Als je diens persoonlijke situatie leest, heb ik diep medelijden met hem...Teunbosseman schreef: ↑05 dec 2019 09:59De man welke werd "afgevoerd" vanuit de publieke tribune kan ik zeer goed begrijpen. Het zal je maar overkomen !
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Als je diens persoonlijke situatie leest, heb ik diep medelijden met hem...Teunbosseman schreef: ↑05 dec 2019 09:59De man welke werd "afgevoerd" vanuit de publieke tribune kan ik zeer goed begrijpen. Het zal je maar overkomen !
- wat wil je met dat contact?TimKemphuis schreef: ↑21 jan 2020 17:13Ik kom graag in contact met ouders die gedupeerd zijn door de Appelbloesem.
De strijd is nog niet gestreden.
Kijk ook op de Facebook pagina ouders voor ouders of stuur me een pb.
Hier op het forum is deze situatie in verschillende topics uitvoerig besproken. De belastingdienst heeft gehandhaafd. En terecht zo is gebleken, aangezien de Hoge Raad geoordeeld heeft dat de terugbetaling terecht is. De partij die hierin onrechtmatig heeft gehandeld is de appelbloesem. Als er al een strijd te voeren valt, zou dat tegen de appelbloesem zijn, maar daar valt geen stuiver te halen. Hoe vervelend ook. Het bureau is failliet en de eigenaar is strafrechtelijk vervolgd en veroordeeld tot 1,5 jaar celstraf. De belastingdienst heeft hier geen fouten gemaakt zoals bij de zaken die op dit moment spelen met de kinderopvangtoeslag. De appelbloesem heeft (bewust) gefraudeerd, waardoor de belastingdienst uiteindelijk het onterecht ontvangen geld terug ging vorderen. Ga gerust door met uw strijd zou ik zeggen, zorg dat u er financieel niet teveel bij inschiet bij deze reeds gestreden strijd.TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 01:17blijkbaar heeft u geen ervaring met de appelbloesem anders was het wel duidelijk geweest dat dat tegen de belastingdienst is!
Je mist het punt volledig. Als jij hier iets wilt bereiken, moet je er geen raadspelletje van maken, dan moet je gewoon duidelijk zijn.TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 01:17Wat wil ik met dat contact - samen kijken of er nog stappen mogelijk zijn tegen de belastingdienst.
Welke strijd- blijkbaar heeft u geen ervaring met de appelbloesem anders was het wel duidelijk geweest dat dat tegen de belastingdienst is!
Waarom zou je een pb bericht moeten krijgen- zie bovenstaande.
Ik kies er voor om hier op deze site geen heel betoog te houden over mijn situatie en die van anderen. Dat vind ik netjes. De mensen voor wie deze oproep is bedoelt zullen dat denk ik wel begrijpen.
En dat van dat karretje begrijp ik al helemaal niet.
U leest de stukken blijkbaar niet.Moneyman schreef: ↑23 jan 2020 08:59Je mist het punt volledig. Als jij hier iets wilt bereiken, moet je er geen raadspelletje van maken, dan moet je gewoon duidelijk zijn.TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 01:17Wat wil ik met dat contact - samen kijken of er nog stappen mogelijk zijn tegen de belastingdienst.
Welke strijd- blijkbaar heeft u geen ervaring met de appelbloesem anders was het wel duidelijk geweest dat dat tegen de belastingdienst is!
Ik kies er voor om hier op deze site geen heel betoog te houden over mijn situatie en die van anderen. Dat vind ik netjes. De mensen voor wie deze oproep is bedoelt zullen dat denk ik wel begrijpen.
Zeker nu deze strijd al lang gestreden is (al lijk jij dat niet te beseffen), is een toelichting op wat je gaat doen en op wie je je pijlen richt wel het minste wat we mogen verwachten.
Gezien je manier van uiten hier en op andere kanalen is het mij wel duidelijk. Ik zou me nooit bij je aansluiten.
welke dan? Als ik een beetje lees dan kom ik op dit soort artikelen terecht:TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 09:44In de onderzoeks rapporten komt ook duidelijk naar voren dat de belastingdienst in deze zaak grove fouten heeft gemaakt.
