Please get back on topic van deze discussie of leave
@Allemaal:
Als ik nu kijk wat we allemaal geschreven hebben, kan ik er het volgende zaken in ontdekken:
1. De advocatuur heeft een monopolie postie in het "rechts-spreek-circus"
2. Dit maakt kartel-prijs-afspraken mogelijk (door ontwerp van het systeem)
3. De advocatuur laat zichzelf niet controleren (wie gaat dat doen?)
4. De overheid, die dit gehele recht-spreek-circus heeft ontworpem door de eeuwen heen en nog steeds mogelijk maakt, stapt nu zelf naar voren en laat haar ware gezicht zien
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"dinsdag 21 jun 2011 - NOS op 3 - Procederen gaat veel geld kosten"
http://nos.nl/op3/artikel/250065-proced ... osten.html
Met andere woorden (zo als ik het zie):
Een systematisch ontmoedigingsbeleid en kunstmatige drempelvorming voor een "belazerde vrouw/man in de straat" (helaas de meeste van ons), die nog in de illusie gelooft dat zij/hij zijn recht kan halen, via dit steeds duurder wordende rechtencircus".
Terwijl aan de andere kant, bijv "de verkeersboetes" door de "minister" steeds maar stelselmatig verhoogd blijven worden, zonder dat zijn eigen personeel het er mee eens is, en het boete bedrag niet (meer) in verhouding staat met het vergrijp, overtreding van "de wet".
Vraag: Wat denken jullie ervan?
1. Gaan we hier met zijn allen... langzaam mar zeker af op een (financiele) politie-staat met klasse-justitie?
2. Is de rechtspraak uberhaupt nog wel bedoeld om "recht te spreken" of is het een poging om het "gewone volk" steeds verregaander te onderdrukken?