LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfs geen 3 weken garantie na riool ontstoppen?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ruud_a

Re: Zelfs geen 3 weken garantie na riool ontstoppen?

Ongelezen bericht door ruud_a »

Viavia schreef:Wel aardig dat je je vriendjes probeert te helpen hoor.
140 euro is duur als een marktconform tarief rond de 90 euro ligt. Dat is 55% duurder! We waren bereid meer te betalen in de hoop daar kwaliteit en service voor terug te krijgen. Dat blijkt niet het geval.
Je hebt het over reparatie en 'telkens weer' die verstopping. Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt, want dat is in ons geval niet van toepassing.
ik heb geen vriendjes bij ontstoppingsbedrijven.
ik ben veel te bang dat ze gelijk na hun werk even op de koffie komen, als ze in de buurt zijn.

en 140 euro, daar zitten ook voorrijkosten bij.
die mensen willen namelijk ook graag betaald worden als zij met die auto naar u toekomen.
en gaat u mij nu vertellen, dat u voor u ze hebt laten komen verschillende bedrijven hebt gebeld om een prijsopgave te doen en toen de duurste hebt uitgezocht?

en u moet de posting goed lezen.
een riool ontstoppen is niet hetzelfde als een riool repareren.
u hebt opdracht tot ontstoppen gegeven.
niet tot repareren.
de opdracht die u ze hebt gegeven is keurig uitgevoerd.
u hebt namelijk 3 weken geen problemen gehad.

dat een verstopping weer terugkomt als je het riool niet ook repareert, is niet de schuld van het ontstoppingsbedrijf.
dan had u opdracht moeten geven de oorzaak van de verstopping te onderzoeken en zo nodig te repareren.

Viavia

Ongelezen bericht door Viavia »

Ik heb het geen enkele keer over reparatie gehad, maar over het verhelpen van de verstopping, waar we (dik) voor betaald hebben.
Het schijnt een hele uitdaging te zijn om te gaan met de mogelijkheid het werk niet goed gedaan te hebben. Overal worden fouten gemaakt, bij Jonkers bv. niet? Dat vind ik bijzonder. Ik zeg niet dat ze doelbewust niet goed ontstopt hebben, maar uiteindelijk ben je met iets onder de grond bezig waar je fysiek geen zicht op hebt. De mogelijkheid bestaat dus dat niet de hele ontstopping is weggenomen.
Als wij een van de weinige klanten zijn die terugkomen, is dat niet iets om je druk over te maken lijkt mij.
En uiteraard hebben we niet doelbewust de duurste van de regio uitgekozen, maar het is niet meer dan logisch dat je dan verwacht dat daar kwaliteit en service tegenover staat vind ik.
Laatst gewijzigd door Viavia op 29 mei 2014 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Viavia schreef:Ik heb het geen enkele keer over reparatie gehad, maar over het verhelpen van de verstopping, waar we (dik) voor betaald hebben.
Het schijnt een hele uitdaging te zijn om te gaan met de mogelijkheid het werk niet goed gedaan te hebben. Overal worden fouten gemaakt, bij Jonkers bv. niet? Dat vind ik bijzonder.
Als wij een van de weinige klanten zijn die terugkomen, is dat niet iets om je druk over te maken lijkt mij.
Juist, dat hebben zij toch gedaan.
Geen fout, want je kon toch drie weken lekker sch..ten.
Ik hoop dat je een vette aan je broek krijgt, tenminste als jou bericht klopt, dat je telefonisch bent benaderend door het bedrijf, want zelf dat geloof ik al niet meer.

eleven

Viavia schreef:Nu ik erover nadenk had ik beter jou direct kunnen contacteren. Jij schijnt immers precies te weten wat er aan de hand is zonder te komen kijken, dat had me 140 euro gescheeld. Hè wat jammer nou...
OK op dit bericht kan ik jouw antwoord geven.

