hänschen klein schreef: ↑14 apr 2019 16:00
Overigens wat statistieken betreft houd ik het liever bij de opmerking van de legendarische Windsor Churchill:
"Ik geloof alleen in grafieken die ikzèlf vervalst heb"!
Net als we beide geen medewerker zijn van Bank of andere organisatie, ik steun graag Windsor Churchill....
Maar was is vermogen? En deze controle?
Als ik €16000,- voor jou auto betaalde komt er controle en eisen ze van alles van ons beide!
Maar als ik huisje koop en €170.937,- over boek naar bouwbedrijf vinden ze dat normaal en hoorde ik niets!
10x zoveel is dus niet verdacht!
Ook de manier van controle, soms is geloofwaardig antwoord per telefoon voldoende of de omschrijving bij overmaken!
Andere keer eisen ze alle schriftelijke stukken, maar als ik jou auto €16.000,- waard vind mag ik dat toch bieden.
En is het onderling als particulieren niet verplicht iets op papier te zetten.
Na overboeken bij zelfde bank was bedrag gelijk bijgeschreven en bij plaatselijke winkel even kenteken overgezet....
Verder bewijs is niet leverbaar, ik hoorde niets hiervan maar de verkoper werd gek.
Zelfde bank en ze vroegen 2x en kregen dus ook 2x zelfde verhaal..... ik belde nogmaals en alles was plotseling geregeld zonder enige papier te overleggen....