LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten abonnement KPN husselkorting
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Overigens heb je bijna twee maanden de tijd om eventueel te storneren. Dus tijd genoeg om het uit te laten zoeken, als er echt een fout gemaakt is.
En niemand kan toch daadwerkelijk in de financiële problemen komen, als er per abuis € 5,00 te veel zou zijn geïncasseerd en er even op herstel gewacht moet worden.
En niemand kan toch daadwerkelijk in de financiële problemen komen, als er per abuis € 5,00 te veel zou zijn geïncasseerd en er even op herstel gewacht moet worden.
tttlocke
vindt dit leuk
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
TS hoeft niet te bewijzen dat haar prestatie uit niet meer dan €19 bestaat.NeoDutchio schreef: ↑05 jan 2020 13:19Beide wordt niet weergegeven, dus heeft TS geen bewijs dat ze ook maar echt die €19,- hoeft te betalen.
De mensen die daardoor in de financiële problemen storneren niet vanwege de angst dat alles dan nog slechter voor ze wordt.
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Puur op inhoud heeft Alfa ook dit moment gelijk.
Uitgaande van de info zoals TS die tot nu toe heeft verschaft, is de rekening 19 euro en is 24 geïncasseerd. Mogelijk is de getoonde rekening incompleet, maar zolang TS dat niet bevestigd blijft het zoals het is.
De praktijk is vaak anders. TS heeft geklaagd bij KPN, die blijft zeggen dat het correct is.
Storneren en 19 euro betalen zal het geautomatiseerde incasso proces in gang zetten, met uiteindelijke afsluiting als gevolg.
TS kan formeel klagen, en hopen alsnog voor zijn abonnement is beëindigd wegens wanbetaling zijn gelijk te krijgen.
Lukt dit niet binnen die termijn, dan zal TS mogelijk op termijn alsnog gelijk krijgen en mogelijk een schadevergoeding wegens de dan onterechte afsluiting, maar TS moet inschatten of het tussengelegen ongemak dit hem/haar waard is.
Uitgaande van de info zoals TS die tot nu toe heeft verschaft, is de rekening 19 euro en is 24 geïncasseerd. Mogelijk is de getoonde rekening incompleet, maar zolang TS dat niet bevestigd blijft het zoals het is.
De praktijk is vaak anders. TS heeft geklaagd bij KPN, die blijft zeggen dat het correct is.
Storneren en 19 euro betalen zal het geautomatiseerde incasso proces in gang zetten, met uiteindelijke afsluiting als gevolg.
TS kan formeel klagen, en hopen alsnog voor zijn abonnement is beëindigd wegens wanbetaling zijn gelijk te krijgen.
Lukt dit niet binnen die termijn, dan zal TS mogelijk op termijn alsnog gelijk krijgen en mogelijk een schadevergoeding wegens de dan onterechte afsluiting, maar TS moet inschatten of het tussengelegen ongemak dit hem/haar waard is.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Je kunt niet gedeeltelijk storneren, en hoewel ik het advies van storneren niet deel wil ik het ook niet slecht noemen. Als KPN teveel incasseert is dit je goed recht.
Dit is echt angst zaaien, als je in je recht staat is storneren geen enkel probleem, al zou een oplossing via communiceren beter zijn. Voordat KPN überhaupt de overeenkomst ontbind gaat er heel wat aan vooraf (incasso bureau e.d.). Je kunt dan zelfs nog naar de geschillencommissie gaan, echter zal KPN het niet zo ver laten komen als je echt in je recht staat. Dus storneren is niet mijn advies, maar jouw verhaal is angst zaaien.
Als KPN foutief factureert conform de overeenkomst (dit is nog nergens echt duidelijk geworden) dan kunnen ze zoveel claimen als ze willen maar zal geen rechtbank ze in het gelijk stellen. KPN zal het ook nooit zover laten komen!
Dus jouw advies is om gewoon teveel te betalen elke maand?
Ik zou de kwestie ook besproken maar eerst eens kijken wie er nu gelijk heeft. KPN werkt met geautomatiseerde systemen, veelal als ze een fout maken is dit generiek bij alle klanten met dezelfde diensten.
Maar als KPN, ondanks bezwaren en communicatie door blijft gaan met foutief incasseren zou ik de kwestie voorleggen bij de geschillen commissie en eisen om de overeenkomst te beëindigen. Als ze me tussentijds zouden blokkeren zou ik de overeenkomst wegens wanprestatie beëindigen en de eventuele meerkosten voor het abonnement bij de tegenpartij als schadeclaim inbrengen (los van alle overige kosten die ik zou claimen).
