LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Dit is weliswaar een forum voor consumenten, maar als er problemen ontstaan zijn door eventuele fouten van die consument en de zakelijke kant, kan het toch niet de bedoeling van dit forum zijn die eventuele fouten van de consument met de mantel der liefde te bedekken en alleen de eventuele fouten van de zakelijke kant naar voren te schuiven om de consument te stijven in zijn gelijk?
NeoDutchio
en moederslink
vinden dit leuk
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Welke fouten?
Ik vind het ontopic. Ik maak illustseer hiermee de abusurditeit van je standpunt dat de klant (mede) verantwoordelijk is voor het niet ontvangen van de factuur.
Is dat zo? Hoe weet je dat?
De prestatie is niet per definitie opeisbaar.
Bedrijven willen over het algemeen dat je het kenmerk bij de betaling opgeeft.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Alvast bedankt, Ik heb hier allen extra over Kifid.nl gehoor,
Ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over de gedraag proces Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
Ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over de gedraag proces Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
De mantel der liefde is inderdaad niet verplicht. Het is ook niet verboden om de consument te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid of de gemiste kansen om het probleem te voorkomen. Je kunt zelfs zeggen 'eigen schuld, dikke bult', als je dat vindt. Maar ondanks al die eventuele fouten van de consument kan het antwoord op de vraag of een ontstane BKR-registratie rechtmatig is, nog steeds ontkennend luiden.Lady1234 schreef: ↑14 okt 2019 09:42Dit is weliswaar een forum voor consumenten, maar als er problemen ontstaan zijn door eventuele fouten van die consument en de zakelijke kant, kan het toch niet de bedoeling van dit forum zijn die eventuele fouten van de consument met de mantel der liefde te bedekken en alleen de eventuele fouten van de zakelijke kant naar voren te schuiven om de consument te stijven in zijn gelijk?
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Zegt de man die keer op keer anderen ervan betichtte voor hem te denken of hem woorden in de mond te leggen.NeoDutchio schreef: ↑14 okt 2019 07:35U bent niet diegene die kan besluiten of een topic of discussie ten einde is gekomen.
Ik stelde een vraag en gaf mijn mening. Meer niet.
Ik constateer dat u de vraag niet wilt beantwoorden. Dat vind ik jammer.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Mee eens dat dat zo kan zijn. Ik schreef eerder zelf al het volgende:kweenie schreef: ↑14 okt 2019 06:54Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven voor zakelijke overeenkomsten een min of meer rechtstreekse koppeling hebben tussen KvK nummer en de gegevens uit het Handelsregister, zodat de (adres-) gegevens altijd actueel zijn. Mits de gegevens in het Handelsregister juist zijn, natuurlijk. Als VW bank een verkeerd 'soort' adres uit de KvK zou halen, dan zou dit dus ook structureel bij een heleboel andere zakelijke klanten mis moeten gaan. En dan zou daar al flink wat ophef over zijn geweest.
Het lijkt mij daarom aannemelijker dat de gegevens van TS in de KvK (nog) niet juist stonden. (En dat TS daarom ook boos/verbaasd was dat VW bank de gegevens uit de KvK gebruikt.) Of je dan heel sterk staat in een klacht richting genoemde instanties kun je je afvragen.
......
3.)
In één specifieke situatie denk ik dat u niet sterk staat en dat u zou moeten overwegen de zaak te laten rusten. Het gaat om de situatie waarin het leasecontract is aangegaan door de VOF (hetgeen ook zou moeten blijken uit het contract) en Volkswagen Bank kan aantonen of op zijn minst aannemelijk maken dat ze de vooraankondiging hebben verstuurd aan het adres van de VOF zoals dat is vastgelegd in het Handelsregister bij de KvK. Volkswagen Bank mocht er immers vanuit gaat dat dát in ieder geval een juist adres is voor de VOF en u bent als geregistreerde hoe dan ook verantwoordelijk voor de juistheid van die gegevens. Dat u de post liever op een ander adres wilde ontvangen of dat het contract een ander adres zou vermelden, doet daar niets aan af. Dit geldt zelfs als Volkswagen Bank het adres alleen weet vanuit het Handelsregister (d.w.z. niet omdat u hen dat adres ooit heeft doen toekomen).
-
- Berichten: 12804
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Omdat in elke overeenkomst staat wat de afspraken omtrent betalingen zijn.
