NeoDutchio schreef: ↑16 apr 2019 11:09
Moneyman schreef: ↑16 apr 2019 10:52
De wettelijke definitie zoals ik hieronder al aanvulde zegt genoeg, lijkt mij.
In uw uit uitleg zouden er elke dag tig aangiftes tegen misleiding gedaan kunnen worden.
In dit geval is er feitelijk niets onjuist. Er zou gewoon de volgende dag geleverd gaan worden. De bezorger had gewoon de beschadigde machine kunnen afleveren en snel weg kunnen rijden. Maar ja, dan was er weer een andere discussie ontstaan.
Feitelijk is er aangeboden om de volgende dag te leveren en feitelijk is de machine op transport gegaan. Daar is niets misleidends aan.
U krijgt trekjes van een ander forumlid. Vanaf nu kan elke fout, al dan niet door overmacht, afgestraft gaan worden met een aangifte wegens misleiding. En dan gek vinden dat de samenleving verhard.
En hoppa, daar istie weer
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Direct van de bal op de man. Zeer zwak. Vooral je laatste alinea getuigt slechts van persoonlijke frustratie.
Ik gaf uberhaupt geen uitleg, ik geef slecht de wettelijke definitie...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Leuker kan ik het niet maken. Jij mag daar van alles van vinden, en dat doe je blijkbaar ook, maar daar verandert de realiteit niet van.
In deze casus is sprake van misleiding, of jij dat nu leuk vindt of niet. En niet één keer, maar meermaals. Ik zet ze even op een rij voor je:
- de toezegging "morgen bezorgd" is wel gedaan, niet nagekomen;
- de vervolgtoezegging dat er 11 april alsnog bezorgd zou worden is wederom niet nagekomen;
- de vervolgtoezegging dat er 13 april alsnog bezorgd zou worden is wederom niet nagekomen;
- het product blijkt -ondanks de gedane en niet nagekomen toezeggingen- niet eens op voorraad te zijn;
En dan houdt jij vol dat er géén sprake is van misleiding...?