LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Teunbosseman
Contacteer:

Re: Agressieve bejegening The Security Company in Ahoy

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

adSolvendum schreef:Nog niet eerder met zoveel woorden gezegd, dus geen herhaling.
Niet met zoveel woorden, wel in dezelfde strekking naar mijn mening.
Als u zich aan de regels had gehouden had u geen problemen gehad
Ik vindt het niet netjes dat de betreffende dame zich niet aan de regels hield
Nogmaals, als u zich aan de regels had gehouden, dan waren er geen problemen geweest. U heeft willens en wetens het verbod overtreden. Wat u hier ook schrijft en wat u verder aanvoert zoals uw leeftijd is niet relevant. u probeert hier uw eigen fouten te verbloemen door af te geven op de beveiligers.
U krijgt geen gelijk, dat is uw probleem. Het is de wereld op z'n kop, u overtreedt een verbod, maar de beveiliger is de boeman.

Maar het gaat er niet om DAT een camera is gebruikt, maar de manier WAAROP dit verbod is uitgevoerd.
Als dit als dat als zus als zo........dit roeptoetert een gezegde op.....als mn tante een piemeltje had, dan was ze mn oom geweest..... :mrgreen:

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Tja, Teun, de een stelt de overtreding voorop, de ander de sanctie.
Feit is dat de sanctie achterwege was gebleven wanneer de overtreding niet had plaatsgevonden. Als feit kunnen we aannemen dat er een overtreding was, anders zou dit topic zinloos zijn. Datzelfde kan gesteld worden van de sanctie, dat wil zeggen, dat er een sanctie plaats heeft gevonden waar TS onvrede mee heeft. Of de inhoud van de sanctie als weergegeven als feit aangenomen moet worden, weet ik niet, er bestaat geen logische aanleiding toe, zoals bij de vorige aannames. Er is enkel het relaas van TS die onvrede heeft met het feit dat haar camera inclusief omhullende hutkoffer in bewaring is nomen nadat er foto's mee werden gemaakt terwijl dit verboden was. Men kan dit als voldoende reden zien het geschetste voor waar aan te nemen, en blind in alles wat TS zegt mee te gaan, of niet.
Verschil in benaderingswijze.
Objectief gezien, de woordkeuze en welbespraaktheid van de dame in kwestie in ogenschouw nemend, de opmerking in de trant van 'iedereen maakte foto's', kan ik me goed voorstellen dat de beveiliger ook van repliek is voorzien, en de camera niet vrijwillig ter bewaring werd afgestaan, en de dames het evenement niet wilden verlaten op grond van het overtreden van de huisregels. Laten we wel zijn, er worden op dit forum wel meer halve waarheden en hele onwaarheden verkondigd, iets waar we wel vaker mee worden geconfronteerd.
Daarbij is wel degelijk gesteld dat de sanctie wanneer die zo was als geschetst in de gegeven context over the top was.
Of dit alles nu reden is iemand af te fakkelen en voor te stellen als zielig hoopje ellende vind ik dan weer wat ver gaan. Sterker nog, juist van TS zou ik dit:
lady drummer schreef:@AdSolvendum: veel mensen zoals Puma lopen rond met onverwerkte issues (woede, frustratie, eenzaamheid), die hen veel pijn doen. Deze pijn is zo ondraaglijk, dat het gemakkelijker is om deze te projecteren op de buitenwereld. Hij gaat zijn boosheid dan richten op iets of iemand buiten zichzelf, om zo de eigen pijn/woede naar buiten te kunnen kanaliseren. Als hij verantwoordelijkheid zou nemen voor zijn eigen pijn/woede/frustratie, zou hij meer bereiken, nl. verwerking daarvan en is projectie niet meer nodig. Maar dit is moeilijk, want dan zou hij al die pijn moeten voelen. En die is nu juist zo ondraaglijk... Het is makkelijker om dit buiten hemzelf te houden. Waarschijnlijk heeft hij veel teleurstellingen meegemaakt en is daar (begrijpelijk) boos en gefrustreerd over. Waarschijnlijk is er iets in mijn topic dat hem onbewust persoonlijk en pijnlijk raakt, iets dat in hem "getriggerd" wordt, vandaar zijn boze en gefrusteerde reacties. De menselijke psyche is interessant, echter dit is natuurlijk nauwelijks de plaats voor een diepere bespreking... :)
dan niet verwachten.

