Ik dacht al, dat is het geweest, maar neen, na een rondje Limburg, gaan wij het vuur weer aanwakkeren!
PS
Vergeten, ik heb geen bike,werk daar niet, maar ken het bedrijf!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Over discriminatie gesproken!kaarsje69 schreef: En we zijn geen Hollanders, we zijn hier Nederlanders, maar dat gaat er bij een Limburger niet echt in! Bah, zelfs op een forum worden Nederlanders gediscrimineerd door een Limburger!
emerald schreef:In Nederland noemen wij dat volle maanHet is voller maan!
Volle maan is een van de schijngestalten van de maan waarbij de maan, vanaf de zon gezien, zich aan de andere zijde van de aarde bevindt.
emerald schreef:Troost je met de gedachten dat jouw Duits beter is
-4 keer v-snaar geknapt in 1000 kilometer
-kapotte remlichtkabel
-start onderbreker in standaard kapot
-uitlaat afgebroken
-slot budy kapot
-dolgedraaide moer bij remschijf
en dat was het zo'n beetje ik heb em nieuw gekocht ik heb em een half jaar en 4000 km mee gereden.
was me eerste scooter, in een jaar tijd;
*uitlaathanging losgeknapt
*meerdere malen niet starten
*meerdere malen gashendel muurvast
*meerdere malen blijft hangen (volgas)
*zoals hierboven, zijstandaart beveiliging bleef hangen ofso
*2x v-snaar gebroken
*nog een x uitlaat los (bij cilinder)
*bocht kon je idd niet schuin maken (maar dat lag dan miss aan profiel) hierdoor 2x onderuit gegaan
een scooter dat overigens weinig problemen levert in zomer maar in de winter is het 1 groot probleem
Ik heb zelf de BT49qt-12, is 9 maanden oud, net 3000 km gelopen en de volgende problemen:
Remhevel links niet gelijk te krijgen met rechts
Slot van Buddy geeft regelmatig problemen
Sleutel afgebroken door te vast klemmen van tankdop
Knipperlicht schakelaar problemen
Start problemen elektrische starter (startmoter wil niet/niet krachtig genoeg?)
Accu wordt niet goed opgeladen
Achterrem bleef hangen
en last but not least, na 3000km schijnt de cylinder versleten te zijn
Hier ook een mooie AGM met spontaan afgebroken voorvork:Ik heb zo'n 2.5 jaar geleden een Rebel gekocht via zo'n vlotte jongen in een klein bedrijfshalletje. Goedkoper kon gewoon niet. Maar nu na 2.5 jaar is ie dood met 8000 km op de teller. Ik weet het, het was een bewuste keuze om via dit ding het scooterrijden uit te proberen, maar de lovende reacties op dit forum kan ik niet onderschrijven.
Wat gebeurde in die 2.5 jaar?
* 500 km rustig ingereden.
* Servicebeurt binnen afleveringsvoorwaarden, materiaal betalen (olie)
* 1000 km probleem: Starten
* Chinese bougie-dop en bougie vervangen
* Roze kabeltje losgemaakt
* Start problemen; kou?
* Aandrijfriem gebroken 3000 km
* Olie verbruik neemt toe
* Geluidsproductie neemt toe
* Startproblemen; zijstandaard? 4500 km
* Koude start problemen
* Velg blijkt beschadigd, ik heb niks geraakt; roest?
* Toeter doet het niet meer; schroef verstellen
* Hij wil niet meer.... 8000 km
* Keuze: weer servicekosten en onbetrouwbare scooter of nieuw? Het is nieuw geworden.
Bij deze snor is echt de kwaliteit die je krijgt evenredig met de prijs.

Die zijn zo dun dat je het pedaal dwars door de kap heen trapt.ik heb een znen retro scooter 4 tak , het probleem is nu ik kan hem nu niet meer starten met de startmoter, moet nu kicken maar ben al aan mijn derde carterkap toe dit werk dus ook niet