Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
14 mar 2025 09:08
Hahaha eerlijk is eerlijk: schrijven kan Jablan zéker! Ik zie dat kattebeest bij iedere alinea voor me :D
Na een stuk of 8 kattebeesten verder zie ik het ook helemaal voor me.
Heel herkenbaar en ik mis al die diertjes nog steeds.
Cats are a man best friends.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
13 mar 2025 19:19
Het erge is dat Schoof zijn toezegging ervoor zorgt dat de Oekraïners blijven vechten en wij nog niet in staat van oorlog komen. Zodra de militaire en financiële steun aan Oekraïne niet doorgaat, wordt de kans steeds groter dat de Russen oprukken onze kant op. En dan heb ik liever wat extra overheidsuitgaven. Dan maar snijden in uitkeringen/subsidies en ontwikkelingssteun.
Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in. Blijft over korten op de AOW, dat is immers veruit de grootste post qua uitkeringen. Haal daar een paar procent af en je hebt evenveel als de hele ontwikkelinghulpbegroting. Dat zijn nog eens grote stappen snel thuis.

En toeslagen is ook nog best wel een forse uitgavepost. Gewoon huurtoeslag verminderen. De PVV wilde immers de huren gaan verlagen dus dat kan prima. Oh wacht....

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

rwolters schreef:
14 mar 2025 19:17
Nijogeth schreef:
13 mar 2025 19:19
Het erge is dat Schoof zijn toezegging ervoor zorgt dat de Oekraïners blijven vechten en wij nog niet in staat van oorlog komen. Zodra de militaire en financiële steun aan Oekraïne niet doorgaat, wordt de kans steeds groter dat de Russen oprukken onze kant op. En dan heb ik liever wat extra overheidsuitgaven. Dan maar snijden in uitkeringen/subsidies en ontwikkelingssteun.
Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in. Blijft over korten op de AOW, dat is immers veruit de grootste post qua uitkeringen. Haal daar een paar procent af en je hebt evenveel als de hele ontwikkelinghulpbegroting. Dat zijn nog eens grote stappen snel thuis.

En toeslagen is ook nog best wel een forse uitgavepost. Gewoon huurtoeslag verminderen. De PVV wilde immers de huren gaan verlagen dus dat kan prima. Oh wacht....
Inderdaad "o wacht"

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
14 mar 2025 18:06
… want mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
ik kaan me dat goed voorstellen. Het sociale aspect van samen werken lijkt me iets wat je echt gaat missen. Wellicht deels te ondervangen met vrijwilligerstaken, om te voorkomen dat je in een zwart gat valt?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Ron5300 schreef:
… want mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
Heb je niet de optie 'afbouwen'?
Beroepshalve doe ik dat vaker met oudere werknemers. Niet direct compleet eruit, maar rustig aan de overstap van volledig werken naar volledig niet-werken laten maken, in het eigen tempo.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ron5300 schreef:
mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
Misschien kun je beginnen met een jaartje 3 dagen per week te gaan werken? Dan kun je de extra vrije tijd beginnen in te vullen, je kan vast ontdekken welke nieuwe activiteiten je zou willen ontplooien.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

rwolters schreef:
14 mar 2025 19:17
Het budget voor ontwikkelingshulp is al tig keer leeggehaald voor allerlei plannetjes van de huidige regering. Zoveel zit daar niet in.
Anderhalf miljard zit daar nog in. En dat voor de meest nutteloze post in onze begroting, waarmee we vooral rijke leiders in arme landen sponsoren. Ondertussen is iedereen in Afrika helemaal fan van China en Rusland, want in plaats van geld naar projecten sturen, bouwen zij daar gewoon dingen. Die Afrikanen zien daadwerkelijk iets gebeuren, maar weten niet dat ze ondertussen ook hun ziel verkopen. Rusland en China doen dat niet omdat ze er niets voor terugkrijgen.
https://www.vno-ncw.nl/forum/wat-drijft ... en-rusland

Maar wat mij betreft stoppen we er direct mee. Wil je geld steken in Afrika, dan moet je dat op de economische manier doen, zoals Rusland en China. Dan ontwikkel je daar het gebied en verdien je er uiteindelijk ook gewoon aan. We kunnen er daar gewoonweg niet vanuit gaan dat ze het zelf voor elkaar krijgen om geld nuttig te besteden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ron5300 schreef:
Wie mijn werkzaamheden gaat overnemen is nog niet bekend maar wie het ook wordt ik ga mijn best doen om hem/haar te begeleiden want mijn team van deskundige medewerkers vaarwel zeggen wordt wel een dingetje waar ik tegen op zie.
Zit er niemand in dat team van je dat eventueel over de kwaliteiten beschikt om jouw taken over te nemen? Dan zou je dus een tijdje samen kunnen werken om hem de kneepjes te leren en langzaamaan steeds verder los te laten. Dan kun je dus steeds een dagje minder werken en in de tussentijd ontdekken waar je eventueel andere interesses hebt liggen om de tijd in te vullen die over gaat blijven.

Persoonlijk ben ik een groot fan van op tijd met pensioen gaan (als je nog wat jonger bent, dan ben je vaak ook fysiek nog wat beter in staat om nog uitgebreid gebruik te maken van dat pensioen, te vaak zie je dat mensen helemaal op zijn als ze met pensioen gaan), maar wel op een manier waarop je nog actief bezig blijft. Al is het maar een relaxt bijbaantje of een dagje of 2 tegen een laag loon meehelpen in het oude bedrijf in simpele taken of als vraagbaak/adviseur. Je kunt natuurlijk ook een compleet nieuwe hobby beginnen en daardoor actief bezig blijven. Juist nu je nog wat fit bent, zou het zonde zijn om maar achter de geraniums te gaan zitten.

Ergens denk ik ook dat het goed is voor een mens om enkele verplichtingen te behouden in het leven, zodat je altijd iets hebt om naar uit te kijken, voor op te staan of voor stabiliteit te zorgen. Het is afhankelijk van de persoon voor welke van die 3 opties ie die verplichting het hardste nodig heeft.

Papegaaiduiker

Ongelezen bericht door Papegaaiduiker »

Ik moet zeggen dat ik veel bewondering heb voor de mentaliteit van Ron5300, zijn baan ziet hij niet als 'werken', maar als een motiverende/gedreven dagbesteding. Misschien kan hij één van zijn jonge collega's tutoyeren als een soort vader die zijn kind discipline leert.

Plaats reactie