LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
chdat

Re: 1dayfly.nl is inmiddels 2yearfly!

Ongelezen bericht door chdat »

Nog een gedupeerde meldt zich. In 2010 besteld. Er is mij vorig jaar schriftelijk toegezegd dat de voucher niet verloopt, ook door Franziska

RBR7

Ongelezen bericht door RBR7 »

Hallo,

Hier meldt zich ook een gedupeerde. 27-1-2011 vier vouchers gekocht t.w.v. € 600,- (4 gedupeerden)
Zijn gewoon niet te gebruiken geweest al die tijd. Vanaf half 2012 inmiddels ca. 25 mails verzonden. Ze reageren gewoon niet!! Ook een paar keer gebeld maar dan geven ze aan niets van de mails te weten. Totdat ik begon te dreigen met Radar, toen hadden ze ineens mijn mails in beeld?!?!? Ik zou op de hoogte gehouden worden. En wat mijn verwachting al was: NOOIT REAGEREN ZE. Ze lopen gewoon weg voor dit probleem. Echt een ongelooflijke waardeloze organisatie 1dayfly.nl

Ik ben er zwaar voorstander van om samen met RADAR deze club hierop aan te pakken!
Inmiddels zijn er al zoveel gedupeerden.

Iemand nog positieve vorderingen in dit verhaal?

Met vriendelijke groet,

Robbie Brouwers

Sabje_a

Ongelezen bericht door Sabje_a »

In de toekomst gewoon zoeken naar "ervaringen met ...."
Als iki dit ook had gedaan met de online shosp waar ik mijn spullen haal, of gewoon bepaalde winkels, dan had ik mijzelf een hoop elende kunnen besparen.

Dit is echt iets wat ik iedereen aan kan raden.. gewoon even Google'en en je hebt al je antwoorden!

Of het gaat om online shoppen, een horloge bestellen, eten ebstellen, meubels kopen etc. Google it is:))

RBR7

Beste Sabje,

Dank voor je reactie.
Wij hebben dat ook gedaan, echter zijn de problemen pas gaan spelen nadat iedereen gebruik had gemaakt van de aanbieding. Wij hebben sterk het vermoeden dat 1dayfly.nl zich geen houding weet te geven omdat ze ergens wel weten dat zij aansprakelijk zijn voor de gemaakte kosten. Je koopt toch een product waarvoor zij aansprakelijk moeten zijn voor de levering ervan....

Indolicious

Ongelezen bericht door Indolicious »

Hallo,

Ook ik ben slachtoffer geworden van deze HE praktijken. Op 27-01-2011 twee vouchers gekocht t.w.v. € 300,- bij 1dayfly. Daarna meer dan een jaar lang op zoek geweest naar een datum waarop ze in de buurt van Nederland zouden zijn. Is niet gelukt. Ook begin 2012 geen succes en op zoek gegaan naar horrorverhalen over HE...

Op 17-04-2012 een mailtje gestuurd naar 1DF met de vraag of ik mijn geld terug kon krijgen. Geen reactie. Op 24-04 een reminder, geen reactie. Op 20-05 wederom een reminder, geen reactie. Vervolgens nogmaals een paar keer geprobeerd iets te boeken bij HE. Ook geen succes. Op 14-10 nogmaals een reminder naar 1DF gestuurd dat ik het jammer vond dat er niet gereageerd werd. Toen vond ik op internet ook dat 1DF met HE in een juridische strijd verwikkeld was en gevraagd of dit klopte. Op 23-10 kwam er dan eindelijk een reactie:
Beste Kevin

U weet dat het erg moeilijk is geweest om een afspraak te maken met Hammer-Events om te racen op een circuit in Nederland/Belgie of dicht bij de grens in Duitsland. Hammer-Events had niet veel data aangeboden om dit te realiseren.

Mede om deze reden hebben wij een rechtszaak aangespannen tegen ze, omdat wij vinden dat ze buitengewoon onbeschoft met onze klanten omgaan. Soms komen ze niet opdagen, ze laten niets van zich horen maar als er een factuur verstuurd wordt met brandstofkosten dan weten ze u wel te vinden.

