LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
bass
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:24

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bass »

Zoals beloofd vandaag bericht van KRAS. 264 euro per persoon bijbetalen!!!!!!!!!!!
Dus (kostenloos) geanuleerd.
Nu 3 weken Bali (ticket only) en lekker pack-packen, eindelijk begint de voorpret !!
iedereen die nog aan het afwachten is...sterkte!

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Iedereen die Bali als bestemming heeft zal tussen de 200 en 300 euro p.p. moeten gaan bijbetalen. Phuket Air was/is op dat traject veruit de goedkoopste. Naar Bangkok is er veel meer keuze, waarbij China Air nauwelijks duurder is dan Phuket. Vandaar de relatief lage meerkosten.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een flauwekul. Phuket Air vliegtn nog gewoon tussen Bangkok en Bali. Dus met China naar Bangkok, en dan met Phuket naar Bali. Ik heb daar geen moeite mee.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Dat doen ze aldoor al.Niks mis mee .Phuket heeft nog niet stil gezetenhoor.Maar het is rustig en alles loopt,de mensen kunnen weg.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zelf vertrek ik op 29 juni en heb nog niets van TUI gehoord, zijn er mensen die ook rond deze datum vertrekken en al wel wat hebben gehoord??

beachpapa

Re: phuket air

Ongelezen bericht door beachpapa »

Beste Agenda.Ik constateer dat wanneer er een accuut probleem is de reisorganisaties enorm moeten improviseren om een ieder die op korte termijn vertrekt te helpen.Omdat de vraag nu plots groot is en de ruimte klein zullen de organisaties moeten kiezen voor duurdere vervoerders en (deels) die kosten moeten doorberekenen en dat mogen ze ook(kleine lettertjes).!Voor de iets langere termijn zullen zij een structurele oplossing willen hebben voor het gebrek in vertrouwen dat de consument inmiddels heeft t.o.v deze rammelkastvliegtuigmaatschappijen.Dit om ook in de toekomst verre Aziëreizen aan te kunnen blijven bieden en daardoor weer meer marktaandeel kunnen pakken.Voor wat jouw reis betreft kan ik melden dat ik gister van een medewerker van kRas heb gehoord(voor wat het waard is)dat er ook in de toekomst in géén geval meer met Phuket air zal worden gevlogen.!Nogmaals als je op korte termijn weg zou gaan is het nog erg spannend.Naarmate je later in het seizoen vertrekt lijkt het me logisch dat er een structurele oplossing komt .Het gaat hier natuurlijk niet om de golf naar de Spaanse Costa's waar honderduizenden Nederlanders naar toe trekken in een paar weken tijd .Het is naar mijn mening te overzien.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Het gaat nu om een golf van het verre oosten.En dat ligt niet naast
de deur.En er word met man en macht keihard aan gewerkt.En heel veel mensen komen weg dank zij de inspanning.Het begind een structuur te krijgen.En ik denk dat je niet om bij te betalen heen komt.En ergens is het logisch.Het is niet leuk,maar je kan in iedergeval weg,as je wilt.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ja hoor vlieger wij vertrekken 3 juni en kregen 10 mei te horen dat we voor 75 euro pp omgeboekt waren naar china airlines

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Een oproep aan een ieder:

Indien de reisorganisatie contact met u opneemt voor het wijzigen van de reis meldt dan hier het volgende:

Datum contact:
Reisorganisatie: (bijv. KRAS,TUI etc)
Datum vertrek: (oud en nieuw)
Datum terugkomst: (oud en nieuw)
Maatschappij:
Bijbetaling:

Indien annulering
Kosten annulering:

Zo houden we het forum een beetje schoon....
Hoop dat een ieder het hier mee eens is.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

:lol: :lol:

nou wij zijn net bij het reisburo geweest en ze hebben hi gebeld
die zeiden dat ze net met onze vlucht bezig waren(8 juni)
dus kregen gelijk een aanbod om voor 120 euro pp met china te
vliegen!!!! of kosteloos anuleren.
hebben maar bijbetaald dus de voorpret kan nu eindelijk beginnen

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

China is net zoiets als PA, veel voorpret!!!!????