Toevallig hetzelfde aan de hand gehad, met een ander bedrijf.
Keurig de verstopping opgelost, maar na EEN week hetzelfde euvel.
Conclusie zelf kijken, en ja de wortels van een boom hebben de buis beschadigt.
Zoveel van een ervaringsdeskundige.
Sluit niet uit, dat je voor het betaalde bedrag ook nog de reparatie wil hebben, dat is duidelijk.

Nog een optie voor de volgende keer.
Vraag eerst wat het kost, voor je akkoord gaat, scheelt je veel onzin berichten. :mrgreen:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Viavia schreef: Ik heb gebeld wat ze kunnen doen, maar buiten een camerainspectie (a 140 euro) zeggen ze qua service niets te kunnen doen.
Als ik dit zo lees kunnen ze het riool ook niet repareren als het kapot is. Het is een ontstoppingsbedrijf, ze kunnen hooguit met die camera zien wat er mis is, en verder niet. Ze willen met behulp van die camera heus nog wel een poging wagen om de boel te ontstoppen - maar als de rioolbuis kapot is, kunnen ze simpelweg niets voor je betekenen.

Ze hebben de verstopping in eerste instantie weg gekregen, en ja, het ging drie weken goed. Daarna niet meer. Dus ergens blokkeert er iets, en dat is je door zovelen gezegd. Daar zul je kennelijk een ander bedrijf voor in moeten huren.

Eigenwijs ben je zeker niet? Het bedrijf heeft je gezegd dit topic te verwijderen, je hebt hier van verschillende posters ook advies over gekregen, maar je blijft doormiauwen. Prima. Maar als je toch niets, maar dan ook helemaal niets doet met wat er gezegd wordt, dan is het wat mij betreft klaar.

eleven

witte angora schreef:
Viavia schreef: Ik heb gebeld wat ze kunnen doen, maar buiten een camerainspectie (a 140 euro) zeggen ze qua service niets te kunnen doen.
Als ik dit zo lees kunnen ze het riool ook niet repareren als het kapot is. Het is een ontstoppingsbedrijf, ze kunnen hooguit met die camera zien wat er mis is, en verder niet. Ze willen met behulp van die camera heus nog wel een poging wagen om de boel te ontstoppen - maar als de rioolbuis kapot is, kunnen ze simpelweg niets voor je betekenen.

Ze hebben de verstopping in eerste instantie weg gekregen, en ja, het ging drie weken goed. Daarna niet meer. Dus ergens blokkeert er iets, en dat is je door zovelen gezegd. Daar zul je kennelijk een ander bedrijf voor in moeten huren.

Eigenwijs ben je zeker niet? Het bedrijf heeft je gezegd dit topic te verwijderen, je hebt hier van verschillende posters ook advies over gekregen, maar je blijft doormiauwen. Prima. Maar als je toch niets, maar dan ook helemaal niets doet met wat er gezegd wordt, dan is het wat mij betreft klaar.

Zoals ik vermeld heb, denk ik dat dit fake is.

Maar misschien reageerde het bedrijf op mijn mail nog.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

eleven schreef:
witte angora schreef:

Zoals ik vermeld heb, denk ik dat dit fake is.

misschien is de hele posting wel fake.
ik vind dat keiharde ontkennen is niet geloofwaardig meer.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

eleven schreef:Zoals ik vermeld heb, denk ik dat dit fake is.

Hemelvaart, denk niet dat je antwoord krijgt. Bovendien ik zou dat als advocaat afraden als je de boel onder de rechter wilt brengen. Sterker nog er zou sprake kunnen zijn van strafbare feiten in het geval ze u gaan informeren over een zaak waar u geen partij in bent.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Viavia schreef:Serieus advies met betrekking tot mijn situatie neem ik ter harte, de rest gaat zo mee het riool in.
Lezen is ook een vak apart, zo blijkt.
Sorry maar je het genoeg serieus advies gekregen. Samenvattend:
- Het probleem komt waarschijnlijk terug omdat er iets kapot is.
- Kijk uit met beschuldigingen uiten die je niet waar kunt maken.

Hopelijk is het zo duidelijk?

Gesloten