LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

dick1201 schreef:Dit is heel erg vreemd aan het worden,
wat is tennis voor iemand
hoort hij bij dit forum, is hij iemand van Radar?
Ik heb totaal geen kennis van enig telefoontje en van een extra korting.
Bij de eerste melding was er geen sprake van dat er een andere matras was geleverd en bij Aqua-comfort stond in het archief dat er een stretch top matras was geleverd, en nu komen ze in 1 keer dat er weer iets anders aan de hand was.
Ik ga gewoon verder met mijn actie, en wat er van komt zie ik wel.
De prijs voor het bed was samen met de matras volgends het telefoongesprek van met Dhr. Liet 4850 euro, minus 5% was dit 4620 euro.
Beste dick1201
Wie ik ben, kan jij zien als je op mijn profiel klikt.
Ik ben zoals jij, ook een leden hier op het forum.
Maar ik hoor graag beide kanten van een verhaal, want het wordt mij hier op het forum, te vaak oplichter enz. geroepen.
Ik heb via mail gevraagd hoe de steel in het vork zit, en dit is het antwoord van
het bedrijf.

Wat bedoel je hiermee?
Hetzelfde schrijft het bedrijf ook:

De originele verkoopprijs van een complete OZO met tafels en verlichting en incl. een Topline 6 matras, bedroeg Euro. 5255,00 minus door ons verleende 5% korting = Euro. 4990,00. Mijn echtgenote heeft hierover direct telefonisch contact met u opgenomen en u een extra korting voor het ongemak van Euro. 370,00 aangeboden, waardoor de prijs werd gereduceerd tot Euro. 4620,00 (dus i.p.v. 5% korting, heeft u 12% korting gekregen, waarmee u gretig akkoord bent gegaan.

dick1201 schreef:
De prijs voor het bed was samen met de matras volgends het telefoongesprek van met Dhr. Liet 4850 euro, minus 5% was dit 4620 euro.

Zoiets in deze trend, had ik in een eerder bericht van mij ook geschreven:
16again schreef: Stond daar al ander merk waterzak op? Dan had al direct duidelijk moeten zijn dat niet conform opdracht geleverd is, en dan had die ontdekking geen 5 jaar hoeven duren.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

dick1201 schreef:Bij de eerste melding was er geen sprake van dat er een andere matras was geleverd en bij Aqua-comfort stond in het archief dat er een stretch top matras was geleverd, en nu komen ze in 1 keer dat er weer iets anders aan de hand was.
Dit is niet iets waar je ligt mee moet omspringen. Jij zal bij een rechtsgang moeten bewijzen wat overeengekomen is, nu de tegenpartij iets anders stelt. Mijn inschatting is dat de eerdere e-mail daarvoor onvoldoende zal zijn. Ga dus maar opzoek naar de originele offerte of factuur.

Verder maak ik uit schrijven van de verkoper op dat er een onderhandse akte bestaat waarin je verklaard hebt dat je gekregen had wat je besteld hebt. (Nooit meer ondertekenen.) Dit geld als dwingend bewijs, waar dus iets goeds tegenover moet hebben zoals een verklaring van de wederpartij dat dit toch niet het geval was.
jls63 schreef:u heeft niet gekregen wat u heeft gekocht. datgene wat u teveel heeft betaald, zullen ze alsnog terug moeten betalen.
Daar zie ik geen rechtsgrond voor. Door de verkeerde levering komt niet andere overeenkomst tot stand. Als men niet levert wat belooft is dan komt dan kan de koper een beroep doen op zijn recht om als nog te krijgen wat hij heeft besteld. Zie art. 7:21 BW.
jls63 schreef:de consument heeft de plicht om te controleren om te kijken wat hij heeft gekocht ook gekregen heeft, zgn. onderzoeksplicht.
Een consument heeft geen onderzoeksplicht na de koop. Zie: art. 7:23 lid 1 derde volzin BW.
jls63 schreef:Immers, u zult dan de verkeerde waterzak in nieuwstaat terug moeten doen.
De achteruitgang van de waterzak moet voor risico van de verkoper komen, als de koper goede gronden heeft om een beroep te doen op zijn wettelijke rechten. Zie voor een uitgebreide uitleg hiervan:
http://jure.nl/ao8922

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

crazyme schreef:Goed bezig Tennis !
Waarheidsvinding in action.... :mrgreen:
Goed bezig crazyme!
Onzinnig bericht. :wink:

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

TS komt na 5 jaar erachter dat matras niet hezelfde is als destijds besteld. Hier kom je vanwege een lek achter. Als niet lek was gegaan dan was je er dus eigenlijk nog steeds niet achtergekomen.

