Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
tttlocke

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

fonsflons schreef:
29 nov 2019 19:24
alfatrion schreef:
29 nov 2019 18:25
Radar schreef:
29 nov 2019 14:39
(....) Hoe streng er van ons wordt verwacht dat we modereren, verschilt daarom ook per gebruiker.
Dat is een hele kwakijke manier van modereren. De regels zouden voor iedereen gelijk moeten zijn. Het mag niet zo zijn dat wanneer je X tegen persoon A zegt dat de regels niet overtreden zijn maar als je X tegen persoon B zegt dat dan de regels wel zijn overtreden. De regels mogen er niet alleen voor de lezer zijn, de regels moeten er ook zijn voor de schrijver.
Ze zeggen niet dat ze per gebruiker anders modereren, ze zeggen dat de verwachting per gebruiker verschilt.
Als het de bedoeling is om slechts dat te zeggen ('de verwachtingen verschillen') is dat weer een spreekwoordelijke dooddoener; er wordt, nietszeggend, weer een open deur ingetrapt.
Als je het probeert te lezen als een betekenisvolle uitspraak (dat deed ik; wel zo vriendelijk), dan kom je al snel tot de conclusie dat er wel degelijk op zijn minst wordt gesuggereerd dat de moderatie rekening probeert te houden met de verschillen tussen gebruikers bij het modereren.
Ik stelde daarover een vraag ('hoe dan?') en wacht nog op antwoord.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
29 nov 2019 14:39
(... )Waar de ene persoon iets makkelijk van zich af zou laten glijden onder het mom van 'ach, het is maar een anoniem internetforum', kan een ander slechter tegen bepaalde manieren van bejegend worden. Hoe streng er van ons wordt verwacht dat we modereren, verschilt daarom ook per gebruiker.
(...)
Wat verwacht een bepaalde gebruiker en hoe gaat hij of zij hiermee om....dát verschilt daarom ook per gebruiker.
Ik denk toch dat je het maar zó moet lezen ...zó zal het bedoeld zijn, denk ik.

tttlocke

Erthanax schreef:
29 nov 2019 19:59
Bij een leidende vorm is het altijd opletten wie of wat het verzwegen onderwerp is. Wie verwacht er iets, de moderators of de gebruikers? Voor mij is het zonneklaar wat de moderatie bedoelt: Elke gebruiker heeft zijn eigen verwachting van de strengheid van modereren.
Ja, ik wil het ook zo lezen. Maar ook dan kan binnen de context gedacht worden, dat de moderatie hier suggereert dat men vindt dat met die verschillende verwachtingen bij het modereren rekening gehouden zou moeten worden.
Het rechtvaardigt in ieder geval de vraag aan de moderatie of men inderdaad op die wijze modereert. Laat de moderatie maar duidelijkheid verschaffen hierover.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor mij is het allemaal duidelijk en ik twijfel niet aan de oprechtheid en bedoeling van de moderatie.

moederslink

tttlocke schreef:
29 nov 2019 20:19
(...)Maar ook dan kan binnen de context gedacht worden, dat verschillende verwachtingen bij het modereren rekening gehouden zou moeten worden.
Het rechtvaardigt in ieder geval de vraag aan de moderatie of men inderdaad op die wijze modereert. Laat de moderatie maar duidelijkheid verschaffen hierover.
tttlocke schreef:
29 nov 2019 20:06
(...)dan kom je al snel tot de conclusie dat er wel degelijk op zijn minst wordt gesuggereerd dat de moderatie rekening probeert te houden met de verschillen tussen gebruikers bij het modereren.
Ik stelde daarover een vraag ('hoe dan?') en wacht nog op antwoord.

Je benoemt hier 2 verschillende dingen :
- de verschillende verwachtingen vd gebruikers
-de verschillen tussen de gebruikers

Ik zie het anders....ik zie niét dat er gesuggereerd wordt dat er rekening wordt gehouden met de verschillende gebruikers qua modereren , dan zou je kunnen twijfelen aan de objectiviteit vd moderatie en dat zou sowieso een fraaie boel worden dan...NOT!
Iedere gebruiker heeft zijn of haar eigen verwachtingen ...en daar kan het modereren dus geen rekening mee houden, want de één is eerder geraakt of gepikeerd dan de ander.
Ik zou het loslaten tttlocke....😏..

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gewoon door modderen!

moederslink

Ach ja, tis nu toch ook weekend , dus zullen er waarschijnlijk nú geen antwoorden vd mods komen :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
29 nov 2019 19:33
Het is ook nooit goed
Of het deugd niet.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou de moderatie de verwachtingen van een gebruiker aanhalen als zij elke reactie modereren volgens de regels?