En nogmaals, wanneer de beveiliger heeft gehandeld als omschreven in de gegeven context kan ik me daar niet in vinden.
Dit neemt niet weg dat de directe oorzaak van de sanctie bij TS, althans haar vriendin, lag, alle toespelingen op de psychische toestand van de beveiliger etc. ten spijt. De inhoud van de sanctie, hoe het er aan toe ging, wat hier de oorzaak van was, kunnen we enkel naar gissen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

adSolvendum schreef:Tja, Teun, de een stelt de overtreding voorop, de ander de sanctie.
Is waar, ik neig ind maar naar de sanctie dan naar de overtreding. Ik ga ( gemakshalve ) van uit dat TS verteld zoals het is gegaan, dit wordt mede gesteund door enige posters met soortgelijke ervaringen.

Tis beetje kip en ei, maar ben het met een ieder wel eens, als TS geen camera had gebruikt dan was deze hele discussie overbodig, maar das tegenwoordig onderhand met alles zo.

- TS mag geen camera gebruiken en toch gedaan --> feit
- TS is op ee niet professionele manier benaderd ddor beveiliging --> feit ?? Aaname dat TS de waarheid en niets dan de waarheid spreekt.

Tsja......blijf toch nog steeds naar het sanctie verhaal neigen.

En nu gaan ik mn roeptoeter dichthouden en de binnenkant van mn oojes bekijken.

Gegroet,

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Hoewel Puma wellicht iets fel van leer trekt in dit topic, kan ik het inhoudelijke standpunt wel begrijpen. Het lijkt alsof het de normaalste zaak van de wereld is geworden om maar allerlei regeltjes die men onzinnig vindt volledig te negeren puur omdat men ze onzinnig vindt. Vaak hebben dit soort regels een achterliggende gedachte waar nog niet eens aan gedacht is e.d. Of iedereen doet het dus doe ik dat ook maar. Er wordt niet voor niets zovaak gezegd als die en die in de sloot springt, doe je dat dan ook? Dit kregen velen al met de paplepel ingegeven. Als TS en vriendin zich keurig aan de regels hadden gehouden was dit niet gebeurd, hadden ze kunnen genieten van het concert en was dit topic niet nodig geweest.

Kijk voor de lol eens programma's als overtreders en wegmisbruikers en hoe mensen reageren als ze op de bon geslingerd worden. Sommigen gaan daarbij zelfs volledig uit hun plaat. Hoe onzinnig het misschien ook moge zijn, dan had diegene maar geen overtreding moeten begaan.

Soms moeten mensen ook eens nadenken hoe een onschuldig iets over kan komen of wat een onschuldige overtreding voor consequenties kan hebben. Op een avond in Ahoy in een halfdonkere zaal waar je de lichteffecten om de ogen schieten ziet een beveiliger ineens iemand naar voren lopen met een onbekend object in de handen. Dat kan heel bedreigend overkomen, hoe onschuldig het ook bedoeld is. Ja een beveiliger hoort hier goed mee om te kunnen gaan, maar het zijn ook maar mensen.

@adSolvendum,
Foei nog aan toe :lol:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dan nog blijft de vraag - waarom hebben de beveiligers de TS benaderd - en niet gelijk ook alle andere 'flitsende' fotograven - of als het echt zo`n issue was - waarom is het concert niet (tijdelijk) stilgelegd?

