JilVis schreef: ↑02 apr 2019 16:04
JilVis schreef: ↑02 apr 2019 15:43
Compliment, je bent goed in het blind tikken. Want lezen doe je niet. Mijn kritiek is niet gericht aan de informatie die WoltersKluwer verschaft. Dus deze bijdrage van jou is helaas niet relevant. Zullen we weer terugkeren naar het onderwerp: PSD2?
Ah, nu pas begrijp ik jouw gedachtenkronkel.
De koppeling tussen een bankrekening en een boekhoudpakket is inderdaad een individuele koppeling. Maar die gaat wel onderdeel worden, afgedwongen door de bank, van PSD2. Geen PSD2, dan ook geen koppeling. Ga maar lekker weer handmatig boeken. Dat is de chantage die de banken toepassen om rekeninghouders akkoord te laten gaan met PSD2.
Die chantage ondermijnt de vrijwilligheid.
En je kunt je voorstellen, dat er zo nog vele diensten aan zowel zakelijke als particuliere rekeninghouders zijn en gaan komen waarmee rekeninghouders worden gechanteerd akkoord te gaan met de privacyschending die PSD2 met zich mee brengt.
Wacht, volgensmij begin ik die van jou nu te snappen. Wellicht komen die kronkels bij mij omdat jij degene begint over de koppeling tussen boekhoudpakketten en banken.
Je geeft zelf al aan dat de koppeling tussen boekhoudpakket en bankrekening een individuele koppeling betreft. Dat klopt. Maar iedere toegang tot de bankrekening gaat verlopen via individuele koppelingen, die allemaal met een eigen individuele goedkeuring werken, die ook allemaal om de 90 dagen verlengd moet worden. Zonder toestemming, geen toegang. Dat PSD2 nu inmiddels actief is, betekent niet dat opeens bepaalde diensten of bedrijven zonder toestemming toegang hebben, die toegang wordt niet verleend omdat PSD2 er is, die toestemming KAN verleend worden omdat PSD2 er is.
En nogmaals, als jij ergens bewijzen hebt, dat er bedrijven of diensten zijn die opeens toegang hebben tot jouw betaalgegevens, zonder dat jij hier toestemming voor hebt gegeven, dan verneem ik graag waar ik deze bewijzen kan vinden.