Wij raden u sowieso aan om de facturen van de benzine NIET vooraf te betalen, maar pas te voldoen op de dag zelf, op het circuit. Dat is ook zo met Hammer afgesproken, dus dat hoeft u niet vooruit te betalen. Mochten ze hierover klagen, dan kunnen ze zich altijd tot ons wenden. U kunt zeggen dat u dat doet op aanraden van 1DayFly.

Er is via de rechter afgesproken met Hammer-Events dat zij de komende paar weken diverse data en circuits zullen aanbieden zodat u uw vouchers kunt inwisselen. Dit houdt in dat u zelf een datum kunt invullen op de website van Hammer-Events en het circuit naar wens kunt selecteren. Om alle verloren tijd in te halen, zullen ze in de winter doorrijden (uiteraard niet onder gevaarlijke omstandigheden).

Voor eventuele vragen kunt u zich wenden tot Hammer-Events.
Zij zijn te bereiken via [email protected]. Ze zullen bereikbaar zijn voor vragen en/of opmerkingen.
Dit houdt in dat de vouchers gewoon kunnen worden ingewisseld en gebruikt kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

1DayFly Support
Daarna nog eens geprobeerd een datum te prikken, maar helaas... En nu zie ik deze berichten op dit forum. Mocht er iemand een collectieve actie willen organiseren, dan sluit ik me daar graag bij aan.

Verder ben ik overigens wel tevreden over 1DF. Alle overige bestellingen zijn altijd netjes afgehandel, ook retourzendingen. Ik denk dat ze zich ook geen houding weten te geven.

Gr.
Kevin

Mbregman

Ongelezen bericht door Mbregman »

Ook wij zijn gedupeerd door 1dayfly. In januari 2011 in totaal 4 vouchers gekocht t.w.v. 600 EUR. Net zoals bovenstaande berichten diverse malen (tevergeefs) geprobeerd een reservering te maken bij HammerEvents. Afgelopen maand nog maar eens geprobeerd totdat wij erachter kwamen dat HE failliet is verklaard.
Als reactie stuurde 1DayFLy ons bijgeleverde reactie met daarin de mededeling dat het onze fout is geweest dat er niet geracet is en dat wij te laat zouden zijn om onze vouchers in te wisselen. Helaas reageert 1DayFly niet op aangetekende brieven en mails. Tevens is contactpersoon van 1DayFLy telefonisch niet bereikbaar.

Bijgaand 2 documenten met daarin de volgende stukken:
- Reactie 1DayFly met daarin bevestiging dat zij beslag hebben laten leggen op (onderdelen van) HammerEvents
-Algemene reactie 1DayFly m.b.t. HammerEvents en de in hun ogen verlopen vouchers van afgelopen maand.

Indien meerder mensen een collectief willen opstarten, sluiten wij hier ons zeer graag bij aan.

Groet,

Martijn
Bijlagen
1dayfly_2.docx
Algemene reactie 1DayFly m.b.t. HammerEvents en de in hun ogen verlopen vouchers
(11.47 KiB) 91 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
1dayfly_1.docx
het bestand 1dayfly_1 geeft de reactie van 1dayfly weer. Hierin laten zij weten beslag te hebben gelegd op HammerEvents.
(10.4 KiB) 85 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Victorakkersdijk

Ongelezen bericht door Victorakkersdijk »

Ik ben ook gedupeerd! Ik wilde eens kijken of ik dit jaar eindelijk wel mijn voucher zou kunnen gebruiken, blijkt dat de website van Hammer Events weg is. Googlen leverde deze thread op. Ik ga eerst contact opnemen met 1DayFly, daarna meld ik me hier weer!

Joris737

Ongelezen bericht door Joris737 »

Helaas ben ik ook de dupe van deze oplichting, gelukkig met maar 1 voucher. Erg vervelend voor iedereen. Ik werd ook al twee jaar zoet gehouden met als laatste bericht dat er in maart weer gereden zou worden.

Ook ik ga contact proberen te krijgen met 1dayfly en zal me niet zomaar laten afschepen. Ik vind dat ze niet geleverd hebben en dus wil ik mijn 149,95 terug. Juridisch ben ik me aan het inlezen, maar ik denk dat we een goed punt kunnen maken.