En waar zou deze informatie dan te vinden moeten zijn? Zou je hier mogelijk eens naar kunnen linken. De enige officiële stukken die ik kan vinden laten zien dat er bij de appelbloesem wel degelijk gefraudeerd is, dat de ouders hier inderdaad niet de bijdrage overmaakten die zij zouden moeten overmaken. Dat diverse betrokken ouders dit hebben aangevochten tot aan de raad van state en dat deze rechtszaken allemaal verloren zijn.TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 09:44U leest de stukken blijkbaar niet.Moneyman schreef: ↑23 jan 2020 08:59Je mist het punt volledig. Als jij hier iets wilt bereiken, moet je er geen raadspelletje van maken, dan moet je gewoon duidelijk zijn.TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 01:17Wat wil ik met dat contact - samen kijken of er nog stappen mogelijk zijn tegen de belastingdienst.
Zeker nu deze strijd al lang gestreden is (al lijk jij dat niet te beseffen), is een toelichting op wat je gaat doen en op wie je je pijlen richt wel het minste wat we mogen verwachten.
Gezien je manier van uiten hier en op andere kanalen is het mij wel duidelijk. Ik zou me nooit bij je aansluiten.
De zaak Appelbloesem is juist heel belangrijk en is een van de redenen waarom er nu verder gekeken word. In de onderzoeks rapporten komt ook duidelijk naar voren dat de belastingdienst in deze zaak grove fouten heeft gemaakt.
Mag ik vragen waar u zich mee bemoeit als u helemaal niks van de zaak weet?
Klopt. Die verstrek je namelijk ook niet.
Ja? Waar blijkt dat uit? En hoe kijk je dan naar de uitspraken die er liggen?TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 09:44De zaak Appelbloesem is juist heel belangrijk en is een van de redenen waarom er nu verder gekeken word. In de onderzoeks rapporten komt ook duidelijk naar voren dat de belastingdienst in deze zaak grove fouten heeft gemaakt.
Dat mag je vragen, maar heeft geen nut. Je post een vaag verhaal op een openbaar forum, dus dan krijg je uiteraard vragen. Als je vervolgens je punt niet maakt en geen enkele onderbouwing geeft, ben je af.TimKemphuis schreef: ↑23 jan 2020 09:44Mag ik vragen waar u zich mee bemoeit als u helemaal niks van de zaak weet?
In een interview met mw Renske Leijten een dag eerder op Café Weltschmerz vertelt ze, dat o.m. Pieter Omtzigt en zijzelf er, zeg maar, eindeloos aan hebben moeten trekken om allerlei desbetreffende informatie op tafel te krijgen.Het volledig terugvorderen van toeslagen op grond van minuscule vergrijpen was daarom op zichzelf rechtmatig, stelt Donner. Niemand kan belastingambtenaren verwijten dat zij de wet uitvoeren. De schuld ligt dus bij de politiek, die de regels heeft opgesteld, en de rechtspraak, die deze regels erg strikt heeft geïnterpreteerd. ‘Ouders zijn de ‘slachtoffers’ van bewuste keuzes van wetgever, bestuur en rechter, die vanaf het begin van het toeslagenstelsel zijn gemaakt’, schrijft de commissie.
Renske Leijten, een van de Kamerleden die vooropgaat in de strijd tegen het ‘toeslagenonrecht’, is woest. „De ouders hadden vandaag gehoopt op een definitieve oplossing. Nu komen ze opnieuw terecht in een juridisch moeras.”
Ze zal het kabinet onmiddellijk om opheldering vragen. Dat kan niet na de persconferentie van Donner, want staatssecretaris Van Huffelen heeft de zaal al om vijf over half elf verlaten, nadat Donner zijn rapport aan haar had overhandigd. „Dank voor uw werk”, zei ze, „we gaan het bestuderen.”