moederslink schreef: ↑29 nov 2019 20:38
[...]
Je benoemt hier 2 verschillende dingen :
- de verschillende verwachtingen vd gebruikers
-de verschillen tussen de gebruikers
Uw '2 verschillende dingen' zijn natuurlijk dezelfde dingen. In de context van dit issue, is het duidelijk dat met het tweede 'verschillen tussen de gebruikers' gedoeld wordt op de verschillende verwachtingen die gebruikers hebben ten aanzien van het modereren. Om welke verschillen dacht u dat het anders ging? Of gebruikers blond of donker haar hebben? Of dat ze in het noorden of in het zuiden van het land wonen? Of ze stemmen op SP of PVV?
moederslink schreef: ↑29 nov 2019 20:38
Ik zie het anders....ik zie niét dat er gesuggereerd wordt dat er rekening wordt gehouden met de verschillende gebruikers qua modereren , dan zou je kunnen twijfelen aan de objectiviteit vd moderatie en dat zou sowieso een fraaie boel worden dan...NOT!
Zoals anderen al aangegeven hebben kun je de zin in kwestie op twee manieren lezen. Op de ene manier (ik denk dat alfatrion het zo las), zegt de moderatie gewoon letterlijk dat ze bij het nemen van modereerbeslissingen rekening houden met de verschillen tussen de gebruikers. Net zo min als u, las ik het zo (ik zag zelfs pas later dat het anders gelezen kon worden; die interpretatie ligt wat mij betreft minder voor de hand, wat niet betekent dat zij is uitgesloten).
En ja, op de tweede manier gelezen, is de stelling idat er ets 'gesuggereerd' wordt, wel wat sterk uitgedrukt. Het is in eerste instantie gewoon een vraag: 'houdt u rekening met die verschillen bij het modereren? heeft het invloed op uw modereerbeslissingen? etc.'. Die vraag staat en is simpel te beantwoorden.
Erthanax schreef: ↑29 nov 2019 20:28
Voor mij is het allemaal duidelijk en ik twijfel niet aan de oprechtheid en bedoeling van de moderatie.
Ik twijfel ook niet aan de oprechtheid van de moderatie en voor wat betreft de bedoeling van de zin in kwestie ga ik met u mee: gebruikers ervaren berichten verschillend en dus hebben ze verschillende verwachtingen ten aanzien van de strengheid waarmee gemodereerd zou moet worden.
Of de moderatie daar rekening mee houdt op dit moment, weten we niet. Daar liet men zich niet over uit. Vandaar, en vanwege recente ervaringen, mijn vraag, die hopelijk nog beantwoord zal gaan worden.