LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Begin dit jaar een Campingcard via de website campingcard.nl van ACSI Publishing BV besteld.
Binnen een jaar deze opgezegd, omdat ik deze het volgende jaar (2019) niet meer wilde ontvangen. Ik dacht dat ik een abonnement had afgesloten voor een jaar, omdat ik niets tijdens het afsluiten op de website heb kunnen vinden dat er op wees, dat dit anders was.
Het blijkt echter dat zij de looptijd hebben verstopt in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden en niet duidelijk op de website hebben vermeld. De looptijd blijkt volgens ACSI Publishing BV twee jaar te zijn, zodat ik nu een Campingcard voor het volgende jaar af moet nemen, terwijl ik dat ding niet meer gebruik.
Bij ACSI Publishing BV aangegeven, dat het mij tijdens het afsluiten niet duidelijk was dat het om een 2 jarig abonnement ging, maar daar hadden zij geen boodschap aan.
Nou ik wel, want ik vind het op zijn minst niet netjes, dat een bedrijf zich in deze tijd nog zo op de markt manifesteert. Bij de meeste bedrijven sluit je standaard een 1 jarig abonnement af of zoals bij een mobielabonnement wordt het duidelijk kenbaar gemaakt dat het om een 1 of een 2 jarig abonnement gaat.
ACSI Publishing BV geeft er echter de voorkeur aan om dit in de algemene voorwaarden te verstoppen.
Let dus op! Dit is nog een organisatie die met kleine lettertjes werkt.
Binnen een jaar deze opgezegd, omdat ik deze het volgende jaar (2019) niet meer wilde ontvangen. Ik dacht dat ik een abonnement had afgesloten voor een jaar, omdat ik niets tijdens het afsluiten op de website heb kunnen vinden dat er op wees, dat dit anders was.
Het blijkt echter dat zij de looptijd hebben verstopt in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden en niet duidelijk op de website hebben vermeld. De looptijd blijkt volgens ACSI Publishing BV twee jaar te zijn, zodat ik nu een Campingcard voor het volgende jaar af moet nemen, terwijl ik dat ding niet meer gebruik.
Bij ACSI Publishing BV aangegeven, dat het mij tijdens het afsluiten niet duidelijk was dat het om een 2 jarig abonnement ging, maar daar hadden zij geen boodschap aan.
Nou ik wel, want ik vind het op zijn minst niet netjes, dat een bedrijf zich in deze tijd nog zo op de markt manifesteert. Bij de meeste bedrijven sluit je standaard een 1 jarig abonnement af of zoals bij een mobielabonnement wordt het duidelijk kenbaar gemaakt dat het om een 1 of een 2 jarig abonnement gaat.
ACSI Publishing BV geeft er echter de voorkeur aan om dit in de algemene voorwaarden te verstoppen.
Let dus op! Dit is nog een organisatie die met kleine lettertjes werkt.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Wanneer heb je opgezegd? Want ik kan nergens een looptijd van 2 jaar vinden, zowel niet in de algemene voorwaarden als op de website. Wel is er sprake van een opzegtermijn van 2 maanden voor het einde.Johnths2 schreef: ↑08 nov 2018 21:24Begin dit jaar een Campingcard via de website campingcard.nl van ACSI Publishing BV besteld.
Binnen een jaar deze opgezegd, omdat ik deze het volgende jaar (2019) niet meer wilde ontvangen. Ik dacht dat ik een abonnement had afgesloten voor een jaar, omdat ik niets tijdens het afsluiten op de website heb kunnen vinden dat er op wees, dat dit anders was.
Het blijkt echter dat zij de looptijd hebben verstopt in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden en niet duidelijk op de website hebben vermeld. De looptijd blijkt volgens ACSI Publishing BV twee jaar te zijn, zodat ik nu een Campingcard voor het volgende jaar af moet nemen, terwijl ik dat ding niet meer gebruik.
Bij ACSI Publishing BV aangegeven, dat het mij tijdens het afsluiten niet duidelijk was dat het om een 2 jarig abonnement ging, maar daar hadden zij geen boodschap aan.
Nou ik wel, want ik vind het op zijn minst niet netjes, dat een bedrijf zich in deze tijd nog zo op de markt manifesteert. Bij de meeste bedrijven sluit je standaard een 1 jarig abonnement af of zoals bij een mobielabonnement wordt het duidelijk kenbaar gemaakt dat het om een 1 of een 2 jarig abonnement gaat.