Het kenmerk is belangrijk voor de betaling, maar dat is niet de discussie hier. Het ging er om of de ontvangende partij aan de bel moet trekken als er tot 2 maanden toe geen factuur komt.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Onjuist. Ten eerste, er zijn overeenkomsten waarbij geen betalingsverplichting is. Ten tweede, er zijn overeenkomst waarin niet is vastgelegd wanneer betaald moet worden.NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2019 08:15Omdat in elke overeenkomst staat wat de afspraken omtrent betalingen zijn.
Het antwoord op die vraag luid dus ontkennend.NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2019 08:15Het kenmerk is belangrijk voor de betaling, maar dat is niet de discussie hier. Het ging er om of de ontvangende partij aan de bel moet trekken als er tot 2 maanden toe geen factuur komt.
tttlocke
vindt dit leuk
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Het gaat om de registratie van persoonsgegevens. Daarvoor kun je terecht bij de civiele rechtbank en je heb geen advocaat nodig. Het gaat hier om de vraag of de persoonsgegevens onrechtmatig omdat de verwerker niet aan zijn bewijslast kan voldoen conform de AVG.Ruben123 schreef: ↑15 okt 2019 10:43Alvast bedankt, Ik heb hier allen extra over Kifid.nl gehoor,
Ik ga via advocaat oplossen en klacht indienen over de gedraag proces Volkswagen bank bij www.degeschillencommissie.nl , www.afm.nl , www.kifid.nl en www.BKR.nl
-
- Berichten: 12804
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Wettelijk zal daar uiteraard een uitvlucht voor te vinden zijn, maar elk weldenkend mens weet dat als er een overeenkomst is daar ook een factuur uit zal/moet voortkomen. En dan weet je dus ook dat het melden dat de factuur niet komt minder werk als de sores die je krijgt als je niet reageert. Ongeacht of de sores juridisch goed of fout is.alfatrion schreef: ↑16 okt 2019 10:04Het antwoord op die vraag luid dus ontkennend.NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2019 08:15Het kenmerk is belangrijk voor de betaling, maar dat is niet de discussie hier. Het ging er om of de ontvangende partij aan de bel moet trekken als er tot 2 maanden toe geen factuur komt.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Dus wettelijk is er geen verplichting 'aan de bel te trekken'. Als er behoefte is de vraag sec in morele zin te beantwoorden dan kun je dat natuurlijk doen: 'eigen schuld, had je er zelf maar achteraan moeten gaan', 'je had dit kunnen voorkomen, door zelf actie te ondernemen', 'je ziet wat ervan komt, nu zit je in de problemen'. Allemaal leuk en aardig, maar het punt is dat dat alles van geen belang is om te beoordelen of de BKR-registratie rechtmatig is. En dát was de discussie hier.NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2019 11:40Wettelijk zal daar uiteraard een uitvlucht voor te vinden zijn, maar elk weldenkend mens weet dat als er een overeenkomst is daar ook een factuur uit zal/moet voortkomen. En dan weet je dus ook dat het melden dat de factuur niet komt minder werk als de sores die je krijgt als je niet reageert. Ongeacht of de sores juridisch goed of fout is.alfatrion schreef: ↑16 okt 2019 10:04Het antwoord op die vraag luid dus ontkennend.NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2019 08:15Het kenmerk is belangrijk voor de betaling, maar dat is niet de discussie hier. Het ging er om of de ontvangende partij aan de bel moet trekken als er tot 2 maanden toe geen factuur komt.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
NeoDutchion, Gelukkig we wonnen in Nederland (niet in Asia of africa), Iedere organisatie moet aantal basis regels volgen. Dat heb Volkswagen bank niet gedaan. Dus we laten rechter bepalen. Ik heb bewijs dat ze Volkswagen bank geen vooraankondiging verstuurd heb. (volgens basis Weg)NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2019 11:40Dus wettelijk is er geen verplichting 'aan de bel te trekken'. Als er behoefte is de vraag sec in morele zin te beantwoorden dan kun je dat natuurlijk doen: 'eigen schuld, had je er zelf maar achteraan moeten gaan', 'je had dit kunnen voorkomen, door zelf actie te ondernemen', 'je ziet wat ervan komt, nu zit je in de problemen'. Allemaal leuk en aardig, maar het punt is dat dat alles van geen belang is om te beoordelen of de BKR-registratie rechtmatig is. En dát was de discussie hier.
