LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nooit via internet een reis boeken ?
Re: Nooit via internet een reis boeken ?
Ik wil me nergens mee bemoeien en hoop dat het nog goed afloopt, hoewel ik mijn twijfels heb tenzij je nog stevig minderjarig bent,
maar het wordt hoog tijd dat je ouders je leren op een verantwoordelijke manier met internet om te gaan.
Geboekt is geboekt en gereserveerd en de andere partij kan eigenlijk niets verweten worden.
Sterker nog, als jouw boeking toevallig de laatste gelegenheid was voor die reis, dan hebben andere mensen die wel serieus wilden boeken 0 op het request gekregen omdat de reis vergeven was! Heb je daar wel eens over nagedacht in plaats van achteraf juridische mazen gaan zoeken om er onder uit te komen?
maar het wordt hoog tijd dat je ouders je leren op een verantwoordelijke manier met internet om te gaan.
Geboekt is geboekt en gereserveerd en de andere partij kan eigenlijk niets verweten worden.
Sterker nog, als jouw boeking toevallig de laatste gelegenheid was voor die reis, dan hebben andere mensen die wel serieus wilden boeken 0 op het request gekregen omdat de reis vergeven was! Heb je daar wel eens over nagedacht in plaats van achteraf juridische mazen gaan zoeken om er onder uit te komen?
-
Ik ben niet minderjarig, ik kan perfect met internet omgaan, mijn ouders hebben mij perfect opgevoed...
Ik heb vaker een reis geboekt, maar normaal krijg je eerst nog een overzicht met je naam etc. Dit zeggen meer mensen me, (die verbaasd zijn dat je na het invullen van je naam meteen hebt geboekt) dus daar ligt het niet aan. Het feit is dus gewoon dat ik niet wist dat je ook daadwerklijk de reis zou boeken na het invullen van je naam. Denk je nou echt dat ik een reis expres boek en totaal niet nadenk over het feit dat andere mensen zo iets mis kunnen lopen? Er is sprake van een misverstand, en dat wil ik graag uit de wereld helpen. Maar mocht het zijn dat de organisatie moeilijk gaat doen, dan kan ik me altijd beroepen op die wet. Bovendien is dit in de nacht van zaterdag op zondag (6 op 7 mei) om 1 uur 's nachts ofzo gebeurt, waardoor het reserveringsproces nog niet in werking is gesteld, aangezien dit door medewerkers gebeurt, maandag dus. Ik heb direct een mailtje met hoge urgentie naar de organisatie gestuurd met uitleg en de vraag of ze het per direct willen wijzigen.
Ik heb vaker een reis geboekt, maar normaal krijg je eerst nog een overzicht met je naam etc. Dit zeggen meer mensen me, (die verbaasd zijn dat je na het invullen van je naam meteen hebt geboekt) dus daar ligt het niet aan. Het feit is dus gewoon dat ik niet wist dat je ook daadwerklijk de reis zou boeken na het invullen van je naam. Denk je nou echt dat ik een reis expres boek en totaal niet nadenk over het feit dat andere mensen zo iets mis kunnen lopen? Er is sprake van een misverstand, en dat wil ik graag uit de wereld helpen. Maar mocht het zijn dat de organisatie moeilijk gaat doen, dan kan ik me altijd beroepen op die wet. Bovendien is dit in de nacht van zaterdag op zondag (6 op 7 mei) om 1 uur 's nachts ofzo gebeurt, waardoor het reserveringsproces nog niet in werking is gesteld, aangezien dit door medewerkers gebeurt, maandag dus. Ik heb direct een mailtje met hoge urgentie naar de organisatie gestuurd met uitleg en de vraag of ze het per direct willen wijzigen.
gerland
Geplaatst op 07 Mei 2006 13:13 door gerland
Lees deze nog eens even goed na!
Er is niet alleen maar een naam ingevoerd.
Maar mocht het zijn dat de organisatie moeilijk gaat doen, dan kan ik me altijd beroepen op die wet.
