LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
@DvOff
Nee hoor, zo eenvoudig komt MediaMarkt er niet mee weg. Als TS claimt dat het in de eerste zes maanden is gebeurt, dan zal MediaMarkt moeten aantonen dat het geen fabricage fout is. Om dit aan te kunnen tonen lijkt me dat een diepere inspectie dan alleen op zicht wel noodzakelijk is.
Nee hoor, zo eenvoudig komt MediaMarkt er niet mee weg. Als TS claimt dat het in de eerste zes maanden is gebeurt, dan zal MediaMarkt moeten aantonen dat het geen fabricage fout is. Om dit aan te kunnen tonen lijkt me dat een diepere inspectie dan alleen op zicht wel noodzakelijk is.
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Ja maar TS geeft in dit geval dat het net na 6 maanden is.wiseger schreef:@DvOff
Nee hoor, zo eenvoudig komt MediaMarkt er niet mee weg. Als TS claimt dat het in de eerste zes maanden is gebeurt, dan zal MediaMarkt moeten aantonen dat het geen fabricage fout is. Om dit aan te kunnen tonen lijkt me dat een diepere inspectie dan alleen op zicht wel noodzakelijk is.
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
De datum zal hetzelfde blijven, dus na 6 maanden, alleen heeft de TS 2 maanden de tijd om dat bij de verkopende partij te melden.DvOff schreef:Ja maar TS geeft in dit geval dat het net na 6 maanden is.wiseger schreef:@DvOff
Nee hoor, zo eenvoudig komt MediaMarkt er niet mee weg. Als TS claimt dat het in de eerste zes maanden is gebeurt, dan zal MediaMarkt moeten aantonen dat het geen fabricage fout is. Om dit aan te kunnen tonen lijkt me dat een diepere inspectie dan alleen op zicht wel noodzakelijk is.
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Een partij kan juridisch niet zelf bepalen of ze haar verplichtingen is nagekomen.DvOff schreef:Euh, nee, dit is ter beoordeling van MediaMarkt, u weet wel, het bedrijf waar u de verkoopovereenkomst mee heeft gesloten, die bepaald of er garantie is of niet.
Daar moe de voetnoot bij dat de consument, bij gemotiveerde betwisting, wel zal moeten bewijzen het gebrek te hebben ontdekt in die eerste zes maanden. Bij een paar dagen overschrijding zal het aannemelijker zijn dat dit het geval is dan wanneer je net voor de acht maanden zit.wiseger schreef:Als TS claimt dat het in de eerste zes maanden is gebeurt (...)
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Toch wel.alfatrion schreef:Een partij kan juridisch niet zelf bepalen of ze haar verplichtingen is nagekomen.DvOff schreef:Euh, nee, dit is ter beoordeling van MediaMarkt, u weet wel, het bedrijf waar u de verkoopovereenkomst mee heeft gesloten, die bepaald of er garantie is of niet.
De verkopende partij is niet verplicht om garantie te verstrekken.
Doet hij dat wel, dan mag hij zelf de voorwaarden daarvoor bepalen.
Over die eerste 6 maanden:
Dat valt niet onder garantie, maar de wetgever heeft bepaald dat als een product in de eerste 6 maanden een gebrek vertoont dat vanuit gegaan mag worden dat het product tijdens de koop niet goed was. Als de verkopende partij dat kan weerleggen, dan is dat niet van toepassing. (voor de azijnzeikers: wetboek 7, artikel 18, lid 2)
Als de tegenpartij daar niet mee eens is, dient de tegenpartij met keiharde bewijzen te komen.
De verkopende partij hoeft alleen maar gedurende de eerste 6 maanden na aankoop met de bewijslast te komen, na die 6 maanden ligt de bewijslast bij de consument.
Bij zakelijke koop ligt de bewijslast altijd gelijk bij de kopende partij.
En die periode van 6 maanden is ook 6 maanden en geen 8 maanden.
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Vooraf voorwaarden opstellen is iets anders dan achteraf bepalen of aan de voorwaarden voldaan is.BBCS schreef:Toch wel.
De verkopende partij is niet verplicht om garantie te verstrekken.
Doet hij dat wel, dan mag hij zelf de voorwaarden daarvoor bepalen.
