LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roken is een smerige gewoonte.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Lucifer

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Lucifer »

zelf een keuze maken om te stoppen met roken is niet verkeerd maar als je door wilt blijven gaan omdat het lekker is gewoon doorgaan LUCIFER

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 02 Sep 2004 01:40 door Lucifer


--------------------------------------------------------------------------------

zelf een keuze maken om te stoppen met roken is niet verkeerd maar als je door wilt blijven gaan omdat het lekker is gewoon doorgaan LUCIFER
Precies Lucifer!! Zelf een keuze kunnen maken....alleen als je hier op het forum zelf een keuze maakt (lees: mening hebt) dan loop je dus de kans behoorlijk afgezek*en te worden. Dan is het hebben en maken van een keuze ineens een reden om elkaar maar eens wat te gaan uitschelden, minachten enz. Raar toch eigenlijk.

Rokers mogen wat mij betreft blijven roken. Zelf rook ik niet meer, Vond er gewoon niets meer aan. Mijn partner rookt wel nog. Soms vind ik het ook nog wel eens lekker ruiken, een sigaretje of sigaartje, maar ook bijv. als iemand bepaalde pijptabak rookt. Alleen in ons huis. wordt niet gerookt. Ook niet door mijn partner. Die keuze hebben wij gemaakt. Waarom dan niet? Rook gaat overal inzitten, in gordijnen, kleren, bankstel enz. Wel als onze visite weg is, ruiken WIJ enkele dagen nog de rook. Let maar eens op wanneer er vochtige dagen zijn hoe het in huis of auto ruikt waar gerookt wordt. En dát vinden wij nou een smerige geur. Daarom rwordt er in ons huis en in onze auto NIET gerookt. Ook dat is een keuze. En onze visite weet en respecteert dat ook.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Heerlijk fris is het nu ik niet meer rok in huis en de auto.
Gek dat je dat nu merkt.
Als er visite is geweest en die hebben gerookt stinkt het enorm.
Bah wat een stank

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Bekkum »

Ja inderdaad, die frisheid in je huis, kleren, auto.
Dat merk je pas nu je niet meer rookt.
Wat heb je dan altijd in de stank gezeten, zonder het zelf te merken.
Maar goed iedereen moet voor zich bepalen of hij/zij wel of niet rookt.

Notebook

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Notebook »

Op het nieuws, geen rookverbod in de horeca. Ik kan er verder alleen niks van vinden verder (vandaar dat het ook NIEUWS is, denk ik...) Wie weet er het fijne van ?

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Bekkum »

Tot 2009 komt er geen rookverbod in de horeca.
Vanaf volgend jaar wordt het roken in cafes, restaurants, hotels etc. wel ontmoedigd.

bron: www.rtlnieuws.nl

Aso

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Aso »

Uit onderzoek is gebleken dat meerokers ook kanker krijgen. Dus of je nou wel of niet rookt het maakt gewoon niet uit. Dus jullie kunnen stoppen met zeuren op dit forum.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Aso,

Als je zelf niet rookt en er voor zorgt dat je niet meerookt is je kans op kanker kleiner, wil niet zeggen dat je het niet krijgt, want ja als je aanleg daar voor hebt dan krijg je het toch.
Wat wel opvallend is dat niemand het over hart en vaatziekten heeft.Heb het zelf ondervonden. Was 41 eerste bypass. Ben per 2004 gestopt met roken maar er staat me nu een tweede bypass te wachten.
Door het roken.

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 03 Sep 2004 02:23 door Aso


--------------------------------------------------------------------------------

Uit onderzoek is gebleken dat meerokers ook kanker krijgen. Dus of je nou wel of niet rookt het maakt gewoon niet uit. Dus jullie kunnen stoppen met zeuren op dit forum.
Aso, ik vind je asociaal met je commentaar. Je bevindt je hier op een consumentenforum en hier geeft iedereen z'n mening. Dat jij die meningen "gezeur" vindt, is jouw handicap. Laat anderen hier gewoon in hun waarde en vertel niet wat anderen moeten doen (stoppen met dit forum). Als je het niet aanstaat klik je toch gewoon op een ander onderwerp om je reacties te geven. Zo simpel is dat.

Notebook

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Notebook »

Nu is roken ook een onderwerp waar niemand zijn mening over geeft, maar waarover iedereen zijn mening opdringt, desnoods met niet te misplaatsen verwensingen en het van harte toewensen van diverse ongeneeslijke ziektes...schabdalig. Dit soort discussies leiden meestal tot zeer vijandig gedrag, ik krijg daar altijd notoire kluifneigingen van. Rook als je er zin in hebt, zegt iemand dat hij er last van heeft, ga dan ergens anders roken of druk hem uit. Het wederzijdse respect is omtrent het roken ver te zoeken. Ja, ik zeg wederzijds...