-
- Berichten: 12804
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geen idee hoe u aan dat bewijs kan komen, u werkt immers niet bij VW. En aangezien u hier niet al te open bent over een aantal zaken rijst bij mij de vraag of u dat wel bij de rechter doet. Immers staan nog steeds een aantal zaken niet sterk om aan te tonen dat het gelijk aan uw kant staat.Ruben123 schreef: ↑17 okt 2019 05:02NeoDutchion, Gelukkig we wonnen in Nederland (niet in Asia of africa), Iedere organisatie moet aantal basis regels volgen. Dat heb Volkswagen bank niet gedaan. Dus we laten rechter bepalen. Ik heb bewijs dat ze Volkswagen bank geen vooraankondiging verstuurd heb. (volgens basis Weg)
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Het is best mogelijk dat Volkswagen Bank kan aantonen in haar recht te staan. Dat moeten ze dan maar doen. Dáár ligt de bewijslast. Gelukkig voor TS hoeft hij niet aan te tonen 'dat het gelijk aan zijn kant staat'......En aangezien u hier niet al te open bent over een aantal zaken rijst bij mij de vraag of u dat wel bij de rechter doet. Immers staan nog steeds een aantal zaken niet sterk om aan te tonen dat het gelijk aan uw kant staat.
-
- Berichten: 12804
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
U hebt ooit de loterij gewonnen? Elke uitspraak in uw nadeel kost u geld. Zal wat zijn om bij elk onderbuikgevoel naar de rechter te stappen in de hoop dat er gewonnen wordt.
TS meent het gelijk aan zijn kant te hebben, maar met de feiten hier is dat niet bewezen. Ondanks dat hij geen bewijslast heeft is het handig om wel te zorgen dat het verhaal helder is en dat er een onderbouwing is. Met zomaar iets roepen wint niemand.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Het enige dat TS zo maar roept is dat hij hij de volgens de procedure verplichte vooraankondiging niet ontvangen heeft. Dat is vooralsnog genoeg om te roepen... Met zomaar iets roepen wint niemand.
Als TS over meer informatie beschikt die zijn zaak vooruit helpt, dan brengt hij dat natuurlijk in. Maar zijn zaak staat of valt daar niet mee.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Iemand kan uiteraard zeggen dat hij niets ontvangen heeft, maar hij kan natuurlijk niet bewijzen dat hij niets ontvangen heeft.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Klopt. Maar de enkele ontkenning dat hij iets ontvangen heeft, maakt in ieder geval dat VW zal moeten aantonen dat ze het juiste proces hebben gevolgd. Als zij kunnen aantonen dat de juiste brieven op de juiste manier zijn verzonden, is het aan de rechter om te beoordelen of hij het voldoende aannemelijk acht dat TS ze ook heeft ontvangen.
-
- Berichten: 12804
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
En om te voorkomen dat TS onnodig geld gaat weggooien moet hij voor zichzelf wel duidelijk hebben wat de invloed is van zijn werkadres. Hij weet dat hij op het opgegeven adres niets ontvangen heeft, maar hij weet ook of er op het werkadres iets of niets ontvangen is. Daar wenst hij niets op te zeggen, maar als daar de facturen, herinneringen en vooraankondiging naar toe gestuurd is, dan is een rechtszaak verloren geld.
Dat is de waarschuwing die ik TS wil meegeven. Het is niet zo zwart wit in dit geval dat als het niet op adres a bezorgd is dat dat wil zeggen dat het juridisch ook niet ontvangen is.
Dat is de waarschuwing die ik TS wil meegeven. Het is niet zo zwart wit in dit geval dat als het niet op adres a bezorgd is dat dat wil zeggen dat het juridisch ook niet ontvangen is.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Dat is weer eens veel te stellig.NeoDutchio schreef: ↑17 okt 2019 12:19Hij weet dat hij op het opgegeven adres niets ontvangen heeft, maar hij weet ook of er op het werkadres iets of niets ontvangen is. Daar wenst hij niets op te zeggen, maar als daar de facturen, herinneringen en vooraankondiging naar toe gestuurd is, dan is een rechtszaak verloren geld.
Als TS zijn privé-adres heeft opgegeven en dat ook op het contract staat, heeft VW geen rechtsgeldige reden om ineens een ander adres te hanteren - óók niet als dat adres toevallig wel van TS is. Niemand weet immers of privé-post die naar het zaakadres wordt gestuurd, uberhaupt wel tijdig door TS gelezen wordt. Er zijn legio bedrijfsadressen waar maar af en toe iemand komt. En dat is je goed recht, TS hoeft immers niet te verwachten dat VW ongevraagd en tegen de opgegeven gegevens in een ander adres gaat hanteren. Dat VW dat doet, komt voor risico van TS.
Dus hoezo, "een rechtszaak is verloren geld"...