Denk je nu echt dat een rechter hierin zal meegaan ?

Desalniettemin en ondanks dat je er nu pas achterkomt, lijkt mij wel dat het prijsverschil verrekend moet worden. je hebt tenslotte teveel betaald.
Wellicht kun je een deal maken want je hebt nu toch een nieuwe matras nodig dat je het prijsverschil als extra korting krijgt?

Wellicht off topic, maar lees ik nu goed dat een lid van dit forum zich heeft voorgedaan als trosradar jurist en buiten medeweten om van TS een en ander is gaan verifieeren?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Teunbosseman schreef: Wellicht off topic, maar lees ik nu goed dat een lid van dit forum zich heeft voorgedaan als trosradar jurist en buiten medeweten om van TS een en ander is gaan verifieeren?

En waar lees je, dat dat een lid zich als tros radar jurist heeft voorgedaan?

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

AUB.
tennis schreef:En waar lees je, dat dat een lid zich als tros radar jurist heeft voorgedaan?
@dick1201

Heb dit mailtje van jouw beddenleverancier gekregen.
Ik mocht het bericht/mailtje hier plaatsen.
Lees mee:
Voor het overige kan ik mij geheel vinden in de visie van de jurist van RADAR,

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Teunbosseman schreef:AUB.
tennis schreef:En waar lees je, dat dat een lid zich als tros radar jurist heeft voorgedaan?
@dick1201

Heb dit mailtje van jouw beddenleverancier gekregen.
Ik mocht het bericht/mailtje hier plaatsen.
Lees mee:
Voor het overige kan ik mij geheel vinden in de visie van de jurist van RADAR,
En verder, ik heb de beddenleverancier gevraagd, om dit op te lossen, en daarom heeft hij mij met het geplaatste mailtje geantwoord.
Wat hij met de jurist van Radar bedoeld, dat moet jij hem zelf vragen.
Ik hoor zoals ik het al heb geschreven, graag twee meningen, dan is het beter te oordelen.
Hier iets neer te pennen, kan iedereen, maar of het ook zo was , is pas te zien als de andere kant reageert.
Jij moet het toch het beste weten! :wink:

hop
Berichten: 70
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:55

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door hop »

@tennis
Heb je met toestemming van de gedupeerde contact gehad met de leverancier ?

Nee dus je gaat achter iemand zijn rug om contact opnemen met een leverancier
zo iets had je mij moeten flikken...dan waren de rapen gaar geweest !

Wat een achterbaks gedoe zeg :twisted:

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Meer als off topic berichten, kan jij blijkbaar niet schrijven.
On topic
Als hier iemand iets beweerd,wat niet blijkt te kloppen, dan vraag ik de tegenpartij om uitleg, daar is niets achterbaks bij.
En dan vraag ik niemand of dit mag, al helemaal jouw niet.

borgg
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:58

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door borgg »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door snepke »

hop schreef:
Wat een achterbaks gedoe zeg :twisted:
Dat vind ik dus niet,zo hoor je het verhaal van 2 kanten.
TS kan hier zo veel neerpennen wat hij wil , maar dat is het verhaal van TS,
als niemand dat controleert wordt dat als waarheid aangenomen, en kan hij de leverancier zwart maken.

Niemand die dat nagaat.Ik vind dit wel goed van tennis,je moet niet alles als zoete koek slikken .

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

borgg
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:58

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door borgg »

@tennis

Als je die man/vrouw toestemming had gevraagd was het anders
geweest. Nu is dit iets mins. Dus op jouw reageer ik verder niet meer.
Met mij was je niet klaar geweest als je mij dit had geflikt.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

tennis schreef:
Teunbosseman schreef:AUB.
tennis schreef:En waar lees je, dat dat een lid zich als tros radar jurist heeft voorgedaan?
@dick1201

Heb dit mailtje van jouw beddenleverancier gekregen.
Ik mocht het bericht/mailtje hier plaatsen.
Lees mee:
Voor het overige kan ik mij geheel vinden in de visie van de jurist van RADAR,
En verder, ik heb de beddenleverancier gevraagd, om dit op te lossen, en daarom heeft hij mij met het geplaatste mailtje geantwoord.
Wat hij met de jurist van Radar bedoeld, dat moet jij hem zelf vragen.
Ik hoor zoals ik het al heb geschreven, graag twee meningen, dan is het beter te oordelen.
Hier iets neer te pennen, kan iedereen, maar of het ook zo was , is pas te zien als de andere kant reageert.
Jij moet het toch het beste weten! :wink:

Ik ga helemaal niets aan "hem" vragen dat is helemaal niet aan mij.