Ook ik heb interesse in een gezamenlijke claim!

welke

Ongelezen bericht door welke »

Beste mensen,

ik ben ook gedupeerd (4 bonnen), maar hoe staat het nu met de gemeenschappelijke claim? Dit geintje loopt in de tienduizenden euro's en sommige mensen hebben blijkbaar tegoed gekregen op hun rekening bij 1dayfly????

Hoe kan ik helpen met de volgende stappen?

RBR7

Goedenavond,

Collectief hierop reageren lijkt mij ook het beste. Dan bereiken we misschien iets.
Heeft iemand ervaring met het aanpakken van een dergelijke actie?

Tevens vraag ik me af of iemand nog een reactie heeft mogen ontvangen? Het laatste bericht dat ik toen had was ergens in december en de gedupeerden zouden op de hoogte worden gehouden............

Met vriendelijke groet,

Robbie Brouwers

Allart_s

Ongelezen bericht door Allart_s »

HAllo Allemaal,

hier ook een gedupeerde, en inderdaad ook doorverwezen naar HE terug.

heb inmiddels op Facebook een openbare groep gemaakt. wellicht kunnen we hier een gezamenlijk statement neerleggen!

dus meld je allemaal aan!
Facbook: Ik had een bon van Hammer events via 1dayfly en nu wil ik mijn geld terug!

Tommyboy123

Ongelezen bericht door Tommyboy123 »

Dat is lekker... Ik ben dus ook de Sjaak voor 2 vouchers.
Wat is nu het beste om te doen?
Aangifte bij de politie?
1dayfly in gebreke stellen?

Is er een compleet stappenplan?
Ik ben hier absoluut niet bekend mee wat ik moet doen.

Alvast bedankt!

PS ik heb geen Facebook.

RBR7

Beste mede gedupeerden,

Hierbij een link van hebikietsgemist.nl; http://www.hebikietsgemist.nl/afleverin ... -2013.html even scrollen naar 22 minuten, daar begint een 10 minuten durend filmpje wat vrijdag 5 april is uitgezonden op TV over ons gezamenlijk probleem.

Ik ben benieuwd wat 1dayfly hier nu mee gaat doen.

Ze hebben dus serieus geprobeerd de gedupeerde welke dit filmpje in gang heeft gezet bij het programma kanniewaarzijn om te kopen met zijn verloren € 300,- als dit niet uitgezonden zou worden!!!!!!!!

Echt serieuze oplichtings praktijken dus!!!!!!!

Frank1234761

Ongelezen bericht door Frank1234761 »

Heb vandaag nog gebeld met 1dayLIE , sorry meneer kunnen we niks aan doen. Maar dat is niet zo netjes dat de klant moet lijden onder een slechte selectie van jullie zaken partners. sorry meneer ik kan niks anders zeggen. Terwijl mij de vorige keer werd verteld dat de partij een doorstart had gemaakt onder een nieuwe naam en dat er misschien wat geregeld ging worden..

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Frank1234761 schreef:Heb vandaag nog gebeld met 1dayLIE , sorry meneer kunnen we niks aan doen. Maar dat is niet zo netjes dat de klant moet lijden onder een slechte selectie van jullie zaken partners. sorry meneer ik kan niks anders zeggen. Terwijl mij de vorige keer werd verteld dat de partij een doorstart had gemaakt onder een nieuwe naam en dat er misschien wat geregeld ging worden..
Ik mis de precieze gang van zaken voor dat telefoontje. Misschien kan dat wat zinvol advies worden gegeven?

Frank1234761

Ongelezen bericht door Frank1234761 »

De preciese gang van zaken:

Ik en mijn broer hebben allebei en voucher gekocht via one day fly. Onmogelijk om een afspraak te maken. Toch een afspraak weten te maken, gecancelled, jaar later nieuwe afspraak moeten maken, geen dat beschikbaar, toch een afspraak kunnen maken op een data dat we liever niet wilde racen, vervolgens wederom gecancelled en verzocht volgende jaar een afspraak te maken. Gemeld dat vouchers maar 2 jaar geldig zijn, maakte niet uit volgens hun; komt goed.