Conclusie - beide partijen hebben fouten gemaakt, maar de aanpak van de fout van TS door beveiliging is (afgaande op verhaal TS) helemaal fout. Boos praten en zo is tot daar aan toe - maar IEDERE echte beveiliger weet dat fysiek contact niet mag (mevrouw zou kunnen zeggen dat ze aangerand werd, bijvoorbeeld) en het afnemen van persoonlijke zaken, anders dan datgene waarmee de overtreding word begaan (de camera, in dit geval) is zowiezo diefstal, en zeer dom (zie eerdere opmerking over 'ineens verdwenen geld').
Daarnaast heeft een gewone beveiliger GEEN rechten om tot inbeslagname over te gaan - hooguit de overtreder de (verdere) toegang tot een ruimte te ontzeggen - en bij weigering de politie te verzoeken overtreder aan te houden (dan word het huis- c.q. lokaalvredebreuk)

Dat er gesuggereerd word dat beschreven handelswijze van de beveiliger correct was omdat TS fout was - is onjuist - en wel vanwege de hierbovenstaande punten.

Als mensen het er niet mee eens zijn, dan moeten we het maar eens worden dat we het oneens zijn - verdere discussie leid, m.i., toch tot niet veel ander inzicht.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik ben dit topic nu aan het lezen en mij vallen 2 dingen op. (ik heb overigens zelf nooit problemen met beveiliging en politie gehad, ben altijd netjes bejegend)

Aan de ene kant zijn er mensen die het niet goed vinden wat de beveiliger deed, vind ik overigens ook, de reactie is nogal primair voor een dergelijk klein ding, zeker om de tas in te nemen, volgens mij mag dat niet.

Wat ik daarnaast, en dat is volgens mij waar puma heen wil, ook raar vindt is het volgende: er wordt hier een aantal keer gesproken over 'of het tegenwoordig normaal is wat beveiligers doen' (naast al gezegd te hebben dat ik die beveiliger ook wel een beetje overdreven vind reageren) vraag ik me af of het zo normaal is om de regels willens en wetens te overtreden. De regel was bekend, maar omdat anderen het ook deden is het blijkbaar normaal om ook de regel te overtreden. Ik vind dat ook niet normaal.
TS erkent dat zij dit niet had moeten doen, wat natuurlijk netjes is. Toch vind ik dat een zorgwekkende ontwikkeling, gewoon regels overtreden.

Ik vind het terecht dat de beveiliger hier dus actie op ondernam, of die beveiliger gefrustreerd was dat hij anderen niet te pakken kreeg, dat weet ik niet. Zijn reactie lijkt wel wat kort door de bocht.

Trudy

Guardian72
Contacteer:

Trudy - dat hij actie ondernam is ook correct.
Alleen, de manier waarop is behalve onprofessioneel, ook dom - omdat hij zichzelf een zeer makkelijk doelwit maakt voor beschuldiging van sexueel grensoverschrijdend gedrag (aanranding) en/of diefstal.

Wat voor excuus hij ook had - als beveiliger is hij niet geschikt.

Emmy75

Guardian72 schreef:Dan nog blijft de vraag - waarom hebben de beveiligers de TS benaderd - en niet gelijk ook alle andere 'flitsende' fotograven - of als het echt zo`n issue was - waarom is het concert niet (tijdelijk) stilgelegd?
Dat TS ergens over aangesproken wordt en anderen niet is in mijn optiek niet zo relevant. Als jij als 4de automobilist in de rij door rood rijdt en de anderen krijgen geen bon en jij als enige wel, is dat heel vervelend maar niet meer dan dat. Anders krijg je dezelfde redenering als anderen doen het ook...

Net zoals in de films is het bij bepaalde evenementen wel vaker gebeurd dat iemand is overmeesterd en tegen de grond gewerkt terwijl deze persoon alleen (heel onschuldig) een telefoon of zakdoekje uit de binnenzak wilde pakken. Het gaat er dan om welke schijn er opgewekt is. De meeste andere fotografen zullen vanuit hun plaats foto's hebben gemaakt. De vriendin van TS liep naar voren om een foto te maken. Ik kan me goed voorstellen dat in eerste instantie van een afstandje niet goed te zien is wat die vriendin nu precies in de hand heeft. Ik denk dat daar het cruciale verschil in zit tov al die anderen. Misschien waren de bewakers wel hevig geschrokken (adrenaline) dat er iets ergs te gebeuren stond. Het blijven mensen en adrenaline en rustig en rationeel nadenken en optreden gaan niet samen.