ACSI Publishing BV geeft er echter de voorkeur aan om dit in de algemene voorwaarden te verstoppen.
Let dus op! Dit is nog een organisatie die met kleine lettertjes werkt.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Het staat echt in de kleine lettertjes van hun algemene voorwaarden.
Niet netjes zoals het hoort tijdens het afsluiten op de website.
Niet netjes zoals het hoort tijdens het afsluiten op de website.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
In de AV op de site staat niets. Uberhaupt staat er vrij weinig op de site.
Maar als ik een kaart wil kopen staat er dit: De kortingskaart is één kalenderjaar te gebruiken. Een andere optie is een abonnement afsluiten. Deze gaat altijd per jaar. U kunt het hele jaar gebruik maken van de goedkope campings. Zit daar niet de crux? Bent u niet te laat met opzeggen waardoor u opnieuw een jaar aangesloten zit bij de kaart?
Maar als ik een kaart wil kopen staat er dit: De kortingskaart is één kalenderjaar te gebruiken. Een andere optie is een abonnement afsluiten. Deze gaat altijd per jaar. U kunt het hele jaar gebruik maken van de goedkope campings. Zit daar niet de crux? Bent u niet te laat met opzeggen waardoor u opnieuw een jaar aangesloten zit bij de kaart?
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Ik was ruim op tijd met mijn opzegging, dat is het probleem echt niet!
Zij geven aan dat ik had kunnen weten dat ik een twee jarig abonnement afsloot, wanneer ik eerst de algemene voorwaarden had doorgelezen. Ik heb hen gezegd, dat dit duidelijk op de website kenbaar gemaakt had moeten worden voordat ik het abonnement afsloot en niet alleen in de algemene voorwaarden.
Zij houden echter voet bij stuk!
Zij geven aan dat ik had kunnen weten dat ik een twee jarig abonnement afsloot, wanneer ik eerst de algemene voorwaarden had doorgelezen. Ik heb hen gezegd, dat dit duidelijk op de website kenbaar gemaakt had moeten worden voordat ik het abonnement afsloot en niet alleen in de algemene voorwaarden.
Zij houden echter voet bij stuk!
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Dit staat trouwens in het consumenten recht,
Gaat het om een overeenkomst voor langere tijd? Bijvoorbeeld een abonnement op een tijdschrift, etc.?
Dan moet de ondernemer ook de volgende informatie duidelijk en voor het afsluiten van het abonnement geven:
- Hoe lang duurt de overeenkomst?
- Is het een overeenkomst voor onbepaalde duur? Dan moet de ondernemer u informeren hoe u de overeenkomst kunt opzeggen.
- Hoe lang moet u minimaal betalen?
Ik heb hen dat ook gemaild, overigens voorlopig zonder succes!
Gaat het om een overeenkomst voor langere tijd? Bijvoorbeeld een abonnement op een tijdschrift, etc.?
Dan moet de ondernemer ook de volgende informatie duidelijk en voor het afsluiten van het abonnement geven:
- Hoe lang duurt de overeenkomst?
- Is het een overeenkomst voor onbepaalde duur? Dan moet de ondernemer u informeren hoe u de overeenkomst kunt opzeggen.
- Hoe lang moet u minimaal betalen?
Ik heb hen dat ook gemaild, overigens voorlopig zonder succes!
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Wij zien het niet in de algemene voorwaarden, u schijnbaar wel. Kunt u het artikel dan hier vermelden of de link naar de algemene voorwaarden die u heeft gevonden?Johnths2 schreef: ↑08 nov 2018 22:43Dit staat trouwens in het consumenten recht,
Gaat het om een overeenkomst voor langere tijd? Bijvoorbeeld een abonnement op een tijdschrift, etc.?
Dan moet de ondernemer ook de volgende informatie duidelijk en voor het afsluiten van het abonnement geven:
- Hoe lang duurt de overeenkomst?
- Is het een overeenkomst voor onbepaalde duur? Dan moet de ondernemer u informeren hoe u de overeenkomst kunt opzeggen.
- Hoe lang moet u minimaal betalen?
Ik heb hen dat ook gemaild, overigens voorlopig zonder succes!
Ik kan nergens een andere termijn vinden dan 1 kalenderjaar op hun website en een opzegtermijn van 2 maanden. Opzeggen moet dus gebeuren 2 maanden voor het einde van het kalenderjaar (dus voor 1 oktober) anders zit u er weer een jaar aan vast. Ligt hier niet het misverstand?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Dit staat er echt in de voorwaarden,
Opzegtermijn abonnement
Een CampingCard ACSI (combi-)abonnement en een ACSI CampingCard & Camperplaatsen (combi-)abonnement kent een minimale looptijd van twee jaar.