Echter ga ik er in deze kwestie vanuit dat TS ergens iets verkeerd leest en dat het bedrag dus gewoon EUR 24,00 per maand. is.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Vergezocht. Storneren is niet noodzakelijk om de bewijslast bij KPN te laten belanden. Je kunt immers altijd verrekenen, wat hetzelfde effect heeft.alfatrion schreef: ↑05 jan 2020 00:13Ik heb er geen problemen mee dat KPN of wie dan ook langer nodig heeft om tot "de oplossing" te komen, dat is niet nadelig voor mij. Wat wel nadelig is als we hierover van mening verschillen en binnen acht weken geen gebruik wordt gemaakt; dan moet ik naar de rechtbank met een vordering op basis van de onverschuldigde betaling en een bewijslast die op mijn schouders rust terwijl in het alternatief KPN naar de rechter moet met een vordering op basis van het contract en een bewijslast die dan bij hen ligt. Als jurist heb ik nu eenmaal graag dat de bewijslast op de schouders van de ander rust; dat is veel minder spannend.NeoDutchio schreef: ↑04 jan 2020 23:17En voor de optie dat de oplossing langer gaat duren dan de minder spannende variant.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Oneens. TS zaait twijfel over de feiten door in de OP de reactie van KPN, die er wel degelijk is, niet te vermelden en door bij het plaatsen van de zogenaamde factuur met een screenshot op de proppen te komen waaruit niet naar voren komt dat het een factuur is en waarvan het zelfs twijfelachtig is of het wel van een factuur afkomstig is.StevieNL81 schreef: ↑05 jan 2020 13:49Puur op inhoud heeft Alfa ook dit moment gelijk.
Uitgaande van de info zoals TS die tot nu toe heeft verschaft, is de rekening 19 euro en is 24 geïncasseerd. Mogelijk is de getoonde rekening incompleet, maar zolang TS dat niet bevestigd blijft het zoals het is.
Dus 'blijft het niet zoals het is': er is geen reden meer er zonder meer vanuit te blijven gaan dat TS daadwerkelijk een factuur van € 19 heeft ontvangen.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Onjuist.
KPN vordert het oorspronkelijke bedrag van die factuur en de wederpartij voert verrekening als verweer op. Die stelling is gebaseerd dat er overschuldigd is betaald. Deze laatste stelling wordt door de wederpartij aangedragen en dus rust de bewijslast daar (art. 150 Rv).
Het blijft daar niet bij, want dit verweer zal worden afgewezen tenzij deze eenvoudig vast te stellen (art. 6:136 BW) of gelijk met het "conclusie van antwoord" een reconventionele vordering wordt ingesteld. Dit laatste heeft als gevolg dat KPN nu als laatste mag reageren.
Je mag best noemen wie het stelde en dan gelijk een citaat opnemen ter onderbouwing. Dat voorkomt een stroman.
Die conclussie dat 19 euro verschuldigd is kan worden gebasseert op dat parijen dit met elkaar eens zijn. KPN vind mogelijk dat er meer verschuldigd is, maar dat maakt niet dat TS geen 19 euro verschuldigd is.
Dat doet dan ook niemand. Wat er verschuldigd is hangt overigens niet af van de factuur.
Dit is overigens heel goed advies.StevieNL81 schreef: ↑05 jan 2020 13:49(...), maar TS moet inschatten of het tussengelegen ongemak dit hem/haar waard is.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Ik denk dat u stromannen ziet waar ze niet zijn of dat u niet weet wat een stroman is.
In het licht van de informatie die bekend is, stelde ik dat er voorbarig conclusies getrokken werden. Ter illustratie maakte ik de hierboven door u geciteerde opmerking over de factuur. Wie die conclusie trok, was niet relevant voor het punt dat ik maakte, Vandaar geen naam. Het voordeel daarvan is bovendien, dat niemand zich persoonlijk aangevallen hoeft te voelen.
Het lijkt mij dat als iemand dat concludeert, dat hij zou schrijven 'tenminste 19 euro'. Al was het alleen maar voor de duidelijkheid.
U trok in ieder geval de conclusie dat het geplaatste screenshot afkomstig was van een factuur. Dat is op zijn zachtst gezegd twijfelachtig. Het geplaatste screenshot ondermijnt daarom de geloofwaardigheid van wat TS eerder schreef, in plaats van dat het de verstrekte informatie bevestigt.
Een voorbarige conclusie dus.
Geen factuur gezien. Integendeel.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Er is al een paar keer gevraagd om de volledige ' factuur ' te posten , dat geeft waarschijnlijk meer duidelijkheid.