Nu wil ik nog steeds het gedrag van de beveiliger zeker niet goed praten. Ik probeer een oorzaak te zoeken en dan kom ik toch weer terug bij het verhaal dat het de normaalste zaak is geworden om maar vooral allerlei regels niet te volgen.
Guardian72 schreef: Dat er gesuggereerd word dat beschreven handelswijze van de beveiliger correct was omdat TS fout was - is onjuist - en wel vanwege de hierbovenstaande punten.
Dat heb ik in ieder geval niet willen suggereren. Dat de beveiliger in mijn optiek nogal overtrokken reageert staat buiten kijf. Dat deze in zijn optreden een aantal behoorlijke fouten maakt, lijkt mij ook wel overduidelijk.

Guardian72
Contacteer:

@ Emmy,
ik bedoelde jou ook niet - maar Puma die het op zo`n wijze verwoord dat het lijkt alsof de idiote manier van benaderen juist is omdat TS fout was (wat TS ook niet bestrijd)

Emmy75

Guardian72 schreef:@ Emmy,
ik bedoelde jou ook niet - maar Puma die het op zo`n wijze verwoord dat het lijkt alsof de idiote manier van benaderen juist is omdat TS fout was (wat TS ook niet bestrijd)
Dat dacht ik ook wel hoor, maar wilde het nog maar even expliciet neerzetten :wink:
Ik ben het ook met je eens dat Puma nogal scherpe formuleringen heeft gebruikt, echter als je over de wijze van communiceren heen leest en puur kijkt naar de inhoud van de boodschap vind ik dat hij wel een wezenlijk punt heeft aangesneden. Een aantal van mijn punten liggen zelfs volledig in lijn met Puma alleen heb ik ze iets anders verwoord. Tja da's een persoonlijke keuze. TS zal het er nog steeds niet mee eens zijn (denk ik). Een bittere pil met een laagje suiker slikt wat prettiger weg c.q. leest wat prettiger voor de mede forummers.

Melrose

Ongelezen bericht door Melrose »

Uit betrouwbare bron weet ik dat de beveiligers van TSC zwaar onderbetaald worden. Het personeelsbestand bestaat voor 80% uit parttimers, oproepkrachten en extern ingehuurd personeel. Het bedrijf hanteert een zeer streng beleid tegenover het personeel en gaat niet altijd fijn om met personeel. Hoe gemotiveerd zijn die beveilgers dan?

Echter de manier die TS beschrijft herken ik niet. Het lijkt mij zeer stug dat een beveiliger zomaar 'agressief' gedrag vertoont naar een bezoeker. Ook hier is het bedrijf heel streng op, agressief gedrag van personeel word niet geaccepteerd door het bedrijf. Dat het voorval precies zoals beschreven in dit toppic gegaan is lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Er zal wel iets meer aan de hand zijn geweest.

TS of haar vriendin weten dat het verboden is foto's te nemen gedurende het evenement. Worden daarover aangesproken door de beveiliger. Wie zit hier nu fout? En wie heeft hier nu een probleem?

TS heeft een probleem. Vervolgens probeert TS van haar probleem, het probleem van TSC (de beveiliger) te maken. Daar trappen de meeste beveiligingsbedrijven en de politie tegenwoordig niet zo snel meer in.

Wat moet de opsporingsambtenaar in het proces verbaal van aangifte zetten? Bijvoorbeeld "mevrouw ... hield zich niet aan de huisregels van het evenement. Is hierop aangesproken door de beveiliger. Na herhaaldelijk negeren van waarschuwingen heeft de beveiliger de camera inbewaring genomen en kon mevrouw ... haar camera ophalen bij het verlaten van het pand". Ik zie nog steeds geen strafbare feit gepleegd door de beveiliger.

