Maar leg dan de vinger op de zere plek. Diegene die de boete uitschrijft treft een vuilniszak aan naast de container. Beleid is bekeuren. Die voert uit! Daar mag je gewoon niet aankomen! Handen af van hulpverleners geldt hierbij ook. Het digitaal denigreren van iemand die zijn werk uitvoert conform de opgelegde regels valt hier ook onder.BreejKC schreef: ↑16 jan 2019 10:26Tja, die ambtenaartjes doen gewoon hun werk. Dat ontken ik nergens. Maar gewoon je werk doen is meer dan slaafs regels uit boekjes opvolgen. Zelf nadenken en een stukje redelijkheid en billijkheid toepassen maakt dat werk natuurlijk wel ietsje ingewikkelder. Maar het is makkelijker om zomaar bekeuringen uit te schrijven, omdat zoiets weer wel in de boekjes staat en het je werkgever in veel gevallen nog geld oplevert ook.
Ik nodig u uit om een aantal rapporten van de Nationale Ombudsman eens goed door te lezen. Maar al te vaak kom je daar tegen dat de ambtenaartjes er "gewoon hun werk" deden, maar redelijkheid, billijkheid en zelf nadenken ver te zoeken waren. In zulke gevallen rekent de Nationale Ombudsman daar zeer duidelijk mee af. Kennelijk is de praktijk van juist handelen, ook voor ambtenaartjes, toch een stuk weerbarstigers als slaafs de regeltjes volgen.
@moneyman. Dank voor je opbouwende kritiek. Maar dat denigrerende toontje gebruik ik niet voor niets. Te vaak heb ik zelf met eigenwijze ambtenaren te maken gehad die achteraf op hun slaafse houding teruggefloten werden. Verder heb ik er een gewoonte van gemaakt de verslagen van de Nationale Ombudsman met regelmaat door te nemen. Wat je daar leest doet je de haren vaak recht overeind staan over zoveel slaafs volgen van regels, juist door ambtenaren, zonder dat er eens zelf goed nagedacht werd over het bereiken van een aanvaardbare oplossing van gerezen problemen voor de 'gewaardeerde' burger. Ook dat proef ik in de OP van TS, omdat het nog veel te vaak voorkomt dat waar ambtenaren dienend horen te zijn aan de burger, zij eerder het tegenovergestelde in de praktijk brengen. Daar heb ik werkelijk heel grote moeite mee en verlokt mij dan inderdaad tot het soort opmerkingen zoals ik ze hier soms bezig.
Wel ben ik van mening dat er op een zitting wel wat menselijker gekeken mag worden, de boete had kunnen worden ingetrokken, echter heeft TS dit blijkbaar niet wettig of overtuigend kunnen bewijzen. Dan denk ik, als je het er niet mee eens bent, ga verder procederen.