LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP of Acer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door ciske »

Als ik op internet kijk naar de notebooks in de prijsklasse van €300,- à €350,- hebben ze vrijwel allemaal een werkgeheugen van 1GB. Met Windows 7 Starter.
ja en? dit vind ik dus kleutergedrag, iemand iets opdringen is nergens voor nodig.

TS geeft duidelijk aan wat te besteden,

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
Als ik op internet kijk naar de notebooks in de prijsklasse van €300,- à €350,- hebben ze vrijwel allemaal een werkgeheugen van 1GB. Met Windows 7 Starter.
ja en? dit vind ik dus kleutergedrag, iemand iets opdringen is nergens voor nodig.

TS geeft duidelijk aan wat te besteden,
Als jij beter weet, zou jij dan tegen beter weten een ander iets adviseren wat je van te voren weet dat een dergelijk apparaat zo traag is als dikke stroop?

Ik niet.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door ciske »

Als jij beter weet, zou jij dan tegen beter weten een ander iets adviseren wat je van te voren weet dat een dergelijk apparaat zo traag is als dikke stroop?
het gaat niet om mij. maar om wat TS te besteden heeft , en ja ik zou dat advies geven , om het feit als je niet meer hebt....ken je ook niet meer uitgeven, punt!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door Emmy75 »

BBCS schreef:53o en ik gaven aan dat de TS beter €50,- meer kon uitgeven voor een betere notebook.
Persoonlijk deel ik die mening, maar vind wel dat iedereen dat zelf moet weten zolang deze maar een keuze maakt en op de hoogte is van de voors en tegens. Maarja 'smaken verschillen' nu eenmaal gelukkig anders zou er maar 1 type te krijgen zijn van elk merk, reden we allemaal in dezelfde auto en was elk huis exact hetzelfde.
BBCS schreef: Alleen vonden een aantal forumgebruikers het weer nodig om op de man af te spelen en zeer persoonlijke aanvallen te openen.
Bij dat soort kleutergedrag ga maar niet op in. Vandaar dat ik ook niet reageerde.
Zet dit soort fragmenten nu niet neer: lokt alleen maar reacties uit waar u niet op zit te wachten, voegt niets toe aan de discussie en is niet relevant.
BBCS schreef: Het gevolg daarvan was dat die apparaten zo traag waren als dikke stroop.
Is ook zo, tegen de berg op met windkracht 12 tegen is niet overdreven.
BBCS schreef: Om goed met Windows 7 te kunnen werken is al minimaal een geheugen vereist van 2GB, liefst meer.
Sja MS zegt dat de minimale vereisten zijn 1 GB ( overigens voor XP-modus al minimaal 2 GB ). In de business is bekend dat deze systeemvereisten van MS meestal aan de krappe kant zijn om lekker soepeltjes en vlotjes te werken dus ruimer is dan beter inderdaad. Bovendien praten we nu alleen nog maar over het draaien van het besturingssysteem en hebben we het nog niet over een antivirusprogramma dat actief is of welke andere toepassing dan ook (bv de browser).

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door BBCS »

Emmy75 schreef:
BBCS schreef: Om goed met Windows 7 te kunnen werken is al minimaal een geheugen vereist van 2GB, liefst meer.
Sja MS zegt dat de minimale vereisten zijn 1 GB ( overigens voor XP-modus al minimaal 2 GB ). In de business is bekend dat deze systeemvereisten van MS meestal aan de krappe kant zijn om lekker soepeltjes en vlotjes te werken dus ruimer is dan beter inderdaad. Bovendien praten we nu alleen nog maar over het draaien van het besturingssysteem en hebben we het nog niet over een antivirusprogramma dat actief is of welke andere toepassing dan ook (bv de browser).
Windows7 starter is echt basic: zonder aero's, dus echt saai.

Aangezien het videogeheugen van het werkgeheugen wordt afgesnoept (256MB), blijft er voor de rest 744MB over. Echt heel weinig.