Opzegtermijn abonnement
Een CampingCard ACSI (combi-)abonnement en een ACSI CampingCard & Camperplaatsen (combi-)abonnement kent een minimale looptijd van twee jaar.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Hieronder de tekst van de laatste mail, die ik van deze organisatie ontvangen heb.
Zij blijven vasthouden aan hun algemene voorwaarden
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Visbeen,
U kunt de Algemene Voorwaarden hier vinden: http://webshop.acsi.eu/nl/terms-and-conditions
Deze heeft u geaccepteerd bij het plaatsen van de bestelling op 8-5-2018
Hierin staat o.a. het volgende gemeld:
Opzegtermijn abonnement
Een CampingCard ACSI (combi-)abonnement en een ACSI CampingCard & Camperplaatsen (combi-)abonnement kent een minimale looptijd van twee jaar. Bij het omzetten van een lopend abonnement naar een nieuw abonnementstype geldt een hernieuwde minimale looptijd van twee jaar voor het nieuwe abonnement.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
ACSI Publishing BV
Zij blijven vasthouden aan hun algemene voorwaarden
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer Visbeen,
U kunt de Algemene Voorwaarden hier vinden: http://webshop.acsi.eu/nl/terms-and-conditions
Deze heeft u geaccepteerd bij het plaatsen van de bestelling op 8-5-2018
Hierin staat o.a. het volgende gemeld:
Opzegtermijn abonnement
Een CampingCard ACSI (combi-)abonnement en een ACSI CampingCard & Camperplaatsen (combi-)abonnement kent een minimale looptijd van twee jaar. Bij het omzetten van een lopend abonnement naar een nieuw abonnementstype geldt een hernieuwde minimale looptijd van twee jaar voor het nieuwe abonnement.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
ACSI Publishing BV
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Als ik de kaart wil bestellen, dan staat er in het hokje tekst bij de 'info' toch vrij duidelijk
Het abonnement heeft een minimale looptijd van 2 jaar en stopt niet automatisch.
Ook als je op de 'bestel'-knop drukt, dan staat het op de bestelpagina. Het staat ook gewoon bij de faqs. Het is dus helemaal niet ver weggestopt in de kleine lettertjes.
Het lijkt mij trouwens ook wel logisch dat het abonnement langer dan een jaar moet lopen, aangezien de prijs per jaar lager is dan een gewone kaart die een jaar geldig is. Het zou daarom ook niet als verrassing moeten komen.
Het abonnement heeft een minimale looptijd van 2 jaar en stopt niet automatisch.
Ook als je op de 'bestel'-knop drukt, dan staat het op de bestelpagina. Het staat ook gewoon bij de faqs. Het is dus helemaal niet ver weggestopt in de kleine lettertjes.
Het lijkt mij trouwens ook wel logisch dat het abonnement langer dan een jaar moet lopen, aangezien de prijs per jaar lager is dan een gewone kaart die een jaar geldig is. Het zou daarom ook niet als verrassing moeten komen.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
De duur van het abonnement moet op een in het oog springende manier worden weergegeven. Dat is hier niet het geval. Daarnaast is een duur van twee jaar in beginsel onredelijk bezwarend. De stilzwijgende verlenging is sowieso onredelijk bezwarend.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Als er geen voordeel tegenover staat wel. Je kan kiezen voor eenmalig 1 jaar, of een abonnement met een lagere prijs. Je haalt er dus een voordeel uit om voor 2 jaar klant te worden. Een abonnement van 1 jaar staat qua duur gelijk aan een eenmalige kaart voor 1 jaar. Dat zou dus onlogisch zijn om aan te bieden.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Achteraf is alles te verklaren en op te zoeken, maar het gaat om het moment.
Het enige waar ik op hun website en op dat moment voor koos was de CampingCard en de toegang tot de app te ontvangen.
Tijdens afsluiten daarvan was er geen in het oog springende informatie zichtbaar, dat ik doordat ik een combi-abonnement afsloot ik er gelijk 2 jaar aan vast zat.
Het gaat mij niet om die paar euro, maar om het principe.
Maak klanten helder duidelijk wat de gevolgen van hun keuzes zijn en niet via info linkjes, Faq pagina's of algemene voorwaarden.
