GST1971 schreef: ↑14 dec 2019 16:55
Ik heb aangegeven dat ik zelf de deuren niet kan draaien, zij gaf aan dat de monteur dit gewoon kon doen, dit was een fluitje van een cent voor hun monteurs. Niets zeggende over bijkomende kosten mag ik er dan vanuit gaan dat dit service is. Kennelijk kennen ze dit woord bij MM niet.
U hebt het dus gevraagd of het kon, en het kon. En daarna? Is er tijdens het invullen van de bonnen nog over gesproken? Hebt u bij de bestelling aangegeven dat u ook gebruik wilde maken van de mogelijkheid om het om te laten draaien? Dat haal ik namelijk nergens uit uw verhaal. Tijdens het verkoopgesprek vraagt u ernaar, maar bij het bestellen blijft u ook stil. U rept maar over de kosten die vermeld zouden moeten worden, maar u hebt bij het bestellen niet aangegeven dat er meer moest gebeuren dan enkel bezorgen.
GST1971 schreef: ↑15 dec 2019 18:22
Simpel, die 25,00 netjes compenseren.
Desnoods met een waardebon, kost ze nog minder.
Zij zijn in gebreke, niet ik.
Dus omdat u besteld en enkel bezorging aangeeft is MM in gebreke gebleven?
GST1971 schreef: ↑15 dec 2019 18:25
Dat is uw mening, volgens de consumentenbond is dit wel degelijk een fout van MM.
U hebt een verkeerde voorstelling. U stelt een vraag en de verkoper geeft daar een antwoord op. U DENKT dat het onder service valt, maar vraagt daar niets over. Tot hoe ver gaat die informatieplicht volgens u? Hoeveel informatie moet er gegeven worden voordat u als koper pas tevreden bent?
GST1971 schreef: ↑15 dec 2019 19:37
De verkoopster had na mijn vraag over het omdraaien van de deuren gewoon moeten melden dat dit 25,00 koste.
Op een vraag kan een antwoord komen. U vraagt niet welke kosten er aan deze service zit, wiens fout is dat dan? U vroeg of het mogelijk was en het antwoord was ja, een monteur kan dat doen. En ja, bij de bestelling had er naar gevraagd kunnen worden, maar u had het zeker ook zelf moeten aangeven.