Dergelijke machines zijn geschikt voor zeer eenvoudig tekstverwerken onderweg.
Voor er als tweede notebook erbij..
Tja, het kan, maar daar is alles ook mee gezegd.

Notebooks in dergelijke prijsklasse zijn goed te vergelijken met netbooks. Alleen iets groter.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door BBCS »

Emmy75 schreef:
BBCS schreef: Het gevolg daarvan was dat die apparaten zo traag waren als dikke stroop.
Is ook zo, tegen de berg op met windkracht 12 tegen is niet overdreven.
Computers met Windows XP en SP3 (Service Pack 3) en met 512MB geheugen zijn op dit moment ook zo traag als dikke stroop.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door nevermind »

Dergelijke machines zijn geschikt voor zeer eenvoudig tekstverwerken onderweg.
Voor er als tweede notebook erbij..
Tja, het kan, maar daar is alles ook mee gezegd.
Waarbij wij nu weer aan het begin zijn, na 4 pagina´s.


TS schrijft in haar openingspost:
Wij zijn op zoek naar een laptop. Hij is voor "erbij" en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro.
Zover wat het kleutergedrag betreft. :wink:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door BBCS »

nevermind schreef:
Dergelijke machines zijn geschikt voor zeer eenvoudig tekstverwerken onderweg.
Voor er als tweede notebook erbij..
Tja, het kan, maar daar is alles ook mee gezegd.
Waarbij wij nu weer aan het begin zijn, na 4 pagina´s.


TS schrijft in haar openingspost:
Wij zijn op zoek naar een laptop. Hij is voor "erbij" en we willen er niet meer aan uitgeven dan een 300-350 euro.
Zover wat het kleutergedrag betreft. :wink:
Dat bedoelde ik niet met kleutergedrag, dat terzijde.

Als professional zeg ik: wat de TS wilt, kan niet.
Of er moeten mensen zijn die tegen beter weten in toch op de eis van de TS ingaan. Dus tegen beter weten in bepaalde zaken adviseren.

Het is gemakkelijk gezegd: de TS wilt niet meer geld uitgeven, dus komt merk A en type B voor in aanmerking.
Echter weten diverse professionals ook donders goed dat dan het betreffende apparaat niet aan de verwachting voldoet wat de TS ermee wilt doen, en dus dat afraden. Dan worden die professionals aangevallen omdat de TS dat niet aangaf.

In de praktijk is het zo dat mensen die een dergelijk apparaat aanschaffen voor erbij dat mensen op dat ding zitten te schelden dat dat ding zo traag is als dikke stroop en na twee keer gebruiken in de hoek wordt gesmeten.
Mensen uit de praktijk weten dat.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door ciske »

Als professional zeg ik: wat de TS wilt, kan niet.
alles kan, hoef je geen professional voor te zijn :mrgreen:
Het is gemakkelijk gezegd: de TS wilt niet meer geld uitgeven, dus komt merk A en type B voor in aanmerking
TS kan misschien niet meer uitgeven.
In de praktijk is het zo dat mensen die een dergelijk apparaat aanschaffen voor erbij dat mensen op dat ding zitten te schelden dat dat ding zo traag is als dikke stroop en na twee keer gebruiken in de hoek wordt gesmeten
dit is giga onzin.
Laatst gewijzigd door ciske op 15 jan 2012 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door BBCS »

ciske schreef:
In de praktijk is het zo dat mensen die een dergelijk apparaat aanschaffen voor erbij dat mensen op dat ding zitten te schelden dat dat ding zo traag is als dikke stroop en na twee keer gebruiken in de hoek wordt gesmeten
dit is giga onzin.
Nee hoor.

Realiteit. :cry:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door ciske »

Realiteit.


ja jouw realiteit, niet die van TS, accepteer eens dat iemand zelf beslist.