Artikel 236 aanhef en onder d schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding d. dat de beoordeling van de vraag of de gebruiker in de nakoming van een of meer van zijn verbintenissen is te kort geschoten aan hem zelf overlaat, of dat de uitoefening van de rechten die de wederpartij ter zake van een zodanige tekortkoming volgens de wet toekomen, afhankelijk stelt van de voorwaarde dat deze eerst een derde in rechte heeft aangesproken;
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 jan 2011 18:16
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Na alle adviezen contact met HP gezocht nu haalt men de laptop op en hij wordt keurig gemaakt, heb foto van laptop naar hp gemaild, daar werd gezegd dat de laptop niet is gevallen morgen wordt de laptop ophaald en volgende week komt mijn laptop weer terug zonder enige kosten!!! harstikke bedankt voor jullie adviezen. en voor die kniesoor hieronder, je antwoordt slaat nergens op heeft niets te maken met mijn klacht!
Laatst gewijzigd door madelief1966 op 19 feb 2011 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Stuur deze meteen ook mee of koop een nieuw toetsenbord.madelief1966 schreef:Na alle adviezen conttactt met HP nu haalt men de lapop op en hij vord keurig ggemaak, he fotto van lapop naar hp gemaild, daar erd gezegd da de laptop niet i gevallen morgen word die ophaald en vlgg eek weer in huis zo kan het du ook
dank jullie voor de adviezen madelief
Tip:
Als je een bericht hebt geschreven, is er een functie "VOORBEELD", dan kan je eerst kijken, of alles wel juist is geschreven, want dit slaat op niets!
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 jan 2011 18:16
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Als de verkopende partij voor de koop de voorwaarden heeft kenbaar gemaakt, kan hij na de koop wel degelijk oordelen of het product aan die voorwaarden voldoet.alfatrion schreef: Vooraf voorwaarden opstellen is iets anders dan achteraf bepalen of aan de voorwaarden voldaan is.
Wat niet kan en mag is dat de verkopende partij na de koop met aangepaste of andere voorwaarden komt. Dat is dan niet rechtsgeldig.
Als een winkel garantie geeft tegen bepaalde voorwaarden, mag de winkel in de garantieperiode wel degelijk het product toetsen of die aan die bepaalde voorwaarden (welke voor de koop aan de koper zijn verstrekt en dat de koper daarmee akkoord is gegaan) voldoet.
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Artikel 6:236 aanheft en onder d BW schreef:Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de beoordeling van de vraag of de gebruiker in de nakoming van een of meer van zijn verbintenissen is te kort geschoten aan hem zelf overlaat, of dat de uitoefening van de rechten die de wederpartij ter zake van een zodanige tekortkoming volgens de wet toekomen, afhankelijk stelt van de voorwaarde dat deze eerst een derde in rechte heeft aangesproken;
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Als de verkopende partij voor de koop de voorwaarden (welke volledig volgens de wetboeken zijn) kenbaar heeft gemaakt, kan hij na de koop wel degelijk oordelen of het product aan die voorwaarden voldoet.
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de beoordeling van de vraag of de gebruiker (lees: verkoper) in de nakoming van een of meer van zijn verbintenissen is te kort geschoten aan hem zelf overlaat, of dat de uitoefening van de rechten die de wederpartij ter zake van een zodanige tekortkoming volgens de wet toekomen, afhankelijk stelt van de voorwaarde dat deze eerst een derde in rechte heeft aangesproken;
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 14 jan 2011 18:16
Re: kan een lcd-scherm maar zo stuk gaan???
Het is gewoon belachelijk datde media mark mijn klacht niet seriues neemt het inmiddels mijn laptop weer terug en hij doet het weer zonder bijkomende kosten het valt dus wel onder de garantie.
heb contact opgenomen met de hp moest foto's sturen van de laptop, ben toen opgebeld door de hp dat hij niet is gevallen en dat hij kosteloos is gemaakt hij is afgelopen vrijdag opgehaald en vandaag terug
wil jullie allemaal harttelijke danken voor de tips. mijn advies is neem gewoon contact op met de fabrikant!!
heb contact opgenomen met de hp moest foto's sturen van de laptop, ben toen opgebeld door de hp dat hij niet is gevallen en dat hij kosteloos is gemaakt hij is afgelopen vrijdag opgehaald en vandaag terug
wil jullie allemaal harttelijke danken voor de tips. mijn advies is neem gewoon contact op met de fabrikant!!