Om bij het broodbakkersvoorbeeld te blijven ... lijkt het mij voor het forum als instituut een voordeel om als een collectief te kunnen optreden, het verkopen via een merk/brand is altijd effectiever dan ieder het eigen brood te laten bakken. Het probleem van geruzie op een forum zou door een ons- en wij-gevoel kleiner worden en het forum als geheel geloofwaardiger kunnen groeien en maatschappelijke taken beter kunnen uitstralen.Erthanax schreef:HK, uw gedachte van een collectief onderschrijf ik niet. Een collectief treedt volgens mij als een eenheid op. Van dit forum valt veel te zeggen, maar niet dat de forumleden als eenheid optreden. Zo lang het niet de spuigaten uitloopt, draagt dat bij aan het nut van het forum. Er is zelden slechts één goed antwoord, vrijwel altijd verscheidene invalshoeken. Daarnaast moeten onjuiste of onduidelijke adviezen door forumleden worden gecorrigeerd of aangevuld.
Wat betreft de door u aangehaalde waarschuwing, die lijkt mij volkomen terecht. Ik ben overtuigd van uw goede bedoelingen, maar de toonzetting en formulering van uw reacties lijken mij niet altijd in lijn met uw eigen uitgangspunten.
Ik ben overigens actief op dit forum geworden op het moment dat dit forum de gastheer/gastvrouw ging aanvallen ... ! en ik heb vanuit het zakenleven geleerd, dat je van je vijanden het meest kunt leren. Mede dáárom heb ik mijn eigen tegenstribbelaars moeten creëren om een hoger doel te kunnen bereiken, namelijk een beter, veiliger en plezieriger forum te helpen opzetten.
De neuzen dezelfde kant op, is deels een groot voordeel voor 'het beste consumentenforum van Nederland'. Helaas is het géén kleine renovering, maar een grote bouwplek geworden met noodzakelijke correcties, zèlfs aan het fundament!
NB. Menigeen schijnt zich er niet bewust van te zijn, dat alle topics via de zoekmachines weer opduiken (levenslang) en het is niet fraai wanneer topic nà topic het forum voor een groot aandeel uit 'stribbelaars' blijkt te bestaan. Langzaam gaat zo'n forum uiteindelijk overlijden.