Sorry, maar je hebt het aan jezelf te danken.in plaats van achteraf juridische mazen gaan zoeken
Kennelijk toch niet.ik kan perfect met internet omgaan
Mooi niet dus, internet en boekingssystemen werken 24 uur per dag!waardoor het reserveringsproces nog niet in werking is gesteld, aangezien dit door medewerkers gebeurt, maandag dus
Stel voor 80 mensen boeken een reis die er maar 10 x is, zou op maandag een mooi zooitje betekenen. Wie heeft de reis wel en wie niet?
Nogmaals, ik hoop het beste voor je, maar ik heb mijn twijfels.
Ps,
een goed gesprek helpt vaak beter als mailen met verwijzingen naar wettelijke regeltjes. Verwijs in dat gesprek even naar deze topic en ben dan ook zo groot om een eventuele gunstige uitslag hier te vermelden.
een goed gesprek helpt vaak beter als mailen met verwijzingen naar wettelijke regeltjes. Verwijs in dat gesprek even naar deze topic en ben dan ook zo groot om een eventuele gunstige uitslag hier te vermelden.
-
Het is allemaal opgelost. VacanceSelect heeft netjes de boeking geannuleerd, met antwoord; binnen 7 dagen mag je inderdaad annuleren, dat is je recht als consument. En indien wij een adres zien waarbij de voor- en achternaam slechts één letter betreft, gaat er bij ons ook al een lichtje branden. Kortom, geen enkel probleem in dit geval.
Verder wilde ik nog even zeggen, dat wanneer je op boeken klikt, en je iets anders krijgt te zien dan je verwacht, dit niet betekent dat je niet met internet om kan gaan. Gezien mijn studie moet ik wel met internet om kunnen gaan, dus daar lag het niet aan. Het lag aan mijn verwachting, dat ik verwachtte dat er eerst nog een totaaloverzicht kwam met je ingevulde gegevens etc. en dan pas de boeking.
In ieder geval bedankt voor de reacties, en mijn excuses voor het feit als iemand niet kon boeken op de optie waar ik dus per ongeluk op geboekt had....
Verder wilde ik nog even zeggen, dat wanneer je op boeken klikt, en je iets anders krijgt te zien dan je verwacht, dit niet betekent dat je niet met internet om kan gaan. Gezien mijn studie moet ik wel met internet om kunnen gaan, dus daar lag het niet aan. Het lag aan mijn verwachting, dat ik verwachtte dat er eerst nog een totaaloverzicht kwam met je ingevulde gegevens etc. en dan pas de boeking.
In ieder geval bedankt voor de reacties, en mijn excuses voor het feit als iemand niet kon boeken op de optie waar ik dus per ongeluk op geboekt had....
Toch jammer, ennuh-maik86, dat je niet ingaat op bovenstaand bericht.Quote:
gerland
Geplaatst op 07 Mei 2006 13:13 door gerland
Nog steeds van mening dat de website van Vacance Select misleidend is?
-
Ja, ik wil er best op in gaan, maar wat hebben we eraan? Iedereen in mijn omgeving zegt dat het apart is dat na het invullen van je naam een boeking volgt. Ik ga verder niet in discussie over wat ik wel of niet geloof. Ik had een andere verwachting ervan, en ik blijf bij mijn standpunt dat ik het enigzins misleidend vind. Maar daarbij moet ik wel eerlijk bekennen dat ik het verder erg netjes en vriendelijk vind van V.S. dat ze het zo snel en zonder moeilijk gedoe hebben opgelost.
Is dit trouwens niet een site om elkaar te helpen?
Is dit trouwens niet een site om elkaar te helpen?
Hoi enneh-maik86.
Ik vind dat v.s. het inderdaad netjes met je heeft opgelost en bedankt nog voor je uitleg. Wat mij betreft, hoef je verder geen uitleg meer te geven. Het is "duidelijk" zo!
Ik vind dat v.s. het inderdaad netjes met je heeft opgelost en bedankt nog voor je uitleg. Wat mij betreft, hoef je verder geen uitleg meer te geven. Het is "duidelijk" zo!