Dit is geen diefstal maar ook geen vernieling. Immers de beveiliger heeft de camera niet meegenomen om het zichzelf wederrechtelijk toe te eigenen, de beveiliger heeft de camera niet weggemaakt, vernield, of onbruikbaar gemaakt. Immers de camera was heel toen TS het terug kreeg. Bovendien wist TS waar haar camera was en kon zij op ieder door haar gewenst moment haar camera weer ophalen op voorwaarde dat zij dan het gebouw zou verlaten.

Wat had de beveiliger anders kunnen doen i.p.v. de camera in bewaring nemen herhaaldelijk waarschuwen, met als gevolg een woordenwisseling/ruzie? De beveiliger had TS en haar vriendin de toegang tot het evenement kunnen ontzeggen, dus hen vorderen onmiddelijk het evenementterrein te verlaten. Zoniet had de beveiliger mogen aanhouden. Dan had TS een hele avond op het politiebureau gezeten om daarna met een proces verbaal de straat op gestuurd te worden. Dus eigenlijk is TS wel heel makkelijk weggekomen bij de betreffende beveiliger.

Met andere woorden: De beveiliger is altijd de baas op het evenement. Het is immers zijn tent, zijn regels, iedereen heeft zich daar maar aan te houden. Net zoals bij u thuis bezoekers zich aan uw regels moeten houden. Want anders wenst u die bezoeker toch ook niet meer te ontvangen in uw huis?

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Ik neem geen spullen van de bezoeker in mijn huis in beslag, ik benader hem niet agressief en (zoals in het filmpje te zien) sla ik hem al helemaal niet in elkaar samen met 3 vrienden.
Je stapt wel heel makkelijk over het asociale gedrag van de 'beveiliging' heen met 'ik geloof het niet' en 'ze worden zo slecht betaald'.
Even heel eerlijk, het boeit me niet wat ze betaald krijgen.
Ze hebben zich normaal te gedragen tijdens hun werk en daar ontbreekt het bij dit bedrijf nog al eens aan.

Melrose

Ongelezen bericht door Melrose »

[
VioletPrue schreef:^^ Ik neem geen spullen van de bezoeker in mijn huis in beslag,
Ik had het idee dat het overgrote deel van de hier reagerende forumleden geen enkel benul hebben waar zij over praten. Dit vermoeden lijkt bevestigd te worden. Dat gene wat de beveiliger heeft gedaan tijdens het evenement heet 'in bewaring nemen'. In beslagnemen is iets heel anders.
VioletPrue schreef:^^ ik benader hem niet agressief en (zoals in het filmpje te zien) sla ik hem al helemaal niet in elkaar samen met 3 vrienden
Als ik bij u thuis op bezoek kom. En ik begin in uw koelkast te rommelen ik pak te drinken. Ik ga zitten op de bank met mijn voeten op tafel. Of ik ga met mijn schoenen op uw bank staan. Dan blijft u ook niet waarschuwen nadat u mij een aantal keer heeft aangesproken... Ik weet zeker dat hier mensen zijn die nu de beveiliger agressief vinden, maar in zo'n situatie precies zo zouden reageren.

