LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Op 23 juli geld overgemaakt en gisteren ontving ik een schrijven dat als ik niet binnen 5 dagen het bedrag overmaak, DAS een incassobureau inschakelt. Tevens ontving ik een andere brief met daarin de mededeling dat de polis ivm wanbetaling is beindigd


Dit doet anders niet vermoeden dat het de eerste herinnering is.....

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door wiseger »

Frantic2 schreef:Dit doet anders niet vermoeden dat het de eerste herinnering is.....
Het is in ieder geval 10 dagen voor de brief die waarschuwt dat er binnen vijf dagen betaald moeten worden anders komen er incassokosten bij. Ruim voor de incasso fase dus, kan nooit veel te laat zijn (normaliter is het na vervaldatum factuur, 1e herinnering met 8 dagen termijn, daarna 2e herinnering met 5 dagen daarna incasso brief). Opzeggen van de verzekering voor de 2e herinnering is mijn inziens erg vlot.

Mascha38
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 mar 2012 12:47

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door Mascha38 »

Echt waar? Je gaat aan de hand hiervan een e-mail sturen? Grapje roch mag ik hopen? Wat is dat toch met die mailende mensen. Bel gewoon! Dan weet je meteen wat er aan de hand is.

lichtwerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:21

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door lichtwerk »

Hallo mensen.
Ik heb een soortgelijk geschil met de DAS.
Incasso van de premie was tot twee keer niet gelukt volgens hun.
De eerste keer was er inderdaad saldotekort, maar de tweede poging had moeten lukken.
Volgens mijn bank was er op die datum voldoende saldo en waren er geen blokkeringen.
Desondanks kreeg ook ik het predicaat van wanbetaler opgeplakt, werd de polis opgeschort en dreigde men met een incassobureau.Polis opschorten betekend volgens mij wel (achteraf) betalen maar niet verzekerd zijn. De premie is net iets meer dan 15 euro per maand.
Nu blijkt ook ineens dat ik vastzit aan een meerjarig contract, iets wat mij bij de telefonische afsluiting niet is verteld. Later wel vermeld in de papieren polis maar toen was de verzekering immers al afgesloten.
Telefoontjes doe ik niet meer, alleen maar E-mail of schriftelijk want die zijn rechtsgeldig.
De ironie wil dat ik een andere rechtsbijstandsverzekering moet afsluiten, als ze me willen hebben omdat het een reeds lopend conflict betreft, om de DAS aan te pakken. Of gaat RADAR me helpen?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door grun »

lichtwerk schreef:Incasso van de premie was tot twee keer niet gelukt volgens hun. De eerste keer was er inderdaad saldotekort, maar de tweede poging had moeten lukken. Volgens mijn bank was er op die datum voldoende saldo en waren er geen blokkeringen.
Maar is het ook daadwerkelijk afgeschreven? Dat zou je toch makkelijk moeten kunnen controleren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Josefina11 schreef:Ik heb DAS al een mail gestuurd, ik wacht op hun reactie.
Mailen is the mother of all **** ups (net als aannames overigens, dat is de zus van de mother of all **** ups). Gewoon even bellen, dat is nog altijd de beste manier om misverstanden op te lossen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lichtwerk schreef:Of gaat RADAR me helpen?
Nee, Radar maakt een consumentenprogramma en is geen gratis rechtsbijstandsinstelling.

lichtwerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:21

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door lichtwerk »

grun schreef:
lichtwerk schreef:Incasso van de premie was tot twee keer niet gelukt volgens hun. De eerste keer was er inderdaad saldotekort, maar de tweede poging had moeten lukken. Volgens mijn bank was er op die datum voldoende saldo en waren er geen blokkeringen.
Maar is het ook daadwerkelijk afgeschreven? Dat zou je toch makkelijk moeten kunnen controleren.
Daar gaat het nou om, ze zeggen dat ze een poging hebben gedaan, maar ik kan daar geen spoor van vinden.
Nogmaals,ik weet dat er bij de 2de poging op die dag wat m'n bankrekening betreft geen blokkades waren.
Mijn bank houd alleen mislukte automatische afschrijvingen oftewel periodieke betalingsopdrachten bij en bewaard die een korte tijd, niet de mislukte incasso-opdrachten.

lichtwerk
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:21

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door lichtwerk »

VioletPrue schreef:
lichtwerk schreef:Of gaat RADAR me helpen?
Nee, Radar maakt een consumentenprogramma en is geen gratis rechtsbijstandsinstelling.
Oh ja joh, dus JIJ bent RADAR dat wist ik niet.
En je gaat niemand helpen, prima.
Dat moet je ook vooral niet doen als consumentenprogramma.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door grun »

lichtwerk schreef:
grun schreef:Maar is het ook daadwerkelijk afgeschreven? Dat zou je toch makkelijk moeten kunnen controleren.
Daar gaat het nou om, ze zeggen dat ze een poging hebben gedaan, maar ik kan daar geen spoor van vinden. Nogmaals,ik weet dat er bij de 2de poging op die dag wat m'n bankrekening betreft geen blokkades waren. Mijn bank houd alleen mislukte automatische afschrijvingen oftewel periodieke betalingsopdrachten bij en bewaard die een korte tijd, niet de mislukte incasso-opdrachten.
De bank houdt toch ook de wel gelukte afschrijvingen bij, mag ik aannemen. Dat kun je op je rekeningoverzicht zien, hetzij via internetbankieren of anders op je papieren afschriften. Als daar geen spoor van een betaling aan DAS terug te vinden is, heb je niet betaald.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: betalingverricht maar DAS beweerd van niet

Ongelezen bericht door VioletPrue »

lichtwerk schreef:
VioletPrue schreef:
lichtwerk schreef:Of gaat RADAR me helpen?
Nee, Radar maakt een consumentenprogramma en is geen gratis rechtsbijstandsinstelling.
Oh ja joh, dus JIJ bent RADAR dat wist ik niet.
En je gaat niemand helpen, prima.
Dat moet je ook vooral niet doen als consumentenprogramma.
Nee, ik maak/ben Radar niet, waar lees je dat precies?
En nee, ik ga je er niet mee helpen.
Radar ook niet, die lossen geen individuele problemen op.
Bedankt voor je privébericht, over nuttige opmerkingen gesproken.

Gesloten