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

al zijn ze slechter ze vliegen teminste nog :P :P

Tijn S.

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Tijn S. »

Aloha vakantiegangers..

Ook wij hebben een reisgeboekt (eind augustus pas..) naar Bali.
Allemaal leuk en aardig, maar op het moment dat wij gingen boeken, 2maanden terug, vroeg ik aan de dame van het reisbureau over Phuket Air. Voor mijn gevoel was het een balle maatschappij en mijn gevoel werd na een aantal weken bevestigd.. helaas....

Wanneer we alsnog naar Bali willen gaan, zullen we (flink) moeten bijbetalen.
Tui gooit het op overmacht :? , maar ik vind het geen overmacht. Ze hebben naar alle aangrenzende waarschijnlijk heel scherp kunnen inkopen bij Phuket Air.
Maar.. zeker met de ervaring van Tui, kon je dit verwachten, dat wanneer je met een relatief onbekende (en discutabele) luchtvaartmaatschappij in zee gaat.

Ik snap dan niet waarom vele toch bijbetalen. :cry: Ik vind dat het risico bij Tui ligt, niet bij ons.. wij vertouwde op Tui, zij garandeerde ons dat PA een prima maatschappij was. Ik vind eigenlijk dat iedereen ze zouden moeten boycotten!!! :evil: :evil: :evil:

DJM

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DJM »

Gast van 14 Mei 2005 08:58 zegt dat je gewoon van Bangkok naar Bali kan vliegen met PA. Maar als je op de website van phuketairlines kijkt is ook deze vlucht weggehaald.
Ik ben bang dat danielk gelijk heeft en dat we aardig in de buidel moeten tasten (voorzover al niet gedaan) voor deze overstap.

Wij hopen 17 aug naar Bali te gaan met Arke.

zoefje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door zoefje »

we hebben zojuist PA overgeboekt naar maleisie airl.we moeten bijbetalen 150 euro pp incl. annuleringskosten.vertrek in augustus
en bij THOMAS COOK kregen we nog 100 euro korting ivm een of andere actie.goed geregeld hoor!!!! :D :D :D :D :D

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Die zijn nog slechter Onur Air :lol:

zoefje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door zoefje »

wie??????????maleisie airlines slechter dan OA.??????? :roll:

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

hahaha malaysia airlines is een van de beste!! haha slechter dan onur air, iemand weet duidelijk niet waar hij het over heeft.
Bovendien is china air ook niet hetzelfde als phuket. In de jaren 70 indd heel slecht, en veel vliegtuig ongelukken maar inmiddels geheel nieuwe vloot en prima in orde.
Duss niet alle alternatieven gaan afkraken hier..

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Nee hoor malaysia airlines is een prima maatschappij. Vorig jaar zelf meegevlogen en zou het zo weer doen.
Dus je hebt een prima deal gesloten. Mag ik vragen bij wie je hebt geboekt? Want wij vliegen ook in augustus, maar hebben nog niks vernomen van Kras.

DJM

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DJM »

Ook wij hebben helaas nog steeds geen nieuws.

Als je het reisbureau confronteert met het feit dat PA niet meer vliegt deze zomer vanaf schiphol (zie vorgaande berichten ) bellen ze met Arke en die zegt doodleuk dat zij nog steeds officieel van niets weten.

Waarom informeren ze zelf niet eens bij PA of kijken ze een op hun site ?
Ik denk dat ze het allang weten want zodra ze dat officieel meedelen kan iedereen bij voorbaat kosteloos annuleren !! omdat ze dan moeten omboeken en dat kan niet zonder meerkosten.
En dit is denk ik de clue, de klanten in het ongewisse laten (zolang mogelijk ) zodat ze niet weg kunnen en dan een alternatief aanbieden.
En dan hopen dat de klant toehapt of annuleert en een andere reis boekt.
Klantenbinding dus.

Gesloten