Ik ben geboren in Amsterdam en woon er al mijn hele leven ( 56jaar)
Ben op mijn zelf gaan wonen in een sociale huurwoning op mijn 21ste en ben na mijn trouwen gaan wonen bij mijn echtgenoot in een koopwoning.
Woon er nu ca 23 jaar.
Nu moet ik vanwege scheiding de woning verlaten, de woning is door de rechter aan mijn ex toegekend, en ben ik op zoek naar een sociale huurwoning.
Ik heb mij 1,5 jaar geleden ingeschreven bij woning net met de veronderstelling dat mijn inschrijf omgezet kan worden naar woonduur.
In de huisvestingsverordening kan ik nergens terug vinden dat alleen degene aan wie de rechter de woning toekent de woonduur mag gebruiken.
En het zou toch niet zo zijn dat als de 1 geen gebruik maakt van de woonduur de ander dit niet mag gebruiken omdat de rechter bepaald heeft van wie de woning is.
Woon je 56 jaar in een stad betaal je belasting etc en dan zou je geen gelijke rechten meer hebben als je trouwt. En sta ik straks met mijn zoon op straat?
Moet de gemeente dan niet voor zijn inwoners zorgen?
De dame bij de sociale dienst zei ijskoud dat ik me dan maar al die jaren dat ik getrouwd was als woningzoekende had moeten inschrijven.
Ben al bij de ombudsman van Amsterdam geweest voor raad maar die konden nergens hierover iets vinden waaruit dit zou blijken.
Wie o wie weet raad heeft tips???????