Ik verwijs je naar de topics - internetbikes - waar ik heb gemeld dat - internetbikes - vermeld gaat worden op dit forum en daar ook kon tegen reageren......wel...... je weet wat daar de uitkomst van was... :mrgreen:

Ind is het makkelijk hier iets neer te zetten maar om nu buiten TS om diegene te benaderen waar een dispuut mee is.
Uiteraard heeft ieder verhaal 2 kanten en ligt de waarheid vaak in het midden.
Veel zaken worden ( achteraf ) opgelost doordat diverse - webcares- aktie ondernemen. Wat let een winkel / ondernemer om hetzelfde te doen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tennis schreef:

Neen choco, ik heb het niet druk, want ik zoek mij de topic´s uit, waar ik op reageer, en niet zoals andere overal op reageren. :wink:
Op de van jouw aangegeven topics reageer ik niet, want bij de ene wordt oplichter geroepen, daar hou ik niet van, en het andere topic zou ik wel de dierenarts willen vragen, als jij mij de naam en het adres van deze geeft!
Voor iemand kan het wel zo voelen dat die is opgelicht dus wie ben jij om op onderzoek uit te gaan zonder instemming van TS, sorry dit gaat echt te ver Tennis. :!:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door crazyme »

Chocomelk schreef:
tennis schreef:

Neen choco, ik heb het niet druk, want ik zoek mij de topic´s uit, waar ik op reageer, en niet zoals andere overal op reageren. :wink:
Op de van jouw aangegeven topics reageer ik niet, want bij de ene wordt oplichter geroepen, daar hou ik niet van, en het andere topic zou ik wel de dierenarts willen vragen, als jij mij de naam en het adres van deze geeft!
Voor iemand kan het wel zo voelen dat die is opgelicht dus wie ben jij om op onderzoek uit te gaan zonder instemming van TS, sorry dit gaat echt te ver Tennis. :!:
Wie is chocomelk om te oordelen dat dit niet mag ?

Daarbij, welk doel heeft dit forum, klagen om het klagen of mogen we ook een klacht in het juiste perspectief zetten ?

We mogen toch nog wel zelf blijven enken toch?

Moeten we alles maar voor zoete koek aannemen ?

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

tennis schreef:
Teunbosseman schreef:
Ik ga helemaal niets aan "hem" vragen dat is helemaal niet aan mij.

Als je weten wil, wie de jurist is, dan moet jij hem vragen, mij interesseert alleen, hoe de tegenpartij dit ziet.

Ik verwijs je naar de topics - internetbikes - waar ik heb gemeld dat - internetbikes - vermeld gaat worden op dit forum en daar ook kon tegen reageren......wel...... je weet wat daar de uitkomst van was... :mrgreen:
Nou ik weet niet wat de uitkomst was, alleen dat jij in de fietskrant hebt gestaan , en verder niets!
De fietskrant was een grappige tegenaaval welke meer tegen als voor heeft gewerkt.
De uitkomst was dat Radar er een uitzending aan weidde.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

hop schreef:@tennis
Heb je met toestemming van de gedupeerde contact gehad met de leverancier ?

Nee dus je gaat achter iemand zijn rug om contact opnemen met een leverancier
zo iets had je mij moeten flikken...dan waren de rapen gaar geweest !

Wat een achterbaks gedoe zeg :twisted:
Als je wilt dat iets geheim blijft moet je in de eerst plaatst niet de publiciteit opzoeken en in de tweede plaatst iemand inhuren die een beroepsgeheim heeft. Hier is hoor en wederhoor toegepast. Het gevolg daarvan is dat informatie boven water is gekomen waardoor hier een beter advies gegeven kan worden aan TS betreffende zijn kansen.

borgg
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:58

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door borgg »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Hatsikidee
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2004 23:39

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door Hatsikidee »

Ik heb hierover meteen na de akties van Tennis om zonder toestemming van TS contact op te nemen met het bedrijf, vragen gesteld aan de moderator en gesteld dat ik er niets over kon teruglezen in de gedragsregels.

Ik heb gevraagd om feedback van de mod te krijgen, maar het is zonder dat ik antwoord heb gekregen gesloten.
Wat ik schandelijk vind.

Ik vind het niet kunnen dat forumleden op eigen houtje bedrijven gaan emailen.
Mensen willen nmm hier vooral hun kansen/mening toetsen aan anderen zonder dat figuren hier zich ongevraagd zich in hun zaken gaan mengen.
En.. in dit geval bij het bedrijf blijkbaar ook nog de indruk wekken iemand van Radar te zijn!

Gesloten