Daar verdient ING toch geen € mee? Geld kunnen ze zowat met negatieve rente bij de ECB "halen", ze hebben echt geen spaargeld nodig. Het ING verdienmodel is niet op oudjes met spaargeld gestoeld.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Re: ING stopt met TAN-codes en mijn mobiel is te oud voor app
Daar verdient ING toch geen € mee? Geld kunnen ze zowat met negatieve rente bij de ECB "halen", ze hebben echt geen spaargeld nodig. Het ING verdienmodel is niet op oudjes met spaargeld gestoeld.
Tja, maar ik krijg bij mijn bank toch simpel bijna 12 keer zoveel rente als bij ING.
Maar waarom zou die oudere en mopperende medelander van bank willen veranderen ?
Alleen omdat de Tan-code, die momenteel nog gebruikt wordt bij het internetbankieren, door een ander betaalhulpje vervangen gaat worden?
Als er al van bank gewisseld zou worden dan moet er bij de nieuwe bank ook een ander hulpmiddeltje gebruikt worden waar men dan ook aan moet wennen.
Al met al maakt het blijven of weggaan weinig of geen verschil, met dien verstande dat je bij 'blijven' alleen maar aan het nieuwe betaalhulpje hoeft te wennen.
Hoop gez... over het verdwijnen van de Tan-code terwijl geen enkele nog klant weet waardoor deze wordt vervangen, maar waar ING heel stellig over is, "er komt dit jaar een alternatief" en daar zal "Koning-klant" nog heel even op moeten wachten.
Erthanax
vindt dit leuk
Lady1234 schreef: ↑19 okt 2018 17:57Dat is ook nog een probleem. Heb mijn bank vorig jaar weggegeven. Houd het maar bij mijn stoel.
ING heeft aangegeven met een alternatief te komen. Ik heb zelf de app niet geïnstalleerd, omdat ik dat niet veilig vind.
1. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
2. Activatie gaat vaak via SMS, wat onveilig is en onderschept kan worden.
3. De app wordt aangeprezen als zijnde gemakkelijker.
4. Een smart telefoon combineert two factor authenticatie in one factor.
2. Ik dacht dat via de app, los staat van SMS? Althans zo heb ik het bij ING
4. Er zitten toch twee authenticatie stappen op? Eerst de smartphone toegang, dan de app code?
Ad 1: zelfs als mijn telefoon gekraakt wordt, is mijn app nog niet gekraakt;alfatrion schreef: ↑21 okt 2018 01:181. Een telefoon kan gestolen en gekraakt worden. Mensen dragen hun telefoon tegenwoordig altijd bij zich, ook wanneer ze geen betalingen hoeven doen.
2. Activatie gaat vaak via SMS, wat onveilig is en onderschept kan worden.
3. De app wordt aangeprezen als zijnde gemakkelijker.
4. Een smart telefoon combineert two factor authenticatie in one factor.
Ad 2: lang leve de vingerafdrukherkenning, los daarvan is een 5-cijferige code nodig;
Ad 3: het is ook makkelijker. Maar waarom is dat onveilig?
Ad 4: Je moet in mijn telefoon komen, je moet in mijn app komen, en dan moet je nog steeds een 5 cijferige code of een vingerafdruk hebben.
Ik blijf ‘m toch maar gebruiken
-
3. Meer gemak is minder veiligheid. Aan de ene kant kun je alles doen zonder drempels (zelfs geen wachtwoord) en aan de andere kant kan niemand er bij (jij dus ook niet). Het eerste is maximaal gemak en het tweede is maximale veigheid. Je wilt natuurlijk ergens in het midden zitten.
Vertel: je hebt jezelf buiten gesloten, hoe kom je weer in je account?
Het idee achter MFA is dat je de veiligheid vergroot door meerdere technieken te gebruiken. Twee keer om een wachtwoord vragen is 1FA, omdat je hetzelfde ook kan bereiken door te verlangen dat het wachtwoord twee keer zo groot is.
Als je nog Tancodes gebruikt, gaat dat met sms, maar Alfatrion reageert op Moneyman dat de app onveilig is en onder punt 2 heeft hij het over die sms.witte angora schreef: ↑21 okt 2018 12:31Nu nog wel, vanwege de TAN-code. Pas als je de app gebruikt krijg je geen TAN-code, en dus geen sms meer.
Nog eens goed gelezen. Hij schrijft dat de activatiecode die per sms komt, onderschept kan worden.
@alfatrion
Lady1234 schreef: ↑
21 okt 2018 11:44
Er komt geen sms aan te pas.
Ik lees dit op de site van ING.
Mobiele pincode vergeten? Zo krijg je weer toegang tot de app
Je kunt op 2 manieren weer toegang krijgen tot de Mobiel Bankieren App:
Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De App wordt dan geblokkeerd. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor ‘Mobiel’. Hier zie je een overzicht van jouw toestel(len). Kies voor de optie ‘Blokkeren’. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden en een nieuwe mobiele pincode instellen.
Lady1234 schreef: ↑
21 okt 2018 11:44
Er komt geen sms aan te pas.
Ik lees dit op de site van ING.
Mobiele pincode vergeten? Zo krijg je weer toegang tot de app
Je kunt op 2 manieren weer toegang krijgen tot de Mobiel Bankieren App:
Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De App wordt dan geblokkeerd. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
Log in op Mijn ING (internetbankieren) en kies voor ‘Mobiel’. Hier zie je een overzicht van jouw toestel(len). Kies voor de optie ‘Blokkeren’. Je kunt je daarna opnieuw aanmelden en een nieuwe mobiele pincode instellen.