Want dan moet iedereen het daar maar mee doen.

moederslink

Henk Toeter schreef:
29 nov 2019 12:42
(...)
Ik check hier uit....(...)
Haha....die houden we er in :lol: .

witte angora

En dat totale problematische probleem is zeer simpel op te lossen:

'Het komt zoals het komt, en het gaat zoals het gaat'.

moederslink

witte angora schreef:
29 nov 2019 22:14
En dat totale problematische probleem is zeer simpel op te lossen:

'Het komt zoals het komt, en het gaat zoals het gaat'.
En als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar gaan zoals het kan.

tttlocke

moederslink schreef:
29 nov 2019 20:38
[...]
Je benoemt hier 2 verschillende dingen :
- de verschillende verwachtingen vd gebruikers
-de verschillen tussen de gebruikers
Uw '2 verschillende dingen' zijn natuurlijk dezelfde dingen. In de context van dit issue, is het duidelijk dat met het tweede 'verschillen tussen de gebruikers' gedoeld wordt op de verschillende verwachtingen die gebruikers hebben ten aanzien van het modereren. Om welke verschillen dacht u dat het anders ging? Of gebruikers blond of donker haar hebben? Of dat ze in het noorden of in het zuiden van het land wonen? Of ze stemmen op SP of PVV? ;)
moederslink schreef:
29 nov 2019 20:38
Ik zie het anders....ik zie niét dat er gesuggereerd wordt dat er rekening wordt gehouden met de verschillende gebruikers qua modereren , dan zou je kunnen twijfelen aan de objectiviteit vd moderatie en dat zou sowieso een fraaie boel worden dan...NOT!
Zoals anderen al aangegeven hebben kun je de zin in kwestie op twee manieren lezen. Op de ene manier (ik denk dat alfatrion het zo las), zegt de moderatie gewoon letterlijk dat ze bij het nemen van modereerbeslissingen rekening houden met de verschillen tussen de gebruikers. Net zo min als u, las ik het zo (ik zag zelfs pas later dat het anders gelezen kon worden; die interpretatie ligt wat mij betreft minder voor de hand, wat niet betekent dat zij is uitgesloten).
En ja, op de tweede manier gelezen, is de stelling idat er ets 'gesuggereerd' wordt, wel wat sterk uitgedrukt. Het is in eerste instantie gewoon een vraag: 'houdt u rekening met die verschillen bij het modereren? heeft het invloed op uw modereerbeslissingen? etc.'. Die vraag staat en is simpel te beantwoorden.
Erthanax schreef:
29 nov 2019 20:28
Voor mij is het allemaal duidelijk en ik twijfel niet aan de oprechtheid en bedoeling van de moderatie.
Ik twijfel ook niet aan de oprechtheid van de moderatie en voor wat betreft de bedoeling van de zin in kwestie ga ik met u mee: gebruikers ervaren berichten verschillend en dus hebben ze verschillende verwachtingen ten aanzien van de strengheid waarmee gemodereerd zou moet worden.
Of de moderatie daar rekening mee houdt op dit moment, weten we niet. Daar liet men zich niet over uit. Vandaar, en vanwege recente ervaringen, mijn vraag, die hopelijk nog beantwoord zal gaan worden.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik denk dat bepaalde forummers die hier zo graag zelf alle touwtjes in handen willen houden en de regels willen bepalen, beter zelf een forum kunnen gaan beginnen :D .

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier hebben we er al een heleboel van gehad de afgelopen jaren, maar helemaal mee eens.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Of beter naar een ander forum gaan. Er zijn genoeg forums waar ik deze problemen en gehakketak niet tegen kom, dus het kan blijkbaar toch wel.

Ik ben technicus en zit/sta/lig veel te sleutelen in de schaduw, daarom vindt ik 4x4 forum een prachtig iets. Iedereen praat en denkt over auto techniek en is blij als de problemen worden opgelost of uitgelegd. Moderator, ja die hoor je ook en dat is de Master.

Ik heb groene vingers en vind kweken van planten geweldig, daarom zit ik ook op zo`n forum. Iedereen is bezig met die plantjes op Ibiza, Crand Canaria, Spanje...etc en de forumleden wisselen al hun ervaringen uit om een ander te kunnen helpen.
Moderator, ja die hoor je ook elke dag met tips en tricks. Het is immers de Master van het forum, we vinden hem geweldig.

Waarom kan het dan niet op dit forum, een forumlid eist een verklaring op van de moderator en dan zo lang. Ik weet wel dat moderators op andere fora daar heel anders mee omgaan :wink:

witte angora

Het is niet zo moeilijk, Obelix. 'Radar' is een consumentenprogramma, met name voor de klagende consument die zich voortdurend tekort gedaan voelt. Daar is dit forum onderdeel van.

De fora die jij noemt hebben een heel andere insteek. Daar komen met name mensen die ergens enthousiast over zijn.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Het is i.d.d. niet zo moeilijk maar ik zie toch duidelijk dat forumgangers het niet met elkaar eens zijn, en die op hun beurt met de moderators.

In deze tekst komt de klagende consument helemaal niet voor. Die klagende consument hoor je maar een keer, terwijl de forumlieden er vaak nog een paar bladzijden mee bezig zijn. Kan ook natuurlijk, net wat een forum biedt natuurlijk.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waarom kan het dan niet op dit forum.

Misschien haantjes gedrag ?.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

gosewijn schreef:
30 nov 2019 11:28
Waarom kan het dan niet op dit forum.

Misschien haantjes gedrag ?.