Dat met zijn 3 en in elkaar slaan van die bezoeker in het filmpje dat zie jij verkeerd. Dat is gepast geweld t.b.v. aanhouding van een verdachte. Als u goed oplet komt de persoon die door de beveiligers naar de grond word begeleid eerst aanlopen met een andere beveiliger. Het is de bedoeling dat die persoon het evenementterrein gaat verlaten omdat hij ongewenst bezoeker is. Vervolgens probeert die persoon over een barrier heen te klimmen teneinde wederrechtelijk op het evenementterrein te blijven vertoeven. Dit pikt de beveiliging niet en dhr word duidelijk gemaakt dat hij ongewenst bezoeker is. Zie jij een strafbare feit die gepleegd is door de beveiligers? Ik niet? Wat ik wel zie is 3 strafbare feiten die de persoon op de grond pleegt tegen de beveiligers!
VioletPrue schreef:Je stapt wel heel makkelijk over het asociale gedrag van de 'beveiliging' heen met 'ik geloof het niet'
Ik stap niet te gemakkelijk over het gedrag van de beveiliger heen. Ik zeg alleen dat TS hier een probleem heeft en niet de beveiliger. Dat TS haar probleem op de beveiliger probeert af te schuiven is wat anders! Regels zijn regels en daar heeft iedereen zich aan te houden.
VioletPrue schreef:Ze hebben zich normaal te gedragen tijdens hun werk en daar ontbreekt het bij dit bedrijf nog al eens aan.
En de bezoekers dan moeten die zich niet normaal gedragen tegen de beveiligers? Dus omdat een ongewenste bezoeker op een evenement waarschuwingsborden, huisregels en mondelinge waarschuwingen van beveiliger negeert moeten de beveiligers alles slikken? En de bezoekers alles mogen flikken? Dat het bij u thuis zo werkt kan ik me voorstellen, dat mag. Zo werkt het in het openbaar helaas niet.

Zowel in het filmpje als in de beschreven situatie van TS is men al 3 keer gewaarschuwd:
1) De huisregels / algemene bezoekersvoorwaarden (zijn gratis ter inzage beschikbaar),
2 ) Waarschuwings - of - informatieborden tijdens het evenement,
3) Mondelinge toelichting / waarschuwing van de beveiliger.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zegt men wel eens...

Guardian72
Contacteer:

TS stelt ook niet dat de 'camera' werd meegenomen (tijdelijk beslag - terecht) - maar dat de camera uit haar tas werd gehaald.

Heel simpel gesteld- hiermee maakt de beveiliger (of persoon die zich als beveiliger voorstelde) zich wel degelijk schuldig aan onrechtmatig handelen - dit soort zaken zou hij/zij ook in zijn cursus gehad moeten hebben.

Een beveiliger dient te allen tijde van de persoonlijke eigendommen van een persoon af te blijven - met uitzondering van datgene dat de overtreding veroorzaakt (de camera). OF in geval van een ongeval, mag beveiliger de persoonlijke spullen van een slachtoffer in veilgheid stellen.

