LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tele2 stopzetten
tele2 stopzetten
L.s.,
SInds september 2018 had ik abonament via tele2 op internet en digitale tv beiden haperden regelmatig.
internet viel regelmatig heel kort uit. genoeg om ccomp weer opnieuw op te starten; dit had ik eerst niet door omdat ik pc vaak aan liet staan, maar na koffie inschenken of toilet; was het weer zover! heb oude pc, dus hier zou het ook aan kunnen liggen. TV was daarentegen wel erg irritant: meerder keren per week beeld op zwart en later ondertiteling en/of geluid NIET SYNCHROON met BEELD!! Erg vaak klantenservice gebeld, met het nodige wachten door keuzemenu enz. Dan mag je zelf met de telefoonlijn nog OPEN allerlei dingen doen zoals modem en/ofontvanger opnieuw resetten en opstarten: eerste keer accepteer je het maar, want je wilt apparatuur gewoon gebruiken en zsm van die klachten af zijn. Maar na ergens tussen de 10 en 20 keer gebeld te hebben, wordt je hier wel erg moedeloos van. Temeer daar je iedere keer (denk ik) een student aan de lijn hebt, die alleen maar opleest wat er op zijn scherm staat: dit kan ik ook vinden op internet!. Omdat ik gezondheidsproblemen heb en deze stress niet meer aan kon, besloot ik om voor langere tijd weg te gaan.
-huis opgezegd
-water en energie opgezegd
-TELE 2 OPGEZEGD:
1. meerdere keren telefonisch, slechts 2x bevestiging gehad
2.tele2 apparaten opgestuurd naar antwoordnummer wat ik (telefonisch) doorkreeg
3. vervolgens krijg ik MAIL DAT ABONAMENT PER 01-01-2030 STOPGEZET WORDT.
4. Natuurlijk nog steeds de nodige aanmaningen tot betalen maandelijks bedrag met DREIGINGEN van incassokosten.
5, Ik kan nergens op reageren, want mails komen van "no-reply"of van klantenservice welke niet beantwoord kan worden
MEEST VERVELEND IS DAT ER GEEN SCHRIFTELIJKE CORRESPONDENTIE MOGELIJK IS EN TELEFONISCHE AFSPRAKEN NIET BEVESTIGD WORDEN; DUS JE KUNT WEINIG BEWIJZEN OOK NIET DAT DIE STUDENTEN ERG WEINIG NOTEREN, WANT VEEL IS NIET TERUG TE VINDEN ALS JE WEER EENS BELT EN EEN ANDERE SPREEKT.
Tegenover staat dat, wat ze zelf gedaan hebben, zoals monteur en op afstand technisch iets WEL genoteerd hebben. Ook IRRITANT is dat je wel iedere keer personalia moet geven, zoals volledige naam , geboortedatum enz. TERWIJL DE TELEFONIST GEEN NAAM WIL GEVEN, ALLEEN VOORNAAM!!
vr.gr. JH van Olst
SInds september 2018 had ik abonament via tele2 op internet en digitale tv beiden haperden regelmatig.
internet viel regelmatig heel kort uit. genoeg om ccomp weer opnieuw op te starten; dit had ik eerst niet door omdat ik pc vaak aan liet staan, maar na koffie inschenken of toilet; was het weer zover! heb oude pc, dus hier zou het ook aan kunnen liggen. TV was daarentegen wel erg irritant: meerder keren per week beeld op zwart en later ondertiteling en/of geluid NIET SYNCHROON met BEELD!! Erg vaak klantenservice gebeld, met het nodige wachten door keuzemenu enz. Dan mag je zelf met de telefoonlijn nog OPEN allerlei dingen doen zoals modem en/ofontvanger opnieuw resetten en opstarten: eerste keer accepteer je het maar, want je wilt apparatuur gewoon gebruiken en zsm van die klachten af zijn. Maar na ergens tussen de 10 en 20 keer gebeld te hebben, wordt je hier wel erg moedeloos van. Temeer daar je iedere keer (denk ik) een student aan de lijn hebt, die alleen maar opleest wat er op zijn scherm staat: dit kan ik ook vinden op internet!. Omdat ik gezondheidsproblemen heb en deze stress niet meer aan kon, besloot ik om voor langere tijd weg te gaan.
-huis opgezegd
-water en energie opgezegd
-TELE 2 OPGEZEGD:
1. meerdere keren telefonisch, slechts 2x bevestiging gehad
2.tele2 apparaten opgestuurd naar antwoordnummer wat ik (telefonisch) doorkreeg
3. vervolgens krijg ik MAIL DAT ABONAMENT PER 01-01-2030 STOPGEZET WORDT.