Trouwens TS heeft de laptop al :mrgreen:

MJVlinder
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2012 23:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door MJVlinder »

Ik adviseer iedereen om NOOIT een HP computer te kopen. De mijne (aanschaf in 2010: 750 euro, van het vakantiegeld gekocht, want als alleenstaande moeder heb ik het niet breed...) ging net na de garantie kapot, niet meer te repareren. Je moet je dan tot de winkelier wenden: dat was Its, zij waren net failliet... Na eindeloos bellen en corresponderen met HP wilden zij mij op geen enkele wijze tegemoet komen. HP is wat service en garantie betreft echt heel erg slecht.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

MJVlinder schreef:Ik adviseer iedereen om NOOIT een HP computer te kopen. De mijne (aanschaf in 2010: 750 euro, van het vakantiegeld gekocht, want als alleenstaande moeder heb ik het niet breed...) ging net na de garantie kapot, niet meer te repareren. Je moet je dan tot de winkelier wenden: dat was Its, zij waren net failliet... Na eindeloos bellen en corresponderen met HP wilden zij mij op geen enkele wijze tegemoet komen. HP is wat service en garantie betreft echt heel erg slecht.
En dat baseer je op één ervaring met één produkt? Als er na de garantie iets stuk gaat, en It's is failliet dan blijft de coulance van in dit geval HP over. Jammer maar waar. Ik had zelfde geval met philips hd-tv die ik bij IT's gekocht had. Ik heb Consuwijzer benaderd en die gaven mij hetzelfde, coulance van fabrikant blijft over na garantieperiode en tussenpersoon (winkel) die failliet is. Brief naar hoofdkantoor kan helpen, dus misschien is dat een idee.

Ik heb zelf zeer goede positieve ervaringen met HP qua service maar dit is meerendeel de zakelijke kant moet ik eerlijk bekennen. Maar vind het IMHO beetje kortzichtig om na één zo'n ervaring gelijk een fabrikant de grond in te boren.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

MJVlinder schreef:Ik adviseer iedereen om NOOIT een HP computer te kopen. De mijne (aanschaf in 2010: 750 euro, van het vakantiegeld gekocht, want als alleenstaande moeder heb ik het niet breed...) ging net na de garantie kapot, niet meer te repareren. Je moet je dan tot de winkelier wenden: dat was Its, zij waren net failliet... Na eindeloos bellen en corresponderen met HP wilden zij mij op geen enkele wijze tegemoet komen. HP is wat service en garantie betreft echt heel erg slecht.
Sorry, dit is helemaal geen fout van HP. HP verkoopt als leverancier aan de winkelier en maakt de afspraak dat zij voor een termijn van een jaar de reparatiekosten dekken. Als HP de kosten langer moet betalen, dan wordt de inkoopsprijs hoger. De winkelier kiest voor 1 jaar.

De winkelier heeft geen consumentenrecht en heeft geen recht op meer garantie als zakelijke klant. Als de winkelier het product doorverkoopt dan bestaat er alleen een koopovereenkomst tussen de winkelier en de consument. De consument kan na dit jaar alleen bij de winkelier aankloppen voor het consumentenrecht en als deze failliet is dus niet meer.

Waarom zou de fabrikant de kosten moeten betalen?

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als de winkelier een non-conform product heeft geleverd, dan is diens leverancier verplicht om de daaraan gemoeide kosten te vergoeden omdat Nederland een dwingend regresrecht kent. Wanneer in deze situatie de winkelier failliet is gegaan, dan is de consument verarmd en de leverancier van de winkelier verrijkt. Hiertussen bestaat bovendien een oorzakelijk verband. En tot slot bestaat er voor deze verrijking geen grond. De leverancier is dan op grond van art. 6:212 BW verplicht om de schade te vergoeden doch niet meer dan de mate waarin hij is verrijkt.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