Even voor het gemak er van uitgaande dat TS de zaken juist voorstelt - is beveiliger fout op het punt waar hij/zij de tas oppakte.
Want - nogmaals - als TS echt te kwader trouw geweest zou zijn - had zij kunnen beweren dat er een X bedrag aan contant geld uit haar tas vermist is.... en dan is de logische verdachte deze beveiliger.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Melrose schreef: Ik had het idee dat het overgrote deel van de hier reagerende forumleden geen enkel benul hebben waar zij over praten. Dit vermoeden lijkt bevestigd te worden. Dat gene wat de beveiliger heeft gedaan tijdens het evenement heet 'in bewaring nemen'. In beslagnemen is iets heel anders.
Goed, zonder goede reden in een tas van iemand gaan rommelen en er iets uit halen, is niet in de haak.
Hoe je het ook noemt.
Melrose schreef:Als ik bij u thuis op bezoek kom. En ik begin in uw koelkast te rommelen ik pak te drinken. Ik ga zitten op de bank met mijn voeten op tafel. Of ik ga met mijn schoenen op uw bank staan. Dan blijft u ook niet waarschuwen nadat u mij een aantal keer heeft aangesproken...
Wat ik in ieder geval niet doe, is iemand SLAAN me drie anderen.
Kun je laf vinden, maar ik vind geweld gebruiken nu eenmaal niet nodig.
Melrose schreef:Ik weet zeker dat hier mensen zijn die nu de beveiliger agressief vinden, maar in zo'n situatie precies zo zouden reageren.[/quote
Geweldig, maar ik dus niet.
Melrose schreef:Dat met zijn 3 en in elkaar slaan van die bezoeker in het filmpje dat zie jij verkeerd. Dat is gepast geweld t.b.v. aanhouding van een verdachte.
Nou, ik kan met drie man iemand die al uitgeschakeld op de grond ligt slaan geen gepast geweld noemen.
Dat is je frustratie uiten.
'Persoon' lag op de grond met 4 man op zijn rug en kon geen kant op.
Dan is slaan écht neit nodig en niet gepast.
Melrose schreef:Als u goed oplet komt de persoon die door de beveiligers naar de grond word begeleid eerst aanlopen met een andere beveiliger. Het is de bedoeling dat die persoon het evenementterrein gaat verlaten omdat hij ongewenst bezoeker is. Vervolgens probeert die persoon over een barrier heen te klimmen teneinde wederrechtelijk op het evenementterrein te blijven vertoeven. Dit pikt de beveiliging niet en dhr word duidelijk gemaakt dat hij ongewenst bezoeker is. Zie jij een strafbare feit die gepleegd is door de beveiligers? Ik niet? Wat ik wel zie is 3 strafbare feiten die de persoon op de grond pleegt tegen de beveiligers!
Grappig, was je er bij?
Je ziet veel meer op het filmpje dan ik zie.
Dat jij het zo ziet vind ik prima, ik hoop alleen dat ik jou nooit als 'beveiliger' (want lekker veilig wordt het!) tegen kom terwijl jij mij op 'gepaste manier' iets wil uitleggen.
Melrose schreef:Ik stap niet te gemakkelijk over het gedrag van de beveiliger heen. Ik zeg alleen dat TS hier een probleem heeft en niet de beveiliger. Dat TS haar probleem op de beveiliger probeert af te schuiven is wat anders! Regels zijn regels en daar heeft iedereen zich aan te houden.
Klopt, regels zijn regels en TS heeft al meerdere keren aangegeven dat zij (of haar vriendin) geen foto's hadden mogen maken en dat dit fout van hun was.
Dat betekent echt niet dat een 'beveiliger' zomaar even in je tas mag gaan rotzooien en je camera mee kan nemen.
Melrose schreef:En de bezoekers dan moeten die zich niet normaal gedragen tegen de beveiligers?
Quote even waar ik dat zeg?
Tuurlijk moet een bezoeker zich normaal gedragen.
Maar een beveiliger moet dat net zo goed.
Niet met twee maten gaan meten!
Melrose schreef:Dus omdat een ongewenste bezoeker op een evenement waarschuwingsborden, huisregels en mondelinge waarschuwingen van beveiliger negeert moeten de beveiligers alles slikken? En de bezoekers alles mogen flikken? Dat het bij u thuis zo werkt kan ik me voorstellen, dat mag. Zo werkt het in het openbaar helaas niet.
Maak je vooral voorstellingen, want feiten heb je niet.
Ik zeg nergens dat bezoekers alles mogen flikken, ik heb eerder in dit topic denk ik al gesteld dat foto's maken als het niet mag niet goed is.
Maar nogmaals, dat is geen vrijbrief voor de bewaking om maar te doen wat zij goed achten!
Melrose schreef:Zowel in het filmpje als in de beschreven situatie van TS is men al 3 keer gewaarschuwd:
1) De huisregels / algemene bezoekersvoorwaarden (zijn gratis ter inzage beschikbaar),
2 ) Waarschuwings - of - informatieborden tijdens het evenement,
3) Mondelinge toelichting / waarschuwing van de beveiliger.

Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zegt men wel eens...
Ja, je bent dan inderdaad gewaarschuwd dat er óf in je tas wordt gegraaid, óf dat je door 4 man tegen de grond wordt gewerkt en terwijl je machteloos op de grond ligt geslagen wordt.
Als ze dát nou op die borden zetten....

Gesloten