4. Natuurlijk nog steeds de nodige aanmaningen tot betalen maandelijks bedrag met DREIGINGEN van incassokosten.
5, Ik kan nergens op reageren, want mails komen van "no-reply"of van klantenservice welke niet beantwoord kan worden
MEEST VERVELEND IS DAT ER GEEN SCHRIFTELIJKE CORRESPONDENTIE MOGELIJK IS EN TELEFONISCHE AFSPRAKEN NIET BEVESTIGD WORDEN; DUS JE KUNT WEINIG BEWIJZEN OOK NIET DAT DIE STUDENTEN ERG WEINIG NOTEREN, WANT VEEL IS NIET TERUG TE VINDEN ALS JE WEER EENS BELT EN EEN ANDERE SPREEKT.
Tegenover staat dat, wat ze zelf gedaan hebben, zoals monteur en op afstand technisch iets WEL genoteerd hebben. Ook IRRITANT is dat je wel iedere keer personalia moet geven, zoals volledige naam , geboortedatum enz. TERWIJL DE TELEFONIST GEEN NAAM WIL GEVEN, ALLEEN VOORNAAM!!
vr.gr. JH van Olst
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: tele2 stopzetten
Nog bijna elf jaar betalen dat vind ik ook wel lang.
Schreeuwen wordt hier niet erg op prijs gesteld(Hoofdletters) .
Succes ermee.
Schreeuwen wordt hier niet erg op prijs gesteld(Hoofdletters) .
Succes ermee.
Re: tele2 stopzetten
Start datum september 2018 met een één jarig abo betekent dat u na september 2019 een maand opzegtermijn. 1-1-2030 opzegdatum klinkt niet logisch. Is er iets gewijzigd in het contract wat een nieuw abo ontstaan is?
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: tele2 stopzetten
Een contract voor bepaalde tijd kan je niet opzeggen, anders heeft u een opzegtermijn van 1 maand. Dus gewoon even Tele2 bellen of mailen (kan gewoon) en ze kunnen u uitleg geven wat er mis gaat. Tot 2030 klant blijven kan natuurlijk niet goed zijn.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: tele2 stopzetten
https://www.tele2.nl/klantenservice/contact/
Sinds jaar en dag is het niet mogelijk om Tele2 te mailen. Ik zie in bovenstaande link ook niet dat dat is veranderd.
Zo heb je je opzegging nooit zwart op wit.
Sinds jaar en dag is het niet mogelijk om Tele2 te mailen. Ik zie in bovenstaande link ook niet dat dat is veranderd.
Zo heb je je opzegging nooit zwart op wit.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: tele2 stopzetten
Je kunt elk telefoon gesprek via een Smartphone gewoon opnemen.....
En als je contract opzeg zit je aan 1 of 2 jaren contract vast.. dus 2020?
Maar bij geen goed signaal en na meerdere keren klagen kun je wel ONTBINDEN overeenkomst.
Dan kun je na 3x proberen en nog niet goed wel eerder weg.
Dus niet opzeggen maar Ontbinden overeenkomst wegens wanprestatie!
En als je contract opzeg zit je aan 1 of 2 jaren contract vast.. dus 2020?
Maar bij geen goed signaal en na meerdere keren klagen kun je wel ONTBINDEN overeenkomst.
Dan kun je na 3x proberen en nog niet goed wel eerder weg.
Dus niet opzeggen maar Ontbinden overeenkomst wegens wanprestatie!
Re: tele2 stopzetten
Wellicht bedoelt TS een abonnement tot 20:30h.
Of niet.
Eigenlijk vind ik het hele topic ridicuul.
Omdat je stress ervaart ga je maar emigreren, en dus moet iedereen maar gewoon de bestaande contracten negeren. Kan niet. Hier gaat gewoon weer iets fout in het communicatie-gebeuren.
Of niet.
Eigenlijk vind ik het hele topic ridicuul.
Omdat je stress ervaart ga je maar emigreren, en dus moet iedereen maar gewoon de bestaande contracten negeren. Kan niet. Hier gaat gewoon weer iets fout in het communicatie-gebeuren.
Komkommertijd
, NeoDutchio
en Lady1234
vinden dit leuk
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: tele2 stopzetten
Dat is maar de vraag. Ook hier valt de verbinding van tv wel eens weg, maar dat komt omdat hier alles draadloos is. Ook wifi wil wel eens haperen, maar dat ligt niet aan de apparatuur.Komkommertijd schreef: ↑11 mei 2019 20:55Maar bij geen goed signaal en na meerdere keren klagen kun je wel ONTBINDEN overeenkomst.
Dan kun je na 3x proberen en nog niet goed wel eerder weg.
Je kan wel gaan klagen bij de provider, maar dat heeft weinig nut als de fout in je eigen huis ligt.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: tele2 stopzetten
Da’s logisch... zij moeten immers identificeren of ze wel de klant aan de lijn hebben. Jij niet.
Ps en dan zelf je naam op internet zetten?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: tele2 stopzetten
Maar natuurlijk kan dat wel. Er zijn overigens genoeg overeenkomsten voor bepaalde duur met een opzegtermijn.
Ja, als je niet gebruik maakt van de mogelijkheid om een brief te sturen, om te chatten, om een bericht op het forum achter te laten, etc. dan heb je de opzegging niet zwart op wit.