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Dag 17...nog steeds rookvrij......Ik ben onder de indruk van mezelf. Bedenk me nu dat als iedereen net als ik, gewoon van de ene op de andere dag zou stoppen, wat een enorme schadepost dat zou zijn voor de overheid...

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Een vriend van mijn vriendin was er zo eentje: altijd eerst 1 opsteken en dan pas rondkijken zo van "of heeft er soms iemand bezwaar dat ik rook"? Liefst direkt na het eten, en liefst ook in het bijzijn van de kinderen van anderen. En opmerkingen zoals 'gerookt vlees bederft niet' of 'rokers zouden belastingteruggave moeten krijgen want ze gaan eerder dood, hahaha'. Nu hoest hij stukjes long uit en moet hij over enige tijd gaan praten met een apparaatje door een gat in zijn keel. En nou ben IK dus de kwaaie pier in de kennissenkring omdat ik niet mee ga in de oohhhh's en aahhhh's of hem ga opzoeken in het ziekenhuis, simpel omdat ik mijn mening gewoon aan houd zoals hij altijd geweest is, en je kan raden wat die is. Ook schroom ik niet om te informeren wanneer hij denkt dood te gaan omdat hij wel erg duur is voor de gemeenschap op dit moment. Iets wat me niet in dank wordt afgenomen hoewel het notabene zijn eigen suggestie is waar ik hem aan herinner.
Ben ik hier nou zo buitenissig in, dat ik niet begrijp waarom de mening van de hele omgeving blijkbaar als een blad aan de boom omdraait als het lot daadwerkelijk toeslaat? Ik blijf in ieder geval bij mijn opvatting, gun niemand een dergelijk eind, maar kan het echt niet opbrengen om medelijden te hebben of te doen alsof. Ja, met de herinnering van 2 kleine kinderen die hun vader nog een tijdje aan slangetjes zien doorleven, hoewel daarmee wel de kans wordt verkleind dat ze zelf zoiets overkomt. De discussie of het vies is, is verder zinloos. Gezien de minimaal voorgeschreven hoogte van schoorstenen is een algemeen oordeel daarover al bekend. Wat betreft het sociale aspect is discussie ook zinloos, van mensen die zo weinig gronden voor eigenwaarde hebben dat ze het moeten zoeken in rookgedrag en verder niks te bieden hebben valt een redelijke invalshoek bij een dergelijke discussie niet te verwachten.

Roker

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Roker »

wat een enorme schadepost dat zou zijn voor de overheid...
Als de rokers er mee stoppen? Dan bedenken ze wel wat voor de niet-rokers.
Zolang de lucht (nog) gratis is......

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Rook als je er zin in hebt, zegt iemand dat hij er last van heeft, ga dan ergens anders roken of druk hem uit. Het wederzijdse respect is omtrent het roken ver te zoeken. Ja, ik zeg wederzijds...
Hier zit hem nou net het respect of beter gezegt het ontbreken hiervan!
Tevens een bevestiging van mijn eerdere statement over omgekeerde logica en junks.
Ik als niet-roker zou nooit aan rokers hoeven te vragen om ze ergens anders willen roken. Rokers [de veroorzakers van overlast] zouden niet moeten roken in gezelschap van niet-rokers. Punt uit!
Dat rokers onderling gezellig samen hun kansen op het optimaal benutten van de gezondheidszorg willen vergroten moeten ze zelf weten. Wederom heb ik hier medelijden met de kinderen van rokende ouders. Die hebben immers geen keus!
QM

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Roken is een gewoonte, maar roken wordt pas smerig als rokers stoppen met roken!!

Dát zou eigenlijk de titel van deze topic moeten zijn. :wink:

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Weet je wat smerig is? Als rokers zoenen.
BAH

kwast71111

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door kwast71111 »

:D ik wil hier graag even op reageren,ik ben zelf 3 jaar geleden gestopt met roken,en weet dat gestopte rokers de grootste zeikers zijn maar weet u hoe dit komt ????
omdat als je stopt pas ziet hoe asociaal je al die tijd bent geweest door te roken waar het niet mag enz.enz

Quasi-Modo
Berichten: 243
Lid geworden op: 03 apr 2004 21:45

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Voortschrijdend inzicht noemen we dat!
QM

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Dat vind ik dus echt onzin. Ik ben nu ook gestopt, maar van mij mag iedereen lekker roken waar ze willen. Ze betalen er toch voor? Net zoals de 'extra' belasting van het gezondheidsstelsel. Dit is door de rokers al dubbel en dwars betaald. Zolang de overheid roken toestaat, en er zelfs heel dik aan verdient, mag men roken. Behalve op de plekken waar dat expliciet verboden is. Op ALLE andere plaatsen mag een roker gewoon opsteken. Heb je er last van ? Moven dus!

Gast

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Gast »

Niet op alle plaatsen vind ik dat er gerookt mag worden.
In de slaapkamer niet.
Afschuwelijk die rotstank.

Gesloten