Minder testosteron maar meer gezond verstand op de snelweg graag.
Eens. Maar dat is een heel ander statement dan dat van TS.
Klopt, want het is gewoon mijn mening.
Waarbij ik niemand woorden in de mond leg, niet quote, niet insinueer, niet ridiculiseer, niet verdraai.
Anders zou de Radar-app in actie komen, en terecht
Wie bij een snelheidscontrole op 136 km/h wordt geklokt, heeft een hogere snelheid op zijn snelheidsmeter staan, vermoedelijk meer dan 140. Dan mag je nog niet mopperen als er daarvan na correctie nog maar 1 overblijft. Te hard rijden kan iedereen en ik vind het geen bijzondere prestatie om trots op te zijn.
Ik vraag mij af of iedere deelnemer aan deze discussie eigenlijk zelf wel ervaring heeft met flitsapps. Zo waarschuwt Flitsmeister vooral ook voor een slecht wegdek, pechgevallen, ambulances en (dreigende) filevorming. Bovendien is je eigen snelheid zichtbaar, waarbij opvalt dat die gemeten snelheid vaak aanzienlijk lager is dan de eigen kilometerteller. Mijn ervaring: Volvo XC70 0, Renault Scenic -6 en Ford Fiesta zelfs -8! Als je met de laatste 100 denkt te rijden, is de werkelijke snelheid dus slechts 92 km/uur! Een enorm snelheidsverschil met een Volvo die keurig 130 op de klok heeft...
Ik vraag mij af of iedere deelnemer aan deze discussie eigenlijk zelf wel ervaring heeft met flitsapps. Zo waarschuwt Flitsmeister vooral ook voor een slecht wegdek, pechgevallen, ambulances en (dreigende) filevorming.
Aanvullend: FM is voor zover ik weet de eerste en enige die ook rekening houdt met variabele snelheden op de matrixborden. Prima veiligheidsaanvulling.
Maar het verbod betreft natuurlijk de doorgifte van locaties van snelheidscontroles.
Echt niet. We voeren niet voor niets de discussie over het totale gebrek aan nuance in de OP en andere reacties. Het topic gaat over verbieden van flitsapps, niet over wat jij er nu even van maakt.
Overigens heb ik wel eens een politieagent bij mij op het werk over de vloer gehad. Ze stonden op een kilometer van het bedrijf af te flitsen op een 50-weg in de bebouwde kom en ik had dat gezien en (aangezien ik vanwege goed weer mijn arm uit de wagen had hangen) ik gaf dit met een handgebaar door aan tegemoetkomend verkeer. De dag erna kwamen desbetreffende politieagenten langs en vroegen aan de baas wie er in de bus had gereden. Dat was ik dus, dus ik melden bij de baas op kantoor. Begint die agent een partij te lullen over veiligheid en dat het gevaarlijk is daar veel harder te rijden. Wat ie vergeten was, was dat die weg 5 jaar eerder nog een 80-weg was, maar het dorpje waar ik werkte was van gemeente veranderd en was nu als wijk opgenomen in de stad ernaast. Toen ik hem dat vertelde en dat het verhaal over veiligheid in dit geval gewoon onzin was (zeker omdat daar in jaren geen ongeluk is gebeurd), toen vond ie me nogal brutaal en ik had maar naar hem te luisteren. Dat bevestigde voor mij wel dat flitsen een pure melkkoe is en in veel gevallen niets toevoegt aan de veiligheid op die betreffende locatie.
De discussie zou helemaal niet over "gebrek aan nuance" moeten gaan, maar over het aangesneden onderwerp.
Eens. Om de simpele reden dat we het niet over ongenuanceerheid hoeven te hebben als er simpelweg genuanceerd gereageerd zou worden. Helaas lijkt dat bij dit onderwerp onmogelijk.
Knal dagelijks over de A1 en die is meestal te druk om cruisecontrol te gebruiken. Tommy en de flitsmeister staan aan.
Probeer de snelheid onder de 150 km/h te houden, lukt niet altijd.
Eerste CJIB factuur moet nog komen.
De makers van Flitsmeister zijn helden! Heeft mij al heel veel bespaard. Betaal ik graag het Pro-tarief voor. Jammer dat video-auto’s niet gedetecteerd worden. Kostte de laatste keer 509 euris (40 te hard op een vierbaans N-weg). Nog maar 14 maanden onder de Mulder-grens blijven (toch wel gehecht aan rijbewijs).
De vraag is gerechtigd of het legaal is (cq moet blijven) om dit te faciliteren. En dat ter sprake brengen is m.i. wat TS beoogt
In het algemeen overschat men de eigen rijvaardigheid:
Er zijn meer verkeershufters, dan mensen die van zichzelf vinden dat ze een verkeershufter zijn.
dat is zeker waar. en de definitie is ook niet voor iedereen hetzelfde.
ik vind iemand die door rood rijdt ( iets wat voor mij als motorrijder heel gevaarlijk is) bijvoorbeeld een verkeershufter.
of mensen die op hun telefoon zitten tijdens het rijden, en degene die als je netjes staat te wachten voor je de rotonde op kan vlak voor je neus de afslag nemen zonder richting aan te geven.
en zoals je al aanhaalt, bumperklevers zijn heel gevaarlijk.
Nog erger!
Vele geven de bij overtreden maximale snelheid een signaal.
Maar vele wegen is overdag 100 km van 6.00 tot 19.00 uur en daarna 120 of 130 Km.
En nu bleek dat ze maar 1 snelheid pakken dus de helft van de tijd een verkeerde geven.
Ik heb voor deze vaak de laagste snelheid gekregen, als ze dat nu hadden aangepast, of de aangepaste A1 en A2 snelheden redelijk hadden doorgevoerd?
Het is geen garantie op boetevrij rijden helaas, vooral werkzaamheden worden nooit doorgevoerd!
Ook de ooit 80 Km weg die nu 70 Km is geworden is al 2 jaren fout in diverse systemen.
Zolang ze niet alles goed actueel houden en het melden van een gevonden foutje zolang duurde voor ze iets aanpassen?
Deze systemen zijn hiermee niet betrouwbaar hulpmiddel om blind op te vertrouwen helaas.
Die discussie voeren om het beter en betrouwbaarder te krijgen lijkt me nuttiger en mieren *** *** over Aso rijders!
Gewoon een wat nieuwere auto kopen komkommer, de mijne leest zelf perfect de te plekke geplaatste snelheidsborden (en worden ook afgebeeld op het dashboard) dus is er ook geen discussie mogelijk
Ik kan ze ook prima zelf zien echter ook voor jouw probleem is de oplossing al voorhanden......