappij?
Wij vertrekken op 7 mei naar Alanya (vliegveld Antalya) om 8.40uur.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Oh, wat ben IK leuk! :evil:

SantaLyd

Re: phuket air

Ongelezen bericht door SantaLyd »

@ Mipster

Ik schreef inderdaad dat de touroperator verplicht is alternatief vervoer te regelen. Je vroeg of dit dan kostenloos moest gebeuren. Ook vroeg je of er een extra bedrag door je strot werd geduwd als dit met bijbetalen is of dat er er dan ook nog de optie is om kostenloos te annuleren.

Wij hebben voor het boeken een en ander gevraagd aan het reisbureau. Als er iets mis ging met Phuket dan moesten ze alternatief vervoer aanbieden, hiervoor zouden we dan dus niets hoeven bij te betalen. Mochten we het alternatief niet goed genoeg vinden, dan zouden we kostenloos kunnen annuleren.

Alleen, wat is een alternatief he... Wij hebben business class geboekt, dus economy transavia is niet echt een alternatief... maar ja, annuleren heb je ook nog geen vakantie mee...

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

ok, bedankt voor je reactie! vanavond allemaal kijken! ik lees net dat om 20.25 vanavond phuket air bij radar komt! Wie kan dit verifieren, is dit waar? benieuwd!

Meisss

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Meisss »

Fijn om deze vele reacties te lezen. Zelf ga ik pas in juli naar Thailand maar maak me toch ernstige zorgen. Zou het verschrikkelijk vinden als Phuket Air zijn vergunning terug krijgt en wij uiteindelijk er dus toch mee moeten vliegen. Ik heb absoluut geen vertrouwen meer!!!!!

Hopen dat Kras andere maatregelen gaat nemen en terug schrikt door alle publiciteit er rondom heen.

SantaLyd

Re: phuket air

Ongelezen bericht door SantaLyd »

@ danielk
Zolang er geen duidelijkheid is of, en zo ja, wanneer Phuket Air weer kan gaan vliegen kan je niks anders doen dan afwachten.
Ja, dit hebben wij dus ook en het gaat bij ons ook om een huwelijksreis dus dingen aan toeval overlaten is dan niet echt wenselijk he...
Ik kan nu feitelijk meerdere dingen doen:
1. de hele reis annuleren en elders boeken. Dan ben ik mijn aanbetaling van bijna 900 euro kwijt en wordt business class onhaalbaar.
Dit probleem hebben wij ook, de aanbetaling is al best fors en we wilden graag business class vanwege de beenruimte. Dit is bij die andere maatschappijen niet echt betaalbaar. Als er al een alternatief komt zal dus wel economy worden, dus moeten we zelfs geld terugkrijgen! Maar ja, het liefst wil je natuurlijk hetgeen je geboekt hebt. Ik ben dus erg benieuwd waar ze mee komen en wat we hier dan mee aan moeten.
2. de vlucht annuleren en een andere vlucht boeken. Dan kost me dat zo'n 450 euro annuleringskosten + de meerprijs van een nieuw ticket (voor twee personen zo'n 2600 euro)
Dit kan dus wel? Ik las ergens in de voorwaarden dat als je een pakketreis had je dan niet alleen de vlucht kon annuleren en de rest van de reis houden, maar dit is dus wel mogelijk?
3. Afwachten en bidden dat Phuket Air nooit meer mag vliegen zodat Arke ons wel op een andere vlucht moet zetten.
Dan nog zul je nooit business class (of golden club / first class of wat dan ook met meer beenruimte als economy!) krijgen tenzij je honderden euro's gaat bijbetalen. Onze reis was al 1000 euro boven budget ofzo, dus dat is echt niet de bedoeling...
Dat laatste bevalt me voor geen meter. Er is best een kans dat Phuket voor 20 juli weer de lucht in kan en dan zal Arke vrolijk zeggen dat we niet moeten zeuren en de 80% kans op 40 uur vertraging doodleuk moeten slikken. Lijkt me duidelijk dat ik daar voor mijn huwelijksreis geen zin in heb.
Hier zitten wij inderdaad ook mee, ik hoop dat ze snel alternatieven hebben zodat we omgeboekt worden en het niet meer uitmaakt of Phuket wel of niet gaat vliegen. Ik durf best met ze mee, maar zenuwen om 50 uur vertaging komen er dan zeker wel om de hoek kijken!
Ik heb nu dus maar twee tickets bij Cathay in optie laten zetten en ga verder een weekje of wat afwachten. Ik hoop eigenlijk dat Arke zelf alle boekingen al gaat omzetten, maar anders hoop ik dat iedereen die al geboekt had zijn geld terugkrijgt. In het beste geval kost het me niks extra, in het slechtste geval kost het me dik 3000 euro
Ik hoop dat je ons hier op de hoogte houdt, wij hebben nl. ook via TUI geboekt dus zijn zeer benieuwd naar alle ontwikkelingen!

Gesloten