Er wordt door veel bedrijven nagedacht over de manier waarop zij informatie op hun website presenteren.
Je ziet vaak dat de mogelijkheden van opzeggen redelijk verstopt worden, omdat dit een bezwaar kan vormen om iets af te sluiten.
Zij doen dit meestal binnen de kaders van de op dat moment geldende wetgeving.
Ik heb een duidelijke aversie tegen dit soort bedrijven, want ik vind wees duidelijk en helder.
Het enige waar ik op hun website en op dat moment voor koos was de CampingCard en de toegang tot de app te ontvangen.
Tijdens afsluiten daarvan was er geen in het oog springende informatie zichtbaar, dat ik doordat ik een combi-abonnement afsloot ik er gelijk 2 jaar aan vast zat.
Het gaat mij niet om die paar euro, maar om het principe.
Maak klanten helder duidelijk wat de gevolgen van hun keuzes zijn en niet via info linkjes, Faq pagina's of algemene voorwaarden.
Er wordt door veel bedrijven nagedacht over de manier waarop zij informatie op hun website presenteren.
Je ziet vaak dat de mogelijkheden van opzeggen redelijk verstopt worden, omdat dit een bezwaar kan vormen om iets af te sluiten.
Zij doen dit meestal binnen de kaders van de op dat moment geldende wetgeving.
Ik heb een duidelijke aversie tegen dit soort bedrijven, want ik vind wees duidelijk en helder.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Je zuigt dit uit je dikke duim. Aziz (HvJEU, 14 maart 2013, C-415/11) leert ons dat iets onredelijk bezwarend is, indien a) het beding aanzienlijk nadeliger is ten opzicht van de situatie zonder het beding en b) een consument het beding niet had aanvaard als daar op eerlijke en billijke wijze over was onderhandeld. Niet ieder voordeel voldoet daaraan, omdat het in sommige gevallen evident is dat het alternatief nooit gekozen zal worden. Wie gaat 17 euro uitgeven aan een kaart voor een jaar als hij ook 13 euro kan uitgeven aan een kaart voor twee jaar?
Ik heb dat de eerste keer niet gezien, omdat ik keek bij de populaire producten en daar geen keuze wordt aangeboden. Toegegeven, als je beter kijkt dan wordt de kaart ook voor een jaar aangeboden, maar dat gebeurt op zo'n omslachtige manier dat dit makkelijk gemist wordt waardoor deze optie niet meegenomen kan worden op grond van art 3:37 BW.NeoDutchio schreef: ↑09 nov 2018 10:35Je kan kiezen voor eenmalig 1 jaar, of een abonnement met een lagere prijs.
De logica achter het aanbod is dat de aanbieder bij verlenging opnieuw een rekening stuurt.NeoDutchio schreef: ↑09 nov 2018 10:35Een abonnement van 1 jaar staat qua duur gelijk aan een eenmalige kaart voor 1 jaar. Dat zou dus onlogisch zijn om aan te bieden.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Dat is een ander abonnement dan waar je het in het OP over had. Bij dit abonnement is wel duidelijk dat je in jaar twee voor appart moet betalen, maar het is niet op een in het oog springende je er twee jaar aanvast zit.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Als je op de door jou aangegeven pagina campingcard.nl naar 'campingcard bestellen' Gaat, dan zijn dat vier keuzes onder elkaar. Dat combi abonnement is pas de vierde keus. Je komt veel eerder de door jou gewenste losse CampingCard en de toegang tot de app tegen. Je zult dan dus bewust nog verder naar beneden moeten scrollen, voorbij de door jou gewenste kaart, om een abonnement af te sluiten.Johnths2 schreef: ↑09 nov 2018 11:13Achteraf is alles te verklaren en op te zoeken, maar het gaat om het moment.
Het enige waar ik op hun website en op dat moment voor koos was de CampingCard en de toegang tot de app te ontvangen.
Tijdens afsluiten daarvan was er geen in het oog springende informatie zichtbaar, dat ik doordat ik een combi-abonnement afsloot ik er gelijk 2 jaar aan vast zat.
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Maar dan moet iemand misschien lezen en dat kan je toch eigenlijk niet verwachten van een klant?
Camping card moet toch uit zichzelf weten wat de klant wil?
Camping card moet toch uit zichzelf weten wat de klant wil?
Re: CampingCard - Geen zichtbare informatie op de website m.b.t. looptijd abonnement
Waar vind je die 'populaire producten' op de site?