NeoDutchio schreef: ↑06 sep 2018 12:22
Schijnbaar heeft u een andere site van Wish te pakken.
Ik heb geen andere site van Wish te pakken. Wel heb ik een andere webpagina van de Wish checkout-pagina mogen meemaken. De checkout-pagina van Wish toont nu immers de mogelijkheid tot achteraf betalen en voor een eenmalige machtiging terwijl er geen mogelijkheid meer is tot betalen middels PayPal. Een snelle kijk op de
perspagina van Klarna - die de Payment Service Provider is van Wish - leert ons dat Klarna op 4 september een partnerschap is aangegaan om achteraf betalen en eenmalige machtigingen mogelijk te maken.
Gelukkig maak ik om exact dit soort redenen gebruik van webcapture software die o.a. automatisch de HTML, CSS en scripts opslaat van de websites die ik met mijn computer bezoek. Zo zag de webpagina er voor 4 september uit.
Waarbij het mij verstandig lijkt te melden dat de kaartgegevens niet automatisch ingevuld zijn, aangezien dit een opgeslagen en offline versie van de webpagina is die de automatisch opgeslagen gegevens ook niet opvraagt.
Dit had je overigens kunnen en moeten weten. Jij hebt immers uitspraken gedaan over het bestelproces van voor 4 september dus of je hebt het bestelproces toen gezien en bent ervan op de hoogte dat het huidige bestelproces niet meer overeenkomt of je hebt al die tijd uitspraken gedaan zonder op de hoogte te zijn van de feiten.
Na het vullen van mijn winkelwagentje moet ik inderdaad mijn NAW gegevens invullen. Na het invullen krijgt men de optie om de gegevens te bewaren of niet.
Na het invullen van de NAW-gegevens is er - ook niet met het nieuwe bestelproces - niet de keus de gegevens op te slaan of niet. De gegevens worden automatisch opgeslagen. Een script zorgt ervoor dat de ingevulde gegevens naar de servers van Wish/Klarna worden gestuurd zonder dat men op "koop nu" hoeft te drukken. Zo'n zelfde script zorgde in het bestelproces van voor 4 september er ook voor dat de betaalgegevens automatisch werden opgeslagen bij Wish/Klarna.
Ik benoem Klarna, omdat ook Klarna deze gegevens opslaat. Wat mij mooi brengt bij het volgende punt:
Wish kan niet gokken van welke rekening het afgeboekt moet worden, dus iemand heeft deze gegevens er in gezet. Ook al log je in met je facebook account, hier zitten geen bankgegevens bij. Je moet dus zelf je bankgegevens invullen voor een automatische incasso.
Dat hoeft dus niet het geval te zijn. Indien je ooit al eens de gegevens via de API van Klarna hebt ingevuld bij een webwinkel, worden deze gegevens ook automatisch ingevuld op alle andere webwinkels die je met hetzelfde apparaat bezoekt en die de API van Klarna gebruiken. En dat zijn er een boel.
De gebruiker hoeft Wish dus nooit te hebben bezocht en toch kunnen de gegevens bij Wish al automatisch ingevuld zijn.
Met de nieuwe betaalmethoden wordt het alleen nog maar makkelijker om een overeenkomst te sluiten op naam en rekening van iemand anders. Maar met de kromme beredenering van forumgebruikers hier zal dat ook de verantwoordelijkheid zijn van de gedupeerde en op geen manier van Wish die geen autorisatie heeft uitgevoerd.