Zolang het forum daar geen inzage in heeft/ krijgt blijft het bij speculeren waarom er toch € 5 extra is geïncasseerd.
En ik zou zéker niets storneren , en zeker niet gedeeltelijk , dat geeft alleen maar méér gedoe en verwarring.
Zolang het forum daar geen inzage in heeft/ krijgt blijft het bij speculeren waarom er toch € 5 extra is geïncasseerd.
En ik zou zéker niets storneren , en zeker niet gedeeltelijk , dat geeft alleen maar méér gedoe en verwarring.
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jan 2020 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Als ik hetzelfde abonnement bij elkaar klik op de KPN site zijn de kosten trouwens €14 per maand.
Je kan daar wel een "hussel mobiel korting" aanzetten van €5 per maand, echter moet je dan een bestaand contract hebben voor vast internet, dat staat er ook duidelijk bij.
Ik vermoed dat hier nu het volgende gaande is: Dat tijdens het bestellen deze korting is aangevinkt door TS in de hussel configurator, maar dat de dochter van TS geen KPN of telfort internet abonnement op naam heeft staan en daardoor dus geen recht heeft op deze korting.
Uit de voorwaarden:
Hussel configurator met iPhone 11: https://shop.kpn.com/mobiel/apple/iphone-11/black-64gb/
Je kan daar wel een "hussel mobiel korting" aanzetten van €5 per maand, echter moet je dan een bestaand contract hebben voor vast internet, dat staat er ook duidelijk bij.
Ik vermoed dat hier nu het volgende gaande is: Dat tijdens het bestellen deze korting is aangevinkt door TS in de hussel configurator, maar dat de dochter van TS geen KPN of telfort internet abonnement op naam heeft staan en daardoor dus geen recht heeft op deze korting.
Uit de voorwaarden:
Voorwaarden download: https://www.kpn.com/algemeen/algemene-v ... aarden.htmb) Hussel Mobiel korting. Je komt in aanmerking voor Hussel Mobiel korting indien je een
KPN Internet, een KPN internet en tv abonnement of een Telfort internet of Telfort internet en tv
abonnement en een Hussel Mobiel abonnement afneemt.
Hussel configurator met iPhone 11: https://shop.kpn.com/mobiel/apple/iphone-11/black-64gb/
NeoDutchio
en Erthanax
vinden dit leuk
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Cro, dit is een plausibele verklaring, die bovendien de gedachte versterkt dat het geplaatste screenshot niet afkomstig is van 'een factuur'.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
In de OP staat trouwens nog iets wonderlijks. Daar wordt gesproken over een “vast toestel”. Ook sluiten de ouders dat abonnement af, wellicht hebben zij nog meer van KPN.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Ja, dat is wat wonderlijk en zet je gemakkelijk op het verkeerde been. Maar verderop wordt duidelijk dat met dat 'vast toestel', gewoon de iPhone in kwestie bedoeld wordt. Allesbehalve 'vast' in de hier gebruikelijke zin des woords.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Het advies om de incasso's te storneren blijft een slecht advies.
Al zou het zo zijn dat TS echt maar 19 euro per maand is verschuldigd en de stornering niet onrechtmatig is, dan nog is het een slecht advies.
Immers TS komt niet in de problemen als hij een aantal maanden 5 euro te veel betaald. Zijn maximale schade is 120 euro, mocht hij er met KPN niet uitkomen.
Door TS te adviseren om alle incasso's te storneren lok je hem in een juridisch proces van aanmaningen en eventueel afsluiting of ontbinding. De schade kan dan voor TS oplopen tot vele honderden euro's.
Dit klemt des te meer omdat er nog nauwelijks geprobeerd is om met overleg uit deze situatie te komen.
Al zou het zo zijn dat TS echt maar 19 euro per maand is verschuldigd en de stornering niet onrechtmatig is, dan nog is het een slecht advies.
Immers TS komt niet in de problemen als hij een aantal maanden 5 euro te veel betaald. Zijn maximale schade is 120 euro, mocht hij er met KPN niet uitkomen.
Door TS te adviseren om alle incasso's te storneren lok je hem in een juridisch proces van aanmaningen en eventueel afsluiting of ontbinding. De schade kan dan voor TS oplopen tot vele honderden euro's.