Sorry Alfatrion, kan je dit toelichten? Als ik dat artikel lees dan zie ik dit:
Artikel 212
1
Hij die ongerechtvaardigd is verrijkt ten koste van een ander, is verplicht, voor zover dit redelijk is, diens schade te vergoeden tot het bedrag van zijn verrijking.
2
Voor zover de verrijking is verminderd als gevolg van een omstandigheid die niet aan de verrijkte kan worden toegerekend, blijft zij buiten beschouwing.
3
Is de verrijking verminderd in de periode waarin de verrijkte redelijkerwijze met een verplichting tot vergoeding van de schade geen rekening behoefde te houden, dan wordt hem dit niet toegerekend. Bij de vaststelling van deze vermindering wordt mede rekening gehouden met uitgaven die zonder de verrijking zouden zijn uitgebleven.
De leverancier is namelijk helemaal niet verrijkt. Normaal is de leverancier buiten het 1e jaar niet verantwoordelijk voor eventuele defecten maar is de verkoper dat. Dat de verkoper failliet is verrijkt de situatie van de leverancier helemaal niet.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik baseer de verrijking op het regresrecht ex 7:25 BW. Een verkoper die een non-conform product levert moet kosten maken om het product te herstellen of te vervangen. Artikel 7:25 BW geeft de verkoper een dwingend regresrecht zodat deze niet tussen wal en schip beland maar de kosten kan verhalen op de partij van wie hij een non-conform product heeft gekregen.

Zie voor de parlementaire geschiedenis: Tweede Kamer, vergaderjaar 2000–2001, 27 809, nr. 3, p. 24-26

vasrael
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2012 10:28

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door vasrael »

Als ik moest kiezen: HP.

Ik werk zelf al enkele jaren in de IT, en dan grotendeels hardware support bij bedrijven. En van de laptops die ik tegenkom die ernstig defect zijn, is 60% Acer. HP zijn soms defect, maar dat is in een uurtje of 2 op te lossen. De acers vertonen veels te veel hardware fouten om ze echt rendabel te maken.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door 53o »

%'s zeggen weinig als de verkochte aantallen niet bekend zijn.

Hier is een leuk artikel:

http://www.squaretrade.com/htm/pdf/Squa ... y_1109.pdf

Kijk op pagina 6. Van de 30.000 verkochte notebooks hadden 23.3% van de verkochte Acer modellen een technisch defect binnen 3 jaar en 25,6% van de HP modellen.

Natuurlijk zegt dit onderzoek niets over de kwaliteit van de modellen die nu in de winkel liggen, omdat deze niet getest zijn, maar ik denk dat veel lezers van dit topic van mening zijn dat HP stukken betrouwbaarder is (of zelfs vele malen betrouwbaarder) dan Acer terwijl het nergens op berust is behalve persoonlijke ervaringen of door verschillen in marktaandeel.

Studies als deze geven ook aan waarom ik mij regelmatig moet bedwingen als verkoper om niet een facepalm te doen tijdens een verkoopgesprek met een klant als deze zaken aangeeft zoals "Ik wil absoluut geen Asus, ik had er 1 die 2 keer kapot was gegaan in 4 jaar. Ik wil nu alleen HP want dat is het beste merk.".

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: HP of Acer

Ongelezen bericht door olaf79 »

BBCS schreef:
ciske schreef:
In de praktijk is het zo dat mensen die een dergelijk apparaat aanschaffen voor erbij dat mensen op dat ding zitten te schelden dat dat ding zo traag is als dikke stroop en na twee keer gebruiken in de hoek wordt gesmeten
dit is giga onzin.
Nee hoor.

Realiteit. :cry:
Ik denk dat niemand van een notebook van dergelijke prijsklasse verwacht dat het een snelheidsmonster is. Voor wat tekstverwerken, emailen en internetten volstaat zo'n ding echt prima. En juist door de windows starter edition, waar overbodige bling bling is uitgeschakeld, is de gebruikerservaring best redelijk te noemen.

Overigens heb ik sinds je stelde dat windows 7 geen administrator account heeft, nog weinig vertrouwen in jouw expertise! :P

Gesloten