Google heeft maatregelen genomen om dat tegen te gaan.Komkommertijd schreef: ↑11 mei 2019 20:55Je kunt elk telefoon gesprek via een Smartphone gewoon opnemen.....
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: tele2 stopzetten
Maar contracten van elf jaar is toch onmogelijk. Voor internet en tv normaal een jaar en mobiel een of twee jaar afhankelijk hoe goedkoop je wilt zijn. Telefonische afspraken worden normaal altijd per brief en mail bevestigd bij tele2. Gesprekken opnemen gaat heel goed met Android call recorder.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: tele2 stopzetten
Alfa?
Tot Android 6.0 is opnemen telefoon gesprek gewoon mogelijk, ik weet niet hoe de nieuwere versie is!
Van 4.1 tot 6.0 regelmatig opname's gemaakt, zowel zakelijk als privé en ging prima.
Google kan alles willen maar je kunt zoveel aanpassen...
Android is een aangepaste Linux versie dus open software en dat beveiligen zou erg lastig worden.
Tot Android 6.0 is opnemen telefoon gesprek gewoon mogelijk, ik weet niet hoe de nieuwere versie is!
Van 4.1 tot 6.0 regelmatig opname's gemaakt, zowel zakelijk als privé en ging prima.
Google kan alles willen maar je kunt zoveel aanpassen...
Android is een aangepaste Linux versie dus open software en dat beveiligen zou erg lastig worden.
Re: tele2 stopzetten
Pas vanaf android 9 is dat niet meer mogelijk. Zelf heb ik versie 8.1 en daar kan het nog wel mee. Google heeft deze mogelijkheid uit het besturingssysteem gehaald na klachten dat het mogelijk is om gesprekken op te nemen zonder dit aan de tegenpartij te melden. Overigens is dit in de meeste landen toegestaan, waaronder NL. Gesprekken waaraan jezelf deelneemt mag je opnemen zonder dat je dat hoeft te melden aan de gesprekspartner. Daarentegen mag je geen gesprekken opnemen van derden.Komkommertijd schreef: ↑12 mei 2019 07:34Tot Android 6.0 is opnemen telefoon gesprek gewoon mogelijk, ik weet niet hoe de nieuwere versie is!
Amerika is een van de 11 landen die het heimelijk opnemen van gesprekken verbieden na klachten van gebruikers, en aangezien Google een Amerikaans bedrijf is zijn ze verplicht deze functie eruit te halen. Het is wel mogelijk om dat verlies te omzeilen door de telefoon te rooten en die functie alsnog weer toe te voegen, begreep ik tenminste.
Los daarvan, android 6 wordt al jarenlang niet meer ondersteund en je ontvangt dus ook geen veiligheids updates meer om gevonden lekken te dichten. Daar loop je wel een zeker risico mee.
Re: tele2 stopzetten
In Amerika is dat per staat verschillend. Verder geld dat Google al veel eerder het opnemen van gesprekken uit de API heeft gehaald en daarom niet altijd even goed werkt. De app die ik hier eerder voor gebruikt werkt niet meer goed, ik kan alleen mezelf goed horen. De app die ik nu gebruik niet het eerste stukje. Hebben mensen nog tips voor me?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: tele2 stopzetten
The best app for call recorder https://play.google.com/store/apps/deta ... ecord.auto
Ik gebruik deze, sommigen klagen dat het niet werkt, bij mij op wel op twee huawei
Ik gebruik deze, sommigen klagen dat het niet werkt, bij mij op wel op twee huawei
Re: tele2 stopzetten
@alfatrion.
Zelf heb ik een motorola g5+ met android 8.1. Voorheen had ik android 7 en Call Recorder, die laatste werkt niet goed meer met android 8.1. Voor die laatste kan ik Total Recall aanbevelen.
Zelf heb ik een motorola g5+ met android 8.1. Voorheen had ik android 7 en Call Recorder, die laatste werkt niet goed meer met android 8.1. Voor die laatste kan ik Total Recall aanbevelen.
Re: tele2 stopzetten
@snuffel1.
U hebt gelijk, en ik doe daar vrolijk aan mee, mijn excuses. Aan de andere kant, wat is de vraag van TS dan precies? Ik zie in de OP vooral een hoop frustatie en het luchten van z'n hart, zonder een concrete vraag.
U hebt gelijk, en ik doe daar vrolijk aan mee, mijn excuses. Aan de andere kant, wat is de vraag van TS dan precies? Ik zie in de OP vooral een hoop frustatie en het luchten van z'n hart, zonder een concrete vraag.
Costnix
vindt dit leuk
-
- Berichten: 650
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: tele2 stopzetten
Bij een iPhone dus niet.Komkommertijd schreef: ↑11 mei 2019 20:55Je kunt elk telefoon gesprek via een Smartphone gewoon opnemen.....
Of je moet met tweede lijnen gaan werken met een contract
Re: tele2 stopzetten
@snuffel1: De redactie moet gewoon een topicdrift meter installeren