-
Dank je wel
Op de meeste sites van touroperators moet je eerst gegevens invullen voordat je een prijs ziet (dit ivm kortingen enz.).
Even een tip: als je wil kijken wat het kost, ga door de persoonlijke gegevens met de letter V. Ook bij geboortedatum, alleen niet als er kinderkorting berekend moet worden. Vul bij telnr een 0 in. het eerstvolgende scherm is vaak de prijsopgave. Heb je per ongeluk toch geboekt, zijn er geen persoonlijke gegevens bekend en ziet de touroperator dat het om een zogenaamde proefboeking gaat.
Even een tip: als je wil kijken wat het kost, ga door de persoonlijke gegevens met de letter V. Ook bij geboortedatum, alleen niet als er kinderkorting berekend moet worden. Vul bij telnr een 0 in. het eerstvolgende scherm is vaak de prijsopgave. Heb je per ongeluk toch geboekt, zijn er geen persoonlijke gegevens bekend en ziet de touroperator dat het om een zogenaamde proefboeking gaat.
-
Goed advies inderdaad. Maar het was dus niet heel erg raar van me dat ik niet wist dat ik zou boeken haha! Ik zal nu in ieder geval nog beter kijken en inderdaad een v invullen zoals Katie adviseert! Dan kan het nooit misgaan! Harstikke bedankt!
Om nog even iets toe te voegen:
De wet / Europese richtlijn kopen op afstand geldt NIET voor REIZEN.
Hulde dus voor V.S. en niets geen 'recht hebben op' .
De wet / Europese richtlijn kopen op afstand geldt NIET voor REIZEN.
Hulde dus voor V.S. en niets geen 'recht hebben op' .
-
Inderdaad Hulde aan V.S.... maar aan de andere kant beaamde de vrouw van V.S. zelf dat wanneer je via internet een reis boekt, je inderdaad 7 dagen de tijd hebt om af te zien van de boeking! Ik heb zo'n vermoeden dat zij het wel beter weet dan wij ! Gelukkig maar!
Dochter en vriendin zouden op 1 juni voor een maand naar Bali vertrekken. Vriendin moet staatsexamen doen van tevoren gevraagd wanneer dit zou zijn( bij IB groep) mei was het antwoord. Via Internet bij B M air reizen ( Bilthoven)een reis geboekt (geen pakket) Nu is het Staatsexamen op 1 juni . Vriendin wil vertrek wijzigen i.p.v. 1 juni 3 juni. Is gemeld 28 dagen voor vertrek. Men vraagt € 400,-- per persoon. Eesrt zegt het reisbureau dat we bij de vliemaatschappij Cathay Pacific moeten zijn . De vliegmaatschappij zegt dat we bij B M air reizen moeten zijn. De vliegmaatschappij zegt dat het wijzigen bij hen € 200,- bedraagt en 5 minuten duurt. Na telefonisch contact met de geschillencommissie zegt men dat als het alleen een vliegticket betreft is het reisbureau het boekingskantoor. Is € 200,- vragen bovenop het bedrag dat het kost bij de vliegmaatschappij niet buiten alle proporties?
Onder protest in een aangetekende brief betalen we toch € 400,- want ze moet wel kunnen vertrekken. Wie weet iets over het bedrag voor wijzigen van vertrek ?
Hedwig
Onder protest in een aangetekende brief betalen we toch € 400,- want ze moet wel kunnen vertrekken. Wie weet iets over het bedrag voor wijzigen van vertrek ?
Hedwig
Beetje te laat natuurlijk, maar ik zou nooit zo kort na een eventueel examen boeken. Als ik examen zou moeten doen in mei en ik wil op vakantie gaan in juni, dan zou ik toch kiezen voor 10 juni ofzo. Dan nog kan het examen later zijn, maar de kans is wel kleiner. Maar goed, dat is achteraf en dat zou ik zelf doen/
Bij het boeken van een vliegticket heb je te maken met annulerings en wijzigingsvoorwaarden, bij ieder tarief is dit anders.