Zeer gebrekkig contact, niet mogelijk om klanten service aan de lijn te krijgen, communicatie via mail lijkt wel engels van een 10 jarige. Eindstand, will vorige maand een nieuwe afspraak maken, krijg melding dat de mail niet meer bestaat. Ga naar de website, bestaat ook niet meer. Kijk op internet en zie meldingen van radar etc.

Bel met one day fly die vragen mij een mail te sturen. Ik stuur een mail en krijg geen gehoor, dus bel nog een keer, zij vertellen mij dat ik een bevestiging moet krijgen van verstuurde email en dat het aan mijn hotmail kan liggen. Vervolgens stuur ik een mail met outlook, gmail, en studentenmail. Geen gehoor vanuit 1dayfly. Bel vervolgens nog een keer, krijg te horen dat de partij waarschijnlijk een doorstart maakt en dat ze er mee bezig zijn om naar een oplossing te zoeken. 2 weken geen gehoor niks vanuit 1dayfly. Bel vandaag weer en krijg ik een mevrouw aan de lijn die er volgens mij weinig van snapt, ik vraag naar een manager, zij verklaart dat zij de manager is: ene marlies achternaam mag niet genoemd worden. Zij verteld mij sorry meneer de vouchers zijn verlopen dus jammer voor u.

Maar mevrouw de vouchers zijn verlopen omdat de partij niet de mogelijk heeft geboden om ze te daadwerkelijk te gebruiken. Is het dan niet jullie risico analyse die niet voldoende is? Mogen wij er als klant niet vanuit gaan dat jullie alleen met zekere partijen zaken doen? Sorry meneer ik kan niks anders zeggen.

Eindstand 1dayfly zegt jammer, maar helaas. En alsik dan zeg, maar als ik een product koop via jullie en het doet het niet is het ook vette pech voor mij? Nee dat is anders... Ok hoe dan? Sorry meneer ik kan u niks anders zeggen de vouchers zijn verlopen!

Dat is het hele verhaal in vogel vlucht over de afgelopen 2 jaar.

Joris737

Bij iedereen is het duidelijk op een vergelijkbare manier gegaan. Hier moeten we gezamenlijk tegen optreden!! Ik was al bereid er een zaak van te maken, maar gezamenlijk staan we absoluut sterker. Ik kan me niet voorstellen dat een rechter het verhaal van 1dayfly zomaar accepteert.

Inmiddels ook aangemeld voor FB.

Sarawietska

Ongelezen bericht door Sarawietska »

Goed initiatief de Facebook pagina! Ik ben aangemeld!
Op mijn aangetekende brief geen reactie ontvangen van 1DayFly (I'm not surprised..). Dus heb ik ze nu in gebreke gesteld, voor zover ze dat iets kan schelen.
Nu ga ik een incassobureau inschakelen op basis van no cure no pay!

Joris737

Heeft iemand zijn geld al terug gekregen?

Ik bel ze nu om de haverklap, het is wel duidelijk dat ze vertragende tactieken toepassen. Niemand weet zogenaamd nergens wat vanaf steeds. Steevast antwoord: "We gaan het navragen en we komen er op terug."

De aangetekende brief is vandaag de deur uit, daarna ga ik stappen ondernemen. Heeft iemand goede ervaringen met een incassobureau? Ik twijfel tussen dat een gelijk een deurwaarder richting kantongerecht. Laatste kost wat geld, maar ik denk dat ik een goede zaak heb. Dus dan kunnen de kosten mooi verhaald worden op 1dayfly.

strikernl

Ongelezen bericht door strikernl »

Kan me bij alles aansluiten wat hier boven gemeld staat. 100% herkenbaar. Dit is gewoon oplichting, niet meer niet minder.

Zeker dat sommige mensen wel hun geld hebben teruggehad en anderen niet is gewoon stuitend.

Ik raad iedereen aan te zoeken op google naar "1dayfly reviews" en op zoveel mogelijk plaatsen een slechte review te zetten. Heb ik zelf ook gedaan! Laten we voorkomen dat andere mensen er instinken bij dit bedrijf!

Gesloten