Dit klemt des te meer omdat er nog nauwelijks geprobeerd is om met overleg uit deze situatie te komen.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 02 okt 2019 10:55
- Contacteer:
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Ik bedoel ook niet de toestel kosten maar de éénmalige thuiskopieheffing wat je bij je eerste factuur betaald als je een nieuw toestel hebt.16again schreef: ↑05 jan 2020 09:55Ik verwacht dat die factuur bij de rest van het toestel zit. Voor 10 euro p/m heb je niet in 2 jaar een iPhone11.IncassoDirect schreef: ↑04 jan 2020 20:43Bij aanschaf van een nieuw toestel betaal je éénmalig € 5.69 thuiskopieheffing. Ik denk dat dit over het hoofd is gezien.
Daar komt eenmalig 480,- euro bij
De toestelkosten zijn idd verdeeld over de looptijd van het contract + misschien een éénmalig (hoog) bedrag.
Zo zal de volgende factuur gewoon 19 euro zijn zoals afgesproken.
Maar laten we eerst eens kijken als TS de volledige factuur plaatst.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Gaat niet gebeuren.IncassoDirect schreef: ↑05 jan 2020 17:23Maar laten we eerst eens kijken als TS de volledige factuur plaatst.
moederslink
vindt dit leuk
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Ik zie helemaal geen stromannen. Ik wijs slechts op het belang, nut en noodzaak, ect. Het is gewoon een goede praktijk om dan een stukje citaat op te nemen en daar moet uiteraard een naam bij.
http://www.paulgraham.com/disagree.htmlPaul Graham schreef:To refute someone you probably have to quote them. You have to find a "smoking gun," a passage in whatever you disagree with that you feel is mistaken, and then explain why it's mistaken. If you can't find an actual quote to disagree with, you may be arguing with a straw man.
Alhoewel, je leest wel ergens het woord "slechts" bij, terwijl dat er niet staat.
Het maakt dat het een bewering is zonder bron, hetgeen fouten in de hand werkt. Bovendien, ik herkende de tekst onmiddellijk als van mij. Ik voel me niet aangevallen als er hard op de inhoud wordt gespeeld. Weerleggen van iemand (centrale) punt, met een tegenargument komen of een punt tegenspreken is niet op de persoon gericht, maar op wat hij zei. Reageren op de toon, iets over de persoon schrijven of schelden is wel op de persoon gericht.tttlocke schreef: ↑05 jan 2020 15:14In het licht van de informatie die bekend is, stelde ik dat er voorbarig conclusies getrokken werden. Ter illustratie maakte ik de hierboven door u geciteerde opmerking over de factuur. Wie die conclusie trok, was niet relevant voor het punt dat ik maakte, Vandaar geen naam. Het voordeel daarvan is bovendien, dat niemand zich persoonlijk aangevallen hoeft te voelen.
TS schrijft dat bij het bericht in kwestie.
Ik lees dit als "De factuur bijgevoegd; abonnement is 1 december ingegaan."
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
@alfatrion, je mist het punt van mijn bericht. Jij staat niet centraal in dat bericht en toch lijkt jouw hele reactie erop gebaseerd alsof dat wel zo is. Onderwerp is informatie die TS geeft en welke conclusies je daaruit, al dan niet, kunt trekken.
Je maakt je nu zelf iets te belangrijk.
Als ik specifiek jouw opvatting had willen bekritiseren, had het bericht, inclusief citaat, er anders uitgezien,
Een factuur is het duidelijk niet.
En of het een fragment uit een factuur is, is uitermate twijfelachtig.
Je maakt je nu zelf iets te belangrijk.
Als ik specifiek jouw opvatting had willen bekritiseren, had het bericht, inclusief citaat, er anders uitgezien,
Dat TS iets een factuur noemt, ontslaat de kritische lezer niet van de verplichting om na te denken of het inderdaad wel een factuur is.
Een factuur is het duidelijk niet.
En of het een fragment uit een factuur is, is uitermate twijfelachtig.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Ik vind het er beslist niet uitzien als een factuur, het lijkt eerder een gemaakte foto van een reclame bordje of papiertje dat in zo.n stelling staat in een telefoonwinkel , kijk nog maar eens heel goed naar het bijgevoegde plaatje.
De officiële factuur is na een paar keer gevraagd te hebben nog steeds niet gepost.
De officiële factuur is na een paar keer gevraagd te hebben nog steeds niet gepost.
Re: Kosten abonnement KPN husselkorting
Daar zou een RADAR actie best helpen. Veel bedrijven doen dit... fijne prijsjes met nog eens korting erboven op. Denk je. Fijne prijsjes blijken dan inclusief de korting. Zelf moet je goed doorvragen en laten vastleggen.
KPN verkopers blinken uit door een Rutte geheugen: nooit en te nimmer een herinnering.
KPN verkopers blinken uit door een Rutte geheugen: nooit en te nimmer een herinnering.