B.v hoe vroeger je boekt, vaak is dan het tarief heel voordelig, dan zijn deze voorwaarden zwaar, vaak 100% van de kosten, dit ticket kan dan niet gewijzigd worden, maar je betaald dan ook minder voor je ticket.
Bij duurdere tarieven, zijn deze voorwaarden minder zwaar, je mag dan bv wijzigen voor 200,-- of zelfs kosteloos.
Wijzigen voor vertrek moet altijd via het boekingskantoor, na vertrek bij de luchtvaartmaatschappij ter plaatse.
Hoe het in uw geval met de kosten zit begrijp ik niet helemaal , maar bovenstaand geeft aan dat het afhankelijk is van de prijs van het ticket.
Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten moet u navragen of het mogelijk is de kosten die u kwijt bent te verhalen op de verzekering.
Ik hoop dat een en ander duidelijk is, en heeft u nog vragen dan hoor ik ze graag.
B.v hoe vroeger je boekt, vaak is dan het tarief heel voordelig, dan zijn deze voorwaarden zwaar, vaak 100% van de kosten, dit ticket kan dan niet gewijzigd worden, maar je betaald dan ook minder voor je ticket.
Bij duurdere tarieven, zijn deze voorwaarden minder zwaar, je mag dan bv wijzigen voor 200,-- of zelfs kosteloos.
Wijzigen voor vertrek moet altijd via het boekingskantoor, na vertrek bij de luchtvaartmaatschappij ter plaatse.
Hoe het in uw geval met de kosten zit begrijp ik niet helemaal , maar bovenstaand geeft aan dat het afhankelijk is van de prijs van het ticket.
Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten moet u navragen of het mogelijk is de kosten die u kwijt bent te verhalen op de verzekering.
Ik hoop dat een en ander duidelijk is, en heeft u nog vragen dan hoor ik ze graag.
Dat zijn dan de eigen voorwaarden die VS hanteert. Dit 'recht' vloeit niet uit wet Kopen op Afstand.je inderdaad 7 dagen de tijd hebt om af te zien van de boeking! Ik heb zo'n vermoeden dat zij het wel beter weet dan wij ! Gelukkig maar!
-
Even terug komen op deze wet. De reiswereld is uitgesloten voor deze wet!
Meen je dit nou serieus? 'Ik neem aan dat je niet meteen boekt als je op boeken klikt'?? Ik weet niet wat je studeert, maar het zal in ieder geval geen Nederlands zijn.ennuh-maik86 schreef:Bovendien vind ik het nogal misleidend, want als je na het invullen van gegevens op boeken drukt, neem ik niet aan dat je meteen boekt, maar dat er eerst een overzicht komt van de gegevens en daarna pas of je daadwerkelijk wilt boeken. Ik neem niet aan dat je meteen boekt na het invullen van de gegevens, aangezien je zo nog geen mooi totaaloverzicht hebt. Dit is tevens mijn 'fout' geweest. Ik drukte op nr. 5;boeken... om te kijken wat ik zou moeten bepalen, en wilde het dan afbreken, aangezien ik verwachtte dat je DAN pas echt zou boeken. Dit is dus eigenlijk gewoon misleidend van VacanceSelect.
Wat mij betreft is dit gewoon dom en heeft VacanceSelect groot gelijk als je je boeking alleen kan annuleren tegen annuleringskosten.
Mag ik dat sprookje even uit de wereld helpen. Er bestaat inderdaad zoiets als de wet voor het kopen op afstand, maar daar staat expliciet, letterlijk in vermeld dat er geen bedenktijd geld voor geboekte reizen. Geboekte reizen zijn direct definitief!ennuh-maik86 schreef:Het is allemaal opgelost. VacanceSelect heeft netjes de boeking geannuleerd, met antwoord; binnen 7 dagen mag je inderdaad annuleren, dat is je recht als consument. En indien wij een adres zien waarbij de voor- en achternaam slechts één letter betreft, gaat er bij ons ook al een lichtje branden. Kortom, geen enkel probleem in dit geval.
Je mag Vacanceselect wel op je blote knieeen danken dat ze je boeking uit hun systeem hebben gehaald.